Restaureret Racer Aprilia RS125 "Geden"
756 visninger
|
Oprettet:
Det hele startet med jeg fandt en ekstra blok på gul og gratis til ingen penge, og besluttet mig og gå all-in, projeket startet ca 9-april-2017. Valgte og renovere hele motoren og få portet cylinderet og køre med Innerotor, (dvs ingen strøm produktion til nogen enheder)
så lavet jeg et seperat ledningsnet til tænding, og beholdte det orginale ledningsnet, ville undgå og klippet i det så jeg stadig kan køre med lys, osv. valgte derude over og fjerne olie+vandpumpen og skal derfor køre med premix fremover med denne motor, købte så en vandpumpe som fungere elektronisk istedet for, fjernet det gamle speedo og købe nyt speedo hvor jeg selv sku lave en bagplade til for og få til og passe køre med RPM,voltage,tempratur til topstykket og udstødning, og en cykelcomputer som holder styr på hastigheden. Udseendet på cyklen da jeg begyndet så den heller ikke for godt ud efter jeg haft et LILLE styrt, så skjoldene va ikke for pæne så købte nogen nye igennem ebay ekstremt flottet va meget imponeret over kvalitet på dem var lavet af ABS Plast istedet for de orginale som vidst bare var lavet af noget lorte plastik. efterfølgene valgte jeg det sorte rød look til cykelen efter som det passer godt og fik lakeret fælgene i sort/rød også.
med den anden motor jeg nu har ståendene, er det lavet sådan det bare er plug and play hvis jeg sku vælge og skifte motoren.
lad mig høre hvad i synes, og smid en kommentar :)
hvis der nogen der kender til nogen 2 takt MC KLUB/KLUBBER må i meget gerne lige skrive, har selv en del erfaring med maskinerne,
men man kan aldrig få for meget, efter min mening vil IKKE henvises til scootergalleri tak!!.
altid elsket 2takterne Yamaha's RD'er, Suzuki's RGV Serie, Aprilia's RS familie, Hondas NSR. osv men fede maskiner helt bestemt
Motoren:
Cylinder: Aprilia Gilardoni 125CC Cylinder (standard cylinder) Portet af Mick Abbey fra UK
Stempel: Vertex Race Flat Top Piston Single Ring
Topstykke: VHM Racing topstykke Flad top (høj kroprimeret 14:1)
Krumtappen: Renoveret ved PJME i UK
Plejstangen: Italkit Double Forded and Hand Finished PEEK Coated Big End Bearing, The Peek Coating Offers 30% Less Friction
Lejer: Alle lejer er skiftet til SKF C4 i krumtaphuset og vidst C3 i gearkassen
Kaburator: 34mm Dellorto (fladspjælds kaburator) (overvejere en 39mm Dellorto)
Membran: V-Force 3 Membran system
Udstødningsventil: Rave 2 (er et system der åbner for udstøning med udstødnings gasser i stedet for elektronisk styret)
Tænding: Italkit Racing Ignition
Udstødning: Jolly Moto Corsa Race Exhaust 115#
så lavet jeg et seperat ledningsnet til tænding, og beholdte det orginale ledningsnet, ville undgå og klippet i det så jeg stadig kan køre med lys, osv. valgte derude over og fjerne olie+vandpumpen og skal derfor køre med premix fremover med denne motor, købte så en vandpumpe som fungere elektronisk istedet for, fjernet det gamle speedo og købe nyt speedo hvor jeg selv sku lave en bagplade til for og få til og passe køre med RPM,voltage,tempratur til topstykket og udstødning, og en cykelcomputer som holder styr på hastigheden. Udseendet på cyklen da jeg begyndet så den heller ikke for godt ud efter jeg haft et LILLE styrt, så skjoldene va ikke for pæne så købte nogen nye igennem ebay ekstremt flottet va meget imponeret over kvalitet på dem var lavet af ABS Plast istedet for de orginale som vidst bare var lavet af noget lorte plastik. efterfølgene valgte jeg det sorte rød look til cykelen efter som det passer godt og fik lakeret fælgene i sort/rød også.
med den anden motor jeg nu har ståendene, er det lavet sådan det bare er plug and play hvis jeg sku vælge og skifte motoren.
lad mig høre hvad i synes, og smid en kommentar :)
hvis der nogen der kender til nogen 2 takt MC KLUB/KLUBBER må i meget gerne lige skrive, har selv en del erfaring med maskinerne,
men man kan aldrig få for meget, efter min mening vil IKKE henvises til scootergalleri tak!!.
altid elsket 2takterne Yamaha's RD'er, Suzuki's RGV Serie, Aprilia's RS familie, Hondas NSR. osv men fede maskiner helt bestemt
Motoren:
Cylinder: Aprilia Gilardoni 125CC Cylinder (standard cylinder) Portet af Mick Abbey fra UK
Stempel: Vertex Race Flat Top Piston Single Ring
Topstykke: VHM Racing topstykke Flad top (høj kroprimeret 14:1)
Krumtappen: Renoveret ved PJME i UK
Plejstangen: Italkit Double Forded and Hand Finished PEEK Coated Big End Bearing, The Peek Coating Offers 30% Less Friction
Lejer: Alle lejer er skiftet til SKF C4 i krumtaphuset og vidst C3 i gearkassen
Kaburator: 34mm Dellorto (fladspjælds kaburator) (overvejere en 39mm Dellorto)
Membran: V-Force 3 Membran system
Udstødningsventil: Rave 2 (er et system der åbner for udstøning med udstødnings gasser i stedet for elektronisk styret)
Tænding: Italkit Racing Ignition
Udstødning: Jolly Moto Corsa Race Exhaust 115#
Restaureret Racer Aprilia RS125 "Geden"
Der er endnu ikke skrevet kommentarer