Vietnam 2013 Top Gear style

5.299 visninger | Oprettet:

Efter at have set Top Gear's Vietnam special på tv blev jeg inspireret til selv at takle Vietnam på motorcykel fra Saigon i syd til Hanoi i nord over 10 dage på de vanskelige veje og i den skøre trafik.
Diemo Travels tilbyder små motorcykler fra 20$ til 35$ per dag overalt i landet. Ca 2500km

Kommentér på:
Vietnam 2013 Top Gear style
  •   15. sep 2013 Mange tak for turen, Flemming. Alle tiders tur !!

  •   5. mar 2013 Hej Morten
    Nej. Jeg havde ingen problemer med loven dernede, men havde læst om nogen der havde fået to års fængsel for blot at køre uden vienamesisk kørekort. Jeg havde medbragt mit eget kørekort + et internationalt. Vietnam anerkender dem bare ikke. For at skaffe et vietnamesisk skal man bo mindst 6 måneder i landet først. Læs udenrigsministeriets rejsevejledning. Mit råd er at altid at have midst 2 millioner dong(ca550kr) på sig i kontant til at betale en betjent fra at gå videre med sagen hvis du blive stoppet.
    Jeg har ladet mig fortælle at en Lifan som den jeg kørte på kan købes for ca $800. Kan du sælge den igen efter endt tur for $600, jamen så er det jo billigere end mit eksempel. Men pas på den blå registreringsblanket. Uden den kan cyklen ikke sælges igen. Det var sket for en englænder jeg mødte. Han var på den tredje købte cykel på sin ferie, så jeg tvivler på hvor meget han har sparet. Og så er der jo det med forsikring. Min udlejningscykel var forsikret, og jeg havde kun lagt et despositum på $100 som jeg fik igen i fulde da jeg afleverede motorcyklen i Hanoi. Jeg tror ikke de opdagede skaderne jeg havde tilføjet, men jeg har ikke hørt fra dem siden og desuden kan de ikke gøre noget da de ikke har mine kreditkortdetaljer.
    Som sagt er Vietnam billigt. Om du vil bo for 50kr eller 500kr per nat er vel en smagssag. Jeg havde medbragt $1000 til hele ferien inkl leje. En totalpris har jeg ikke (jo ca 40.000kr) men jeg var også 7 dage på Maldiverne(dyrt) og et par dage i Dubai før jeg rejste videre til Saigon.


  • Morten !
    Morten ! Tilmeldt:
    jul 2006

    Emner: 4 Svar: 63
      4. mar 2013 Har du haft nogle problemer med politi eller lignede ??
    Du skriver bøde eller fængsel for manglende kørekort - er det dansk kørekort ikke godt nok ??
    Var der mulighed for at købe sin egen cykel, kan det betale sig, og så sælge den efter følgende, tænkere på evt skader under vejs når man aflevere en udlejning cykel, om man bliver rippet når de skal lave den.
    Har du regnet ud hvad turen har kostet dig ALT inkl (fly, benzin, mad, osv osv osv)

    Hold kæft hvor ser det fedt ud - kunne være en fed oplevelse for livet selv at prøve kræfter med det en dag smiley


  •   24. feb 2013 Ja det så jeg så bagefter og sjovt nok har vi også snakket om den tur Sydafrika og op, var til et foredrag for 10 år siden, det var alså flotte billeder vi så

    Det er også fedt med dine kommentare på dine billeder, selv om det kun er få ord, og betyder meget mere for en selv og hvorfor man lige tog det billede

    jeg nyder dem igen og igen og har kikket dine igemmen 2 gange nu smiley


  •   24. feb 2013 Hej Ronni
    Kubikgrænsen på 175cc er nationalt bestemt Dvs at du ikke ser "store" motorcykler i Vietnam. Der er enkelte undtagelser men de kræver speciel tilladelse fra politiet. De fleste motorcykler er på 100/110 kubik. Da hastigheden sjældent kommer over 60, er det rigeligt.

    Hej Chase
    Jeg har skam set dine fine Thailandsbilleder og kommenteret dem. Og tak for dine fine beskrivelser til dine billeder.


  •   24. feb 2013 Tog næsten en time at kigge billederne igennem for mig.

    Men absolut ikke spildt smiley


  •   24. feb 2013 Tak for en fantastisk rundtur i Vietnam, jeg er klar kører vi imorgen
    Hvor er det dejligt at se nogen tager på de ture og ændre rute hele tiden, planlæg så lidt som muligt, sug alt til dig, spis hvad der er
    Har selv kørt en del i Østen, se min profil, og vi har også snakket om at tage Vietnam næste gang Same Same but difference smiley
    jeg har snakket en del med den her gut her, han har kørt ca 300000 km i østen på hans Lifan Pling Plong et eller andet, siden bliver næsten opdateret dagligt, og jeg kan sku ikke sove før jeg har fået dagens dosis
    http://www.captainslash.com/


  •   24. feb 2013 FEDT MAND !!

    Hvor skal den Kubik grænse forståes..??


  •   24. feb 2013 Fedt ser det ud

  •   15. feb 2013 Jeg går ikke tilbage til en kinøjser foreløbig og ville gerne have kørt turen på en let offroader, men det er en del af betingelserne for at få et eventyr

  •   15. feb 2013 Tak for et fantastisk kig - man bliver helt misundelig. (bare ikke på materiellet)<br />De manglende bolte osv. vækker minder til min første Jincheng.

  •   14. feb 2013 Ser sgu fristende ud ...

  •   14. feb 2013 Skal vi afsted zappo??

  •   14. feb 2013 Hej Zappovitz <br />Beskrivelserne er på vej.<br />Økonomien kan ikke stoppe nogen i Vietnam<br />10 dages leje 350$. Hvis man vil gøre det billigere skal man købe en motorcykel og sælge den igen bagefter. Jeg mødte flere der gjorde sådan.<br />Benzin ca 6kr/l<br />Jeg boede på hoteller fra ca 50kr op til 550kr men fandt ud af at 200-250kr er ideelt.<br />Mad fra 5kr op 160kr per måltid men typisk omkring 20-30kr

  •   14. feb 2013 10 dage ... hvad kostede sår'n en tur, med det hele??

  •   14. feb 2013 Tak for kigget .... lidt øv du gik kold i beskrivelser ... men du er tilgivet

Annonce