Honda VFR 750 F (solgt) 1991
7.080 visninger
|
Oprettet:
Honda VFR 750 F (solgt)
Årgang:
1991
Motor:
Motorcyklen er fra 1991
4-cylindret, 4-takts 90 graders V-motor. Vandkølet. 2x2 overliggende knastaksler, 16 ventiler, 4 pr cylinder. Tandhjulsdrevne knastaksler. Direkte ventil-aktivering.. Slagvolumen 748 ccm. Boring 70,0/48,6 mm.
Karburering: 4 stk Keihin. Venturi-Ø: 36 mm. CV-type, rundt spjæld
Transmission:
6-trins gearkasse. Kobling: flerpladet våd. Primæsrtræk: tandhjul. Sekundærtræk: kæde. Totalgearing: 5,649:1. Starter: elektrisk
4-cylindret, 4-takts 90 graders V-motor. Vandkølet. 2x2 overliggende knastaksler, 16 ventiler, 4 pr cylinder. Tandhjulsdrevne knastaksler. Direkte ventil-aktivering.. Slagvolumen 748 ccm. Boring 70,0/48,6 mm.
Karburering: 4 stk Keihin. Venturi-Ø: 36 mm. CV-type, rundt spjæld
Transmission:
6-trins gearkasse. Kobling: flerpladet våd. Primæsrtræk: tandhjul. Sekundærtræk: kæde. Totalgearing: 5,649:1. Starter: elektrisk
Hestekræfter
Maks effekt: 105 hk (77,2 kW) ved 10.500 o/m.
Maks drejningsmoment: 76,5 Nm (7,8 kpm) ved 9000 o/m.
Kompression: 11,0:1 Litereffekt: 140,4 hk/l
Maks drejningsmoment: 76,5 Nm (7,8 kpm) ved 9000 o/m.
Kompression: 11,0:1 Litereffekt: 140,4 hk/l
Fælge
Hjul for: Fælg-dimension: 3,50" x 17"
Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel, Cartridgetype. Regulebar fjederforspænding og dæmper-regulering. Gaffelben-Ø: 41mm Fjedervandring 140 mm.
Bremser for: Hydraulisk. 2 skiver, Ø: 296 mm fast ophængt. Caliperhus: Fast 2 stempler
Hjul bag: Fælg-dimension 4,50" x 17"
Affjedring bag: Mono-affjedering: Type: Pro-arm enarmet svinggaffel. Trinløs justerbar dæmpning fjedervandring 130 mm.
Bremser bag: Hydraulisk 1 skive Ø: 256 mm. Caliperhus Fast 2 stempler
Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel, Cartridgetype. Regulebar fjederforspænding og dæmper-regulering. Gaffelben-Ø: 41mm Fjedervandring 140 mm.
Bremser for: Hydraulisk. 2 skiver, Ø: 296 mm fast ophængt. Caliperhus: Fast 2 stempler
Hjul bag: Fælg-dimension 4,50" x 17"
Affjedring bag: Mono-affjedering: Type: Pro-arm enarmet svinggaffel. Trinløs justerbar dæmpning fjedervandring 130 mm.
Bremser bag: Hydraulisk 1 skive Ø: 256 mm. Caliperhus Fast 2 stempler
Dæk
Nu med Metzeler dæk
For: Metzeler dæk: 120/70
Bag: Metzeler dæk 180/55
For: Metzeler dæk: 120/70
Bag: Metzeler dæk 180/55
Topfart
Ifølge papirerne skulle den kunne køre 240 km/t..
Har selv haft den oppe på 220 km/t
fra 0-100 går der kun 3,2 sek.. Har ikke målt efter, men det skal nok passe..
Mc-revyen siger ca. 14.5 km/l
Efter en tur til norge formåede jeg at presse hele 19,5 km/l ud af maskine.. Det var ikke kedelige km..
Men normalt ligger jeg på omkring 14 km/l.. Efter jeg har lært mc'en bedre at kende, samt kæresten sidder bagpå.. Køre den gennemsnitlig 16 km/l, men bare rolig det er ikke stille kørelse..
Har selv haft den oppe på 220 km/t
fra 0-100 går der kun 3,2 sek.. Har ikke målt efter, men det skal nok passe..
Mc-revyen siger ca. 14.5 km/l
Efter en tur til norge formåede jeg at presse hele 19,5 km/l ud af maskine.. Det var ikke kedelige km..
Men normalt ligger jeg på omkring 14 km/l.. Efter jeg har lært mc'en bedre at kende, samt kæresten sidder bagpå.. Køre den gennemsnitlig 16 km/l, men bare rolig det er ikke stille kørelse..
Tuning
Min højre hånd
Styling
Nok den eneste vfr i de farver her i Danmark, fra den årgang. Farven er normal fra 1994, hvor en nyere udgave kommer.
Fået de blanke skruer skiftet ud med blå.. Cyklen var sådan da jeg købte den..
Fået de blanke skruer skiftet ud med blå.. Cyklen var sådan da jeg købte den..
