{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Harley Davidson *Custom Dyna Street Bob* 2006

42.713 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

* Fenris  *
Mand | 46 år | Oprettet: 1. maj 2005


Harley Davidson *Custom Dyna Street Bob*

Udfordringer
Årgang:
2006
Motor:
Dette er den "Nye" Twin cam A motor.

* Harley-Davidson Twin-Cam A Motor. New model. 2006+ *
Motortype: Luft & oliekølet. 45 graders V2. 4-taks OHV. Indvendige oliedyser.
Motoren er desuden klar gjort fra fabrikken til at kunne modtage oliekøler.
Der er blevet monteret en oliekøler.
Twin cam A 88. inch. - 1449 kubik.
Ventilmekanisme: OHC, kæde, stødstænger, 2 ventiler pr. cyl.
Ventil justerings interval: Hydraulisk selvjusterende.
2 centralt placerede knastaksler.
Broring: 95.3. (3.75 inch)
Slaglængde: 101.6 mm. (4.00. Inch)
Slagvolumen: 1449.
Kompression: 8.9.1.
Max effekt angivet fra fabrik: 73 HK ( 54 KW) 5450.
Max moment angivet fra fabrik: 106. 4000.
Benzinindsprøjtning. ( ESPFI) Electronic sequential port fuel injection. Med 46 mm spjældhus.
Startsystem: Elstart.
Benzintank: 17,8 liter. (4,7 gallons)
Gearolie: 0.95 liter. (32 onch)
primærside: 0.95 liter. (32 onch)
Motorolie: 2.8 liter. (3.0 quarts)
6 trin helicut gearkasse - Direct drive. 2,3,4, og 6 gear er helicut gears.
Sekundærtransmission: Tandrem.
Gear & Remtræk træk. 32 / 68 Tands. (Nu 32 / 70)
Chassis konstruktion: Rundrør af stål, stålbagsvinger.
Kobling: Kabeltrukket. 9 - pladet, våd.
Sædehøjde: 65,5. cm.
Kronrørsvinkel: 61 grader. (Rake)
Efterløb: 11.9 cm. (Trail: 4.7 inch)
Akselafstand: 163 cm. (64.2 inch)
Frihøjde: 14.2 cm. (5.6 inch)
Total længde af mc: 235.8 cm. (92.8 inch)
Tørvægt: 288 kg. (634 pund)
Lastvægt - totalvægt: 493 kg. (1085 pund)

Benzinforbrug. Gennemsnit pr. Liter: 14-16 efter "Tun-kit."
Benzinforbrug. Max. pr. Liter: Omkring 18 - 22.
Gummiophængt motor. Twin cam A motor.
Udstødning: Dobbelt, kat. - Der er dog sat slip-on på nu.
0 -100: Cirka 5 sekunder.
Max fart målt på skiven: 200
Gear Ratio: Den nye 6 trine gearkasse. (Ved 32/68 og ikke 32/70)
1 : 9.876. 2 : 6.810. 3 : 5.064.
4 : 4.164. 5 : 3.477. 6 : 2.960.

Nu med 32/70 tandhjul
• 1st 9.878
• 2nd 6.847
• 3rd 5.086
• 4th 4.118
• 5th 3.508
• 6th 2.960


Nu med 34/70 tandhjul
• 1st
• 2nd
• 3rd
• 4th
• 5th
• 6th


Dæktryk - For : Normal: 2.1
Dæktryk - Bag : Normal: 2.3

Service intervaller: Motorolie & filter for hver 8000 km.
* Forslår Bel-Ray V-Twin 10/50 Fuld-syn og K&N filter *
* Forslår Bel-Ray V-Twin - Big Twin gear og Primary olie *
* Eller - Castrol MTX75/140 Fuldsyntetisk gearolie. Til Gearkassen * En RIGTIG god gearolie.

Service intervaller: Gear og kobling olie. Gør det selv ved hver motor-olie skift.

Men man kan nemt lade gearolie køre 32000 og kobling olie køre 16000 km. (ifølge manual) Og motorolie 8000 km.

Forslår dog ved hver 5000-6000 km - så dyrt er det nemlig ikke, og man kan stor set aldrig skifte for tit.
Så jeg synes personligt det er bedre bare at gøre det ved hvert service eller i det mindste hvert andet service.

Lidt info om den "Nye" Twin-cam som er en del anderledes end 1999-2005.
Det er dog ikke performance mæssigt - med de ændringer der er kommet er med driftsikkerhed i tanken og levetid. Det er desuden nemmere at lave service og vedligeholde dem.

Alle 2006 Dyna Twin-cam A modelen har ellers de samme ændringer som alle 2007 modelerne.
2007 modelerne har 8 inch / 135 kubik mere i slaglængde.
(96 inch frem for 88 inch - 1584 & 1449)
Alle 2006 Dyna har dog 68 tænder bag - da de har korte slaglængde med 6 trins gearkasse.

De fik desuden også mindre aksel i 2008+, og smaller rem i 2007+
Og ændre deres antal tænder på final Drive rem hjulet da de fik længere slaglængde.
1: Ny svingarm. 160 dæk. Kan tage et 180.
2: Nyt stel som er stærkere og mere vridningsstabilt.
3: Ny oliepumpe med 10% bedre smøring og 27% mere volume.
4: Ny heli-cut 6 trins gearkasse. Med 35% mere styrke.
Forminsker omd. med 280 ved 112 kilometer i timen.
Et eksembel: Ved 120 Km - 2859 med det nye 6 gear. Normal ville være 3227.
5: Ny flydende skive foran på 300 mm.
6: Tykkere gaffelben. 49.mm. 10 mm. mere end 2005.
7: Nye og meget lettere ventiler. Vejer 1/3 mindre.
8: Nye porte-toppe. Både udstødning og indsugning.
9: Ny montering af oliefilter og klar gjordt til oliekøler.
10: Andrer og stærkere lejer.
11: Lettere og bedre chain drive. Med hydraulic tensioner.
12: Nye og bedre knaster. Samlet af flere dele for styrke og vægt skyld. Samme måde som på morderne biler.
13: Benzinindsprøjtning & kat.
14: Større luftfilterkasse.
15: Lettere koblings greb - 35% mindre. Det kan bare mærkes.
16: 28% stærkere gear/ lejer osv. (koblingstyrke)
17: Ingen udvendige olieslanger - Olien løber i indvendige kanaler/udskæringer og motorolien ligger i en beholder under gearkassen.
18: Nye og stærkere/bedre glidelejer.
19. Andet primær side cover. (bruger også anden pakning end 2005) Med hydraulic tensioner.
20: Anden krumtap.

Bare for at nævne nogle af de ting der er sket i år 2006/2007.

En af de tekniske gode ved en Twin-cam motor frem for en EVO. Den har 60% større køleflade - som ud over at fungere godt også ser godt ud, da det får motoren til at se meget kraftig og power full ud. (Og det er den også)
Den har desuden indvendige oliedyser som også medvirker til nedsat arbejdstempertur og bedre holdbarhed og levetid.
Dette sammenlagt med en god kvalitets oliekøler med termostat kan kun være en positiv ting.
En ting som overrasker mig gang på gang er dens evne til at køle.
Selv efter en lang tur kan jeg sætte mine hænder på cylendere eller toppe uden at brænde mig. Dette kan jeg ikke engang gøre ved de vandkølet motorcykler jeg har prøvet ved (og brændt nallerne på)
Den er utrolig termisk sund - dette kunne Ove (Mr.Dyno) også konstantere på hans rullefelt da den ikke svingede i tempertur .

Twin-cam motoren er desuden "overbygget" fra fabrikken af -god kvalitet alu, stærke lejer, kraftig vægge, og det er også derfor den er en del tungere end en EVO motor.
Dette er pågrund af dens mere matrialle og bedre kvalitet.
Til dette skal der dog sige at EVOèn er en ren alu motor, som også er meget holdbar og driftsikker.
EVOèn er verdens mest solgte og kopiere motor. Den er dog langt fra så driftsikker som en Twin-cam. Det kan dog hjælpe den en hel del at få en ordenlig oliekøler på. Men det kan det ved alle luftkølet motorcykler.
Luftkølet er det eneste rigtige. Sådan er det bare. Yes sir.

Lidt info om min motor. Det skal dog siges at den har fået ny oliepumpe som jeg også nævner, og anden oliefilter montering.
En Twin-Cam har desuden godt af at få monteret en oliekøler på samme måde som visse biler der har olie-jets. Det hæver desvære olietemp lidt at have oile-jets. Men hvis man har en lille oliekøler på er det bestemt ikke noget problem. Især ikke på 2006/2007+. Men jeg vil også mene at det er dumt ikke at have det på en luftkølet Mc med de kræfter og den vægt den har. Mere Power er = mere varme, og varme er fjenden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Overhead_valve

http://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_Twin_Cam_engine

Problemet med varme er dog løst for lang tid siden - men dårlig reklame kan dog hænge ved længe fordi der er folk og firmaer der kan udnytte at holde en dårlig rygte ved lige. Og det var også før den ordenlig kom på marked at de oplevede de problmer.
Men - få dig nu en oliekøler. Det er det bedste for en luftkølet Mc motor at have sådan en lille fætter.
Hestekræfter

73 Hk ved 5450. 106 Nm ved 4000. Fra fabrikken.
* 67 Hk på baghjulet & 97 Nm - Før justering.

* 73 HK & 101 NM - Efter første justering.

* 76 Hk på baghjulet & 102 NM - Efter sidste justering. *

Alle test er lavet af samme mand og på sammerullefelt, med samme potte og med DB-Killers.
Den sidste forskel var KUN pågrund af K&N luftfilter. Så ja - det virker.
Også selv om der er visse folk - Især her på MCG.DK der siger andet.
Ting skal dog passe samme. En helt åben potter og et kæmpe filter vil ikke nødvendigvis være godt for en standart motor med standart toppe, knaster osv. Der kan et indsats filter være ok i den originale filterkasse og noget mere benzin.
Fælge
Orginal:
Krom fælg og eger: 100/90-19 for. På en 2.5 krom fælg.
40 spokes. Chrome.
Krom fælg og eger: 160/70B-17. På en 4.5 tommer krom
fælg. 40 spokes Chrome.

Der er nu kommet nye 17 tommer ALU-chrome Eccel fælge på for og bag. Med rustfri ejer og niblinge. Diamond cut style.
For fælg: 3.5 tommer. Bagfælg: 5.5 tommer.
* Der er sparet en del vægt bare ved fælg skift. Så styre og bremseegenskaber skulle være forbedret en del.
* Begge nav er malet blank sort samt gaffelben og afstandsstykker.

* Rettelse: Der er nu (igen) nye alu fælge på i et mere massivt udsende.
Det samme gælder for en ny 70 tands pully. (ikke 68 mere)
Det er On-off specielt lavet efter ønske.

17 tommer i sammen mål som de andre. 3.5 x 17 & 5.5. x 17.
Dæk
Original: Dunlop. Original HD. 100/90-19 og 160/70-17.

