{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Piaggio skipper 150/186 1996

17.212 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Karsten b
Mand | 47 år | Oprettet: 18. jan 2007


Piaggio skipper 150/186

Årgang:
1996
Motor:
std.: 1-cylindret luftkølet 2-takt. Boring: 60mm. Slaglængde: 52mm. Slagvolumen: 147ccm

Projekt 186ccm 24hk+: 1-cylindret luftkølet 2-takt. Boring: 66,6mm. Slaglængde: 55mm. Slagvolumen: 186ccm
Hestekræfter
std.: Maks. effekt 15hk (11kw) ved 8000 omdr/m på motoren

Projekt 186ccm 24hk+: Maks. effekt 24hk+ ved 10000 omdr/m på baghjulet!
Fælge
std. som er blevet forkromet :-)
Dæk
std. 100/80-10 for og bag
Topfart
std. 110kmt... dog 119,7kmt på en god dag
Projekt 186ccm 24hk+...forventet topfart 150kmt+ til enhver tid
0-100 ca 5sek
Tuning
Krumtappen stod af sidste år d.10/9-06, derfor har jeg valgt at lave et projekt 186ccm 24hk+.
dvs.
Ny krumtap med 3mm større slaglængde...
Cylindersæt(polini) LC med 6,6mm større boring....
Ny tænding m/inderrotor (hurtigere gasresponds) +omdr....
Nyt råberør (skorsten)
Ny karburator 25mm (orginal 20mm)
div ændring af opgearingssystem...(købt syd for grænsen)..
Med den rigtige forbejdning af disse stumper samt blok, skulle disse ændringer gerne bringe effekten op på 24hk+ til 95kg... ca' 3,95kg pr. hk (hvilket ca' er det samme som en Suzuki GS500E)
Styling
carolineko på fronten. den skulle gerne se anonym ud... men tro mig, det er en ulv i fåreklæder...
Ekstraudstyr
Topbox, men den er blevet afmonteret sammen med bagagebære.
Bemærkninger
der er ikke mange der vil tro det; men sådan en Kippers kan som STANDARD køre over 2km på baghjul med 80Kmt og under nedbremsning op til 20m på forhjul.. med mig ved roret ;-) DET ER EN MC... DEN KRÆVER SOM MINIMUM KØREKORT LILLE TIL MC... Og er en del sjovere en fin TYSK CBR600 årg. '94 UDEN afgift...

Det er jo ikke fordi at jeg ikke har kørt almindelig MC, men en kippers alias Piaggio Skipper er en MC med mange muligheder.... og billig forsikring... 718,- hele året... ;-)

Tidliger cykler:

Yamaha RS125 årg. '86.
Yamaha RD350 årg. '94
Suzuki GSX600F årg. '96
Kawasaki ZZR600 årg. '92
Yamaha YZF600 R6 årg '99 (den var sprit ny dengang)
Yamaha DT175 årg. '99
Suzuki GSX-R250 årg. '90 (konen fik kortet)
Aprilia SR125 årg. '00 (trimmet til 172ccm)
Piaggio Skipper årg. '97 Blå (der var jeg solgt ;-)...)
Honda CB600F Hornet årg. '05 (sprit ny)
Suzuki SV650S årg. '00(fed cykel)
Piaggio Skipper årg. '95 Grøn (den på foto)
Piaggio Skipper årg '94 Rød ("doner" motoren.. de to bytter motor)
Suzuki GSX750R K7 koks/sølv... til lev. den 2/2-07.... :-).. (glæder mig til solen kommer...!)
Det var vist det hele...
Kommentér på:
Piaggio skipper 150/186
Annonce