Ekstraudstyr
Ikke andet end mig og kæresten, sommetider nogle smidover-tasker, når vi er på langfart..
Bemærkninger
Stel: Monocoque. Bred type. Medbærende motor. Rør: Firkant. Materiale: aluminium. Rørtværsnit: 80 mm x 30 mm..
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 64,0 grader. Efterløb 108 mm Akselafstand: 1470 mm
Mål og vægt: Totallængde: 2180 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 130 mm.. Tør vægt: 216 kg. Tankkapacitet: 19 liter heraf 4 liter i reserve..
Vægt/kraft-forhold: 2,06 kg pr. hk (2,80 kg pr. kW)
Mc-revyen skrev til 1991 sådan
Ved at anvende en god del af teknikken fra racer-replica'en RC 30 har Honda skabt en afløser for VFR750 F, der bevarer alle den gamle maskines grundlæggende gode egenskaber, og gør op med dens svagheder og lægger adskillige år til modellens levetid..
Affjedringen er bleven bedre med ny forgaffel, bagsvingeren er nu den avancerede 1-armede, og en anden ventilmekanisme gør motoren 4 cm lavere.
Som resultat er motoren anbragt lavere og længere fremme i et stivere stel. Den nye VFR 750F er endnu mere sport/touring.
VFR = Verdens Fedeste Racer
Kom lige med en kommetar om hvad jeg evt. kunne få for denne, overvejer at sælge den..
Følgende er skiftet, siden jeg købte den sidste år.. Nyt kronrørslejer, pakninger på støddæmperen foran, Showa dæmper bag, kædekit, Metzeler dæk, olie og oliefilter..
Solgt
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 64,0 grader. Efterløb 108 mm Akselafstand: 1470 mm
Mål og vægt: Totallængde: 2180 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 130 mm.. Tør vægt: 216 kg. Tankkapacitet: 19 liter heraf 4 liter i reserve..
Vægt/kraft-forhold: 2,06 kg pr. hk (2,80 kg pr. kW)
Mc-revyen skrev til 1991 sådan
Ved at anvende en god del af teknikken fra racer-replica'en RC 30 har Honda skabt en afløser for VFR750 F, der bevarer alle den gamle maskines grundlæggende gode egenskaber, og gør op med dens svagheder og lægger adskillige år til modellens levetid..
Affjedringen er bleven bedre med ny forgaffel, bagsvingeren er nu den avancerede 1-armede, og en anden ventilmekanisme gør motoren 4 cm lavere.
Som resultat er motoren anbragt lavere og længere fremme i et stivere stel. Den nye VFR 750F er endnu mere sport/touring.
VFR = Verdens Fedeste Racer
Kom lige med en kommetar om hvad jeg evt. kunne få for denne, overvejer at sælge den..
Følgende er skiftet, siden jeg købte den sidste år.. Nyt kronrørslejer, pakninger på støddæmperen foran, Showa dæmper bag, kædekit, Metzeler dæk, olie og oliefilter..
Solgt
Honda VFR 750 F (solgt)
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
VFR styrer!! :o) Har en selv! :o)
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 7 Emner: 2 Svar: 10
har skam overvejet det men det bliver nok først aktuelt til næste sæson
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 301
Troede du havde solgt din VFR. Du har måske droppet det indtil videre.
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 62 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 607
ja det er det da ss er du på dag hold eller aften
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
tak for den høje, du har lige fået en igen ;o)
det er nok værktøjsposen du kan se
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 4
høj fra mig
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 25
flot honda en høj retur herfra
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
Tak for din hilsen og kommental til min gamle Ducati, tekst er der kommet masser af som du foreslog...Tak en høj herfra til begge dine cykler
feb 2008
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 107
bliver min næste MC en Honda, da jeg syntes at de er TopDollar, desværrer koster de også en del mere end min lille GSér
feb 2008
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 107
af en VFR idag (jeg var i bil) - fuck den lyder fedt og kom hurtig ud af røret.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 2
Dine overvejelser med en R1100RS kan jeg godt følge, sådan en har jeg nemlig også. Billeder følger på min profil senere.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 2
Fed farve.
Idet hele taget en flot cykel, når man tænker på at den er 17 år "gammel"
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 29
Fed mc og rigtig flot farve
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
five til vifferen...
Hvad vejer sådan en fætter der egentlig
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 89
Tak skal du ha
Haha ja, det er jo slet ikke så langt .... må vi da lige finde ud af (når vinden lægger sig engang)
For sommervejret er da godt på vej, men her i Vesten blæser det sku også =) hehe
MVH
Jarno
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 99
nice bike, og fede farver, vfr er altid NICE!
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Svar: 11
Tak, er nu også meget glad for min kawa
Glæder mig til luften lige bliver et par grader varmere -så skal jeg have den hentet hjem fra vinterhi
Jeg synes nu også meget godt om din VFR -min far har selv én -og den spinder jo som en killing -det er nu kvalitet
Kan især godt lide farven på din..
