Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT- Krumtap - Crankshaft - motor - Drag Racer
1.433 visninger
|
Oprettet:
Fra skrot til superkrumtap.
Denne krumtap havde totalt ødelagt et plejlleje, den har kørt Drag Race og er speciallavet på Falicon i USA med en slaglængde på 73 mm. originalt har den 66 mm, men de sidste 7 mm. skulle give så meget mere skub og flere kubik, så det er meget vigtigt at få den på banen igen.
De første billeder er før og efter, hvor man rigtigt kan se skaden, og efter rep. af sølen.
Jeg har adskilt 2 krumtappe for at lave en op, det er et kæmpe arbejde og mega træls at fræse sådanne svejsninger op igen og presse den fra hinanden.
Den havde ødelagt plejlstang, lejer og skiver ad, så har taget plejlstænger fra en Top Fuel krumtap og ført over på den med 73 mm. slaglængde, de kan så også klare mere end 800 hk. så det er en vild krabat.
Den søle som var totalt ødelagt har jeg fået sprøjtet op med specielt metal og slebet ned på mål - det er så hårdt at man ikke kan fræse i det med en metaldrilmel i en hurtigsliber, som jeg ellers har brugt til at slibe de gamle svejsninger op med, så det siger lidt om hårdheden.
Alle samlinger ved de 4 inderste hovedlejer er stiftet med en 1/2" stålrulle fra et leje, så det er nogen kraftige fyre, alle samlingerne er efterfølgende TIG svejset.
Denne motor har omkring de 600 hk. på 1700 cc. så den bliver virkelig sat på prøve og håber selvfølgelig det holder det som jeg har lavet.
Vi har været flere inde over dette projekt for at nå i mål, så vi er selvfølgelig meget spændt, når Paddy fyrer den af første gang.
https://www.youtube.com/watch?v=HMg_ya4Rfsc
https://www.motorcykelgalleri.dk/video/tuningprojekter/14020-kawasaki_
Denne krumtap havde totalt ødelagt et plejlleje, den har kørt Drag Race og er speciallavet på Falicon i USA med en slaglængde på 73 mm. originalt har den 66 mm, men de sidste 7 mm. skulle give så meget mere skub og flere kubik, så det er meget vigtigt at få den på banen igen.
De første billeder er før og efter, hvor man rigtigt kan se skaden, og efter rep. af sølen.
Jeg har adskilt 2 krumtappe for at lave en op, det er et kæmpe arbejde og mega træls at fræse sådanne svejsninger op igen og presse den fra hinanden.
Den havde ødelagt plejlstang, lejer og skiver ad, så har taget plejlstænger fra en Top Fuel krumtap og ført over på den med 73 mm. slaglængde, de kan så også klare mere end 800 hk. så det er en vild krabat.
Den søle som var totalt ødelagt har jeg fået sprøjtet op med specielt metal og slebet ned på mål - det er så hårdt at man ikke kan fræse i det med en metaldrilmel i en hurtigsliber, som jeg ellers har brugt til at slibe de gamle svejsninger op med, så det siger lidt om hårdheden.
Alle samlinger ved de 4 inderste hovedlejer er stiftet med en 1/2" stålrulle fra et leje, så det er nogen kraftige fyre, alle samlingerne er efterfølgende TIG svejset.
Denne motor har omkring de 600 hk. på 1700 cc. så den bliver virkelig sat på prøve og håber selvfølgelig det holder det som jeg har lavet.
Vi har været flere inde over dette projekt for at nå i mål, så vi er selvfølgelig meget spændt, når Paddy fyrer den af første gang.
https://www.youtube.com/watch?v=HMg_ya4Rfsc
https://www.motorcykelgalleri.dk/video/tuningprojekter/14020-kawasaki_
Kawasaki - z900 - KZ1000 - z1100 - GPZ1100UT- Krumtap - Crankshaft - motor - Drag Racer
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Måske skulle I overveje en DLC behandling?