Kawasaki LTD 454 [Tidl. motorcykel] 1988
1.363 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki LTD 454
Årgang:
1988
Motor:
vandkølet 2 cylindret parallel twin,
overliggende knast, 4 ventiler pr. cyl.
454 ccm.
boring og slag 72,5x55,
comp. 10,7
kaburator 2stk keihin cvk 34
elektronisk tænding
el start
6 gear
overliggende knast, 4 ventiler pr. cyl.
454 ccm.
boring og slag 72,5x55,
comp. 10,7
kaburator 2stk keihin cvk 34
elektronisk tænding
el start
6 gear
Hestekræfter
50HK
Fælge
alu stjerne 19" for 15" bag
Dæk
100/90x19
140/90x15
140/90x15
Topfart
Ved det ikke
Tuning
Styling
Ekstraudstyr
Læder taske foran
Bemærkninger
importere fra usa i 2015
Køre som en drøm
Har ikke kørt 15000 miles i nu
Kawasaki 454 LTD er en motorcykel produceret fra 1985 til 1990, også kendt som EN450. Det er forløberen for Kawasaki Vulcan. Motoren var en præcis kopi af Kawasaki Ninja 900'erne med to færre cylindre. Kawasaki 900 havde en 908 cc motor. Fjernelse af to cylindre fra 4-cylinderen dividerede antallet af cc'er med to. (908/2 = 454, altså navnet). [1] Inkluderet var væskekøling, boring og slaglængde, de dobbelte overliggende knastaksler og fire ventiler pr. Cylinder. Dette gav den meget kraft for sin størrelse og omdirigerede ved 10.000 o / min, mens den leverede 50 hestekræfter. Kawasaki 454 er kendt for sin acceleration, efter at have kæmpet mod en 454 LS stor blok Chevrolet Corvette og slå den til både 0-60 og kvartmilen med mere end et sekund. [2]
På trods af at 440 var sin forgænger i salget af mellemstørrelse-forskydnings-motorcykler designet af Kawasaki, delte de to næsten intet i design, da Kawasaki 440 havde en enkelt overliggende kamaksel og kun havde to ventiler pr. Cylinder og var luftkølet , der producerer 41 hestekræfter til 454'erne 50 hestekræfter. Begge motorcykler var yderst pålidelig og lav vedligeholdelse, men af ??forskellige grunde, da 440 bare var en meget simpel maskine at betjene, og 454 havde brug for lidt vedligeholdelse over tid som et resultat af dens bæltdrev.
Kawasaki 454 blev indstillet til fordel for Kawasaki Vulcan 500 i 1990, uden stigning i hestekræfter trods den større motorstørrelse. Årsagen til overgangen til den næsten identiske tidlige Vulcan 500 var, at fremstilling af 908 cc Ninja var ophørt i 1990 og blev erstattet af 500 cc Ninja, og der var således ikke flere 908 motorer til at fjerne to cylindre fra, til forvandle den til en 454-motor. Vulcan 500 er designet meget ligner 454, med basis igen fra en Ninja-modstykke, men motoren blev taget direkte fra 500 Ninja og stadig afstemt lidt sammenlignet med 454 for at give den mere cruiser-lignende egenskaber , med andre ændringer, såsom et kædedrev (implementeret i senere modeller), og ingen turteller på Vulcan 500, der er implementeret i omskiftningen, sammen med en cykeltal udkig efter hjulene. Mange af disse ændringer fandt sted over tid, da Vulcan skiftede fra sin Model A-form (meget lig den i 454) til Model C-formen.
Køre som en drøm
Har ikke kørt 15000 miles i nu
Kawasaki 454 LTD er en motorcykel produceret fra 1985 til 1990, også kendt som EN450. Det er forløberen for Kawasaki Vulcan. Motoren var en præcis kopi af Kawasaki Ninja 900'erne med to færre cylindre. Kawasaki 900 havde en 908 cc motor. Fjernelse af to cylindre fra 4-cylinderen dividerede antallet af cc'er med to. (908/2 = 454, altså navnet). [1] Inkluderet var væskekøling, boring og slaglængde, de dobbelte overliggende knastaksler og fire ventiler pr. Cylinder. Dette gav den meget kraft for sin størrelse og omdirigerede ved 10.000 o / min, mens den leverede 50 hestekræfter. Kawasaki 454 er kendt for sin acceleration, efter at have kæmpet mod en 454 LS stor blok Chevrolet Corvette og slå den til både 0-60 og kvartmilen med mere end et sekund. [2]
På trods af at 440 var sin forgænger i salget af mellemstørrelse-forskydnings-motorcykler designet af Kawasaki, delte de to næsten intet i design, da Kawasaki 440 havde en enkelt overliggende kamaksel og kun havde to ventiler pr. Cylinder og var luftkølet , der producerer 41 hestekræfter til 454'erne 50 hestekræfter. Begge motorcykler var yderst pålidelig og lav vedligeholdelse, men af ??forskellige grunde, da 440 bare var en meget simpel maskine at betjene, og 454 havde brug for lidt vedligeholdelse over tid som et resultat af dens bæltdrev.
Kawasaki 454 blev indstillet til fordel for Kawasaki Vulcan 500 i 1990, uden stigning i hestekræfter trods den større motorstørrelse. Årsagen til overgangen til den næsten identiske tidlige Vulcan 500 var, at fremstilling af 908 cc Ninja var ophørt i 1990 og blev erstattet af 500 cc Ninja, og der var således ikke flere 908 motorer til at fjerne to cylindre fra, til forvandle den til en 454-motor. Vulcan 500 er designet meget ligner 454, med basis igen fra en Ninja-modstykke, men motoren blev taget direkte fra 500 Ninja og stadig afstemt lidt sammenlignet med 454 for at give den mere cruiser-lignende egenskaber , med andre ændringer, såsom et kædedrev (implementeret i senere modeller), og ingen turteller på Vulcan 500, der er implementeret i omskiftningen, sammen med en cykeltal udkig efter hjulene. Mange af disse ændringer fandt sted over tid, da Vulcan skiftede fra sin Model A-form (meget lig den i 454) til Model C-formen.
Kawasaki LTD 454
jun 2020
Følger: 1 MC-er: 1
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
dec 2004
Følger: 63 Følgere: 139 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 27
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 68
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 328
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 71 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 5.347
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542