Nimbus projekt
9.578 visninger
|
Oprettet:
Faldt i og kom til at købe et Nimbus projekt, selv om jeg hverken har tid, plads eller råd til det. Men mon ikke det går alligevel. De første billeder er taget med kameraet da vi fik læsset den af, så derfor er kvaliteten ikke helt i top. Har faktisk ikke fået papirene på den endnu (!) men har til gengæld heller ikke betalt den endnu (!!) men det skulle være en '47 model. Rettelse: Motoren er fra 47, men iflg. stelnummeret (8208) er rammen fra 49. Motornummeret er 7471 og den er rigtigt nok fra 47. Det er ikke lykkedes mig at lokalisere stelnummeret, skulle vist være på kronrøret/skjoldet men jeg kan ikke se det. Nogen der ved hvor det skal være. Motoren sidder ikke fast, men gearkassen havde sat sig, så den har jeg nu afmonteret og skilt af. Det var gearskiften der havde sat sig, og lejerne var også færdige efter at gearkassen havde stået uden olie i x antal år. Nu skal jeg bare lige havde indkøbt nogle nye lejer og samlet gearkassen igen.
18-06-08: Gearkassen har nu fået nye lejer incl. trykleje, er blevet pudset lidt op så nu spiller den max. Har pillet motoren af, fjernet knastaksle og topstykket. En af ventilerne ser ikke rigtigt godt ud og skal nok udskiftes. Men bortset fra det, så ser resten af motoren ganske fin ud.
01-02-10: Siden sidste update er der sket meget, men det er også 1½ år siden. Først fik jeg den samlet og gjort køreklar i løbet af sommeren 2008. I forhold til billederne, kom der også original baglygte på. I vinteren 2008-2009 fik den en komplet tur; alt blev sandblæst, motor komplet renoveret dvs. blok blev boret op, ny krumtap, nye stempler med andre ord alt. Forskærmen var ikke til at redde og valgt også at finde en ny tank (rustfri stål). Byggede også nye hjul, da jeg gerne ville have en 100% funktionel cykel. Oven i det fandt jeg et gammel sidevogns stel så der kom også en sidevogn på i foråret 2009.
18-06-08: Gearkassen har nu fået nye lejer incl. trykleje, er blevet pudset lidt op så nu spiller den max. Har pillet motoren af, fjernet knastaksle og topstykket. En af ventilerne ser ikke rigtigt godt ud og skal nok udskiftes. Men bortset fra det, så ser resten af motoren ganske fin ud.
01-02-10: Siden sidste update er der sket meget, men det er også 1½ år siden. Først fik jeg den samlet og gjort køreklar i løbet af sommeren 2008. I forhold til billederne, kom der også original baglygte på. I vinteren 2008-2009 fik den en komplet tur; alt blev sandblæst, motor komplet renoveret dvs. blok blev boret op, ny krumtap, nye stempler med andre ord alt. Forskærmen var ikke til at redde og valgt også at finde en ny tank (rustfri stål). Byggede også nye hjul, da jeg gerne ville have en 100% funktionel cykel. Oven i det fandt jeg et gammel sidevogns stel så der kom også en sidevogn på i foråret 2009.

Nimbus projekt
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Hvad gjorde du i forbindelse med stelnummeret? Jeg har heller ingen plade på min og heller intet motornummer????
Vh Danel
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 2
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.155
KIM.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.155
Er slet ikke misundelig...........eller noget.....
KIM.