{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Hos MR. Dyno igen.

2.552 visninger | Oprettet:

Skulle lige have lavet lidt ved min motorcykel. Nåede dog ikke alt det jeg gerne vil have lavet. Men det få jeg bare gjordt når den skal have et Big Bore Kit og andre knaster osv.

* Fenris  *
Mand | 46 år | Oprettet: 1. maj 2005


Kommentér på:
Hos MR. Dyno igen.
  •   28. nov 2014 OK, jeg tænkte bare at det vil være cool med en original motor hvis man vil have det i stellet engang også kunne kopi motoren være en test. Jeg vidste ikke, at de var ulovlige - jeg mente at de tog udgangspunkt i en renoveret blok også spækket med aftermarket gøjl..

    Well, hvis den kører med én dyse til hver - så har du jo virkningen af 2 uafhængigt af hinanden indsprøjtninger. Om det så gør en forskel på en humpe motor, tjaooo :O)
    Det er jo ideen med 2 karburatorer, at du kan lave den rigtige fyldningsgrad på begge cylindre, da de ikke kan være ens grundet kølingen.
    En gammel Harley der humper afsted med sin asymetri går nok ikke mærkbart bedre - men man har vel sparet den anden karb. væk for at få cyklen ned i pris (og indsprøjtning er billigere at lave end én ekstra karb) :O)


  •   28. nov 2014 Og ja - en dyse til hver. Og 2 karburator er spild af tid. HD køre perfekt med deres ene, som er så nem at tune og indstille og fin i kold start og økonomi. 2 skulle i terorien være bedre - men der er fakta og teori og det er to forskellige ting.

  •   28. nov 2014 Man kan altid laver ting bedre, og stærkere, osv. Og mere holdbar end org. Også med HD org. SE dele. Og det er det jeg gør.....
    Andre mærker laver bare ikke rigtige tun dele til deres motorcykler. De er dog begyndt at gøre det ved vissse modeller og mærker.

    En HD er bygget godt og pålidelig, men man kan få dele der gør den endnu bedre - både org. Og u-org.
    Jeg ville aldrig drømme om at købe en kopi motor, og det er også meget dyrt at gøre det og heller ikke lovligt mere. En S&S kopi motor koster kassen, og de laver dem heller ikke til de nye HD'er da der er patent endnu på dem. Det er der ikke ved evo'en.

    Jeg opgradere dele og forstærker ting, og så øger jeg volumen og komp. Så den ryger op i 10.1 og 150 cc mere end nu. Og knaster med et mild løft ved 1500-5000 omd. Vil de giver en del mere. Der hvor man har brugt for det.


  •   28. nov 2014 Jaaaaa, et originalt SE skod filter - ikke kaffefilteret som HD sikkert leverer med på en sprit ny HD knallert :OD

    Fenris, kan man ikke købe en gennem modificeret motor fra ny af - mener de hedder S&S - i stedet for at pille alt ud af original HD motoren og modificerer den TOTALT herefter. Det må jo koste en milioner... Tænker at man sikkert kan gøre det billigere med en S&S Replica / Screaming Eagle - eller hvad de nu hedder - eller er det sjove selv at skifte alle stumperne??
    Jeg kan jo ikke tro, at den kan være "ringe" originalt mht. holdbarhed osv.

    Okay, dvs. du har et spjældhus hvor luften fiser igennem 48 mm og herefter separat dyse til hver cylinder?
    - I så fald har de så gjort om på enkelt karburator (enkelt dyse) systemet :o)


    Mht. magneten, så er den jo fra en anden planet :oD imponerende kraft..


  •   25. nov 2014 Du kan se nogle af delene på et af mine fotoalbums.

    Der er også de nye olie magneter - De kunne løfte over 1 kg. Vildt til så lille en magnet.
    Der er også links på youtube.com med dem.

    https://www.youtube.com/watch?v=MUvcOHZBfvs

    Og den nye knastkæde strammer er dobbelstemplet - hydraulisk. (HD`s nye er 1 stemplet. Gode og smarte - men Zippers er endnu bedre)


  •   25. nov 2014 Det VAR et Org.SE filter din Tosse....... smiley

    Det der er lang tid siden, og pt. har jeg købt for all for mange penge motor tunings stumper, til når jeg skal bygge den om.
    Pt. har jeg ny powercommander 5, en 2-1 udstødning med justerbar enderstykker, speciel tændrør, nye stødstænger i chromemoly stål og nye covers, nye knastkæde strammer, olie pumpe opgrade kit, ny og stærkere koblings fjeder, ny vippe arme med ruller, nye power opgrade hydraulisk løftere, nye aksler til vippearme.
    Dertil kommer nye knaster og bedre lejer, pakninger.

    Når så alt er købt - så bliver dens toppe portet, nye og større ventiler, og titanium kraver, og bihive fjedre.
    Så skal cylinderne brores 150 cm op i alt og smedet stempler i med højere komp.
    Portes manifold.
    Og så skulle den gerne smide 100+ HK på hjulet og 140+ NM.

    Den har 1 dyse til hver cylinder. Og jeg mener det er 48mm spjælhus. (bliver lavet 2mm større når den skal tunes)


  •   25. nov 2014 Det der var aldrig gået galt med det originalt filter smiley DAMN

    hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhohohoho!

    Du bliver da aldrig færdig med den knallert, kører du på den - eller skal den motor opgraderes hele tiden?

    Der sidder vel kun én indsprøjtning på den model? Ligesom at de kører med enkelt kaburator


Annonce