Høj herfra - Charlotte..
mar 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 19
du skal bare gå op i grupper,og skrive vfr gruppen.i søg grupper,så skulle vi dukke op.mvh brian
mar 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 19
tjek vfr gruppen, i grupper ,her kan man hjælpe andre vfr ejere. kanon racer ellers.
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.589
ja det er egentlig underlig at du kan lide min farve... hehe smiler sødt... din er også fed knus smider en høj tilbage
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Ja det var den udstødning der var på da jeg købte, og den der var på da ham jeg købte den af, købte den. Den har så den ulempe at der ikke er centerstøtte ben på den, så skal have fundet en løsning med et eller andet der kan løfte den, ville jo være meget rart selv at kunne smøre køde og pille et hjul af
Cyklen er impoteret fra italien engang i 2005 mener jeg det var.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Ja forstår heller ikke hvorfor du har udstødningen på den forkerte side ser da vildt fedt ud med hjulet helt frit ( min egen mening )
Er det orginal lak din har, har vist ikke set andre i den farve, som ellers er rigtig flot, passer sq godt til cyklen.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
så må du jo bare kører lidt hurtigere så jeg ikke kan indhente dig
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
fin VFRér.. lige en høj fra mig
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/v4
Var det noget?
/Jan
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
Hej Anders
Tak for den flotte vurdering af min VFR. Din egen er også en lækker maskine - har selv haft hvide fælge på en tidligere cykel. Der skal pudses..... En HØJ til dig!
Min oplagte potte er brugt og købt af en VFRkører jeg tilfældigt mødte på en tur sidste år. Mener at Remus eller BOS har noget der skulle passe på vores modeller. Måske kan man finde noget gennem Holtugmc, men vær opmærksom på at der er mange oplagte til RC36-2 og ikke ret mange til vores RC36-1.
Kan se at du, som jeg har lange ben. Er det Rukka du kører i og / eller har du fået syet om?
2meter
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 120
Hej jeg var hjemme og passe knægten han er kun 10 måneder, og hele weekenden har jeg ikke været hjemme fordi jeg var ved at skifte gearkasse på bilen. (møg bil)
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 120
Selvfølgelig er du velkommen til at kigge ned i klubben i Glyngøre. Vi har klubaften fredag fra kl 1930, der er i øvrigt et par stykker dernede der har vfr også. Jeg arbejder tæt på slagteriet, ude på Braarup maskinfabrik.
Hilsen Dan
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 593
Nej jeg gør ikke noget specielt ud over at bruge tid og knofedt.
Og du har ret der er en forbandet farve at holde ren.
Når der er rengørring af fælge bruger jeg motorrens og 3 forskellige str. børster. En tandbørste til egerne indeni, en lidt større børste til selve navet og den største til selve fælgen. Det tager lang tid, men jeg sørger for at holde skidtet nede så det ikke når at gro alt for godt fast, så er det meget nemmere at holde nede.
Min drøm er en dag at finde et eller andet smart man lige kan sprøjte fælgene over med. Lade det sidde 2 min. og så skylle efter med vand, og vupti så er de rene. Det er ikke lykkedes mig at find det vidundermiddel endnu, desværre. Jeg regner med det tager lige så langt tid at rengøre fælgene ordentligt, som resten af mcen. Det stinker, men det er prisen for hvide fælge.............. ;oS
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 279
for de fine ord om min Honda. Din er også ret ok. Har aldrig set den i den farve før. Jeg kiggede også på VFR inden jeg besluttede mig for CBR´en. Kan se du er fra hjem-egnen. Ber´ guderne om at sende sommer hurtigt, så vi kan komme ud og trille igen.
I øvrigt så arbejder jeg ikke så pokkers langt fra slagteriet... På Fjero A/S (overfor kasernen).
Tulle
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Jeg er absolu enig i din sidste kommentar
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Tusind mange tak for din bedømmelse! Du får da lige en retur herfra, på begge dine cykler
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 116
men du kan helt sikkert kende mig på det blå/hvide tøj
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 116
Jeg har mange forskellige pladser der nede... skære kamme. 'skære brystflæsk. chekker brystflæsk. chekker kamme. rygspæk. palleteringen. opskæringen osv... men har lige 14 dages fri ;-p
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 116
Mon ikke vi ses på slagteriet inden det blir vejr til at trille igen
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 116
Ohøj slagter
rart og se nogle flere fra skive og omegen
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 50
flot cykel, en høj her fra
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 88
Ja, den er hentet i Italien.. Har ikke selv hentet den.. Det har en forhandler i Hatting ved Horsens der har hentet den..
ang. farven.. Så er det den eneste jeg har set indtil videre.. Der findes jo massere af mørke grønne..
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
..en HØJ fra mig. Speciel farve som man ikke ser tit!
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Er det en italiensk import?
Tænker på at forlygten ikke er delt..
sep 2005
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 75
Sådan der... Sgu lækkert med nogen der ligger noget arbejde i deres profil Velkommen til!
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
Velkommen...
Masser af tekst og billeder...
En fryd at stemme den ind=)