2008 :
120/70-17 og 200/50-17.Bridgestone. B011& B012.

2009 :
Nye Bridgestone. BT021 130/70-17 front og et 190/60-17 G850 bag.

2011: Dunlop 407 & 408. 140/75-17 & 200/55-17. Harley-Davidson original dæk. (Fra Fat Boy - Low)

2012: Dunlop 407 - Bag 170/60-17.

2014: Pirelli Night Dragon - Front: 130/80-17. Bag: 180/60-17 Reinforced.


* Bremser *

For: 300 mm. skive med semi-flyende ophæng. 4-stemplet fast ophængt caliber.

Bag: 292 mm. Skrive med fast ophæng. 4-stemplet fast ophængt kaliber.

Førte ændring:
Nye sålarmeret bremseslanger i Krom.
Speciele LRB Composite klodser.
LRB flydende skiver front & bag.
Anden type forgaffel olie fra Rock oil.
6 stemplet kaliber - Front. (Med TUV)

Nu 2016:
Front: 2 x 4 stemplet HD Nissin kalibere - 2008 model. Og 2008 Master - med stålslanger fra HD i blank sort - samt Dot 5 væske (og ikke 4)
Nye HD gaffelben til dobbelt bremser i front

Affjedring for: Showa-teleskopgaffel med 49 mm gaffelben. Vandring: 127 mm.

Affjedring bag: Svinggaffel med 2 støddæmpere.
Vandring: 104 mm.

Der er nye skiver på - letvægts og carbon kloder. :O)
De skiver vejer 840 gram kilo hver og er lavet i 7170 fly-alu, Titanium "knapper" og ductile iron/keramisk.
Det ER keramiske skiver.
Det er de samme typer skiver Moto-GP og N-car køre med.
Det BEDSTE af det BEDSTE. :O)

De gamle skiver vejede 2.4 kilo hver. Så det er en del vægt sparte. Roterende masse.

Er dog ikke så effektiv mere nu da mine nye fælger og pully vejer måske 30% mere end de gamle (de sidste nye-Excel)

Der er desuden også en ny 6 stemplet kaliber i front - dette skulle også give 40% mere bremseevne.
Så mangler jeg kun en 6 stemplet i bag og en mere i front.

Topfart
170. Km. Opgivet fra fabrikken. Nu - omkring 200. (har været oppe på 210 km)
Ved ikke med den nye lidt højere en standart gearing. (2014 modifikation)
Tuning
* Powercommander USB III 2006 model, med mulighed for at ændre benzin, omdrejningerfra 5450 til 6200, og tænding.
* Screaming Eagle luftfilterkasse og nyt K&N luftfilter.
* Screaming Eagle tæningskabler-sort.
* Screaming Eagle baloney cut slip-on udstødninger.
* Powerwrap på udstødningerne. (sort med rustfri spændebånd)
* Den er desuden gearèt om til 70 tænder bag og ikke de 68 den er født med.
Dette gav også lidt i optræk.
Der er desuden lavet et fuel-map til hver cylender og tæningen er også ændret, samt ændring af omd. fra 5450 til 6200.
Alt dette er lavet af Mr. Dyno.



* K&P oliefilter med magnet, Diamond cut ribber. *
Dette er ikke direkte tuning - men at have en motor der kan tåle til den varme der kommer ved flere HK & NM og have et optimal olie flow kan dog godt give HK og det skade ikke at være godt ved ens motor.

Vi havde desvære ikke tid til at tage indsatserne ud af mine slip-on udstødninger og lave et nyt fuelmap til den med totalt åben udstødninger. Men hva fanden...
Det æder jo lidt i bunden og give det nok i toppen så det er nok godt nok. Og uden DB-killers er lyden ALL for høj.

Hvis du / i kigger på de udprintninger der ligger fra rullefelttesten kan du/i se at det er en motor som er meget smidig og tager sine HK helt oppe ved 6200 lige inden omd. slår fra. Den bliver bare ved i hver gear.
Læg også mærke til hvor langt op i omdrejninger momentet følges ad med hestekræfterne.

Er ved at lave den om til en rigtig power-bike.
Dette betyder jeg vælger de bedste tun dele, som bla. Består i dele for formindske mekanisk støj, forbedre driftsikkerhed, øger HK&NM, og det er ud fra egen viden, blade, tun kataloget, drag racer, motor tuner, og mange flere. Dette gør dog at det tager lidt tid når man skal have dele til at bygge ens motor om på denne måde, da jeg ikke er millionær.
Indtil videre:

SE chrome moly Quick stødstænger. (Mere stive, og mindre flex)
SE nye 2013 hydraulisk løftere som er LANGT bedre end org. Og flere andre.
SE kobling fjeder. (20% mere tryk)
SE vippe arme med ruller - letvægt og langt bedre end standard eller S&S
2-1 Supertrapp potte med 20 skiver og justerebar modstands endestykke.
Powercommander 5 og autotune
Platin tændrør
SE tændrørs kabler
K&N filter og SE filterkasse med SE filter cover som er åbnet i bunden
K&P oliefilter for bedre og mere olietryk/flow.
SE oliekøler
Jims cylinder køler.
Andrews front rem pully
S&S & Gates forstærket rem.

Styling
En del. Men prøver at holde et tema.

Jeg er nok langt fra den "Normale" HD`køre, da jeg går mere op i at opgradere de tekniske ting som dæk, bremser, affjedring, fælge, vægtfordeling, olie og filter, osv.
Dette gør faktisk at man fjerne svagerheder ved Chopperen og beholde og forstærker dens styrker.
Og jeg fortrækker en Mc som faktisk kan køres på og ikke kune vise frem som så mange andre.
Både japanere og HD.
Ekstraudstyr

En del af delene er mekaniske eller gemt/svære at se for ikke kendere og ikke-HD folk.
Og det har jeg det helt fint med..........
Men her har du lidt af det - der er mere som ikke er opgivet endnu.

* 2008 *
Andet sæde. (HD) Ægte læder.
Luftfilterkasse og bagplade. (HD + Custom)
Nye dæk. (Bridgestone)
17 tommer ALU fælge. 3.5 + 5.5. (Ricks / Lotterman-custom)
70 tands bag-pully. (Ricks/lotterman`s-custom) Normal 68.
Fremflyttersæt. (Küryakyn)
Fodhviler. (Küryakyn)
Krom-covers til kabler. (Küryakyn)
Koblings og bremsegreb. (Pro-One)
Forskærm, og en total omlakering. (Ricks)
Skiver og klodser. (LRB)
Håndtag. (Küryakyn)
Spejle. (Pro-one)
Forgaffelolie og pakninger. (Bel-Ray)
K&N oliefilter med oliemagnet.
10/50 fuldsyntetisk motorolie. (Bel-Ray V-Twin)
Abcon, både til motor og gearkasse. (Abcon)
Sissy bar. (HD)
Horn cover. (Custom)
Primær cover. (Custom)
Grisetryne cover. (Custom)
Lygte og ny speciel pære. (Küryakyn & Phillips Racing)
Blinklys og speciel laver holdere - front og bag. (Ricks)
Ny LED baglygte - røgfarvet glas. (Küryakyn)
Krom nummerplade holder. (HD)
Rustfri stål benzinslange. (HD)
Andet gearolie + addativer. (Bel-Ray+ Abcon)
Andet koblingsolie. (Bel-Ray)
SE Split-fire tændrør. (HD)
Tændrørs cover. (HD)
Nye krom cover til forgaffelben - top. (HD)
Stødstangs cover (Küryakyn)
Ladestik til mc lader- med sikring. (Oxford Maximiser) Monteret på mc for let adgang til opladning af batteri.

* 2009 *
Nyt 190/60-17 Bridgestone G850 bagdæk.
Nyt 130/70-17 Bridgestone BT021 fordæk.
Mere pulverlak.
Nyt primær side cover.
Omlakering af mange dele.
Ny forskærm.
Nye flamme benzin cap`s
Ny flamme shift rod.
Lidt el arbejde og lidt andet "Fusk".
Nyt Bagester gele sæde.
Nye bolte til skiver, lejer, afstandsstykker, pakninger,osv.
Nyt powerwrap.
Nyt benzin filter x 2. (ja - der er 2 i en Dyna Street Bob)
STORT service.
Nye klodser i front. (LRB)
Cover under bro til bremseslange. (Rustfri og chrome)
Rune graveret i toppende.
(FENRIS til dem der ikke kan læse Runer)

* 2010 *
K&P speciel oliefilter/oliekøler. (se fotoalbums)
Nummerplade - bagplade i stål. Pulverlakeret i blank sort - med "læder" kant bånd omkring.
Nye chrome nummerplade bolte og skiver
Ny chrome covers til top bolte.
Ny chrome cover til koblingskabel endestykke
STORT service og rengøring, samt polering.
Nye sikringer - og WDF spray i alle stik (STORT service)
Tank hæver - 3 inch. ( mere synlig plads ved motor så man kan se dens toppe)
Nedfræset luftfiltercover - 3 mm - se bedre ud nu.
Ny tæningssystem som en softtail - på tankdæksel (med lås)
Nye afstandsstykker - front. Også pulverlakeret blank sort
Nye aksel skjuler i blank sort (ved svingarm)
Bukket støttefod, sådan så den læner mere efter min sænkning af den. Den stod for lodret op.
Ny design af toppe og pulverlak
Ny benzinslanger - mere reto look.
Ny info lys display skive/cover
Nye hjullejer bag.
Ny svingarm leje og bøsning.

*2011*
Ændret forskærm. Til større dæk og bedre montering af skærm.
Mere pulverlak af små dele.
STORT service og grundig rengøring.
Nye hjullejer - Front.
Nye forgaffel pakninger, støvkapper, og Rock oil Del-Syn 15W forgaffelolie (Og ikke mineralsk som mange andre mærker)
Nye SE Tændrør. (De nye model)
MTX 75/140 Fuld syntetisk gear olie - Castrol.
10/60 Fuldsyntetisk - Castrol Edge Race.
Pulverlak af styr. (Blank sort)
Ændring af tankforhøjer. (1,5 cm mindre og indvendigt kabelføring) Og pulverlakeret blank sort.
Varmefast Satin Pulverlak af forrør og varmeskjolde, og nye bolte, pakninger, spændebånd, og polering af udstødnings holder/beslag.
408R- 200/55-17 bagdæk. Dunlop & 407F - 140/75-17 fordæk. Dunlop - Harley-Davidson dæk. (Fat Boy)
Sizzy bar / Rygstøtte til Føre & Bagagebære.
Nye højglans poleret Rustfri bolte til kobling, samt nye pakninger og afstandsskive.
Nye justerbar fodhviler sæt i krom. (Küryakyn)
Nye højglans poleret Rustfri bolte til Fremflyttersæt.
Ny sort 6 stemplet Kaliber - Front. (Muller)

*2012*
PS - 812 Flamme støddæmpere. Sænket 2,5 cm Lavet om til 12. Inch. (Normal 11,5)
Prøver DOT 5.1 bremsevæske. virkere til at være nemmere at dosere bremser nu end før.
Kæmpe servive med 5 Quard service.
Bell add benzin rens.
Bell Add indsugningas rens. (Gav bedre motorgang)
170/60-17 Dunlop 407 Bagdæk.
Mustang sæde - Ny 2012 model.

