Yamaha TRACER 9 [Tidl. motorcykel] 2021
1.060 visninger
|
Oprettet:
Yamaha TRACER 9
Årgang:
2021
Motor:
Væskekølet,4 takts,12 ventiler, 3 cylinder, DOHC,
890 ccm, boring 78 mm, slaglængde 62,1 mm,
kompressionsforhold 11,5 : 1
890 ccm, boring 78 mm, slaglængde 62,1 mm,
kompressionsforhold 11,5 : 1
Hestekræfter
119 hk. v. 10.000 omdr./min
93 Nm v. 7.000 omdr./min
93 Nm v. 7.000 omdr./min
Fælge
Dæk
120//70 ZR 17
180/55 ZR 17
180/55 ZR 17
Topfart
+200 km.
Tuning
Styling
Ekstraudstyr
Original ekstra udstyr:
Varme håndtag
Quick shift
Sidetasker
Comfort sæde
Varme håndtag
Quick shift
Sidetasker
Comfort sæde
Bemærkninger
Motor / udstødning:
- CP3 "Crossplane 3cyl" 889cc EU5
- Ny motor med 42cc mere, i alt nu 889cc!
- +4hk effektforøgelse i alt nu 119hk
- +5,5nm mere ved hele imponerende 1500omdr. mindre på skalaen
Gearkasse / kobling:
- Ny gearkasse med blødere og hurtigere skifte!
- Slipperkobling
- 1 og 2 gear gearet op i forhold til kraftigere motor
Affjedring:
- Fuld justerbar up-side down forgaffel.
- Justerbar bagdæmper.
Bremser:
- Ny Radial "Race-spec" forbremser med Nissin kalibre.
- Maskinen er tilmed udstyret med "Braking control" som individuelt bremser på for og baghjul i samarbejde med 6-akset gyro sensor.
Stel / bagsvinger:
- Nyt kompakt aluminiums stel med hele 50% stivhed horizontalt!
- 30mm lavere kronrørsposition for bedre kontrol.
- 60mm længere bagsvinger kommer tilmed 60mm tættere på motoren, aksellængden er dermed bibeholdt på 1500mm hvilket forener stabilitet og agilitet!
Hjulsæt:
- Nye "Spin forged wheels" med hele 700gram vægtreduktion
- En tydeligt reduktion på vægt i rotation, faktisk 11% på baghjulet hvilket betyder hurtigere accelaration og deaccelaration samt bedre manøvredygtighed for føreren
Elektronik:
- 6 akset intertimåleenhed (IMU) Der blandt andet er brugt på superbikes som R1 & R1M
- For optimal sikkerhed og komfort i alle vejr og vejforhold justerer motorcyklen i real time med Traction Control System (TCS), Slide Control System(SCS), front wheel LIFt control system (LIF) og Brake Control system (BC).
TCS, SCS og LIF kan justeres med et tryk på 3 forkellige modes, 1, 2 eller 3(manual). Mode 1 for sporty kørsel, Mode 2 for varieret kørsel og Mode 3 for manuel justering. Alle assistentsystemer kan tilmed slukkes.
- BC kan tilmed justeres i 2 forskellige modes, BC1 for standard Active ABS og BC2 for justering af bremsetryk og fordeling i scenarier hvor lean-sensor måler uro som f.eks. udskridning ved hård nedbremsning i sving.
- Yamaha D-Mode
4 forskellige power delivery modes, Mode 1 med skarp og aggresiv motor respons, Mode 2 all around til forskellige køremønster, Mode 3 med en blød gasrespons for mere afslappet kørsel og Mode 4 for våd underlag.
- Cruise Control
Nem fartjustering samt deaktivering på bremse, kobling og negativ gas rul.
- Speedometer / Display
Nyt stort 2 x 3,5" detaljeret TFT farvedisplay
Nøgle funktioner vises i venstre skærm med omdr. tæller, speedo, gear, tid, TCS, D-Mode, BC osv.
Venstre skærm kan tilmed skiftes til TCS og rider aid settings.
Højre skærm er rangeret i 4 felter med en række information som blandt andet odometer, triptæller, temperatur.
Multi color bar-type omdrejningstæller med farveskifte alt efter RPM.
