{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
Kommentér på:
Dette og hint
  •   22. jul 2010 Ja men det sker ikke for ledningen i nettet er somregel tykkere end nødvendig pga mekanisk overlast. Men da blinkene på min cykel er forsikret med 10A fra fabrikken skal jeg sætte en noget stor belastning ind hvis jeg skal brænde noget af.

    Jeg har også lodet ledningen på helt oppe ved sikringsholderen så nettet er egentlig overhovedet ikke belastet.

    Men var også kun nysgerig over hvorfor du ville bruge et relæ


  •   22. jul 2010 Grunden til at jeg går ind for relæstyring og "egen forsyning" er simpelthen den, at ledninger i ledningsnet som regel er nøje dimensioneret til kun lige at kunne klare den belastning de "er designet til".

    Hvis du trækker dit stik fra en tynd tynd ledning som kun er dimensioneret efter at skulle levere 1-2A til dine blinklys og du så sætter en (lad os overdrive lidt) 10A forbruger på, så risikerer du at ledningen bliver varm og enten smelter sin egen og naboledningens isolering, eller i værste fald bryder i brand.


  •   22. jul 2010 Er der noget bestemt grund til du vil have et relæ ind? Jeg har taget mit fra sikringen til blinklyset, så er stikket også sat efter tænding.

    Men på min cykel er der også mange sikringer, og jeg kan godt se idéen på cykler med kun et par stykker


  •   22. jul 2010 Som jeg ser det. Ved at tage styrrestrømmen fra baglygten(eller positions lys) kan man lade feks. mobil tlf. osv. uden at cyklen er igang (med fare for at køre batteriet flat). Det kunne man jo godt bruge ude på feks. et træf.
    Men ellers et godt diagram.
    Bare mine tanker ;o)


  •   22. jul 2010 Ledningsnettet er forskellig fra ged til ged ... på min var det lettest at luse på nærlys-ledningen fordi den lå yderst i bundtet tættest på der hvor mit relæ er skruet fast ...

    og ... med fare for at lyde en lillesmule sur/irriteret :

    Der står "f.eks." ... altså er det et eksempel på, hvor man kan fiske styrestrømmen.
    Hvis man fisker i baglygte-ledningsnettet, der også indeholder en bremselygte, kan man ende med at forvirre sig selv.
    og uanset hvilken kilde man fisker styrestrømmen fra, så mener jeg ikke at det bidrager ret meget til større forståelse !?

    Konteksten for diagrammets tilblivelse var, at det skulle være ultra simpelt og letgennemskueligt ... det mener jeg, i al beskedenhed, at det er.


  •   22. jul 2010 På min vil jeg nok tage styrestrømmen fra baglygten... Der er tre ledninger til den, stel, plus fra tænding (rød) og en til bremselys. De fleste ville nok tage det der fra, da det alligevel skal gemmes under sædet. :o)

  •   22. jul 2010 lavede det på min arbejds-pc så måtte lide under MS Powerpoint ... det er jo ikke top-avanceret diagrammering smiley

  •   22. jul 2010 .

  •   22. jul 2010 Sagt med andre ord hvis folk ikke kan finde ud af og montere det efter dette diagram. Så er det nok bedst at de helt lader være med at forsøge !

  •   22. jul 2010 pinligt nok havde jeg bare kastet den ind et sted på den røde ledning smiley
    ny tegning på vej


  •   22. jul 2010 Sikringen bør altid placeres så tæt på strømkilden som muligt. Derved minimeres risikoen for kortslutning.

Annonce