*2013*
Rick`s bremse og koblingsgreb. (6 trin justerbar)
Lavede om på mit brændstof program for at kunne køre længere pr Liter. Gennemsnit nu: 19,5. Uden den gør magert.
Lidt mere pulverlak af små dimser og dele.

*2014*
Pirlli Night Dragon dæk.
130/80-17 - Front.
180/60-17 - Rear. (Reinfor.)
Ny V-Rod front skærm i sort.
Andrews 34T front pully.
Spurthe stabilizers - Front & Bag
Riser til tank (bag til)
Viking Bags og Easy bracket
Nye LED bag blinklys
Nye gummiophængs bøsninger til styr. (forstærket - Og det dur bare)
Shimet front motorophæng op - 2 mm, og slebet gummi ned. (mindre vibrationer)
Nyt svingarm leje. (de ryger omkring hver 15.000-30.000 km)
Ny S&S/Gates rem. (135T)
HD - Blank Sort fremflyttersæt.
Rick`s Rustfri ventiler (Dæk)
Nyt filter cover på og grisentryne cover.
JIMS Force Flow - Cylinderkøler med termostat og indbygget horn.

2016:
* Dobbel bremser i front - 2008 HD- Nissin modeller.
* 2008 Master - Med Dot 5 Væske (og ikke 4)
* Nye Viking bags. (Ny model)
* Total omlakering.
* Ny HD oliekøler.
* Nyt Predator motorophæng - Front.
* Alle afstandstykker er nu rustfri og pulverlakkeret blanksort.
* Ny styr og bremserslanger - Front & Bag
* Nye HD flyende rustfri - poleret bremseskiver- Front & Bag
* Varmehåndtag og nye greb fra Kuryakun
* Nye bremse og koblings greb i sort fra HD
* Nye Sreaming Eagle logos til tank, luftfilter, og grisetryne
* 2-1 Potte fra Supertraap og justerebat endestykke
* Nye fodhviler fra Kuryakun
* Nye riser og riserplade i sort
* Ny lygte i sort fra HD
* Nye sorte dæmpere fra PS - Pro Touring model. 318.mm.
* Udfræset og pulverlakkeret topdæksler (Rocker covers)



Alle disse ting vil der komme info på og flere billder af. Kig bla. under alle mine fortoalbums. :O)
Bemærkninger

INGEN ændringer af hverken motor, gearkasse, stel, svingarm, forgaffel, og andre ting som kan få Told & Skat til at skrige AFGIFT.
ALT er betalt og det er en ny Mc med kosmetiske ændringer. Der er ikke ændret i stel eller andre modifakitioner af den type.

Har du en HD - så gør din selv en tjeneste.
Brug Bel-Ray V-Twin serie olie - Brug desuden et K&N filter.
Nemt at montere og afmontere. Det er desuden en rigtig godt filter. (Eller K&P hvis du vil have det bedste - Engangs beløb da det kan genbruges)

Service intervaller:
Motorolie & filter for hver 8000 km.
Service intervaller: Gear og kobling olie. Gør det selv ved hver motor-olie skift.

Men man kan nemt lade gearolie køre 32000 og kobling olie køre 16000 km. (ifølge manual) Og motorolie 8000 km.

Forslår dog ved hver 5000-6000 km - så dyrt er det nemlig ikke, og man kan stor set aldrig skifte for tit.
Så jeg synes personligt det er bedre bare at gøre det ved hvert service eller i det mindste hvert andet service.

Benzin: Brug 95 eller V-Power. Manualen siger 95+.
Og Ja - kigger du på nettet kommer 92 frem. Men det er USA standart - det svare til en 95 i EU.
Så 95+ så er man sikker.
Jeg har desuden brugt mange timer på at komme frem til det, at min Mc kører ret faktisk længere på V-Power.
Over mange test, og over flere år nu.
Det er bare det bedste.
MIN EGEN holdning til oktan indhold i benzin er at dem der siger 92 er OK til alle typer motorcykler osv. kun siger det fordi de er nærrige. (men gerne vil købe smøger, æde grillmad, og drikke all for mange øl - men ikke bruge 15 kr mere på tank benzin)
Desuden siger de fleste producenter om deres maskiner at de SKAL bruge 95+


Håber du har fået noget ud af at læse min profil - har du spørgsmål til dele, udstyr, ider, muligheder, min cykler eller teknisk info.

Lidt hjælp til Tommer / Inch, og nogle hjemmesider til at hjælpe.

Omregn cubik inch til cubik cm3.
Cubik inch x 16,3872 kubikcentimeter (cm3)

Torque omregnet til NM
Torque x 1,356 Joule.

1 Pint (pt) = 0,473 L
1 Quart = 0,946 L
1 Gallon = (gal) 3,785 L
1 mile (m) x 1,61 km

http://locost7.info/converter.php

http://www.mr2ownersclub.com/converter.htm

http://www.unitconversion.org/volume/cubic-centimeters-to-cubic-inchs-conversion.html

http://www.lemu.dk/Omregningstabel-3275.aspx

Har du brug for hjælp, råd, eller andet - vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe ellers kender jeg med sikkerhed en der kan. Så spørg du bare. :O)
Kommentér på:
Harley Davidson *Custom Dyna Street Bob*
  •   14. dec 2016 Glædelig Jul Sr. Eat @ lot Senior smiley Håber det skrider fremad med Jr. + maskine og "skroget". Klar til Sæson 2017 ?

  •   12. jun 2016 Hvordan står det til. Din HD skulle den helt store tur igennem - og hvad med dig selv ovenpå uheldet?

  •   23. maj 2015 Flot cykel, god tekst!

  •   10. jan 2015 Haha nemlig. Tager også der ned med nogle fra klubben smiley

    Vi ses!


  •   9. jan 2015 Ja det satser jeg da stærkt på at jeg skal!

  •   1. dec 2014 Det her er lige noget for en i start 80'erne!

    https://www.youtube.com/watch?v=Kxgz7p6a_BE


  •   15. okt 2014 Lækker Dyna !

  •   12. maj 2014 Det er da en sød hun, den ligner meget labradore (staves?), men med forskel i størrelsen?

    Hvad med en spinks? Sådan en skaldet kat smiley når far har vasket knallert så har man et vaske skind (hoho)


  •   12. maj 2014 Jeg tænker at hårdheden spiller ind, for rustfrit syrefast er noget hårdt noget og kan ikke strække sig "nærmest" så knækker det. Derfor er A2 valgt i f.eks alu risere eller lign (motor blokke) der ser man heller ikke stål bolte. Har ikke set skyggen af at æde gevind, men det får noget kobber fedt de varme steder og konsistensfedt kolde steder.

    Ja, min iphone og ipad sammen med mcg kan sq ik lige finde ud af smileys, når beskeden er sendt. Men man kan godt se smiley når man skriver. Hmm, der er plads til forbedring!


  •   11. maj 2014 Stakkels hund, men det er jo sådan noget der sker. Trist for det jo ens "bedste ven", sådan en vuf..

    Har du fået en magen til, eller chiuwauwa der ryster? ??


  •   9. maj 2014 Det jo helt klart for lidt at køre, men fair nok. Ny vovse, er den gamle gået bort eller skal den have sin lærling? smiley

    God fornøjelse med haven - og se så at få startet knallerten ind imellem ;O)


  •   8. maj 2014 Hva så Fenris, får du ædt noget landevej på harleyen :O)

  •   22. nov 2013 det var helt spændende at læse en masse info om min even harley.. vidste overhovedet ikke at twin cam motoren var blevet opgraderet i 2007 på den måde..

    Tak for info. smiley


  •   4. nov 2013 Det må jeg sige. der er så mange detaljer at det kræver noget tid at beskue denne noget specielle flotte MC.

  •   29. sep 2013 Flot cykel!

  •   22. mar 2013 Hvad skulle det ellers være - En Half-Harley uden stødstænger :OP

  •   22. mar 2013 Er du sikker på, at det er en Harley Davidson du har?

  •   9. mar 2013 Takker for tippet til min mc . Og sender en høj til din mc mvh Søren

  •   30. jan 2013 For helvede Fenris, for én gangs skyld havde rét. Du sagde engang for laaang tid siden, at Bridgestone dæk var klart at anbefale. Det vi enige i :oD

    Har nu sammenlignet med Metzeler for og bagdæk med nu Bridgestone for og bagdæk. Favoritten er Bridgestone, bedre vejgreb og komfort. Metzeler er meget faste, slides meget lidt over tid og bliver frynnet i gummiet :o/

    Hilsen Knallert køreren


  •   27. sep 2012 hej. fin stret bob er det meget bedre med gele sædet i forhold til et almindeligt sæde.
    jeg får ondt når jeg har siddet i længer tid på cyklen. hilsen tomas


  •   10. jul 2012 Super flot HD - stor høj herfra

  •   5. jun 2012 ...
    Okay. Jeg har bare snakket med en der har prøvet en alm. 1400 og den såkaldte US model... Han siger der er stor forskel på trækkraft osv? Så der må da næsten være noget anderledes ved den..


  •   7. apr 2012 Hold da kæft
    en sød køter ;-)))


  •   29. mar 2012 USA
    Har fundet ud af du er glad for America - men nu må du ikke begynde og ligne en af dem, Vel?!


  •   15. okt 2011 Btw
    væk med de der flammer og så et andet styr på, flammerne ser lidt thansen agtige ud...


  •   13. okt 2011 den er sg flot
    den skriger af køreglæde ,sej bike


  •   12. okt 2011 HA! :0)
    God kommentar :0)


  •   12. okt 2011 hehe
    hva så street prop smiley !


  •   11. okt 2011 Hey hey
    Jeg takker, Tjae, der mangler jo lidt, men det er jo ikke sjovt, hvis den er færdig, så kan man jo kun køre på den...
    Det er altid sjovt, hvis man har nogle små projekter at rode med. Der kommer snart et baghjul på som forhjul...


  •   5. jun 2011 hvad så
    jeg skriver den er født pan og der er lagt en shovel i


  •   10. maj 2011 Tak for det.
    Ja - Jeg skal have lagt nye billeder ind, for jeg har lavet en del om siden da.
    Og jeg er LANGT fra endnu.


  •   9. maj 2011 Thumbs up
    Fandme en flot bike med mange fede detaljer. Og hatten af for oprettelsen... du gør sgu noget ud af det !


  •   11. apr 2011 Michael N.
    Jeg kan endda vise dig billdet. Og nu har jeg endda også fået 3 halsbånd på garnti der skulle kunne holde til 100 kg hunde.
    1 læder rem, og et rustfri halsbånd er det også blevet til.

