{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ødelagt zx9r cylinder / topstykke

3.406 visninger | Oprettet:

ja har købt denne for en slik, og håber på at kunne ordne den, dog bliver det en smule kritisk med topstykket da cylinder 2. og 3. er knækket mellem indsugning og udstødningsventilerne :/

den har efter sigende været blevet kørt varm. og det må man så sandelig give ham ret i..

Guldbæk '
Mand | 32 år | Oprettet: 10. jan 2008


Kommentér på:
Ødelagt zx9r cylinder / topstykke
  •   7. apr 2012 Det ligner en nicasil belægning som den har.
    Hvis det er det, så kan Malossi bore den og give den ny belægning.
    Billigste løsning er nok en bilferie derned, men 4 nye stempler i lommen og motoren i bagagerummet og så aflevere den på vej til syditalien og hente den på vej hjem.
    Du kan se priser på deres hjemmeside.
    De lever af at lave nicasil cylindre.



  •   22. mar 2012 det der ligner en skade der er sket enten ved manglende køling på vand eller oliesiden og måske enda også en for mager brændstof/luft blanding det liger at problemet er startet oppefra og smeltet stempler og derefter kommer der aflejringer på cylvægen og derefter rivninger i stemplet plus cylvæg. topstykker der knækker mellem ventilerne vil typisk køre med for ringe køling som resulterer i spot boiling og som igen meget nemt kan revne topstykkerne mellem ventilerne sidst men ikke mindst kan for mager blanding starte hele denne skade ved netop at begynde at brænde i stemplet og stemplets og cylvæggens materiale vil optage mere og mere varme som igen på et tidspunkt vil resultere i manglende køling på enten vand eller oliesiden...


  •   22. mar 2012 Nyt topstykke, forringer der bores op og forkortes + oversize stempler fra en zzr 1000d. Så kommer der skub i den igen, når den får 1050cc smiley

  •   21. mar 2012 ja okay. der faldt den ligesom til jorden smiley

  •   21. mar 2012 Guldbæk

    Hvis det er en cylinder med en stålforing er sagen lige til, bore og hone....

    Hvis det er med hårdmetalbelægning, er sagen en anden, den CBR600 jeg er ved at lave, har været en tur i USA for at få den behandling

    Først strippes cylinderen/blokdelen for alt metal(det tåler ikke de syrebade den skal igennem)
    Blokdelen glasblæses for maling, blokken syres af, så den eksisterende belægning syres ud..... Nu bores så cylinderen til en overstørrelse, og dernæst hårdmetalbelægges den igen......derefter diamant hones den til den korrekte størrlse.

    Prisen for sådan behandling varierer, afhængig af om det er de dyre eller HELT dyre stempler der kommer med tilbage i kassen..

    Typisk koster en behandling af en blok til en 600cc incl racerstempler, forsendelse, told og moms. osv..... mellem 15 og 18000 kr


  •   21. mar 2012 Mikael- hvordan forgår det så når du bore en cylinder ud og fjerner 0.5-1 mm af materialet ?

  •   21. mar 2012 Cylinderen er hårdmetalbelagt.... den for du ikke lov at hone meget i før du træder igennem laget....

    Find en anden motor... det er mit bedste råd..

    Venlig hilsen Mikael


  •   20. mar 2012 har en hel motor hvis det har interesse,

  •   19. mar 2012 Hej jeg har et topstykke og div indmad fra en zx9r hvis du skal bruge nogle stumper

  •   19. mar 2012 Håber satme ikke at du har givet meget for den motor. Det kommer uanset dine evner til at koste en større formue at få den godt kørende igen.

  •   19. mar 2012 Er enig med sajmon, nyt topstykke! Ville også skille resten af motoren da splinter fra stempel osv kan ligge i ligge i lejerne eller komme til det.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
      18. mar 2012 Man KAN svejse det, men så slår det sig og så er der ikke nok materiale til at planfræse det uden at komme under minimumshøjden.

    Jeg ville finde et andet...


  •   18. mar 2012 ja jeg er jo (næsten) uddannet Industritekniker så har tænkt mig at få lavet mine egne stempler, så jeg er sikker på det ikke er støbefejl osv i materialet.
    cylinderne går jeg også ud fra at jeg kan hone på egen hånd.

    men men. hvad kan jeg dog gøre ved topstykket? det ligger mig lidt fjernt lige at havde en løsning hertil


  •   18. mar 2012 Typisk kawa problem, manglende undersmørring på cylinder 3, puf siger den så...
    Men held og lykke med opbygningnen, godt med et lille hyggeprojekt..


Annonce