Forbrændingskammer billeder

2.628 visninger | Oprettet:

Nu har min Tuono kørt 8000km så det er tid til at skifte stempelringe :)

Fik pillet toppen af og hold da op, hvor så det fint ud :) Meget mindre koks og lort end jeg havde regnet med. Cylindervæggen ser ud som ny, udstødningsporten er mildest talt ren for belægninger.

Meget forskelligt fra mine gamle gearknallerter, der bare efter 500km er kokset totalt til :D

Giv gerne Jeres kommentar til billederne, hvis I synes det ser godt/skidt ud :)

Kommentér på:
Forbrændingskammer billeder
  •   19. jun 2011 ja fint ser det ud, da min havde kørt 8000 km. der brækkede den sig sku smiley

  •   2. aug 2010 jeg har kørt ræs på rs125 dit stempel ser meget rigtigt ud og den er ikke ved og brænde hul den er ikke engang begyndt på det det er alm koks og i den mængde der er det uskadeligt ... rigtig fin maskine iøvrigt

  •   7. jan 2010 Så er skidtet blevet målt.
    Stempel: 53,97mm
    Cyl 54,015mm
    Så der er 0,045mm og slidgrænsen er 0,08mm

    Nye ringe er på vej smiley


  •   29. dec 2009 Det er skam ikke fordi jeg ikke vil tage imod gode råd smiley Du har garanteret set tonsvis af motorer i din tid. Faktisk så har jeg vist billederne til nogle rs kørere fra Tyskland, de mener at hvis jeg havde brugt Motul 710 olie ville der næsten intet koks være på stemplet. Spændende smiley

    Jeg får lige målt stemplet når jeg kommer ud på min skole i om en uges tid.
    Lars, hvis jeg nu skiftede stemplet ud med et nyt, ville du så hone cylinderen først? eller skal man generelt bare holde sig fra det, når det er med nicasil?


  •   27. dec 2009 så vidt jeg husker har jeg en #125 hodvedyse i. Næste størrelse er en #128.

    Under de 6000 kører trækker den dårligt, da den i dette register ikke er dyset ind til udstødningen endnu. Men ja, det er jo faktisk kun når motoren ikke er varm eller man triller i byen at den er under de 6000 omdr ;-P


  •   27. dec 2009 Jeg vil nu osse mene der er et stykke vej fra brændt hul og så til det lille overflade skidt der er på stemplet...

    Men jeg ville helt sikker gå 2-4 dyse str op til tændrør bliver nøddebrunt på elektroden... Og måske osse give den lidt mere i bunden, men den køre vel ikke ret meget i det lave felt af omdrejnings skalaen...?

    / Bülow...


  •   27. dec 2009 Lars og Bodie

    Skulle vi nu ikke liiiige slå koldt vand i blodet?? Der er godt nok lang vej til at brænde hul i stemplet! Der er absolut ikke smeltet noget på stempelkronen. Jeg har renset stemplet og det er altså fint som nyt!

    Jeg har kørt på Castrol R2 olie og det er NORMALT at man efter 8000km skifter ringe på en RS 125. Og den har desuden gået godt! Har trukket som et svin på vej mod fodertruget fra 8000omdr og helt op til 12500 smiley

    Cylinderen har en Gilnisil belægning (samme som Nicasil, bare et andet "brand").


  •   27. dec 2009 Martin Paaske..

    Har bare fået fortalt at man altid skal hone cylinderen når man smider nye ringe i for at gøre den 100% rund igen.. de gamle ringe laver somregel et spor de kører i så de slider små riller i cylinderen. så for at gøre det 100% tæt ville jeg lige hone den engang.. det er ikke det der koster penge eller tid


  •   27. dec 2009 du var nok heldig at du kikkede efter kun 8.000 for ellers havde den brændt hul i stemplet med den magre blanding

  •   26. dec 2009 Søren G
    Det er ikke lige planen. Cylindervæggen har stadig masser af honemærker (hedder det det??)

    Hvis jeg smed nyt stempel i havde jeg nok gjort det.
    Har du en gd grund til at man skulle hone den?


  •   26. dec 2009 Du honer vel lige cylinderen inden du smider nye stempelring i gør du ikke??

  •   26. dec 2009 >Kristian J
    Det betyder jeg smider en dyse i med et større hul smiley altså fra #125 til #128 fx.

    >Thomas
    racer rør?? er det tændrør du mener?


  •   26. dec 2009 sq jeg har et sådan racer rør liggende, magen til dit, fra min sr 125(178)ccm. Hvis du vil have det sender jeg det gerne for portoens pris. Mener det var ret dyrt engang. Aldrig brugt

  •   26. dec 2009 Hvad betyder det at "gå op en størrelse" i forhold til dyserne?

  •   26. dec 2009 Tændrøret er en anelse mere brunt i virkeligheden, men jo, har selv tænkt på måske at gå op en enkelt størrelse.

    Faktisk så er det kun hoveddysen jeg har pillet ved, resten i karburatoren er standard. Det skal der også gøres noget ved, da den kører af pommern til under 6000 omdr, hehe Men hvor tit er man også under det?? smiley


  •   26. dec 2009 Det ser ud som om den køre lidt magert når man kigger på tændrøret...

    Jeg ville sku nok gå et par dysestørrelser op...

    / Bülow...


Annonce