    Men det er altid noget han ikke er galsindet - men bare fordi han vil over og lege med en anden hund.


  •   11. apr 2011 Trække karabinhager...
    I stykker, det siger nok mere om de billige karabiner du bruger end om hunden, lyder ellers meget godt....


  •   24. feb 2011 Fin HD
    Der er ellers kommet pynt på træet der! ;o)


  •   23. feb 2011 Den var sku god. :O)
    Fy for Fuck. :OP *LOL*

    Tæt på - men dog langt fra. Men ellers en god en der. Der var du skarp hva Møjøre. :OP
    Og du ved jo godt at hvis det var mig så ville de hjelm være mar og de pigge være pulverlakkeret blank sort. :OP


  •   23. feb 2011 har du fået ny hjelm
    http://www.flickr.com/photos/ibrian/117775339/


    jeg syntes den klær dig


  •   2. dec 2010 Tja
    Jeg har sat min ind i stuen og er i gang med at pudse hver en centimeter med vat:)


  •   2. nov 2010 Hey
    Tak for hjælpen. Det vil jeg gøre.


  •   2. nov 2010 Potte
    Jo det burde jeg. For du har ret, der er en lille åbning eller dvs fire små åbninger. Jeg har bare ikke fundet et bredt nok bånd endnu. Jeg tror dog, at det har mest optisk betydning og ikke så meget performance - men alligevel


  •   31. okt 2010 haha
    kunne satme være sjovt hehe ej jeg skal den til vinter kørsel til og starte med også må tiden vise hvad der skal ske med den hehe men det kunne satme være sjovt men den har jo ikke motor til det


  •   31. okt 2010 udover
    MZ hahaha ej det er nok fint nok den får lige et stempel og et paksæt og så til syn smiley jeg har planer om springer gaffel dragpipe og apehanger måske 200 bagdæk


  •   31. okt 2010 Sådan..........
    Det ved jeg godt - landet der ALDRIG har lavet en eneste fejl.


  •   31. okt 2010 jeps
    det er det nemlig smiley ja sidevognen kostede extra hehe jeg byttede mig til den med en knallert 45 haha fenris den er tysk......østtysk


  •   31. okt 2010 bamsefar
    Tjek mit nye strygejern


  •   19. okt 2010 Savle savle....
    Den er så ond din HD.... Drømmebiken, når jeg engang bliver rig!!! smiley
    Ærgeligt den ik ka få Ekstra høj, det fortjener den!!!!


  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 24
      25. sep 2010 synde nok at jeg kunne kende den
    hej lække H.D. du har jeg har set den da jeg købet min honda i hobro den stod indefor.. smiley så men tak for den stemme hos mig hilsen anders


  •   17. sep 2010 hej
    mit navn er grønland jeg lever af øl og snaps


  •   1. sep 2010 jeg har
    sku ikke noget kamera lige pt så det må vente lidt hehe er ved og male motorbøjler og andre små ting på min KÆRE gser


  •   31. aug 2010 fed cykel
    den ser sku godt ud


  •   8. aug 2010 Haha, hvis man skal have stødtænder for at være Biker - så er der godt nok ikke mange af dem herinde, eller på vejen !!
    - Well, forandring fryder ;o) synes alt for få går op i "galleret" som kunne gøre det mere spændende...


    Hmm. Mange forskellige Harley motore kan jeg høre. Jeg er overbevist om, at den Rocker jeg har prøvet gik symetrisk. Altså 180* graders forskudt stempel gang, hvor de normalt er 90*. Synes at kunne høre det på lyden og jeg var ikke alene om at vurderer det.



  •   8. aug 2010 Hobro Spejder
    Hehe, havde sq glemt din var med EFI. Men det er en single elektronisk indsprøjtning som fordeler sig på begge cylindre? Lidt ligesom én kaburator smiley
    - Jeg spurgte kun fordi jeg tænkte på hvordan man på sådan en type motor absorberer at bagerste cylinder render mere varm end den forreste.

    Ohh. Twin Cam B. Vil det sige, at man helt tilbage i 2003 lavede den motor som idag også sidder på Rocker Custom? Det var den jeg prøvede og den rystede slet ikke som XR'en. (Blot for at sammenligne).

    Jeg tror også at Fury'en er for dyr i DK. Men den er nu cool nok af en produktions MC. Er det en model i har taget hjem i jeres sortiment? (Det er vel en Tupperware cykel) ;oP


    Har du lavet mere interessant på din Harley ?



  •   7. aug 2010 Spejder-Andy . Nu med nyt billede (igen)
    Kaburator. ? Jeg har sku da EFI på min Mc.

    Night Train er en softtail Twin-cam B motor - de er med balanceaksler - derfor ikke de store vibrationer.
    Men min er jo som sagt en A motor - så den er gummi ophængt. Og ja den har da vibraitoner - men ikke noge der genere en.
    Det skal en V2 motor gøre - og så længe det er stor impulser - så gør det ikke ikke noget. Ikke små som mange japaner - det får ens fingere til at sove og stikke og ens fødder. som på en Drag Star.

    Fury - ja den er da fed og en lækker Mc og den har et fed look. Men det er ikke en Mc man kan sælge under nromale danske forhold. Så heller bruge penge på noget man faktisk kan sælge til folk.
    Ikke at jeg ikke gerne vil have en - men jeg tro bare desvære ikke at de kommer til at sælge ret godt i DK. De er for dyre.
    Fede - men dyre.


  •   6. aug 2010 Hvordan står det til Hobro Spejder ;O)

    Skal du ikke have den nye Fury? Den må du have prøvet !!

    Jeg sad forleden på en Night Train der var meget ombygget. Fra 2003, den var slet ikke sammenlignlig med den XR1200 jeg har prøvet. Sidstenævnte var alt for vibrator til mig, men night train'en ruskede ikke som jeg havde forventet.

    Er din maskine også kun udstyret med en enkelt kaburator?


  •   4. aug 2010 jamen jeg har et
    jeg har et kit som giver den nos direkte i tanken det giver 111hk men det er beregnet til en us model men kan tilpasses med en us fårehammer


  •   1. aug 2010 Desvære. Men ak nej. :OP
    Nej - men prøv lige at forstil din en HD - US model. Så må den jo have 200 HK + mindst. :OP
    + de 40 for "omdysning" og 20 for potter 0g så lige 15 for filter......... Så ville den være syg. Men den får desvære aldrig power som de suzuki US modler - de får jo alene 50+ HK bare ved at man sætter potte på og klapper den lidt på sædet. :OP


  •   30. jul 2010 er det en
    usa model? 151hk?


  •   22. jul 2010 tak for sidst
    du fik sku ret ang nyprisen på en fat boy jeg tog lige en kigger i mc revyen 2010 409.900kr og der står at hullerne i fælgene (som vi ikke kan lide) skal forestille skudhuller smiley


  •   26. jun 2010 ...
    Lækker cykel.
    Gode detaljer.
    Men: Jeg er virkelig vild med det sidste billede af "Hvidekrist". Det er sq rart at se der er andre end en selv der kender en selv smiley
    Og så trækker det hele bare et smil
    /M


  •   27. apr 2010 Gråsten.
    Ja jeg skal afsted - de sidste 2 år har jég ikke været afsted.
    Men i år skal jeg.........


  •   27. apr 2010 .......
    Du kan også være stolt af din cykel den er sgu fed smiley

    Må nok sige at jeg er mere til de gamle cykler, og nej der skal absolut ikke smides nogen EVO i, den skal stå med en Panhead, Early Shovel eller en Lateshovel motor smiley

    Kommer du til Mini Sturgis i Gråsten i år ?


  •   27. apr 2010 Min føste kærlighed.
    Ja det er min første HD. Og jeg ville ikke have en HD før jeg kunne få den som jeg ville have den, og før jeg kunne have den til at stå et ordenligt sted.
    Og jeg gad slet ikke have en gamel HD - og så smide EVO motor i - det er jeg ikke vild med.
    Og jeg ville have 6 speed.


  •   27. apr 2010 .....
    Er det din første Harley ?


  •   26. apr 2010 Ja men hva fanden... Det går nok.
    Det kan godt være, hvis man vælger at se på det på den måde - men så er det ud fra de dele der er på og den sammenhæng der er i alle mine dele og farverne og det tema der er.
    Ikke fordi den bare har et 240 bagdæk eller en vild farve med flake i, eller et mega apehangerstyr og masser af krom.

    Og jeg har heller aldrig haft bruge for andres ros - så jeg overlever nok. Især når jeg sidder på den med motoren tændt og klar til at køre en tur. :OP
    Så er den sidste tanke der falder min ind andres mening. :O)
    Jeg gør det for MIN skyld.


  •   26. apr 2010 ....
    Du må ikke opfatte det som en kritik, jeg synes din cykel er rigtig fed og "one of a kind"

    Men du har jo efterhånden bygget den om så det er en "se mig - se mig" cykel.

    Blot min mening.


  •   23. apr 2010 Nix - det bliver hvor det er. :O)
    Hvorfor skulle jeg dog slettte det. ?
    Hvis det er fordi du mener der er en masse krom - så er det faktisk ikke tilfældet. Der er mindre krom på min cykel end bla. din - det ses bare mere fordi der er en mat sort baggrund, og en blank sort baggrund. Kontrast.......
    Den har ingen vilde farver - den er sort og mat sort.
    Mange af min orginale krom og blank alu "dimser" er nu malet sorte eller pulverlakeret mat sort.


  •   23. apr 2010 rettelse
    Hej

    Stadig en fin cykel du har, men du skulle måske overveje at slette lidt i din profiltekst :

    Ikke all det vilde farve fis - og krom pjat - se mig, se mig, se mig mentalitet........ Bare 100% ren MC.

    Ses derude.


  •   17. apr 2010 potter?
    Hvorfor dog det? de er med monteret dæmper osv ?


  •   17. apr 2010 udstørninger
    Ja du kan godt have fat i noget af det rigtige om det du skriver til min mc. ved sku ikke om den skal dyses om, det har jeg heldigvis min menkaninker til at finde ud af for mig.


  •   28. mar 2010 Tema Mc - IKKE som alle andre der bare maler den.
    Da jeg i sin tid købte den, havde jeg også en del dele købt til den og ville lave den om i mere Bobber style.
    Men så begyndte alle at lave den slags cykel som jeg havde tænkt p at bygge i flere år - og så gad jeg sku ikke at lave den sådan.

    så begyndte jeg at lave en tema cykel i stil med HD`S skull, Live to ride, SE, osv.
    Og det er en mc man SKAL se Live for at se hvor fed den er. "T-Hansen" eller ej.
    Der kommer flere flamme ting på,
    Støddæmper
    Blinklys i stil med lygte
    Udstødninger
    Primær cover mere
    Riser og styr
    Rem-cover
    osv............

    Mange af de dele jeg sætter på er heller ikke just T-Hansen. Deres funktion er først og fremmest at give mere power, performance, stop kraft eller andre tekniske ting og derefter give look.
    Bare tag min filterkasse - det er en åben med K&N - og derefter er det et look.
    Det samme med mine skiver - de bremser bedre - derefter et det flame look.
    Stor set alt er også specielt lavet på bestilling eller af mig selv.

