Triumph Tiger 1050 ABS 2008
1.795 visninger
|
Oprettet:
Triumph Tiger 1050 ABS
Årgang:
2008
Motor:
3-cylindret 120 graders 4-takts rækkemotor med dobbelt overliggende kædetrukket knastaksel. 1050 ccm og 4 ventiler pr. cylinder.
Nissin elektronisk multi-point indsprøjtning via 46mm spjældhuse.
6-trins gearkasse og kædetræk
Nissin elektronisk multi-point indsprøjtning via 46mm spjældhuse.
6-trins gearkasse og kædetræk
Hestekræfter
125 HK v/ 9450 o/min.
104 NM v/ 6200 o/min.
104 NM v/ 6200 o/min.
Fælge
For: 3,50x17 alu
Bag: 5,50x17 alu
Bag: 5,50x17 alu
Dæk
For: Metzeler Roadtec 02, 120/70ZR17
Bag: Metzeler Roadtec 02, 180/55ZR17
Bag: Metzeler Roadtec 02, 180/55ZR17
Topfart
Fabriksopgivet til 225 KM/T
Tuning
Motoren "åbnet" i topstykket, således at den har indsugning som en Tiger 1050 Sport, og samtidigt forsynet med KN-luftfilter og Akrapovic udstødning.
Derfor ca. 125 HK/104 NM i stedet for 115 HK/98 NM, som cyklen er født med fra fabrikken.
Har været på rullefelt og er målt til reelle 114,6 HK på baghjulet.
Derfor ca. 125 HK/104 NM i stedet for 115 HK/98 NM, som cyklen er født med fra fabrikken.
Har været på rullefelt og er målt til reelle 114,6 HK på baghjulet.
Styling
Håndbeskyttere m/ LED lys, MRA touring vindskærm, motorbøjler, Crash-pads og justérbart bremse- og koblingskreb.
Den originale forbremsemaster har jeg nu udskiftet med en Radial-master og bremseklodserne udskiftet med SBS klodser. Denne "øvelse" har virkeligt forbedret bremse egenskaberne og følelsen af bremsen.
Den originale forbremsemaster har jeg nu udskiftet med en Radial-master og bremseklodserne udskiftet med SBS klodser. Denne "øvelse" har virkeligt forbedret bremse egenskaberne og følelsen af bremsen.
Ekstraudstyr
ABS bremser, varmehåndtag og original Triumph tanktaske og bagsæde taske.
Motorcyklen er blevet monteret med et sæt TRAX ION alutasker og en ATLAS fart fastholder. Dette nåede jeg inden vores "mini-tur" til Villa Löwenhertz i September måned, som blev det tur sydpå, som 2020 tillod pga. Corona-en !!!!!
Motorcyklen er blevet monteret med et sæt TRAX ION alutasker og en ATLAS fart fastholder. Dette nåede jeg inden vores "mini-tur" til Villa Löwenhertz i September måned, som blev det tur sydpå, som 2020 tillod pga. Corona-en !!!!!
Bemærkninger
Denne rigtigt fede All-Roader skal være min nye touring cykel, så jeg kommer til at sidde helt opret.
Ducati ST4S-eren går dermed på pension og er solgt.
Denne All-Roader har en kørestilling , som man kender fra diverse All-Roadere, Adventure og GS modeller, og det er bare SÅ behagelige, når man kører langtur.
"Perlen" i denne motorcykel er helt klart motoren. For f..... hvor den kører godt -- OG trækker som et lokomotiv.
Jeg har kørt på den nogen uger nu og kommer til at udskifte affjedringen, for køreegenskaberne er overhovedet IKKE som på Ducati-en. Men jeg forsøger at opgradere med fuld justérbar Hyperpro affjedring, så køreegenskaberne kan skærpes.
Original affjedringen er simpelthen for blød og komfort agtigt til min smag, og mangler justeringsmuligheder...
