Honda XL 650 V Transalp [Tidl. motorcykel] 2001
1.277 visninger
|
Oprettet:
Honda XL 650 V Transalp
Årgang:
2001
Motor:
650ccm vandkølet V2, Fødet af 2 stk karburatorer.
Meget rubust og velbygget motor, der er kendt for at kunne tåle at få tæv, og stadig køre fint efter mange kilometer.
Jeg vurdere, at motoren er god for i omegnen af 150000km, når blot den vedligeholdes korrekt.
Andre ejere af modellen har oplyst, at karburatorerne kan have brug for rensning og nye dele på et tidligere tidspunkt, afhængig af hvilken luftfilter kvalitet man benytter.
Meget rubust og velbygget motor, der er kendt for at kunne tåle at få tæv, og stadig køre fint efter mange kilometer.
Jeg vurdere, at motoren er god for i omegnen af 150000km, når blot den vedligeholdes korrekt.
Andre ejere af modellen har oplyst, at karburatorerne kan have brug for rensning og nye dele på et tidligere tidspunkt, afhængig af hvilken luftfilter kvalitet man benytter.
Hestekræfter
55 hk / 60Nm
Fælge
90/90-21 54S forhjul
130/80-17 65S baghjul
130/80-17 65S baghjul
Dæk
Heidenauer scout K60, for og bag
Topfart
Max er opgivet til ca 165km/t
Over 150km/t kan dog ikke anbefales, og bedste motorvejshastighed (fuld oppakning) ligger mellem 110-135 km/t.
Over 150km/t kan dog ikke anbefales, og bedste motorvejshastighed (fuld oppakning) ligger mellem 110-135 km/t.
Tuning
Fuld serviceret og nichts weiter..
Styling
Div Adventure udstyr.
Ekstraudstyr
Forhøjet kåbeglas, RDmoto Styrtbøjler, SW-motech motor-bundplade, cross styr med Barkbuster storm håndbeskyttere (SW motech), oxford hotgrips m vandtæt sw-motech cutoff kontakt, USB udtag og fastmonteret Garmin 595 navigationsanlæg.
Samt GIVI Dolomiti Trekker alu taskesæt. 2x36L samt 1 x 46L topbox.
Samt GIVI Dolomiti Trekker alu taskesæt. 2x36L samt 1 x 46L topbox.
Bemærkninger
God all road rejse mc med relativ lav totaltvægt.
Fuldt tanket er den opgivet til 192kg.
Med div ekstra udstyr anslår jeg køreklar vægt til ca 200kg.
Cyklen styre og bremser ganske fint. Bedre end man kunne forvente af en maskine med høj frigang og 21 tommer forhjul.
Den klare fint at blive kastet rundt på små kringlede midtjyske veje.
Motoren er omdrejningsvillig og velafballanceret, men nogen hurtigløber er cyklen ikke.
Maskinen er bygget til at køre jorden rundt, på alle typer underlag, med de kompromier det medfølger.
Den er ikke rigtig god til noget, men kan det hele og har ry for at være driftsikker og rubust.
Vedligeholdelses-omkostningerne har ry for at være lave, og langt det meste kan laves med værktøjer der kan findes i Harald Nyborg og Biltema.
Havde maskinen godt adskilt i vinters, og fandt ingen nævneværdige fejl.
De eneste negative punkter jeg har, er sidedækslernes fastgørelse til tanken med 2 plast-tapper på hver side.
De burde have været fastgjort med skruer i stedet, idet der er risiko for at de knækker ved gentagne afmonteringer.
De eneste dyre dele på maskinen, er derfor disse 2 sidedæksler.
Sædet kan også med fordel sendes til ompolstring. Jeg fik det udført for 1400kr.
Men alt i alt er Honda XLV 650 Transalp er en rigtig god, rubust og kost-effektiv allroad globetrotter.
Jeg glæder mig til næste eventyr :-)
Fuldt tanket er den opgivet til 192kg.
Med div ekstra udstyr anslår jeg køreklar vægt til ca 200kg.
Cyklen styre og bremser ganske fint. Bedre end man kunne forvente af en maskine med høj frigang og 21 tommer forhjul.
Den klare fint at blive kastet rundt på små kringlede midtjyske veje.
Motoren er omdrejningsvillig og velafballanceret, men nogen hurtigløber er cyklen ikke.
Maskinen er bygget til at køre jorden rundt, på alle typer underlag, med de kompromier det medfølger.
Den er ikke rigtig god til noget, men kan det hele og har ry for at være driftsikker og rubust.
Vedligeholdelses-omkostningerne har ry for at være lave, og langt det meste kan laves med værktøjer der kan findes i Harald Nyborg og Biltema.
Havde maskinen godt adskilt i vinters, og fandt ingen nævneværdige fejl.
De eneste negative punkter jeg har, er sidedækslernes fastgørelse til tanken med 2 plast-tapper på hver side.
De burde have været fastgjort med skruer i stedet, idet der er risiko for at de knækker ved gentagne afmonteringer.
De eneste dyre dele på maskinen, er derfor disse 2 sidedæksler.
Sædet kan også med fordel sendes til ompolstring. Jeg fik det udført for 1400kr.
Men alt i alt er Honda XLV 650 Transalp er en rigtig god, rubust og kost-effektiv allroad globetrotter.
Jeg glæder mig til næste eventyr :-)
Honda XL 650 V Transalp
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
God sæson
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 69 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 256
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 6 Emner: 5 Svar: 21
jun 2019
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 36
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
aug 2019
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 10
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 133
okt 2008
Følger: 359 Følgere: 59 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 217