    IKKE noget T-Hansen her.


  •   25. mar 2010 Dejlig bob
    Den er rigtig fin og garanteret god at køre på.. Er nu bare ikke så meget til det flamme halløj på luftfilter, sidespejl osv.. Kommer til at se lidt thansen agtig ud.. Men hver sin smag og ja custom er bare federe smiley


  •   17. mar 2010 Bo L.
    Jeg vil ikke kalder den en bobber mere - den er mere en Low Rider eller Street bob som HD kalder den.... :O)

    Jeg har jo smidt mere vægt på og flere dele, og det er IKKE det bobber kulturen og de historiske HD var. De smed vægt for at få mere GO/Performance. En billig måde at "tune" på.

    Ikke at jeg ikke ville tune hvis jeg fik råd til det. Men pt. skal den bare fungere som den er, og skal jeg til at tune den vil jeg ikke spare på det. så skal den have ALT og all den power jeg kan hive ud af den. Og jeg ved også lige hvordan og hvad jeg skal bruge. :OP


  •   13. mar 2010 Wauuu
    Bare fede små detaljer over alt på din bobber.. og nyt!! totalt misundelig der!!


  •   16. feb 2010 Hej Fenris
    Ja, det bliver fedt at komme ud og køre, hvis ellers snart fimbulvinteren gad og pakke sammen smiley

    Jeg skal snart igang med bacheloropgaven.. og i midten af juni måned er jeg færdiguddannet. Det bliver lækkert smiley

    Jeg må også lige komme forbi en dag og hente min hjelm.. Ærgerligt den ikke kunne males..


  •   16. feb 2010 elsker sort
    feeed bike


  •   27. jan 2010 Jeg skal ikke kunne sige hvorfor, men jeg ved at Harley'er og USA er foran mht svineri. Så jeg tror det er årsagen. I og med at Harley'er er meeeget dyere at anskaffe, så var det naturligvis en del af en harley at have indsprøjtning.

    Dog skal det siges, at selv en gammel suzuki med kaburator ikke bruger ret meget saft, hvis man ser på min og 750'erne.. Kan ikke forstille mig at en Harley kan matche den økonomi. Motor volume er selvfølgelig også med til at gøre en forskel.

    Sætter man KN filter på og dyser op, så skal den nok bruge mere benzin den kaburator mc :oP

    En gut jeg kender fra mit gamle job, hans kone havde en Savage fra 2004 med åbent filter og jet kit og anden potte. Alt udført og installeret af en mekaniker.
    Den kik 12 på literen sagde han.. min render 24 på literen. Det ryger lige igennem potten som våd væske!


  •   27. jan 2010 Haha..

    Heh, Suzuki har kun indsprøjtning idag.. så den holder ikke :oP Omkring 2002 de gik over til kun at bruge den slags.


  •   27. jan 2010 Indsprøjtning...
    Arhh. Kaburator har sin charme, og skulle det drille, så er det lige til at rode med og få til at virke igen 8) Så jeg vil hellere have en kaburator kværn...


  •   25. jan 2010 spejder: ERROR, renaming: B..
    IKER !!!!!!!BIKER !!!!!!!BIKER !!!!!!!BIKER !!!!!!!BIKER !!!!!!!BIKER !!!!!!!

    Hahaa... Yes man' Forandring fryder 8)

    Jeg er bare nysgerrig mht pulverlak, for hvis overfladen er ru, vil logikken i at skidt sætter sig være større... Men det ser fedt ud. Den Softail Rocker Custom jeg prøvede, havde også sort. Det ligner faktisk en slags kulfiber tråde.. 8)
    - Men jeg skal huske pulverlak foregår hos Fenris ! Super...!



  •   24. jan 2010 Pulverlak
    Hey

    Den motorlakering, pulverlak formoder jeg... Hvordan er den at holde ren, for overfladen er jo ru? Super fedt ser det ud, det er ikke noget der :o)


  •   7. jan 2010 fenris
    tak for supporten til video klippet!!! og din cykel er fandme også fed:-))


  •   31. dec 2009 Hehe, du bliver ved med at motor tune på Harley'en. Det må godt nok koste guld :o)

    Fedt med graveringen i topdækslerne.. Noget du selv har lavet?

    Jeg er altid frisk på at prøve endnu en Harley Davidson 8) Kommer du til sjælland i årets løb?

    Godt nytår !


  •   25. dec 2009 Hvem kalder du fed!?!?
    Det kan da umuligt være mig du taler om! Jeg er jo kun en lille sylfede..... :0)

    Ja, det kunne være lidt blæret at få fjernstarten til at virke..... :0)

    Og glædelig jul til dig også. Hils den lede og hunden... :0)


  •   24. dec 2009 Glædelig Jul smiley
    Hehe, har slet ikke kunne finde nogle juleønsker i år. Synes jeg har alt hvad jeg har brug for 8)

    Men ang LS'eren, så har jeg lidt små ting jeg skal lave. Har købt en original skivebremse der har samme design som på remhjulet. Min nuværende er uoriginal. Den skal jeg have lakeret sort varmefast + klarlak varmefast. Så et sæt nye bremsebakker. Så bliver det lige prikken over i'et :o)

    Baghjulets afstandstykker skal også lige lakeres sorte, som de er foran..

    Dernæst skal jeg afmonterer udstødningsophænget, sandblæse det. Grunde og lakerer det. Også får det nok noget undervogns tjære. Lige nu har det lidt overflade rust fra stenslag. Arbejder på et kraftværk indtil nytår, så jeg skulle lige kunne nå det smiley

    - Glæder mig til marts.. og jeg skal lige have taget billeder så du kan se mine nye hjemme drejede Rustfri styrender i full gloss 316 style smiley


    P.S. Er det rigtigt at Twin Cam B motoren går symetrisk ? Tænker på Softail Rocker modellen, jeg prøvede som ikke gik asymetrisk som Sportsteren.. I think U know that smiley


  •   6. dec 2009 Hey
    Tak for din fine kommentar smiley

    Det er nu også en ganske lækker knallert du holder dig hehe..



  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1
      21. nov 2009 fed maskine
    Flotte detaljer


  •   16. nov 2009 Dovne?
    Jeg har da i det mindste noget at lave.... :0)

    Og når det er frokost pause skal man på galleriet...


  •   14. nov 2009 ...
    Ja, det kunne være rigtig fedt, gerne både hvid og grøn som min dragt. Og med poterne på hver side af hjelmen smiley

    Jeg skal faktisk til Hobro i morgen, hehe, skal på katteudstilling med min sorte, så måske jeg kan svinge forbi med hjelmen. Jeg kender ikke selve koden på farven, men det skal selvfølgelig være lime green, ligesom min MC smiley

    Du må da også gerne komme forbi og hilse på os i udstillingshallerne, hvis du tør smiley


  •   12. nov 2009 Holdnigerne
    læste jeg da jeg, da jeg havde siddet og set på din Harley.
    Jeg kan kun give dig ret i din udlægning af standart cykler (tupperware) som købes færdige - uden sjæl!

    Så er det bedre med egne projekter og personlighed !


  •   11. nov 2009 Holdniger Holdninger Holdninger
    Dejligt Harley - og super fede holdninger... hatte af her fra!!


  •   11. nov 2009 Hehe..
    Nope, jeg gider ikke bruge så mange penge, bare for at få den til at larme mere - det er ikke andet end bøvl, hvis man skal have den på bane.

    Kendte du ikke en der kunne male min hjelm? Jeg gav næsten 4000 kr for den hjelm jeg har nu, så det går mig altså meget imod at købe en anden (og sikkert knap så god), bare fordi den ikke er grøn.. Synes det er lidt spild af penge - Ja, jeg er nærig, jeg har i forvejen brugt alt for mange penge på MC i forhold til hvad jeg får kørt..


  •   9. nov 2009 Nja, ikke helt..
    Jeg er først færdig til juni 2010. Men tæller flittigt ned, 8 måneder tilbage..

    Men bortset fra det går det da fint nok smiley

    Hvad med dig?


  •   7. nov 2009 hej

    jeg håbede på at jeg kunne finde en til omkring en tusse...
    jeg har fået en pris på lige under 3000 for en ny ved custom cycle i rødding... kan muligvis findes lidt billigere på nettet i udlandet...har det fint med at bruge lettere brugte dele folk piller af og så er det stadig original HD... .det er heller ikke så meget prisen det kommer an på... jeg er gået igang med at skille HDen ad... og jeg mangler kun den kaliber , for at jeg har alle de vigtige dele som skal tilpasses inden den kan bliver helt splittet ad og sendt til maler...
    så prisen er ikke så vigtig... det er mere vigtig at den er magen til den jeg linker til... for den skal sidde lsamme sted som den gamle banan kaliber....
    sorry for en god smørre
    mvh
    henrik


  •   3. nov 2009 Tak for stemmen
    flot bike


  •   28. sep 2009 ja min skat... nej det er det ikke
    det er javel min snut : )


  •   15. sep 2009 . Fed
    Harley.. og flot vovhund


  •   13. sep 2009 HD
    Hej Mester.
    Kig lige på denne MC.
    Skal lige høre hvad du mener.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29772&ipc=101661


  •   16. aug 2009 så..
    er vi enige... :o)

    Det er også meget federe at have noget som andre ikke har... Og meget sjovere at rode med...

    Glæder mig til at se lakeringen... så kommer den "røde tråd" frem i bygget...

    Cool...


  •   31. jul 2009 fed harley
    fuck den er awesome..! sød hund har selv haft en rottweiler


  •   26. jul 2009 Tak for det smiley
    Ja, det kunne være fedt at få malet hjelmen. Jeg overvejede at købe en anden i grøn, så den passede til dragten, men det er sgu også surt at smide 4000 kr efter noget man jo har i forvejen.. Jeg har bestilt nye handsker i grøn/hvid og mangler også et par nye støvler på et tidspunkt.

    Hvad skal din kammerat have for at lave det på hjelmen og ved du hvor lang tid det tager at lave?

    Forresten, rigtig fede nye billeder af din MC - Fed lille detalje med runerne, det har jeg vist ikke set før. Så er det altså din MC som hedder "Fenris", hehe smiley


  •   25. jul 2009 Hmmm..
    Undrer mig over hvad alle de chrome-flammer laver på en ellers rigtig fed cykel?? Passer ikke rigtig ind efter min smag.. Men hva.. den tæller jo heller ikke her.. smiley

    Fed detalje med graveringen i toppene..

    Havde man ku stemme havde den fået en høj.. smiley


  •   24. jul 2009 HEY
    kommer ned en tur imorgen,i forretningen...ses..


  •   22. jul 2009 Ninja
    Så er der nye billeder af Slynglen... Så mangler vi bare dig... :0)

    Fucktard.....


