{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Nostalgitrip Suzuki K50 1977

12.408 visninger | Oprettet:

Jeg kom til at købe denne Suzuki K 50 i et øjeblik af ren nostalgi, havde en tilsvarende i starten af 80'erne.
Man må sige at den føles noget tam nu 30 år efter ;o)
men stadig rimelig fornuftig stand efter alderen og faktisk original og pinlig lovlig.

Carsten A
Mand | 58 år | Oprettet: 14. jan 2004


Kommentér på:
Nostalgitrip Suzuki K50 1977
  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1
      4. mar 2015 Hvor har du fundet original sæde?

  •   4. jan 2012 Fin knallert smiley har også stadig min til at stå totalt restureret... Du mangler bare den originale forskærm, men er dog meget misundelig på dit styr. Har været nød til at sætte et cross styr på da den originale gik til i et styrt for år tilbage smiley


  •   10. apr 2011 Har selv en 1976er stående - og min kammerat kører rundt på en '73 i original stand.

    Rigtig flot knallert du fik fat i smiley


  •   15. okt 2010 hvad må man give for sådan en?

  •   27. dec 2008 At køre ad Klausdalsbrovej i Herlev og overhale bilerne indenom med stilleogrolig 70-80 kmt.

    At cruise med 60-70 kmt af cykelstier

    Og og en gang for sjov skyld at gi den fuld pedal på motorvejen på en Yam 50!!

    Tog mig selv i for år tilbage at være bleven gammel; var på vej hjem fra børnehave med ældste knægt i klapvogn, hører en tunet scooter komme ræsende bagfra, scooteren dytter advarende og ræser forbi m +60 , jeg bander og svovler, indtil jeg kommer til at tænke på mig selv som 17 årig = jeg havde gjort nøjagtig det samme,dog ikke ikke dyttet advarende !! - så grinte jeg lidt i skægget og tøffede hjem med knægten :-)).



  •   27. dec 2008 Det kan godt være at vi bare har snakket om det var muligt, det er jo trods alt nogle år siden ;o)
    Men der alle tricks blev prøvet og der var mange sjove oplevelser og historier, om hvordan man smuttede fra Bent betjent eller hvad den mest frygtede betjent hed dengang.


  •   26. dec 2008 er kun muligt på den måde jeg beskriver ,eftersom der ikke er udfræset til en tredie skyllekanal i aluminiumen på tum 210, så sorry du husker forkert ..har trods alt lavet ca 10-15 stk og solgt af dem smiley
    kim


  •   26. dec 2008 Jeg mener at min bror gjorde det på den anden måde, det må jeg lige høre ham om en dag :o)

    Men sjovt med alle de gamle minder der vælter frem, man kommer sgu' til at små grine lidt, når man tænker tilbage på den tid,bare tænk på det garn man havde dengang :oD


  •   26. dec 2008 jeg borede op gennem udstødningskanalen og ind fra oversiden af cylinderskørtet... sku gøres rimeligt nøjagtigt smiley

  •   26. dec 2008 Jeg var i folkeskolepraktik som automekaniker i 82 (endte dog som ingeniør) her brugte jeg en del af den uges tid på at ændre en 210 cyl til 3 skyl, men jeg husker ikke ret meget fra resultatet => Jeg tror ikke det gav det store, eller også nåede jeg måske ikke at sætte den på, før jeg blev Yamahamand.

    Yamaha var ogå lettere at tune, her kunne man skrue selve pladen ud og bore den fint fint op i en borestand, på med 3 skyl og tunusds og så gik den fint.

    Mener dog stadig at Suzuki 3 gear med boret sideskjold gik for godt.

    Akkeja, det var den gang, men sjovt lige at mindes lidt smiley

    VH


  •   26. dec 2008 Det havde jeg helt glemt, det var noget med at man varmede dem op og pressede selve cylindren ud og satte den i en tum 210 hvor man havde fjenet plumeringen af den tredie skyllekanal, var det ikke sådan det var ?

  •   26. dec 2008 lars :yep derfor lavde jeg tum 210 cylinderne om til 3 skyls så polisen ikke tog cylinderen....solgte en bunke til venner og bekendte .. smiley

  •   26. dec 2008 Sån lige lidt til tråden;

    Jeg er opvoxet i Herlev men bor dd i Karlslunde, og begge mine unger går på strandskolen.

    Min allerførste knallert var en Puch 3 gear, som jeg fik som 12 årig, den fik hele turen, herunder den klassiske effekt potte og en ornli ride, den gik riiimeligt til sidst, desværre satte den sig med et brag, mens min god ven Kim gav den gas på crossbanen. Kim havde forøvrigt en overgang en Everton, som han smed et 18,5HK vandkølet tun på, det var vildt, men varede heller ikke så lang tid, så var den også helt færdig.

    Siden blev det lidt VZ50, Suzi 3gaer, 4 gear, 2 stk yam 4 gear og sluttede af med en puch Maxi!!

