Kommentér på:
Fjernet ais systemet
  •   11. jun 2010 Ved montering af fuld udstødningssystem oplever mange, at den knalder i udstødningen ved deacceleration, hvorved dette afhjælpes ved at fjerne AIS, som Allan har gjort.

  •   20. jul 2008 ja det er vidst mig bekendt netop lige omvendt... knalder cyklen i deceleration, ka man fjerne skidtet, og så stopper den med at antænde rest benzin i udstødningen, og dermed stopper med at knalde ved decelration.

    der sku ingen effekt være i at fjerne det. udover en smule sparet vægt.

    ang triming på rullefelt, så gør det vel ingen forskel, hvis systemet lukker under acceleration, hvor man vel netop måler lambda tallene.


  •   3. jun 2008 Sku det ikke være lavet for yamaha kan hålde co2´en nede på det tilladte??? og man fjerner dem for at få en mere nøjagtig måling i rullefeltet, for hvad hjælper en co2 måler i røver på den hvis der kommer frisk luft med i målingen, så bliver det nok svær at justere den ind med nye potter osv.

  •   6. maj 2008 nej, der er jo teoretisk eller ikke noget der giver noget men, jeg synes bare ikke det behøver at være der , vejer jo et lille kilo

  •   5. maj 2008 Hva så kan du mærke det har givet nået????

    Brian


  •   21. apr 2008 vil lige sige efter det er fjernet bbuldre den mindre i udstøgningen end med

  •   8. apr 2008 Det der er ikke et EGR system der genbruger udstødningsgas... liger mest af alt puls-air som lukker frisk luft ind under decceleration for for at brænde uforbrændt benz af... sidder på biler helt tilbage fra 90 erne.... så jeg vil nærmere kalde det spildt arbejde og din mc er bare dårligere ved miljøet nu...

  •   8. apr 2008 nu er det ikke sådan at det ikke er til at holde ud at køre med mere eller hvad.
    yamahas racing afdeling sælger pladerne, vis det kun er for at det ikke skal knalde forstår jeg ikke hvorfor lige nettop de sælger det.


    http://www.yamaha-racingparts.com/model.php?cat=0&sub=0&page=2&product=54


  •   8. apr 2008 Jep.. under accelration lukker den dog for luften ned til topdækslet.. så vi får gavn af vores ram air smiley den pressede luft skulle jo gerne forbi vores spjældhuse, for den bliver led andre steder hen smiley

  •   8. apr 2008 rasmus:

    det antænder langt tidligere i udstødningstakten, fremfor at ryge uforbrændt helt ud i udstødningssystemet/potten hvor det kan antænde og give et knald i potten..


  •   8. apr 2008 På nyere cykler med Sprøjt, og lambdasonrte kan man snyde ECUén lidt.. Men på kaboratore cykler har det bestem INGEN effekt. Ud over når de står på rullefelt, her skal det helst være koblet fra. For ikke at få forkerte gasmålinger.

    Den eneste grund til, jeg selv pilder det af. Er for at slippe for at montere det igen.. Nååå ja så spare man vel også ca 500 gram.

    Peter...
    De fleste cykler med RAM presse luft ud i udstødningen hele tiden.


  •   8. apr 2008 Det forstår jeg sq ikke!

    "under decceleration lader systemet frisk luft fra luftfilterkassen, passere med ud i udstødningen, for at hjælpe til med at få æntændt uforbrændt benzin. "

    Er det ikke det der burde give nogle knald i udstødningen?

    Altså modsat af hvad du siger her:"(fjernelse af systemet vil give en masse knald i udstødningen, under decceleration og nedgearinger :)"


  •   8. apr 2008 Jeg siger det samme som CH M..

    under decceleration lader systemet frisk luft fra luftfilterkassen, passere med ud i udstødningen, for at hjælpe til med at få æntændt uforbrændt benzin.

    under acceleration, lukker systemet, således at der ikke stjæles luft fra luftfilter kassen.

    (fjernelse af systemet vil give en masse knald i udstødningen, under decceleration og nedgearinger smiley


  •   7. apr 2008 Nu vil jeg godt lige indskyde, den IKKE genbruger udstødnings gassen. Men der imod bruger man frisk luft den anden vej. Iden er så at man brænder det sidste benzin af i udstødningen.

    Jeg har nu også stærk min tvivl gummi slanger vil kunne holde til varm udstødningsgas


  •   7. apr 2008 Hvis det ikke er noget der giver noget, hvad skulle grunden så være til at fjerne det???

  •   7. apr 2008 mine er blokket af helt nede i topstykket nu...

  •   7. apr 2008 Det er også på min blade, men ved sq ikke om det skal af, tror det egentlig ikke... Den kører sq så godt nu såå...

Annonce