  •   21. apr 2009 et lille tip
    når man køre harley så hav altid en lille dåse med til når i holder pause ,, så kan du genbruge alt den olie som drypper ud af motoren smiley


  •   19. apr 2009 SHIT det er klasse det dér!
    En stort muskelhund som sidder med stjernen placeret ned i den kolde sne, fordi du har udpræget nice humor.... Har vidst lige en kammerat eller to der skal se det billede, så de kan lære deres rottweilere det samme :oD


  •   12. apr 2009 Hej smiley
    Tak for turen i dag, det var fint vi lige kunne mødes og trille lidt. Mig og Jan fik da også kørt 240 km alt i alt, så det var skønt, men nu trænger de til at blive vasket, få smurt kæde og tankes, så det må vi lige gøre i morgen smiley

    Vi ses igen en anden gang! Du må lige ringe hvis I kommer til Silkeborg..


  •   30. mar 2009 fuuuck
    hvor får du lavet disse håndgreb


  •   25. feb 2009 der kan man bare se !!!
    det lyder rigtig fedt,kigger forbi inden længe...


  •   24. feb 2009 tak,
    også for rådet.....arb. du hos hobro mc,for så kunne jeg evt. kigge ned en dag?...der var sikkert, noget jeg gerne ville vide mere om fra dig..lyder som om du har nogle fif !!


  •   16. feb 2009 Hey Fenris
    Ja ja det går lidt hurtigt ind i mellem men jeg skyder lige en gang varmefast sprøjt på potterne så er de sgu som nye igen.


  •   30. jan 2009 KOM IGANG :-)))
    Kan du kommer igang.
    Det er chefen der taler :-)))


  •   24. jan 2009 tak
    for dine råd dem vil jeg tage med til min næste bike som sagt det er min første jeg har prøvet og lave så alle råd tager jeg til mig så man kan få noget gode ider tak


  •   24. jan 2009 hjul
    kun fordi bikeshoppen anbefalede det dette er min første mc jeg har prøvet at bygge


  •   24. jan 2009 vindtunnel ?
    kan ikke helt forestille mig hvordan sådan en ser ud... vil gerne holde den så clean som den er nu.. sidder den oppe under/underkanten af tanken og fanger luft... du har ikke et billede af en HD , med sådan en på..
    mvh
    henrik


  •   23. jan 2009 oliekøler og vindtunnel ?
    hej... havde tænkt på en oliekøler.. men ved ikke så meget om det, og ville gerne købe den rigtige/bedste til at starte med.. kan du fortælle mig hvad jeg skal bruge, eller hvad du ville bruge... og vil også gerne vide lidt om hvad sådan en vindtunnel er, havde tænkt at det selvfølgelig var noget der fangede noget luft og smed det om på bagerste cylinder... vil gerne vide så meget som mulig om hvad der kunne holde den kørende smiley
    mvh
    henrik


  •   28. dec 2008 Sækkestol.
    Hej Fenris.
    Hvor har du købt sækkestolen til din rotweiler henne. Har nemlig lige fået en bulmastiff mere, som jeg har døbt Harley, http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=48723 så det ville jo være oplagt smiley
    Mads


  •   26. dec 2008 Halløjsa
    Yep! Motoren en en RevTech 100" 4X4 gen 3 motor fra Korea - men er du sindsyg hvor er den vild!! Alle Stage 3 drengene får mega baghjul. Jeg går med planer om at Speedy i Rødovre skal have lov til at lege et par ekstra hestekræfter ud af den her til foråret.
    Ellers fed kværn du har fået skruet sammen - ser ud til at du har prioriteret gode køreegenskaber - i modsætning til mig - he he......... Vi ses derude!


  •   17. nov 2008 rigtig flot
    en rigtig fin cykel du har dig der..høj herfra.


  •   25. okt 2008 Længe siden man har hørt noget til dig ......
    Filterkassen er original, men det er det samme filter bagved, altså det der hører til Mikunien....
    Ja jeg prøver at finde det rigtige Fatboy udstyr når der skal hældes noget på den, egentligt kan jeg bedre lide den lidt mere simple stil, men den skal samtid være anvendelig til ferie og andre langture, så et eller andet sted må man jo gå på kompromis.
    Jeg har lige et lille projekt her til vinter, der går på skift af primær cover og støddæmpere. Primærsiden har en lille revne, så når den bliver varm kommer der en dråbe olie og støddæmperne er efterhånden uden virkning, hvilket er ubehageligt med passager og oppakning, men så tror jeg også der er skik på cyklen.....


  •   21. okt 2008 Hold da kæft...
    En fed kværn du har dig der!
    Måske lidt moderne, efter min smag, men alligevel, fuck den er rå.


  •   7. sep 2008 Hejsa "Morfar" smiley
    Ja, de er blevet rigtig fede smiley Synes den fortjente at blive fotograferet, af en prof fotograf. Der er rigtig mange fede detaljebilleder også, du må se dem alle sammen når du kommer forbi. Skal i hvert fald have udvalgt nogle, som skal op og hænge herhjemme. Så kan jeg jo også se på den når sæsonen er slut.

    Lyder godt at du kommer forbi næste weekend, så må vi lige få lidt kaffe, kage og en god køretur smiley

    Ved ikke lige med stumpemarked d. 27, hvad går det ud på?


  •   7. sep 2008 Ha ha nice humour du har, det kan jeg godt lide
    Nej ikke katte kræfter men tiger kræfter til en ZX10R hahaha.
    Hvad er det man siger om en HD den drypper ikke olie men pisser bare sit territorium af hahahahahaha
    La La La La


  •   7. sep 2008 78 år ????
    Ha ha er det dig eller dit American mekanik der er det ???
    La La La La stille som en Ninja.


  •   20. aug 2008 Hvad!!!!!
    Nu har du igen drukken for meget af pispotten.
    Hvorfor sender du det til mig fætterguf?????


  •   17. aug 2008 Røvhuller
    Hvadså Fætterguf.¨

    Hvad er det for nogle røvhuller der er her inde.
    Har lige lagt min nye mc ind og så er der 1 der har stemt mig ud. Hvis folk ikke kan tåle at se på en rigtig maskine smiley så skal de ikke være herinde.......


  •   31. jul 2008 ..
    Hejsa smiley Tak for de pæne ord, og pæne velkomst smiley

    Mike Thomsen


  •   15. jul 2008 hey
    Måtte lige kigge tilbage hvem der kom med den glimrende ide i din kommentar til min mc om at bevare den i den nuværende lakering hvis jeg absolut skulle ødelægge den hahaha
    Og det er da lige hvad der sker jo mere jeg kigger på den er der alligevel "noget" over den jeg ik havde set i starten hvor jeg tænkte flammer og skidt og lort så tak for en øjenåbner den er bare så klassisk og stilet nu efter en oppiftning så der ik et øje tørt smiley .... Har ik så meget at sige til dig du jo kørende som en greve kan jeg se smiley ren touring luksus og ik en tur til stranden og hjem igen hakbræt som os andre hahaha men skal jo starte et sted ( første projekt) ... Men lækker cykel herfra .. KR


  •   5. jul 2008 Hallo...
    Skal du ikke snart have fundet det kamera frem og få opdateret de billeder der...

    Hehe...

    / Bülow...



  •   21. mar 2008 Ja
    er der noget de kan, er det sgu at savle....


  •   21. mar 2008 Rotte
    nej nok nærmere i den modsatte ende, han er en 1/4 saint bernhard :o)


  •   17. mar 2008 må sgu helde med fenris på den her
    til trods for at vi ikke er enige, så syntes jeg da man skal rose lidt og så komme med lidt indput om hvad der evt kunne gøre bedre/federe fra ens eget synspunkt hva "offeret" så bruger det til er så vedkommendes eget valg. eg har selv hørt fra fenris et par gange at jeg da skal sælge min lille knallert og så købe en sportster 883 eller hva den nu hedder. men fenris er dog ved at lære at honda... det er ikke noget man bare lige skifter ud : )


  •   17. mar 2008 Start
    Det er så ikke helt rigtig - kan godt finde flere eksembler hvor der igen "kritik" er. Det gider jeg dog ikke bruge min tid på nu. Så barnelig vil jeg sku ikke blive. det kan man lade de tidlige 304 om.
    Bare kig under din egen mc - der er en gamel besked fra mig om din mc. UDEN "brok" og "kritik". Sjovt nok kan det sku forkomme. :OP

    Man kunne også bare give en HØJ som alle andre og skamrose alt og alle.
    Jeg kommer med en kommentar til noget. Hvis der er noget jeg synes skulle ændres eller laves om.
    Det er positiv kritik og skal tages sådan. At folk ikke kan tåle noget er da deres problem.

    Jeg kan også godt tåle din kritik - eller det du prøve på at komme med. Det skal bare være mere specifik. Så kan man faktisk godt bruge det til noget.

    Så kunne det være man fik en ny ide eller en fede mc ud af det. Det er da det man skal bruge mcg.dk til - og ikke bare tæppebombe hinanden med HØJ eller LAV.

    Min mc er faktisk også ved at omgå en meget stor ombygning for omkring (måske over) 40 kilo. Den er bare ikke færdig. :O)

    Jeg tager faktisk mcg.dk alvordligt - bare se under min info. Se du mange der har så meget.?
    Jeg stemmer heller ikke NEJ/AFVIS til nye mc bare fordi jeg ikke kan lide typen som alle andre. Så lade jeg bare være med at stemme.
    Jeg modtager ikke udfordringer fordi jeg synes det er lamt at man kan opnå 10 stemmer og dermed være skyld i at folk ikke kommer ind bare fordi man ikke kan lide en Kina mc eller en chopper eller tupperware cykel (racer) :OP LOL....

    Gider ikke skændes eller mundhakke med dig - så tag dette som det er. En forklaring på hvorfor der til tider kommer noget "kritik" af folks babyer. :O)
    For alle har jo altid det flottes "barn"
    Sådan er det jo bare. :O)


  •   8. mar 2008 FED MASKINE
    Sender lige noget til dig på mail til arbejdet


  •   8. mar 2008 Hvad SÅ!!!!!!!
    Hej Fætterguf.
    Vil lige hvor tit du træner og vil lige hører om det er noget vi kunne finde ud af at gører sammen. Hvis det er noget du har lyst til.
    Hilsen ham med den STORE MASKINE smiley


  •   7. mar 2008 Hils min ven Demse :o)
    Jeg ville også gerne være kommet. Det var jo også ærgerligt at gå glip af den gratis mad ;o) Men jeg regner da med at komme forbi og se det en anden gang. Nu skal vi bare have lidt bedre forårsvejr, så er jeg klar.
    Har også planer om at Virago'en skal have en lille opfriskning i år, med lidt nye dele. Det kan være at du vil være behjælpelig med din ekspertise? smiley

    Hvad er det for en biker-fest? Det kunne da være fedt nok :oD


  •   6. mar 2008 Hej Fenris!
    Hva så, går det godt med den nye MC-butik? Beklager at jeg ikke kom til Åbent hus, men synes ikke helt vejret var til at komme ud og køre.. smiley
    Jeg venter nok lige et par uger endnu.