    Tænk jeg kan også huske de der benævelser (179/210) på cylindren - desværre kunne politiet dem jo også!



  •   26. dec 2008 Rart at se en så original udgave af en rigtig knallert, jeg har også gemt min gamle 4 gears Yamaha fra 1979 og har løbende købt alle dele til at lave den original igen, men er et projekt ude i fremtiden. Behold da Suzuki´en lovlig og så original som muligt, da det er ved at være en sjældenthed i disse dage.

  •   26. dec 2008 jeg fjernede også hele studsen i boreskjoldet og kørte hulet op med en rival og limede et kobberør i med araldit ..borede en skyllekanal extra i cylinderen eller tog en tum 179 3 gears cylinder og satte den på en 4 gears istedet for den 2 skyls tum 210 4 gears modellen kørte med .de 2 modeller havde forskellige str indsugninger. hævede skyllekanalerne med 3 bundpakninger og fik drejet af topstykket for at kompensere. 15 tænder foran og en tun potte og oktan bosster. alle mener deres knallerter gik stærkest ...min gjorde det sku eftertrykligt !!!

    KIM


  •   26. dec 2008 hvor er den fin ...havde selv i alt 3 stks af den model i både 3 0g 4 gears udgave..
    snøft det var sku tider smiley

    kim


  •   26. dec 2008 Du gir aldrig op ;o)
    Er du opvokset i Karlslunde ?
    Boede som knægt i Bastebjerg ikke så langt fra Strandskolen.

    Kan man ikke se ud fra stelnr. hvad årgang den er ?
    Apropos hjemmefusk, jeg havde en Puch MS 50 3 gear som jeg bankede plumpen ud af med en mukkert (hvad ved man som utålmodig 14 årig) resultatet blev at den flækkede et stykke af ved indsugningen. Hvad gør man så når man vil ud at køre ? i med en af de gamles bambus pinde skåret af i passende str. og så borede jeg den op i maks mål og det virkede sgu' :o)


  •   26. dec 2008 Nørd & Nørd:-) Kan huske at Peter i "77" havde en sort Suzuki 4 gear, som han voldtunede hvorefter den brækkede sig.
    Så købte han en Yamaha 4 gear, og den brækkede sig ikke på trods af 6,5 HK tun (gik liiige under 90 kmh).

    Fede Per købte i 78 en magen til din (bare i Sølv), han var for kedelig og kørte kun med 2 tænders gearing (det spillede ikke maks op af bakker med + 2 tænder & +100 kg - skal jeg hilse og sige)

    Tror jeg tjekker mine påstande vedr årgange senere i dag, når vi kommer hjem fra julefrokost.

    Nåja BTW; Boret sideskjold - jeg valgte vælge at at bore min 3 gear ved at fræse hele indsugningen væk, så tog jeg et stykke 22 mm vandrør, som eg satte fast med araldit!!! - ufatteligt den gik så gjort som den gjorde.

    Min ældste knægt er 9, så der går nogle år til at vi skal tune scootere.

    vh


  •   26. dec 2008 Den er købt 1977 har den originale instruktionsbog, hvori der er skrevet med kuglepen at den er købt i 77, men det kan da være at det er en 78 model, min storebror købte havde den nye model fra 1979 med seperat speedometer og den lange tank.
    Den gik lige knap 50 med tynd toppakning, til gengæld satte den sig tit, treskyl virkede noget bedre, boret sideskjold og gearing gav det sidste.
    Denne skal dog (indtil videre ihvertfald) forblive lovlig.
    Så kan mine 2 teenage piger også lære at køre gearknallert,
    det kunne jo være at de ville køre 2 hjuler senere i livet ;o)


  •   26. dec 2008 Må lige (med et smil :_)) pointere at jeg ikke tror det er en 77er, men en 78 - 77 havde anden baglygte og "lukket" forgaffel.

    Har selv haft en 3 gear, den gik +100 med 22 mm indsugning, 17 mm karb, 3 skyl og tunuds, har også haft en 4 gear, men sluttede med Yamaha 4G - DET VIRKEDE !:-) - Skal jeg hilse og side


  •   26. dec 2008 Daaaamn, nøjagtig magen til min første "bike" i 86, herlig knallert, omenden smule bøvlet at tune og skifte dele på.... meeen 60 er da indenfor rækkevidde med et minimum af pillen og rumsteren smiley

    Kim.


  •   25. dec 2008 Ja, den er sgu sjov at trille på, jeg har kun kørt meget lidt på den, men 35 km/t er da inden for rækkevidde :o)
    Den er også betydelig mindre end jeg husker den, nu betyder det nok også lidt at der er kommet 40 kg ekstra vægt på føreren siden de glade knallert dage.
    Carsten


  •   25. dec 2008 Nostalgi for alle pengene. Ser da ud til at være i rigtig fin stand,på trods af alderen ( ja knallerten ,ikke dig ).
    Og så er det da ikke pinligt at køre lovligt,det føles bare sådan.
    Glæder mig til at se, og høre, den live.
    KIM.


Annonce