Men når det kommer på plads, hersker der ingen tvivl om, at jeg bliver RIGTIGT glad for denne motorcykel, for den kører overordnet set bare så godt.
De monterede Bridgestonedæk er udskiftet til Pirelli Angel GT.
1/5-20. : Affjedringen er blevet opgraderet med HYPERPRO fuldt justérbar affjedring.
Denne affjedring er nu justeret ind - OG HOLD DA helt op, hvor dette har gjort en forskel.
Man tror simpelthen ikke, at der er tale om den samme cykel.....
Den kører bare helt anderledes "Præcist" nu, så cyklen nu kører næsten lige så skarpt som mine tidligere Duc-er.
8/2-21;
Jeg har nu købt en komplet Tiger Sport mono-bagsvinger m/ fælg og så vil jeg opgradere resten af motorcyklen til Tiger sport specifikationer, således at det ikke blot er motoren, der er opgraderet.
21/3-21: Triumph Tiger Sport Replica - Så er mit projekt færdigt. Tigeren er nu ombygget med mono bagsvinger og fælge i sortlakeret. Fælgene skal blot lige have monteret blå fælg stripes, når disse kommer.
Ombygningen kan anbefales, da det i den grad opgraderer motorcyklen i visuelt udtryk.
Og så var det faktisk næsten plug and play. Eneste tilkøb jeg måtte lave var bageste bremsekaliber, da den er "spejlvendt" i forhold til den der anvendes på Tigeren med normal bagsvingeren..
--OPDATERING: Har været ude at køre i dag.
Tigeren satte ABS fejl. Det viser sig, at det knap er plug and play, da bageste ABS ring på Tiger 1050 Sport har 72 impulshuller, mens Tiger 1050 har kun 60 impulshuller.
Denne forskel på 20% er ikke lige ABS modulets livret.
--Jeg har fået monteret en Laserskåret ABS ring med de 60 impulshuller, så nu virker alt bare som det skal....
2022: 3. sæson, blot med nye dæk, Pirelli Angel GT2. Ellers fungerer alt som det skal..
2023: forår: Status er, at jeg nu kører ind i 4. sæson med denne Tiger. Det er ganske usædvanligt for mig, at have en tur-motorcykel så laaang tid. Men jeg må indrømme, at jeg er blevet så forelsket i Tigeren, at jeg pt. ikke ved, hvad der kan/skal erstatte den...
Nyt sæt Pirelli Angel GT2 monteret - Ellers ingen ændringer.
2024: Og jeg fortsætter bare på denne skønne motorcykel - Nu 5. sæson !!!!!
Stadig ingen kandidater, som jeg har ønske om at skifte til ? Så.....
--Der er forøvrigt lige et par nye billeder med fælgstripes og originaludstødningen, som jeg har monteret pga. E-mærkningsproblematikken.
E-mærkningen på min gamle Akrapovic er en metal folieklæber, som er faldet af. Så derfor originaludstødning på ..
Og så er der monteret nye dæk igen. Denne gang den nye Metzeler Roadtec 02
Ducati ST4S-eren går dermed på pension og er solgt.
Denne All-Roader har en kørestilling , som man kender fra diverse All-Roadere, Adventure og GS modeller, og det er bare SÅ behagelige, når man kører langtur.
"Perlen" i denne motorcykel er helt klart motoren. For f..... hvor den kører godt -- OG trækker som et lokomotiv.
Jeg har kørt på den nogen uger nu og kommer til at udskifte affjedringen, for køreegenskaberne er overhovedet IKKE som på Ducati-en. Men jeg forsøger at opgradere med fuld justérbar Hyperpro affjedring, så køreegenskaberne kan skærpes.
Original affjedringen er simpelthen for blød og komfort agtigt til min smag, og mangler justeringsmuligheder...
Men når det kommer på plads, hersker der ingen tvivl om, at jeg bliver RIGTIGT glad for denne motorcykel, for den kører overordnet set bare så godt.
De monterede Bridgestonedæk er udskiftet til Pirelli Angel GT.
