Lidt flere billeder af min standard GPz 1000

1.305 visninger | Oprettet:

Min gamle GPz 1000 RX som er købt i papkasser, og som får en "lille" overhaling. Planen er at den skal stå rimeligt standard, dog bliver de originale hjul og gaffel udskiftet med dele fra en ZZR......smid gerne en kommentar.

Kommentér på:
Lidt flere billeder af min standard GPz 1000
  •   15. jun 2009 Ægte kærlighed ruster!

    KAWA ROCKS!!!


  •   15. jun 2009 Jonas > Det færdige resultat nærmer sig da. Jeg mangler lige en sidste kåbe-del fra maleren, og så at få taget nogle billeder af den samlede cykel (jeg må tage mig lidt sammen)
    Men har rullet de første 500 km uden problemer af nogen art, så det er bare dejligt.
    Jeg har en GPz 100 mere til at holde, som næsten er samlet. Og planen med den er at bygge den om til fighter, men det bliver vist først til vinter.
    VI MÅ JO HOLDE DE GAMLE KAWA'ER KØRENDE smiley


  •   15. jun 2009 Dejligt og se sådan et projekt komme videe i teksten.

    Thumps´ up herfra!

    Jonas


  •   9. jun 2009 ZZR-gaflen er kortere end GPz'en, jeg kan ikke lige huske hvor meget, men vil gerne lige prøve at måle det i morgen.

    Ja det nemmerste vil være at bruge den originale bro. Grunden til at jeg ikke gjorde det, vare at jeg hverken havde styr eller noget til den, det havde jeg derimod til min ZZR-gaffel.


  •   9. jun 2009 jeg har sat et bagfælg fra en zx9r på, jeg har drejet et par bøsninger/afstandsstykker lavet holder til caliperen, og lavet et nyt tandhjul, jeg bruger den samme aksel og kæde og fortandhjul.
    Det nemmeste var måske at finde en rx bro ,sætte den i cncèn fræse den et par mm størrer, også på med zzr gaflen med hjul og bremser og det hele, jeg vil nemlig gerne beholde de orig. stumper så man altid kan vende tilbage til orig. stand.
    Er zzr og rx fogafflerne ca lige lange?
    mvh Lasse


  •   9. jun 2009 Lasse J >

    Der var forreste én der skrev til mig og spurgte om man bare lige kunne smide et par ZZR-hjul over på GPZén.

    Så jeg lavede lige en liste over hvilke ændringer jeg har lavet for at få det til at passe.

    Den kan du jo osse lige kigge lidt på, så får du da en ide om hvad der kræves.

    Ændring af gaffelbro (den aksel der sidder i kronrøret skal være længere)
    Modificering af styrstop (Den skal ikke kunne dreje helt så skarpt, så rammer gaffelbenene stellet)
    Modificering af forskærm så den ikke kan ramme køleren ved opbremsning.
    Fremstilling af ny aksel + spacere til baghjulet.
    Fremstilling af ny holder til bagcaliper (bremseskive på baghjul er 20 mm mindre end på GPz1000)
    Nyt kædekit (det er ikke samme type kæde som originalt, og det originale bagtandhjul kan ikke monteres på ZZR-baghjulet.

    mvh

    Carsten


  •   9. jun 2009 Du kan godt bruge den originale bro til ZZR-benene, man skal bare lige tilpasse broen lidt, for benene til ZZRén er 2 mm tykkere. Jeg har dog brugt broen fra ZZRén, men det er lidt et større arbejde, for kronrøret er længere på GPZén, og center af gaffelbenene sidder 10 mm længere bageude i forhold til kronrøret, så jeg har efterfølgende måttet tilpasse forskærmen fordi den kan røre ved gitteret til køleren hvis man laver en meget hård opbremsning smiley
    Ja jeg har fået den ud og køre, mangler kun lige at montere kåben.
    Men jeg har været lidt sløv med at få taget billeder, men jeg skal nok lige få nogle smidt herind inden længe


  •   8. jun 2009 passer forgafflen lige over i den orig. bro eller skal der laves noget om. Er den kommet ud at køre???
    mvh Lasse


  •   24. mar 2009 er et 180/55-17

  •   24. mar 2009 Det skal sq nok blive en fin kværn igen. Hvor bredt er det bagdæk?

Annonce