CBR600R/09
2.979 visninger
|
Oprettet:
En CBR 600, hvor jeg i princippet har fået frie hænder...
Nu har den været startet og kørt forsigtigt i bænk, for at tilkører lidt.... den er hvas...ingen tvivl om det!!...
Vi kører til Brno og tester den fra på mandag....
Topblokken er blevet Nicazil behandlet og fået smedede stempler, toppen er flowet, ventilsædediameter er maximeret, omslebne knaster fra Kent Cams, Arrows titaniumudst. fra VM supersport, Full vertion IGNI box, Korte stacs og afvejet og afballanceret overalt. Krumptap er lettet med 1,4kg plus rotor pillet af, skal køre med LiPo celle på 10000mAh/T. Derudover er olie/vand kølingen delt op, så der nu er en decideret oliekøler, der køler via luft og ikke gør vandet varmere, hvilket nedsætter ydelsen radikalt. forventet kølevandstemp. er ca. 70 grader Olietemp 100 grader. Cyklen er minimeret i vægt til et absolut minimum.
Cyklen er til sjov og skal IKKE køre i nogen race, hvor den skal leve op til specifikke motorreglementer, så denne "disclaimer" bør forhindre at "nogen" tror at andre blir snydt i race, fordi denne motor anvendes.
Nu har den været startet og kørt forsigtigt i bænk, for at tilkører lidt.... den er hvas...ingen tvivl om det!!...
Vi kører til Brno og tester den fra på mandag....
Topblokken er blevet Nicazil behandlet og fået smedede stempler, toppen er flowet, ventilsædediameter er maximeret, omslebne knaster fra Kent Cams, Arrows titaniumudst. fra VM supersport, Full vertion IGNI box, Korte stacs og afvejet og afballanceret overalt. Krumptap er lettet med 1,4kg plus rotor pillet af, skal køre med LiPo celle på 10000mAh/T. Derudover er olie/vand kølingen delt op, så der nu er en decideret oliekøler, der køler via luft og ikke gør vandet varmere, hvilket nedsætter ydelsen radikalt. forventet kølevandstemp. er ca. 70 grader Olietemp 100 grader. Cyklen er minimeret i vægt til et absolut minimum.
Cyklen er til sjov og skal IKKE køre i nogen race, hvor den skal leve op til specifikke motorreglementer, så denne "disclaimer" bør forhindre at "nogen" tror at andre blir snydt i race, fordi denne motor anvendes.

CBR600R/09
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
Træls at høre med det havari.., Jeg har en R6 blok af de tidlige modeller 99 - 02 hvor der er revner i Nicasilbelægningen, det er et kendt fænomen, jeg ville gerne kunne lave denne blok.
Så det ville være fedt at finde et sted hvor det kan laves.
Mvh.
Allan Nørregaard
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Blokken blev belagt i USA, jeg vil lige undersøge det, vi sendte blokken til TSS i England hvis jeg husker korrekt .
Der er dog firmaer i europa der kan det samme . . Finder nogle link . .
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Hvad vil du gerne se billeder af ?
Hilsen Mikael
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
jeg kan lægge billeder op fra næste arrangement af, hvordan cyklen ser ud og er bygget op...
Hilsen Mikael
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 303
Hvordan med svinghjulet/tændingen er der lavet noget der, måske et lettere svinghjul?
Bliver spændende at høre den igang, hvis der kommer en film på et tidspunkt
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
Det er super fedt du gider dele det med os andre og også noget af en omgang den får.
Hvis den i sidste ende står med 140-150hk på hjulet, så kan os på 1000cc maskiner godt pakke sammen ned af langsiden, da vi ikke har mere 160-170 heste, og givetvis vejer mere,....
Bliver spændende at se resultaterne og fortsæt endelig med at del billeder og fremgang!!
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Det er godt at lære noget nyt en gang imellem:-)
Fint med billeder og tekst.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Jeg aner simpelthen ikke hvad der kan opnåes af ydelse på en 600ccm
Med lidt held mellem 140 og 150hk målt på hjulet.....
Jeg skal nok nok supplerer med lidt billeder ind imellem...
Hilsen Mikael
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Eller er det ikke et problem, når det gælder banerace?
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
tror aldrig jeg her set en motor lavet på den helt rigtige måde som din der, som sagt så håber jeg du oploader mange flere billeder og ikke minst udmålingen af moment og hk, og cyklen også for vis motoren er lavet sådan så må cyklen heller ikke være værst
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Det ville være herligt med lidt tekst under billederne ;._
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Når jeg kender prisen skal jeg nok skrive det.....
Dog er det jo en hel cykkel jeg bygger og ikke kun en motor
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
Hvad ligger sådan en overhaling i af pris?
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513