Svejsning af bagsvinger
1.397 visninger
|
Oprettet:
Hej.
Min bagsvinger har det ikke så godt. på disse områder.
Tænker man skærer det tærrede stykke væk og erstatter det med et frisk stykke metal og så på de sidder der ikke vender mod dækket, svejser yderligere et forstærkende stykke metal på. (dette der ikke plads til på indersiden pga dækket.
Noget i ville gøre anderledes?
Min bagsvinger har det ikke så godt. på disse områder.
Tænker man skærer det tærrede stykke væk og erstatter det med et frisk stykke metal og så på de sidder der ikke vender mod dækket, svejser yderligere et forstærkende stykke metal på. (dette der ikke plads til på indersiden pga dækket.
Noget i ville gøre anderledes?
Svejsning af bagsvinger
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Jeg bor dog på fyn, men mon ikke vi kan finde ud af noget.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Kan ikke få lavet en ny, kender ingen, og det den ikke værd at smide så meget på.
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
Der skulle nok have været nogle huller til luft i de gamle bagsvingere.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Perkekt original lak udefra, men sammen problem igen...
Lortet ruster indefra... Er squ ved at miste modet nu...
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Du klat svejser bare knægtens bagsvinger og så må vi se hvor lige akselerne er linet op bagefter. Og hvor den slår de første spændings revner når han har kørt et års tid.
Og på 5 timer du er om at klatte dine små lapper i, der har jeg sgu bygget en ny lige svinger.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Men hvis det driller dig alt for meget, så kan du komme med den, så skal jeg lave det for dig
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Jow det ville jeg mene... men hvis de nu var så opsatte på at lappe den, så var det måden at gøre det. For hvis de begynder at lave små lapninger hist og her, så vil den vride sig med varmen, og det vil næsten være umuligt at få rettet op når den har trukket i flere forskellige retninger.
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
Var det så reelt ikke lettere at bygge en ny og bedre ???
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Men hvis din smede ven ved hva han gør, og i skifter mere end kun lige det tynde stål så kan det godt gå,
Altså skift hele sektioner og sørge for at stoppe svejsningerne hvor det er naturligt i forhold til opbygningen
Så kan det godt lade sige gøre
Dvs at i hæfter den op på et bord, skære alt væk på nær beslag, og sætter nye profil rør i.
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
Personligt ville jeg ikke sætte "lapper" på sådan et sted. Det er en bærende del og jeg vil mene at svejsninger ikke er så stærke som et helt stykke metal.
Jeg ville klart forsøge at finde en ny eller brugbar brugt. Måske fra en anden model der var længere end originalen
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Ja det træls, stellet har ellers INGEN rust, trods nøgen metal flere steder, ved ikke hvad de har været behandlet med
De umulige at opdrive dele til de ''nye'' dt'er, kan kun finde til det helt gamle fra 80'erne.
Nå, men kender en smed der hjælper, så må vi svejse nyt metal i og give nogen forstærkninger
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255