HD Museum.

674 visninger | Oprettet:

Mega fedt sted.
Har været der før - Men der kommer hele tiden nyt - og jeg skal nok også forbi en tur i 2016/2017 igen. :O)

Kommentér på:
HD Museum.
  •   27. jan 2016 H plejlstænger er det noget letvægt? eller hærdede specielle?

  •   27. jan 2016 Nemlig - det er der ikke mange der ved hvad er og tænker over - Og der kommer den lange slaglængde til kort - og derfor vil jeg ikke have længere slaglængde - jeg skal også have H plejlstænger i krumtappen og andet guf

  •   27. jan 2016 Ja helt enig, for ikke at glemme stempelhastigheden...

  •   27. jan 2016 Det er også meget til en stor V2 motor i 45 grader med stødsstænger osv. Og nok.....

  •   27. jan 2016 Jeg troede du vil hive mange flere omdrejninger ud af den, når du skrev omdrejningsvillig motor. Men spændende og dyrt lyder det!

  •   27. jan 2016 Nej - beholder min org. Slaglængde da den er den gamle 4 tommer - men min MC's krumtap er lidt af en hybrid af 2005&2007 da den har 2005 skaglængden men ændringerne fra 2007 motoren. Så det er faktisk efter min mening og set ud fra et teknisk synspunkt den bedste twin cam motor lavet. Da det var for mindre vibrationer, hurtigere regerende motor ved gas givning, længere levetid osv at HD lavede deres korteste slaglængde på en big twin da de lavede de første twin cams i 1999 og til 2006.
    Jeg laver bare 4 tommer broring også - så det bliver kvadratisk -4x4 tommer = 1640 cc (mener jeg det er)
    Og min køre i 6200 omd safe nu i stedet for 5450 - og med lidt top arbejde osv tager den 6500 ganske fint og safe.


  •   27. jan 2016 Det lyder godt nok omfattende, bliver du nogensinde "done" og bare nyder maskinen (tror du) ? smiley

    Dvs du vil sætte kortere plejlstænger i motoren og større boring? Eller bare ændre boringen?

    Det lyder som et SportsCruiser koncept, lidt omvendt af hvad man plejer at gå efter på cruisere med Low RPM smiley
    - Kan konstruktionen godt gå til at hæve omdregningstallet væsentligt?


  •   26. jan 2016 Det er dog ikke helt rigtig - men faktisk bliver der både varmehåndtag, kåbe, dobbel skiver i front, nye kalibere og skiver - front og bag, ny oliekøler, lygte, tasker, og motor ophæng på den - samt ny potte og helt ny trækside (kobling, strammer, fjeder, magnet, stator, osv.) efter skaden er der smidt 50 efter den og jeg selv smider så 30+ efter den. Så den er ved at værre en dyr Dyna ?? så kommer motortuning i 2017 så den bliver en 1700 cc. Med kort slaglængde og kæmpe broring = hurtig gas respons og høj acc evne og omdrejnings villig motor

  •   26. jan 2016 Fedt at komme på rundtur, så skal du igang med RUSHMORE kittet kan jeg tænke mig!

Annonce