- Lys
Mono Focus twin eye LED skjult i den aerodynamiske front med 2 kareteriske led positionslys for fremragende belysning.
Led blinklys er nu standard for og bag
Komfort og ergonomi:
- 15mm lavere sædehøjde!
- Justerbar sædehøjde 81cm og 82,5cm.
- Fodhviler kan nu justeres 15mm op og ned og styr kan tilmed justeres 9mm frem og 4mm op.
- CP3 "Crossplane 3cyl" 889cc EU5
- Ny motor med 42cc mere, i alt nu 889cc!
- +4hk effektforøgelse i alt nu 119hk
- +5,5nm mere ved hele imponerende 1500omdr. mindre på skalaen
Gearkasse / kobling:
- Ny gearkasse med blødere og hurtigere skifte!
- Slipperkobling
- 1 og 2 gear gearet op i forhold til kraftigere motor
Affjedring:
- Fuld justerbar up-side down forgaffel.
- Justerbar bagdæmper.
Bremser:
- Ny Radial "Race-spec" forbremser med Nissin kalibre.
- Maskinen er tilmed udstyret med "Braking control" som individuelt bremser på for og baghjul i samarbejde med 6-akset gyro sensor.
Stel / bagsvinger:
- Nyt kompakt aluminiums stel med hele 50% stivhed horizontalt!
- 30mm lavere kronrørsposition for bedre kontrol.
- 60mm længere bagsvinger kommer tilmed 60mm tættere på motoren, aksellængden er dermed bibeholdt på 1500mm hvilket forener stabilitet og agilitet!
Hjulsæt:
- Nye "Spin forged wheels" med hele 700gram vægtreduktion
- En tydeligt reduktion på vægt i rotation, faktisk 11% på baghjulet hvilket betyder hurtigere accelaration og deaccelaration samt bedre manøvredygtighed for føreren
Elektronik:
- 6 akset intertimåleenhed (IMU) Der blandt andet er brugt på superbikes som R1 & R1M
- For optimal sikkerhed og komfort i alle vejr og vejforhold justerer motorcyklen i real time med Traction Control System (TCS), Slide Control System(SCS), front wheel LIFt control system (LIF) og Brake Control system (BC).
TCS, SCS og LIF kan justeres med et tryk på 3 forkellige modes, 1, 2 eller 3(manual). Mode 1 for sporty kørsel, Mode 2 for varieret kørsel og Mode 3 for manuel justering. Alle assistentsystemer kan tilmed slukkes.
- BC kan tilmed justeres i 2 forskellige modes, BC1 for standard Active ABS og BC2 for justering af bremsetryk og fordeling i scenarier hvor lean-sensor måler uro som f.eks. udskridning ved hård nedbremsning i sving.
- Yamaha D-Mode
4 forskellige power delivery modes, Mode 1 med skarp og aggresiv motor respons, Mode 2 all around til forskellige køremønster, Mode 3 med en blød gasrespons for mere afslappet kørsel og Mode 4 for våd underlag.
- Cruise Control
Nem fartjustering samt deaktivering på bremse, kobling og negativ gas rul.
- Speedometer / Display
Nyt stort 2 x 3,5" detaljeret TFT farvedisplay
Nøgle funktioner vises i venstre skærm med omdr. tæller, speedo, gear, tid, TCS, D-Mode, BC osv.
Venstre skærm kan tilmed skiftes til TCS og rider aid settings.
Højre skærm er rangeret i 4 felter med en række information som blandt andet odometer, triptæller, temperatur.
Multi color bar-type omdrejningstæller med farveskifte alt efter RPM.
- Lys
Mono Focus twin eye LED skjult i den aerodynamiske front med 2 kareteriske led positionslys for fremragende belysning.
Led blinklys er nu standard for og bag
Komfort og ergonomi:
- 15mm lavere sædehøjde!
- Justerbar sædehøjde 81cm og 82,5cm.
- Fodhviler kan nu justeres 15mm op og ned og styr kan tilmed justeres 9mm frem og 4mm op.
Yamaha TRACER 9
jun 2021
Følger: 1
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Svar: 45
Velkommen!
okt 2008
Følger: 364 Følgere: 59 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 217
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 36