Honda CBX 750 [Tidl. motorcykel] 1985
1.046 visninger
|
Oprettet:
Honda CBX 750
Årgang:
1985
Motor:
Tværliggende 4 takt motor. (DOHC)
4 cylindret med 16 ventiler.
Luftkølet 747ccm.
4x CV karburator. (en til hver cylinder)
Elstart.
Våd oliesmurt multiplade kobling.
6 Trins gearkasse.
Kædedrevet.
Tankkapacitet: 22 L.
Vægt: 215 kg
Stel:
Sædehøjde: 810 mm
Chassiramme med hule rør i fronten, hvor motorolien løber igennem og køkes ned.
Bremser:
Hydraulisk skivebremser både foran og bag.
Foran: 2x (Slothed/ventileret) sports bremseskive med 2 cylindret bremsecaliper.
Bag: 1x (Slothed/ventileret) sports bremseskive med 2 cylindret bremsecaliper.
Diameter på bremseskive:
Foran: 2x 280 mm
Bag: 1x 280 mm
4 cylindret med 16 ventiler.
Luftkølet 747ccm.
4x CV karburator. (en til hver cylinder)
Elstart.
Våd oliesmurt multiplade kobling.
6 Trins gearkasse.
Kædedrevet.
Tankkapacitet: 22 L.
Vægt: 215 kg
Stel:
Sædehøjde: 810 mm
Chassiramme med hule rør i fronten, hvor motorolien løber igennem og køkes ned.
Bremser:
Hydraulisk skivebremser både foran og bag.
Foran: 2x (Slothed/ventileret) sports bremseskive med 2 cylindret bremsecaliper.
Bag: 1x (Slothed/ventileret) sports bremseskive med 2 cylindret bremsecaliper.
Diameter på bremseskive:
Foran: 2x 280 mm
Bag: 1x 280 mm
Hestekræfter
93 hk (67,8 kWh) v/9500 rpm
70,6 Nm v/8500 rpm
70,6 Nm v/8500 rpm
Fælge
Originale 16" fælge foran og 18" bagpå.
Fælgene hedder: "Six Spoke Comstar"
Fælgene hedder: "Six Spoke Comstar"
Dæk
Foran: 110/90-16
Bagpå: 130/80-18
Bagpå: 130/80-18
Topfart
213 km/t
0-100 km/t: 4,3 sekunder
0-100 km/t: 4,3 sekunder
Tuning
Mc'en står som da den kom ud fra fabrikken.
Standard uden noget ekstra tuning.
Det eneste som er skiftet ud er udstødningen. Der er monteret en original Laser udstødning.
Standard uden noget ekstra tuning.
Det eneste som er skiftet ud er udstødningen. Der er monteret en original Laser udstødning.
Styling
Standard styling i form af tonet visir, CBX klistermærker og en Laser udstødning.
Jeg synes den er utrolig flot i sig selv med de originale skjolde og kåber.
Lakken er stadig original og er aldrig omlakeret.
Jeg synes den er utrolig flot i sig selv med de originale skjolde og kåber.
Lakken er stadig original og er aldrig omlakeret.
Ekstraudstyr
Der er monteret en bagageboks bagpå så der er plads til skivelås, styrthjelm eller andet man lige skal have med.
Ellers er motorcyklen standard.
Ellers er motorcyklen standard.
Bemærkninger
En ældre, men total original Honda CBX 750 som jeg har fået fat i.
Den fremstår selvfølgelig med lidt patina, som man må forvente taget alderen i betragtning. Men ellers fremstår den som da den kom ud fra fabrikken i 1985.
Skjolde og kåberne er originale, uden ridser eller skader. Den har aldrig været omlakeret, så lakken er den originale. Den er dog poleret op flere gange.
Den har haft 1 ejer før mig og den er altid blevet repareret og serviceret med originale Honda reservedele.
Det eneste på den som er skiftet ud med noget fra eftermarkedet er Laser udstødningen.
En virkelig flot, kraftfuld og velkørende mc til de lange ture på landevejen.
Den fremstår selvfølgelig med lidt patina, som man må forvente taget alderen i betragtning. Men ellers fremstår den som da den kom ud fra fabrikken i 1985.
Skjolde og kåberne er originale, uden ridser eller skader. Den har aldrig været omlakeret, så lakken er den originale. Den er dog poleret op flere gange.
Den har haft 1 ejer før mig og den er altid blevet repareret og serviceret med originale Honda reservedele.
Det eneste på den som er skiftet ud med noget fra eftermarkedet er Laser udstødningen.
En virkelig flot, kraftfuld og velkørende mc til de lange ture på landevejen.
Honda CBX 750
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697