Piaggio skipper 150/186 1996
17.212 visninger
|
Oprettet:
Piaggio skipper 150/186
Årgang:
1996
Motor:
std.: 1-cylindret luftkølet 2-takt. Boring: 60mm. Slaglængde: 52mm. Slagvolumen: 147ccm
Projekt 186ccm 24hk+: 1-cylindret luftkølet 2-takt. Boring: 66,6mm. Slaglængde: 55mm. Slagvolumen: 186ccm
Projekt 186ccm 24hk+: 1-cylindret luftkølet 2-takt. Boring: 66,6mm. Slaglængde: 55mm. Slagvolumen: 186ccm
Hestekræfter
std.: Maks. effekt 15hk (11kw) ved 8000 omdr/m på motoren
Projekt 186ccm 24hk+: Maks. effekt 24hk+ ved 10000 omdr/m på baghjulet!
Projekt 186ccm 24hk+: Maks. effekt 24hk+ ved 10000 omdr/m på baghjulet!
Fælge
std. som er blevet forkromet :-)
Dæk
std. 100/80-10 for og bag
Topfart
std. 110kmt... dog 119,7kmt på en god dag
Projekt 186ccm 24hk+...forventet topfart 150kmt+ til enhver tid
0-100 ca 5sek
Projekt 186ccm 24hk+...forventet topfart 150kmt+ til enhver tid
0-100 ca 5sek
Tuning
Krumtappen stod af sidste år d.10/9-06, derfor har jeg valgt at lave et projekt 186ccm 24hk+.
dvs.
Ny krumtap med 3mm større slaglængde...
Cylindersæt(polini) LC med 6,6mm større boring....
Ny tænding m/inderrotor (hurtigere gasresponds) +omdr....
Nyt råberør (skorsten)
Ny karburator 25mm (orginal 20mm)
div ændring af opgearingssystem...(købt syd for grænsen)..
Med den rigtige forbejdning af disse stumper samt blok, skulle disse ændringer gerne bringe effekten op på 24hk+ til 95kg... ca' 3,95kg pr. hk (hvilket ca' er det samme som en Suzuki GS500E)
dvs.
Ny krumtap med 3mm større slaglængde...
Cylindersæt(polini) LC med 6,6mm større boring....
Ny tænding m/inderrotor (hurtigere gasresponds) +omdr....
Nyt råberør (skorsten)
Ny karburator 25mm (orginal 20mm)
div ændring af opgearingssystem...(købt syd for grænsen)..
Med den rigtige forbejdning af disse stumper samt blok, skulle disse ændringer gerne bringe effekten op på 24hk+ til 95kg... ca' 3,95kg pr. hk (hvilket ca' er det samme som en Suzuki GS500E)
Styling
carolineko på fronten. den skulle gerne se anonym ud... men tro mig, det er en ulv i fåreklæder...
Ekstraudstyr
Topbox, men den er blevet afmonteret sammen med bagagebære.
Bemærkninger
der er ikke mange der vil tro det; men sådan en Kippers kan som STANDARD køre over 2km på baghjul med 80Kmt og under nedbremsning op til 20m på forhjul.. med mig ved roret ;-) DET ER EN MC... DEN KRÆVER SOM MINIMUM KØREKORT LILLE TIL MC... Og er en del sjovere en fin TYSK CBR600 årg. '94 UDEN afgift...
Det er jo ikke fordi at jeg ikke har kørt almindelig MC, men en kippers alias Piaggio Skipper er en MC med mange muligheder.... og billig forsikring... 718,- hele året... ;-)
Tidliger cykler:
Yamaha RS125 årg. '86.
Yamaha RD350 årg. '94
Suzuki GSX600F årg. '96
Kawasaki ZZR600 årg. '92
Yamaha YZF600 R6 årg '99 (den var sprit ny dengang)
Yamaha DT175 årg. '99
Suzuki GSX-R250 årg. '90 (konen fik kortet)
Aprilia SR125 årg. '00 (trimmet til 172ccm)
Piaggio Skipper årg. '97 Blå (der var jeg solgt ;-)...)
Honda CB600F Hornet årg. '05 (sprit ny)
Suzuki SV650S årg. '00(fed cykel)
Piaggio Skipper årg. '95 Grøn (den på foto)
Piaggio Skipper årg '94 Rød ("doner" motoren.. de to bytter motor)
Suzuki GSX750R K7 koks/sølv... til lev. den 2/2-07.... :-).. (glæder mig til solen kommer...!)
Det var vist det hele...
Det er jo ikke fordi at jeg ikke har kørt almindelig MC, men en kippers alias Piaggio Skipper er en MC med mange muligheder.... og billig forsikring... 718,- hele året... ;-)
Tidliger cykler:
Yamaha RS125 årg. '86.
