{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda VFR 750 F (solgt) 1991

7.080 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Anders - [Djeld]           J
Mand | 47 år | Oprettet: 14. maj 2006


Honda VFR 750 F (solgt)

Årgang:
1991
Motor:
Motorcyklen er fra 1991
4-cylindret, 4-takts 90 graders V-motor. Vandkølet. 2x2 overliggende knastaksler, 16 ventiler, 4 pr cylinder. Tandhjulsdrevne knastaksler. Direkte ventil-aktivering.. Slagvolumen 748 ccm. Boring 70,0/48,6 mm.
Karburering: 4 stk Keihin. Venturi-Ø: 36 mm. CV-type, rundt spjæld

Transmission:
6-trins gearkasse. Kobling: flerpladet våd. Primæsrtræk: tandhjul. Sekundærtræk: kæde. Totalgearing: 5,649:1. Starter: elektrisk
Hestekræfter
Maks effekt: 105 hk (77,2 kW) ved 10.500 o/m.
Maks drejningsmoment: 76,5 Nm (7,8 kpm) ved 9000 o/m.
Kompression: 11,0:1 Litereffekt: 140,4 hk/l
Fælge
Hjul for: Fælg-dimension: 3,50" x 17"
Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel, Cartridgetype. Regulebar fjederforspænding og dæmper-regulering. Gaffelben-Ø: 41mm Fjedervandring 140 mm.
Bremser for: Hydraulisk. 2 skiver, Ø: 296 mm fast ophængt. Caliperhus: Fast 2 stempler

Hjul bag: Fælg-dimension 4,50" x 17"
Affjedring bag: Mono-affjedering: Type: Pro-arm enarmet svinggaffel. Trinløs justerbar dæmpning fjedervandring 130 mm.
Bremser bag: Hydraulisk 1 skive Ø: 256 mm. Caliperhus Fast 2 stempler
Dæk
Nu med Metzeler dæk
For: Metzeler dæk: 120/70
Bag: Metzeler dæk 180/55
Topfart
Ifølge papirerne skulle den kunne køre 240 km/t..
Har selv haft den oppe på 220 km/t
fra 0-100 går der kun 3,2 sek.. Har ikke målt efter, men det skal nok passe..
Mc-revyen siger ca. 14.5 km/l
Efter en tur til norge formåede jeg at presse hele 19,5 km/l ud af maskine.. Det var ikke kedelige km..
Men normalt ligger jeg på omkring 14 km/l.. Efter jeg har lært mc'en bedre at kende, samt kæresten sidder bagpå.. Køre den gennemsnitlig 16 km/l, men bare rolig det er ikke stille kørelse..
Tuning
Min højre hånd
Styling
Nok den eneste vfr i de farver her i Danmark, fra den årgang. Farven er normal fra 1994, hvor en nyere udgave kommer.
Fået de blanke skruer skiftet ud med blå.. Cyklen var sådan da jeg købte den..
Ekstraudstyr
Ikke andet end mig og kæresten, sommetider nogle smidover-tasker, når vi er på langfart..
Bemærkninger
Stel: Monocoque. Bred type. Medbærende motor. Rør: Firkant. Materiale: aluminium. Rørtværsnit: 80 mm x 30 mm..
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 64,0 grader. Efterløb 108 mm Akselafstand: 1470 mm

Mål og vægt: Totallængde: 2180 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 130 mm.. Tør vægt: 216 kg. Tankkapacitet: 19 liter heraf 4 liter i reserve..

Vægt/kraft-forhold: 2,06 kg pr. hk (2,80 kg pr. kW)

Mc-revyen skrev til 1991 sådan
Ved at anvende en god del af teknikken fra racer-replica'en RC 30 har Honda skabt en afløser for VFR750 F, der bevarer alle den gamle maskines grundlæggende gode egenskaber, og gør op med dens svagheder og lægger adskillige år til modellens levetid..
Affjedringen er bleven bedre med ny forgaffel, bagsvingeren er nu den avancerede 1-armede, og en anden ventilmekanisme gør motoren 4 cm lavere.
Som resultat er motoren anbragt lavere og længere fremme i et stivere stel. Den nye VFR 750F er endnu mere sport/touring.

VFR = Verdens Fedeste Racer

Kom lige med en kommetar om hvad jeg evt. kunne få for denne, overvejer at sælge den..

Følgende er skiftet, siden jeg købte den sidste år.. Nyt kronrørslejer, pakninger på støddæmperen foran, Showa dæmper bag, kædekit, Metzeler dæk, olie og oliefilter..

Solgt
Kommentér på:
Honda VFR 750 F (solgt)
Annonce