Hos MR. Dyno igen.
2.552 visninger
|
Oprettet:
Skulle lige have lavet lidt ved min motorcykel. Nåede dog ikke alt det jeg gerne vil have lavet. Men det få jeg bare gjordt når den skal have et Big Bore Kit og andre knaster osv.
Hos MR. Dyno igen.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Well, hvis den kører med én dyse til hver - så har du jo virkningen af 2 uafhængigt af hinanden indsprøjtninger. Om det så gør en forskel på en humpe motor, tjaooo :O)
Det er jo ideen med 2 karburatorer, at du kan lave den rigtige fyldningsgrad på begge cylindre, da de ikke kan være ens grundet kølingen.
En gammel Harley der humper afsted med sin asymetri går nok ikke mærkbart bedre - men man har vel sparet den anden karb. væk for at få cyklen ned i pris (og indsprøjtning er billigere at lave end én ekstra karb) :O)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Andre mærker laver bare ikke rigtige tun dele til deres motorcykler. De er dog begyndt at gøre det ved vissse modeller og mærker.
En HD er bygget godt og pålidelig, men man kan få dele der gør den endnu bedre - både org. Og u-org.
Jeg ville aldrig drømme om at købe en kopi motor, og det er også meget dyrt at gøre det og heller ikke lovligt mere. En S&S kopi motor koster kassen, og de laver dem heller ikke til de nye HD'er da der er patent endnu på dem. Det er der ikke ved evo'en.
Jeg opgradere dele og forstærker ting, og så øger jeg volumen og komp. Så den ryger op i 10.1 og 150 cc mere end nu. Og knaster med et mild løft ved 1500-5000 omd. Vil de giver en del mere. Der hvor man har brugt for det.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Fenris, kan man ikke købe en gennem modificeret motor fra ny af - mener de hedder S&S - i stedet for at pille alt ud af original HD motoren og modificerer den TOTALT herefter. Det må jo koste en milioner... Tænker at man sikkert kan gøre det billigere med en S&S Replica / Screaming Eagle - eller hvad de nu hedder - eller er det sjove selv at skifte alle stumperne??
Jeg kan jo ikke tro, at den kan være "ringe" originalt mht. holdbarhed osv.
Okay, dvs. du har et spjældhus hvor luften fiser igennem 48 mm og herefter separat dyse til hver cylinder?
- I så fald har de så gjort om på enkelt karburator (enkelt dyse) systemet :o)
Mht. magneten, så er den jo fra en anden planet :oD imponerende kraft..
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Der er også de nye olie magneter - De kunne løfte over 1 kg. Vildt til så lille en magnet.
Der er også links på youtube.com med dem.
https://www.youtube.com/watch?v=MUvcOHZBfvs
Og den nye knastkæde strammer er dobbelstemplet - hydraulisk. (HD`s nye er 1 stemplet. Gode og smarte - men Zippers er endnu bedre)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Det der er lang tid siden, og pt. har jeg købt for all for mange penge motor tunings stumper, til når jeg skal bygge den om.
Pt. har jeg ny powercommander 5, en 2-1 udstødning med justerbar enderstykker, speciel tændrør, nye stødstænger i chromemoly stål og nye covers, nye knastkæde strammer, olie pumpe opgrade kit, ny og stærkere koblings fjeder, ny vippe arme med ruller, nye power opgrade hydraulisk løftere, nye aksler til vippearme.
Dertil kommer nye knaster og bedre lejer, pakninger.
Når så alt er købt - så bliver dens toppe portet, nye og større ventiler, og titanium kraver, og bihive fjedre.
Så skal cylinderne brores 150 cm op i alt og smedet stempler i med højere komp.
Portes manifold.
Og så skulle den gerne smide 100+ HK på hjulet og 140+ NM.
Den har 1 dyse til hver cylinder. Og jeg mener det er 48mm spjælhus. (bliver lavet 2mm større når den skal tunes)
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhohohoho!
Du bliver da aldrig færdig med den knallert, kører du på den - eller skal den motor opgraderes hele tiden?
Der sidder vel kun én indsprøjtning på den model? Ligesom at de kører med enkelt kaburator