27. jan 2016
Nemlig - det er der ikke mange der ved hvad er og tænker over - Og der kommer den lange slaglængde til kort - og derfor vil jeg ikke have længere slaglængde - jeg skal også have H plejlstænger i krumtappen og andet guf
27. jan 2016
Nej - beholder min org. Slaglængde da den er den gamle 4 tommer - men min MC's krumtap er lidt af en hybrid af 2005&2007 da den har 2005 skaglængden men ændringerne fra 2007 motoren. Så det er faktisk efter min mening og set ud fra et teknisk synspunkt den bedste twin cam motor lavet. Da det var for mindre vibrationer, hurtigere regerende motor ved gas givning, længere levetid osv at HD lavede deres korteste slaglængde på en big twin da de lavede de første twin cams i 1999 og til 2006.
Jeg laver bare 4 tommer broring også - så det bliver kvadratisk -4x4 tommer = 1640 cc (mener jeg det er)
Og min køre i 6200 omd safe nu i stedet for 5450 - og med lidt top arbejde osv tager den 6500 ganske fint og safe.
27. jan 2016
Det lyder godt nok omfattende, bliver du nogensinde "done" og bare nyder maskinen (tror du) ?
Dvs du vil sætte kortere plejlstænger i motoren og større boring? Eller bare ændre boringen?
Det lyder som et SportsCruiser koncept, lidt omvendt af hvad man plejer at gå efter på cruisere med Low RPM - Kan konstruktionen godt gå til at hæve omdregningstallet væsentligt?
26. jan 2016
Det er dog ikke helt rigtig - men faktisk bliver der både varmehåndtag, kåbe, dobbel skiver i front, nye kalibere og skiver - front og bag, ny oliekøler, lygte, tasker, og motor ophæng på den - samt ny potte og helt ny trækside (kobling, strammer, fjeder, magnet, stator, osv.) efter skaden er der smidt 50 efter den og jeg selv smider så 30+ efter den. Så den er ved at værre en dyr Dyna ?? så kommer motortuning i 2017 så den bliver en 1700 cc. Med kort slaglængde og kæmpe broring = hurtig gas respons og høj acc evne og omdrejnings villig motor
HD Museum.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Jeg laver bare 4 tommer broring også - så det bliver kvadratisk -4x4 tommer = 1640 cc (mener jeg det er)
Og min køre i 6200 omd safe nu i stedet for 5450 - og med lidt top arbejde osv tager den 6500 ganske fint og safe.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Dvs du vil sætte kortere plejlstænger i motoren og større boring? Eller bare ændre boringen?
Det lyder som et SportsCruiser koncept, lidt omvendt af hvad man plejer at gå efter på cruisere med Low RPM
- Kan konstruktionen godt gå til at hæve omdregningstallet væsentligt?
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575