
<
Forbrændingskammer billeder
2.628 visninger
|
Oprettet:
Nu har min Tuono kørt 8000km så det er tid til at skifte stempelringe :)
Fik pillet toppen af og hold da op, hvor så det fint ud :) Meget mindre koks og lort end jeg havde regnet med. Cylindervæggen ser ud som ny, udstødningsporten er mildest talt ren for belægninger.
Meget forskelligt fra mine gamle gearknallerter, der bare efter 500km er kokset totalt til :D
Giv gerne Jeres kommentar til billederne, hvis I synes det ser godt/skidt ud :)
Fik pillet toppen af og hold da op, hvor så det fint ud :) Meget mindre koks og lort end jeg havde regnet med. Cylindervæggen ser ud som ny, udstødningsporten er mildest talt ren for belægninger.
Meget forskelligt fra mine gamle gearknallerter, der bare efter 500km er kokset totalt til :D
Giv gerne Jeres kommentar til billederne, hvis I synes det ser godt/skidt ud :)
Forbrændingskammer billeder
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 17 Svar: 84
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 246
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Stempel: 53,97mm
Cyl 54,015mm
Så der er 0,045mm og slidgrænsen er 0,08mm
Nye ringe er på vej
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Jeg får lige målt stemplet når jeg kommer ud på min skole i om en uges tid.
Lars, hvis jeg nu skiftede stemplet ud med et nyt, ville du så hone cylinderen først? eller skal man generelt bare holde sig fra det, når det er med nicasil?
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Under de 6000 kører trækker den dårligt, da den i dette register ikke er dyset ind til udstødningen endnu. Men ja, det er jo faktisk kun når motoren ikke er varm eller man triller i byen at den er under de 6000 omdr ;-P
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Men jeg ville helt sikker gå 2-4 dyse str op til tændrør bliver nøddebrunt på elektroden... Og måske osse give den lidt mere i bunden, men den køre vel ikke ret meget i det lave felt af omdrejnings skalaen...?
/ Bülow...
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Skulle vi nu ikke liiiige slå koldt vand i blodet?? Der er godt nok lang vej til at brænde hul i stemplet! Der er absolut ikke smeltet noget på stempelkronen. Jeg har renset stemplet og det er altså fint som nyt!
Jeg har kørt på Castrol R2 olie og det er NORMALT at man efter 8000km skifter ringe på en RS 125. Og den har desuden gået godt! Har trukket som et svin på vej mod fodertruget fra 8000omdr og helt op til 12500
Cylinderen har en Gilnisil belægning (samme som Nicasil, bare et andet "brand").
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 134
Har bare fået fortalt at man altid skal hone cylinderen når man smider nye ringe i for at gøre den 100% rund igen.. de gamle ringe laver somregel et spor de kører i så de slider små riller i cylinderen. så for at gøre det 100% tæt ville jeg lige hone den engang.. det er ikke det der koster penge eller tid
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Det er ikke lige planen. Cylindervæggen har stadig masser af honemærker (hedder det det??)
Hvis jeg smed nyt stempel i havde jeg nok gjort det.
Har du en gd grund til at man skulle hone den?
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 134
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Det betyder jeg smider en dyse i med et større hul
>Thomas
racer rør?? er det tændrør du mener?
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Faktisk så er det kun hoveddysen jeg har pillet ved, resten i karburatoren er standard. Det skal der også gøres noget ved, da den kører af pommern til under 6000 omdr, hehe Men hvor tit er man også under det??
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Jeg ville sku nok gå et par dysestørrelser op...
/ Bülow...