    Hvordan går det ellers?


  •   21. feb 2008 Kom nu lige ind i kampen
    Du må lærer at kunne lide den farve den har Fætter Guf smiley For du kommer til at se meget merer af den smiley


  •   10. feb 2008 ..
    hey..
    tjo måske hehe:)
    men hvad mener du med nogle riser der sidder lidt højere?


  •   25. jan 2008 Hvis jeg syntes
    AT din maskine skal have en høj -SÅ FÅR DEN EN HØJ !!!!!!!!!!!


  •   24. jan 2008 stroke
    Hej fjolset mig selv, har svaret dig på min egen side,læs det der.


  •   23. jan 2008 Harley
    nej men større boring


  •   8. jan 2008 c",)
    Tak for det. Det er ikke usansynligt jeg godt kunne bruge det, da jeg er ved at få lavet nogle ændringer på min star :o)....

    /Tina


  •   8. jan 2008 Hej smiley
    Du har fuldstændig ret i at jeg har skrevet forkert, så tak for rettelsen c",)....

    Forøvrigt en fed HD du har dig, og nogle flotte ombygninger du har lavet med dine forældres...

    /Tina


  •   29. dec 2007 Hæhæ..
    Det kunne jeg næsten regne ud. Lyder hyggeligt :o)

    I må have en rigtig god aften så. Og hils din lille ninja fra mig :o)


  •   29. dec 2007 Skal da hilse tilbage :o)
    Hæhæ, nej den må ikke komme med. Jeg har også sagt til ham at Suzuki er japanernes svar på en kineser - det synes han ikke var sjovt :o)

    Ja, jeg er blevet overflyttet til sygeplejeskolen i Silkeborg, så starter der til februar. Kattene kommer med, men vi finder en større lejlighed - så kan de også få et værelse for sig selv, hvor de kan jagte hinanden smiley

    Jeg skal være i Silkeborg til nytårsaften, tror det bliver sådan stille og roligt :o)
    Hvad har du af planer? I skal vel æde en halv gris hver og drikke 3 liter Jack D eller noget i den dur? ;o)


  •   29. dec 2007 Hej Fenris!
    Ja, det gør jeg, men jeg regner da med vi stadig skal ud og køre sammen :o) Vi kan da mødes på halvvejen, ved ikke lige hvor langt der er til Hobro fra Silkeborg, men det må da kunne lade sig gøre.

    Det har jo været hyggeligt at køre sammen med dig og Theis - på rigtige motorcykler og ikke de plastikraketter som folk ellers ligger og vælter rundt på.

    Ha' et godt nytår!


  •   26. nov 2007 Stålslangerne
    er på plads over hele linien, men hvilke klodser jeg har sat på kan jeg ikke huske, så det prøver jeg at tjekke engang jeg kommer til at rode med den igen ... den flydende skive skal overvejes hvis det har nogen efekt, uden at skifte kaliber c",)


  •   25. nov 2007 Nej
    Det med kaliberne har du desværre ret i !


  •   25. nov 2007 Hey
    Tak ... Men helt forkert er det jo ikke at Twin cam tog over i 2000, den havde jo kun delvis taget over i 1999, og endeligt overtaget helt i 2000. Nok er det en fed model jeg har, men jeg ville ikke tøve en kende, hvis jeg kunne bytte til en nyere Twincam, uden alt for mange penge involveret c",)


  •   24. nov 2007 hey smiley
    en høj har fra:))


  •   24. nov 2007 Fin Mc'er
    24.L er i alt. Den står meget op ,,Tanken'' Så der kan kun være 18.L i den øverst tank...


  •   24. nov 2007 fed maskine
    den er bare flot,og sej.!


  •   22. nov 2007 Der er
    Heller ikke mig der har slettet dem..... det må være admin. der har gjort det. Det er jo bildæk.....


  •   19. nov 2007 fin stil
    Den skal nok blive i topklasse når du er færdig med den....

    Keep ridin
    S


  •   13. nov 2007 sissy bar
    er bare ikke mig.. syntes de er klamme... men jeg har selv en til når vi skal på længere ture. så kan damen bedre sidde og slappe af og jeg kan køre uden at skulle bekymre mig om at hun falder af. sissybars kan dog godt se ok ud på de gamle cykler med lang forgaffel og højt styr... meen... er som regel pænere uden...


  •   13. nov 2007 sæde
    kan godt lide dit nye sæde.. tror jeg.. skal lige se det på.. men tror det er samme slags jeg går og kigger efter på ebay.


  •   13. nov 2007 svar
    tak for dit svar, så har jeg lært noget igen


  •   12. nov 2007 apes have more fun
    syntes det ville se fedt ud med et højere styr... og nr pladen under lygten.. og væk med de blinklys..


  •   9. nov 2007 skive
    lige lige et billede ind af de skiver vis du har det


  •   8. nov 2007 Ja en Twin-cam sparker røv. :O)
    Ja - og den sparker røv. :O)

    Jeg har ikke set nogen der har så flot en kurve. Der er motorcykler som har højre NM - men jeg har ikke set noget med så flot en kurve.

    Og når den få et Big bore kit på fp den endnu mere NM & HK.
    Så bliver den vild..... :O)


  •   8. nov 2007 Wow
    Det er satme en fin moment-kurve du har fået på rullen der :DD


  •   5. nov 2007 Tuning.
    *Jeg kender godt en H-D mand smiley
    Jeg har nogengange siddet og snakked med ham over en smiley øl, og efter havd jeg kan forstå på ham, kan man købe en 2,8 l S&S motor med omkring 200 hk, og så har man mere moment end en færge :P.

    Du gør sq noget ud af at bygge den om, jeg syntes det er fedt at der er nogen der vil lave så meget om på en mc, jeg lider lidt af det samme selv, dog rækker tegnebogen ikke til så meget endnu smiley Men hvad kan jeg sige, du får fanme fat i de rigtige stumper. De tal er ret imponerende :DD. Keep it rolling :DD

    Men ellers. Fed Hund og sød Mc..... :S eller sorry omvendt :DD



  •   4. nov 2007 bobber ældre end 80'er
    præcis... derfor jeg prøver at fjerne 80'er tingene.... syntes det er fint at lade sig inspirere at forskellige stile, men tager man for meget af det samme bliver det lidt stereotypt...


  •   3. nov 2007 blankt skal være blankt
    det bliver en lidt blandet stil jeg kører efter... og skal den altid være... men design mæsigt så bobber stil.. ikke så meget rå, mere sådan simpel, old school og bløde linier.. og så ikke alt for 80'er


  •   3. nov 2007 powerwrap
    du plejer jo at have en mening.... hva siger du til den her... det er selvfølgelig kun på forrørne. og de potter der kommer på er turn out potter. lige som dem fra highway hawk... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=59292


  •   28. okt 2007 Hej Fenris!
    Jeg har taget salgsannoncen af, fordi der ikke var nogen der henvendte sig på den. Så jeg kunne da godt finde på at sælge den, men nu har jeg bare ikke nogen som er interesserede, har også hørt at markedet er gået i stå lige for tiden.. Sååå derfor...


  •   22. okt 2007 forfælg
    her er et lille eksemplar. syntes det ser for fedt ud... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16906


  •   22. okt 2007 den nye koster også lige det dobbelte af min
    min fælg er en 3,5 og 16. så den blir lille og bred. og så bliver det nok 130/90. så det bliver en tyk lille en. og så 200 bagdæk. og er snart færdig med udstødning. så der sker noget...


  •   21. okt 2007 skifte
    så hellere smide en 750 motor i... kan godt lide at min er en pseudo stivstel. og det er 750eren ikke. jeg har lige skaffet mig en lille forfælg så jeg kan få ballondæk på foran os. det kunne selvfølgelig også monteres på en 750er.


  •   21. okt 2007 bredt styr
    jo det er også lige bredt nok efter min smag... men det er jo heller ikke min cykel såå. har prøvet at kører på den også... det er godt nok bredt.


  •   21. okt 2007 vt 750
    den gamle vt 750 (altså ikke old gamle) er faktisk en del bedre end den nye. den nye er blewvet kvalt ret meget pga af forureningskravne. men tilgengæld er den nye meget kønnere og har i øvrigt kadan istedet for kæde.


  •   21. okt 2007 jeg kryber jeg kryber til korset
    og siger at jeg da gerne ville have at min var en 750 istedet for en 600. men større end det behøver jeg ikke. endnu....
    kan være at når pengene er til det at man vil have noget større.. men større end 1200 kommer jeg aldrig... det største problem er bare at der ikke er nogen der har lavet en mc som jeg vil have den.... det er lidt træls... det tætteste er 1100 dragstar, men den er sgu for klodset... og lidt for fed (lyder mærkeligt men det er den altså : )


  •   13. okt 2007 lige præcis
    det er vinter projekter... så nu må vi se hvad der sker smiley


  •   13. okt 2007 hehe
    ja det ´kan de nemlig og det huer dem ikke smiley men så kan de lærer det smiley


  •   8. okt 2007 Hmm
    Tjahhh Fenris.
    Sandt nokk at Yamaha selv montere et system med en singel-potte og en ex-upventil. Men det er nu mest for at imødegå de strenge krav i div udstødningsdirektiver. Svenske Yamaha eksperter opgiver at 1900 med min bestykning ved optimal opsætning af maps kan forvente ca 20% mere effekt og moment. Og med tanke på effekttab gennem trans samt at den p.t. lægger 98,6 hk på baghjulet er vi ski vist tæt på.
    Nå, nok tek snak....den trækker formidabelt og gisper skønt i filtrene...Blir det bedre, går den ski på mig, tror jeg.
    Forøvring fint med dine ideer om turbo på din HD...Det rykker ska jeg hilse og sige.

    Viking


  •   28. sep 2007 Mere power.
    Hejsa.

    Jeg kan godt garantere, at den er rigtig sjov at køre som den er. Taler vi om flere muskler, er jeg ved at undersøge den samlede pris på et turbo kit til den. I U.S.A. er der en galning, som har specialiseret sig i den slags projekter og har løsningen til blandt andet min model. Kan sende dig et link, hvis det har interesse.
    / Mogens E.


  •   7. sep 2007 Hej selv....
    Ja, har fået net igen, fik det igår, torsdag.... Skal på jyllandsringen søndag med en masse kunder.........


  •   5. sep 2007 ahh en 250 er det ikke
    selvom den nu ikke føles så stor når man er til bakkehalløj... specielt når man holder ved siden af en triumph rocket 3 eller sådan noget... til gengæld er min altså så lige en del pænere...


  •   29. aug 2007 Hehe
    Næ det kan du da ha ret i.... hmmm
    Jeg ved det ikke endnu, hvad og hvornår det bliver...
    Men jeg kigger meget på en Suzuki SV og Ducati Monster...
    Vil prøve noget andet, tro ikke det skader :-)))


  •   21. aug 2007 ;O)
    Be Bob! Ja vi er sgu heldige!


