Suzuki GSX 400 81'
1.424 visninger
|
Oprettet:
Hvad er den værd? Jeg har eget motorcyklen i et år, pendlet med den frem og tilbage på arbejde, og har kørt fantastisk. Sidst i oktober kunne jeg ikke får den startet fra den ene dag til den anden. Jeg regnede med det bare var skidt i karburatoren, og tænkte det fikser jeg bare til foråret.
Jeg tænkte nu hvor jeg alligevel skulle i gang med at skille den ad, kunne jeg ligeså godt renovere den, har brugt ca. 7 til 9.000,- i ren vedligeholdelse. Efter jeg havde fikset motorcyklen helt op, rensede jeg karburatoren og tænkte det må være fint. Motorcyklen ville stadig ikke starte, og har ellers målt på alle værdiger der kunne virke plausibel, og har fundet ud af det er mangel på kompression i motoren, om det er ventiller, topstyk eller stempel, skal jeg ikke kunne sige, i hvert fald er det en ting hvor min viden stopper...
Den er blevet total renoveret på nær lakken og indre motor. Karburator er blevet renset (var næsten ren til at starte med), forgaflen har fået en tur, skiftet olie samt pakdåse. Koblings kabel er blevet skiftet så den kører dejlig blødt. motorcyklen har også fået helt ny kæde samt tandhjul for og bag. Da jeg købte den skiftede jeg olie og filter med det samme, og rensede luftfiltret, og den har også fået ny olie i vinters.
Bremser: bremseklodser er blevet skiftet foran og bremsebakker bagved, bremsecylinder/beholder er skiftet til metal, istedet for standart plastik som revner, bremsevæske er selvfølgelig også skiftet.
Har fået helt nye dæk som aldrig har været kørt på:
Forhjul: CONTINENTAL / 100/90 -18 (56H) CONTI GO!
Baghjul: CONTINENTAL / 110/90 -18 (61H) CONTI GO!
Hørte fra motorcykel forhandleren at det var nogle sindsyg bløde dæk, som virkelig sad godt fast på vejen. Og han fortalte det måske var lidt et overkill med de dæk. :-)
Der kommer sikkert flere ting på listen, når jeg kommer i tanke om dem. Jeg har selvfølgelig kvittering på alt jeg har nævnt :-)
Kosmetisk: Den blå lak er relativ pæn, med få ridser, den originale udstødning er også utrolig pæn. Sædet er uden revner eller ligne, kunne dog bruge noget til at få den sorte farve frem igen. Stellet har en lille smule flyverust hist og pist, samme med styr og forlygte. Forgaflen er blevet poleret op, og er blevet rigtig fin, det samme med begge skærme. Det som ødelægger den ellers ret pæne stand er dæk og motor. Dækkene har jeg prøvet at polere op med hånden, og det var ikke nok, men det er der sikkert mange andre der kan gøre bedre med maskine :-) Motorens maling krakelere, jeg ville nok polere den op eller få den malet hvis man alligevel skal have den af :-)
Så hvad er cyklen værd? Jeg gav selv 9.000,- for den sidste år, hvor den var en værre stand end den er nu. Har brugt omkring 7 til 9.000,- i reservedele og vedligeholdelse. Den blev synet sidste sommer, så ingen problemer der :-)
Den befinder sig lige pt. hos mine forældre i en tør garage på Sydsjælland (4750)
Jeg tænkte nu hvor jeg alligevel skulle i gang med at skille den ad, kunne jeg ligeså godt renovere den, har brugt ca. 7 til 9.000,- i ren vedligeholdelse. Efter jeg havde fikset motorcyklen helt op, rensede jeg karburatoren og tænkte det må være fint. Motorcyklen ville stadig ikke starte, og har ellers målt på alle værdiger der kunne virke plausibel, og har fundet ud af det er mangel på kompression i motoren, om det er ventiller, topstyk eller stempel, skal jeg ikke kunne sige, i hvert fald er det en ting hvor min viden stopper...
Den er blevet total renoveret på nær lakken og indre motor. Karburator er blevet renset (var næsten ren til at starte med), forgaflen har fået en tur, skiftet olie samt pakdåse. Koblings kabel er blevet skiftet så den kører dejlig blødt. motorcyklen har også fået helt ny kæde samt tandhjul for og bag. Da jeg købte den skiftede jeg olie og filter med det samme, og rensede luftfiltret, og den har også fået ny olie i vinters.
Bremser: bremseklodser er blevet skiftet foran og bremsebakker bagved, bremsecylinder/beholder er skiftet til metal, istedet for standart plastik som revner, bremsevæske er selvfølgelig også skiftet.
Har fået helt nye dæk som aldrig har været kørt på:
Forhjul: CONTINENTAL / 100/90 -18 (56H) CONTI GO!
Baghjul: CONTINENTAL / 110/90 -18 (61H) CONTI GO!
Hørte fra motorcykel forhandleren at det var nogle sindsyg bløde dæk, som virkelig sad godt fast på vejen. Og han fortalte det måske var lidt et overkill med de dæk. :-)
Der kommer sikkert flere ting på listen, når jeg kommer i tanke om dem. Jeg har selvfølgelig kvittering på alt jeg har nævnt :-)
Kosmetisk: Den blå lak er relativ pæn, med få ridser, den originale udstødning er også utrolig pæn. Sædet er uden revner eller ligne, kunne dog bruge noget til at få den sorte farve frem igen. Stellet har en lille smule flyverust hist og pist, samme med styr og forlygte. Forgaflen er blevet poleret op, og er blevet rigtig fin, det samme med begge skærme. Det som ødelægger den ellers ret pæne stand er dæk og motor. Dækkene har jeg prøvet at polere op med hånden, og det var ikke nok, men det er der sikkert mange andre der kan gøre bedre med maskine :-) Motorens maling krakelere, jeg ville nok polere den op eller få den malet hvis man alligevel skal have den af :-)
Så hvad er cyklen værd? Jeg gav selv 9.000,- for den sidste år, hvor den var en værre stand end den er nu. Har brugt omkring 7 til 9.000,- i reservedele og vedligeholdelse. Den blev synet sidste sommer, så ingen problemer der :-)
Den befinder sig lige pt. hos mine forældre i en tør garage på Sydsjælland (4750)
Suzuki GSX 400 81'
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
Mvh Tommy
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026