1/5-20. : Affjedringen er blevet opgraderet med HYPERPRO fuldt justérbar affjedring.
Denne affjedring er nu justeret ind - OG HOLD DA helt op, hvor dette har gjort en forskel.
Man tror simpelthen ikke, at der er tale om den samme cykel.....
Den kører bare helt anderledes "Præcist" nu, så cyklen nu kører næsten lige så skarpt som mine tidligere Duc-er.
8/2-21;
Jeg har nu købt en komplet Tiger Sport mono-bagsvinger m/ fælg og så vil jeg opgradere resten af motorcyklen til Tiger sport specifikationer, således at det ikke blot er motoren, der er opgraderet.
21/3-21: Triumph Tiger Sport Replica - Så er mit projekt færdigt. Tigeren er nu ombygget med mono bagsvinger og fælge i sortlakeret. Fælgene skal blot lige have monteret blå fælg stripes, når disse kommer.
Ombygningen kan anbefales, da det i den grad opgraderer motorcyklen i visuelt udtryk.
Og så var det faktisk næsten plug and play. Eneste tilkøb jeg måtte lave var bageste bremsekaliber, da den er "spejlvendt" i forhold til den der anvendes på Tigeren med normal bagsvingeren..
--OPDATERING: Har været ude at køre i dag.
Tigeren satte ABS fejl. Det viser sig, at det knap er plug and play, da bageste ABS ring på Tiger 1050 Sport har 72 impulshuller, mens Tiger 1050 har kun 60 impulshuller.
Denne forskel på 20% er ikke lige ABS modulets livret.
--Jeg har fået monteret en Laserskåret ABS ring med de 60 impulshuller, så nu virker alt bare som det skal....
2022: 3. sæson, blot med nye dæk, Pirelli Angel GT2. Ellers fungerer alt som det skal..
2023: forår: Status er, at jeg nu kører ind i 4. sæson med denne Tiger. Det er ganske usædvanligt for mig, at have en tur-motorcykel så laaang tid. Men jeg må indrømme, at jeg er blevet så forelsket i Tigeren, at jeg pt. ikke ved, hvad der kan/skal erstatte den...
Nyt sæt Pirelli Angel GT2 monteret - Ellers ingen ændringer.
2024: Og jeg fortsætter bare på denne skønne motorcykel - Nu 5. sæson !!!!!
Stadig ingen kandidater, som jeg har ønske om at skifte til ? Så.....
--Der er forøvrigt lige et par nye billeder med fælgstripes og originaludstødningen, som jeg har monteret pga. E-mærkningsproblematikken.
E-mærkningen på min gamle Akrapovic er en metal folieklæber, som er faldet af. Så derfor originaludstødning på ..
Og så er der monteret nye dæk igen. Denne gang den nye Metzeler Roadtec 02
Triumph Tiger 1050 ABS
dec 2013
Følger: 12 Følgere: 5 MC-er: 4 Svar: 29
sep 2012
Følger: 48 Følgere: 22 Annoncer: 14 Emner: 14 Svar: 48
Ser godt ud !
dec 2013
Følger: 12 Følgere: 5 MC-er: 4 Svar: 29
Til oplysning kørte jeg en laaanng tur i går, lørdag, for sådan at få motorcyklen prøvet af. Og ja - Den er rigtigt behagelig at køre på. Men STJERNEN i motorcyklen er altså motoren. For F..... hvor den kører/trækker suverent. Nu forstår jeg, hvorfor den Triumph motor er så rost/berømmet....
Min umiddelbare eneste tanke/oplevelse er, at motorcyklens køreegenskaber ikke er helt så "skarpe", som de Ducati-er jeg er vant til.
Motorcyklen styrer bestemt ikke dårligt, men Duc-en er altså bare en tand mere "skarp". Jeg vil prøve at rette lidt op på det hen ad vejen med Øhlins eller Wilbers i for- og bag, tænker jeg....
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 69 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 256
Den bliver du glad for....????
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810