  •   19. aug 2007 Hej
    Jo tak, du må endelig hilse igen. De var så hyggelige at snakke med. Ellers et kanon træf.


  •   13. aug 2007 ..
    Jamen jeg er da også ligeglad det skal da ikke være sådan. Men jeg giver helt sikkert ikke nogen lav stemme til en stor Harley. Især ikke med dertilhørende store ammelapper..
    Kan heller ikke mindes at have set din mc før så forstår det ikke lige. Men fuck det.


  •   13. aug 2007 ..
    Jamen jeg har ikke givet dig nogen stemme?? Det er sgu mere det jeg ikke forstår.
    Jeg ville da også give din høj pga. du har billeder af patter.. smiley


  •   13. aug 2007 ..
    Hvorfor er det du ikke vil modtage bedømmelser, men gerne giver mig en lav?

    Det forstår jeg ikke logikken i.


  •   8. aug 2007 Halløj.....
    Takker for velkomsten,, og også en kompliment til din cykel,,,,
    den ser rigtigt godt ud


  •   6. aug 2007 Skal arbejde
    Ellers tak


  •   6. aug 2007 Tænkte
    Tænkte på den skulle starte der hvor stellet mødes
    også skal den være grøn


  •   6. aug 2007 Det lyder da også som noget af en tur
    Synes det er kanont at gå og pille ved
    har også tænkt på og få lavet en sneplov til min men ved ikk rigtig.... og det bliver pænt eller om det er usundt for den bliver jo ikk kølet ned på samme måde


  •   6. aug 2007 Har også
    lige købt en der skal males den er noget mindre
    men det er jo selvfølgelig efter ens smag men den er også grøn på den anden side.


  •   24. jul 2007 Hej, hmm jeg ved ikke om tændingen er tuning ?? - den render jo ikke stærkere af det, eller kører bedere, det er blot større garanti for at de starter da den ikke behøver strøm fra batteriet, men lader op til gnisten af sig selv.. men jeg ka da lige skrive det under motoren ; )
    Nej jeg tror ikke jeg skal hve K&N filter på, jeg har den fine højglanspoleret tragt, så vil jeg hellere trylle et filter ned i bunden f den på n eller anden måde..


  •   19. jul 2007 NEVER!!!!
    Skal bare lige have fundet en billig mekaniker.....

    Og jeg kan sove på jobbet..... der sker ikke en skid i industri ferien.........


  •   17. jul 2007 Solo Seat
    Hej
    Jeg har et tynd original sæde på min som jeg har købt sammen med mc, men vil gene have et lidt tykkere således at man sidder lidt mere behageligt.
    Du kan se det på mine foto. Jeg vil gerne lave en byttehandel med dig hvis du er interesseret. Kan du ikke lige ringe 40 45 90 47 jeg bor også i Nordjylland.
    MVH
    Erik


  •   16. jul 2007 Solo seat
    Hej med dig
    Jeg skulle vel ikke være heldig om du har eller ved hvor der findes et solo seat fra en Street Bob 06 som vil bytte med et do fra en 07.
    Med venlig hilsen en
    Glad ejer af en Street Bob 07
    Erik


  •   14. jul 2007 Hej RM
    Ja, har fået taget et par nye billeder ved "mågesøen"........ Der skulle jo lige være lidt baggrund........


  •   14. jul 2007 Hehe det er meget skægt, vi har vidt forskellige idéer om hvordan sådan en chopper skal være.. Nej jeg skal ikke have oliekølere på : ) Jeg bryder mig ikke så meget om dem, og den danske sommervarme blier ikke noget problem, maskinen er bygget hvor der er noget varmere end her.

  •   13. jul 2007 ja syntes jeg os : )
    Nej skal ikke have den på feltet.. Det syntes jeg ville være synd, jeg skal nok få den stillet ordentligt allievel ; )


  •   4. jul 2007 Hej Fenris.
    Hun er oppe på cirka 50 k. Og så er hun endag en lille en af slagsen:) Han hundene kommer op på 70. Du kan osse se hende her http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13803


  •   3. jul 2007 Hej Fenris.
    Vi er i århus området. SIg til hvis du kommer forbi en dag:)


  •   29. jun 2007 Hej Fenris.
    Skide flot mc der., og dejlig hund. Kommer du til østjylland en dag, må vi ud køre en tur sammen:)


  •   7. jun 2007 Jo
    Jeg ER faktisk ved at overveje at sælge den for at købe en STØRRE scooter smiley


  •   5. jun 2007 hejsa
    Vil nu altså lige sige. hold kæft en sød hund. den ser vildt dejlig ud. :o)


  •   1. jun 2007 ..
    Jo har du da fuldstændig ret i. E jeg skam heller ikke. Men jeg læste bare lige hurtigt regelsættet og undrede mig derefter over, hvad de "tunede" cykler lavede iblandt.;)


  •   29. maj 2007 Powerwrap
    Har lige opdateret billederne lidt. Jeg lægger kun powerwrap på forrørene. Ikke på selve udstødningerne. Der mangler stadig minimum en måneds arbejde, men det skrider da frem.


  •   29. maj 2007 Super fed cykel.
    Og sød hund iøvrigt. smiley



  •   29. maj 2007 Tak for velkomsten
    Sender en høj herfra


  •   29. maj 2007 Hallo...??
    er det mig eller ved de racerfolk ikke hvad det drejer sig om.. Jeg har selv lige fået nye stempler og portede toppe på min og tro mig det giver famna noget i rullen...!!!
    Selvfølge er der mening i og tune en harley.. Hvis man først har haft en buldrende kværn imellem sine ben er man sku solgt...
    Respekt til dig Fenris her fra..


  •   28. maj 2007 lorte billeder...
    du ved jo med hvilken hast tingene sker her på sjælland... : )


  •   16. maj 2007 HK & NM.
    Det kan godt være du har nappet en ældre racer.
    Men hvis han kunne finde ud af at køre den ordenlig, ville han nappe dig. Så simpel er det.

    HK, NM, gearing, vægt, vindmodstand osv. Har ALTID noget at sige.

    Men er hans menneskelige reaktionsevne ikke i top og din er bedre er det jo klart at du kan tage ham.
    Men hvad så efter de førsts 100 km i timen.
    Så er det jo slut med at spille smart fordi så mister din mc sin evne til at trække mere på grund af mangleren Hk og vægt samt vindmodstand. Som jeg er en stor faktor.

    Nogle blade er også bedre end andre når det gælder om at formidle budskabet.
    Jeg læser 6-7 forskellige motorblade hver md og har et mindre biblotek om motortuning, motorbøger, test, værkstedsbøger til flere forskellige motorcykler osv. Så jeg ved sku godt at man skal tage nogle ting med et gram salt.
    Det er også derfor jeg har fra valgt visse blade osv.

    Tag en 1400 som din.
    Hvis man ruller den har den ikke mere end et par og 50 og cirka 85-90 nm. Men med et K&N kit, rullearbejde, jet-kit osv. kan man opnå et par 0g 60 og cirka 100 nm.
    Er det ikke det værd....? Det mener jeg.

    Jeg går ud fra at de 80 HK du skriver er på motoren - for det højeste jeg nogensiden har hørt om på en intruder er 70 hk. Og det er sjællendt. MR. Dyno havde lige en magen ved din på rulle for en dags tid siden da jeg var fordi og vi snakkende netop om den type motorcykel og dens evner og det kit der er lavet til den......


    Er det så ikke det værd for mig at pille noget mere når der findes så meget til HD"er.....? Det mener jeg.
    Og mange andre - siden at ALLE i dag vil have større motore og flere kræfter osv. Så det er sku ikke kun mig.

    Bare se på de monster motore alle choppere køre rundt med nu.


  •   16. maj 2007 nej henrik det er ikk bare dig
    ja det kan vi hurtige blive enige om henrik, jammen det da fed der træk i en chopper og der nogle kubik til larme osv osv, men alt hva du har læst og bla bla bla kan man ikk rigtig bruge til noget, har sågar lige nappet en ældre raser i optrækket, selvom på papir er den 1sek hurtige i optrækket, det giver jeg ikk meget for hva der står lad det komme and på en prøve i stedet, folk har sku altid så travlt med hva der står,


  •   15. maj 2007 Sådan. Yes sir.
    Der er RIGTIG mange fra usa som gør det. Det er på samme måde som deres biler.
    Om man skal bruge de HK & Nm er ikke relevandt. Det er bare en anden form for custom.... Det er meget normalt i usa.

    Det er sku ikke noget ved at åbne og kun høre lyd og ikke flyve frem. Derfor de ekstra HK. Mere vil jo også have mere.... :OP


  •   15. maj 2007 Til Brian L. Og hans drøm om en "racer"-pølsevogn.
    En 1800 bliver noget svær at tage. ( så skulle han være blind :OP ) Men det er ikke en chopper.
    Så skulle vi sætte den op imod en Street rod eller en Rod generalt. Så for den SMÆK.
    ( tro mig har set det og læst test om det )
    Tag bare BIKE nummer 7 Juli 2006. Og det var uden big bore på HD"en sådan så det er mere lige kubik mæssigt.

    En 1800 Intruder er -IKKE- en skid med en "custom" / chopper cykler at gøre. De har taget dele fra en af ders super-racer. Ventiller osv. Og så den ligner en racer-pølsevogn.... :oP
    ( og vandkølet - føj )

    Men imod alle andre intruder vil jeg gerne stille op. Om det er 800, 1400, 1500 eller 1600 er sku ligemeget......
    Og om et års tid har jeg nok har jeg nok et big bore kit på (100 inch = 1650 kubik) andre knaster, portet toppe, andre ventiller, osv.
    Så vi jeg geren stille op imod den 1800 intruder og give den smæk.


  •   15. maj 2007 lol
    en intruder der troede den kunne noget. smil, en 1800m, haha så skal du få stor *røv........


  •   10. maj 2007 Bedømmelse eller ikke ...
    Ups, havde ikke lige set, at du frabad dig bedømmelser ... Beklager dybt!


  •   10. maj 2007 Street Bob
    Den er SÅ fed. Skal vi bytte?

    Det bliver min næste HD ... En Street Bob med matsort lak! Der er altså så rå!


  •   30. apr 2007 tun
    hva er det for en omgang tun du nu skal have puttet i den?... hvornår er den vild nok : )
    hva sker der for sådan et lorte kina filter... det er under al kritik... jeg kan ikke finde ord for det.... godt honda aldrig kunne finde på den slag : )


  •   29. apr 2007 Hej Fenris
    Jeg har ikke været på Fyn så det må være en anden som har en MC magen til min.


  •   29. apr 2007 dyno
    gik det godt.. har det hjulpet på den?


  •   27. apr 2007 hej igen
    Tak for en hyggelig snak midt i roskilde, fandt du helsinge ??


  •   22. apr 2007 Hej Fenris
    Tak for en hyglig snak oppe ved Ryberg mc.
    Det er også nogle flotte MCer din far og mor har.
    Mvh johnny


Annonce