Yamaha RD350 årg. '94
Suzuki GSX600F årg. '96
Kawasaki ZZR600 årg. '92
Yamaha YZF600 R6 årg '99 (den var sprit ny dengang)
Yamaha DT175 årg. '99
Suzuki GSX-R250 årg. '90 (konen fik kortet)
Aprilia SR125 årg. '00 (trimmet til 172ccm)
Piaggio Skipper årg. '97 Blå (der var jeg solgt ;-)...)
Honda CB600F Hornet årg. '05 (sprit ny)
Suzuki SV650S årg. '00(fed cykel)
Piaggio Skipper årg. '95 Grøn (den på foto)
Piaggio Skipper årg '94 Rød ("doner" motoren.. de to bytter motor)
Suzuki GSX750R K7 koks/sølv... til lev. den 2/2-07.... :-).. (glæder mig til solen kommer...!)
Det var vist det hele...
Piaggio skipper 150/186
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 2
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 2
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
Karsten
mar 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 9
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 15
Trist at løse det med kravebenet, det lyder som noget der har gjort meget nas..
Har du evt nogle dele liggende i form af en vario og evt det yderste ved krumtappen det der blæserskjold på den anden side af remmen?
Og har du en ide om hvorfor min kipper kun kan køre 80 ?..
Det lyder som om den ikke har mere at give af på toppen lidt mærkeligt synes jeg..
Så har overvejet en anden kabu..
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 5
fedt project der karsten
jun 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 22
Du skulle ikke have en skipper forgaffel liggende jag kunne købe?
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
Har bestilt stumper for 6k.... Så skulle den gerne blive til Kippers igen...
Den anden Kippers jeg har, som er std, er sku' for sløv ;o)
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1
ngk b9es eller br9es
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Hej. Jeg kan se du har pillet en del i skippere og ville høre dig om du syntes det er en god eller dårlig ide at jeg køre med olie pumpe på min skipper? Det ville jo være fedest at olie pumpen blev på så jeg var fri for at blande selv. Men jeg er lidt bange for om remmen kan holde til olie pumpen...
Og om du havde en ide til hvilket tændrør jeg skal bruge?
Min opsætning bliver:
Malossi 172cc cylle
Jolly moto udstødning
25mm dellorto med
45graders studs
Standart filter (modificeret med flere huller)
Malossi membran
Malossi vario
Malossi rem
Mvh Rasmus
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
Jeg har ikke noget til salg.. desværre..
Ang. personskade... Jeg bøvler en del med et smadret kraveben, det stritter ud af kroppen som et "horn" og det er der for umuligt at ha' lædertøj på... sur røv!!!
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Det lyder sku ikke godt med din kippers! Håber ikke der skete noget med dig?
Jeg har selv lige købt en halv smadret skipper og ville høre om du evt. havde en eller anden udstødning til over som du ville sælge?
Mvh Rasmus
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
Projeket er for øjeblikket sat på pause efter møde med modkørende bil.
Om den bliver til cykel igen står hen i det uvisse.....
Motoren har dog ikke taget skade så muligheden er at flytte den over på en anden kippers... for hurtigt at komme på vejen igen...
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
der gik lort i den..... vinklen på gaflen var forkert.... den blev ustabil ved 110-120 km/t... Køleren er for lille.... og motoren bliver for varm..... Men det skal ikke stoppe mig... Ny blok med original monteret vandpumpe og dobbelt så stor køler med blæs, er indkøbt + div... std. gaffel er monteret samt fælge
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 7
du har gang i der. Dog ikke lige noget jeg vil udsætte min for foreløbig.
Du skriver du har en donor? Du har vel ikke et komplet speedometer du vil sælge? Og evt. en vindskærm til den?
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 72 Svar: 1.602
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Der sker da noget. Hvis du ikke kan få den minarelli vandpumpe på. Hvad så med en remtrukket pumpe fra en go-kart. Det er set flere gange på scootere, både herhjemme og i udlandet.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det er sikkert fordi du bruger Mozilla Firefox..?
Min gør det samme. Men de vises korrekt af IE.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Hej Karsten.
Velkommen til. Det bliver spændende at se hvad denne her så bringer af effekt og stunt med sig.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
har selv en std. en men med alle de hk din får tror jeg lige på den bliver umulig at holde nede under hurtig start da de har rat så læt ved at gå bagover.. men fuck jeg gad godt at prøve sådan en med så mange hk!! fedt projekt..
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
Hold øje med denne Skipper... den overhaler når i mindst venter det..
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
jeg har været med til at lave (tune) en piaggio før... den kørte 402m på 14,8... pænt nok.... 23,6hk
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 1
vi skal bare have noget sommervejr, så skal i se det vilde stunt... de 20m var med std. motor....
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Jeg vil dælme gerne se nogle billeder af dig lave stunts på din lille mc... hehe Det må du lige få gjort noget ved.
/Jan
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 301
Du ska da ha nogle billeder paa hvor du koere forhjul og baghjul....gad jeg godt se