1.739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

192hk = 60 Euro?!! 192hk = 60 Euro?!!

Mojn
Jeg var lige forbi min mekker for at betale 6000-service og han sagde, at for 60 Euro ville han gerne smide nye mappings på min gixxer og indstille den, så den skulle få en del mere hk (192 nævnte han) og som han sagde "hive armene lange" selv fra lave omdrejninger.

Han nævnte også alle danskerne som kom med deres G-Packs og Tre-Moduler og Power Commandere og som han sagde var spild af penge, og at de ikke var skuffet efter en tur igennem hans hænder.

Slutteligt mente han, at hvis man så stadig ikke havde hk nok kunne han også sagtens hente flere ud bl.a. ved at omgå kat´en med et rør; men det ville så koste lidt mere.

Mit spørgsmål er så ganske enkelt: Sku man ikk vælge at gi´ de sølle 60 Euro her til vinter og regne med at få en endnu federe cykel tibage til forår? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  192hk = 60 Euro?!!
  • #1   30. okt 2008 for 60 euro ville det da være dumt andet :D?

Kan han også gøre det på en sv 650? hvor holder han til? smiley

• #2   30. okt 2008 Jeg har kun EN ting at sige til det..

Tro ikke på alt hvad du høre smiley

• #4   30. okt 2008 Jef F = 600ccm? Det er en 1000ccm han har?:)

• #5   30. okt 2008 du kan mappe en suzuki i den originale boks men parametrene er ikke så store som i en pc...

• #6   30. okt 2008 Tjah som regel er noget der lyder for godt til at være sandt netop IKKE dette; men hva: En G-Pack er jo som jeg har læst også kun en lille modstand som egentlig er alt for dyr, en power commander giver også kun nyt mapping samt finjustering af indsprøjtningen?! og tre gør noget med at maskinen tror den er i et andet gear, så "fabriksrestriktionerne" i de første 3 gear bliver fjernet, og hvorfor skulle man ikk ku hente det ud bare ved at finpudse.
    Den har jo i forvejen A, B og C mapping som gør meget forskel, så jeg tror sku bare jeg "spilder" de 60 Euro og ser hvad der sker smiley

• #7   30. okt 2008 det er jo ikke dyrere end det er forsøget værd.... har en ny g-pack til 300 til din..... men den fjerner jo bare spærring i 1.2.3. og 4. gear og topfart... giv lige lyd når du har fået den "tunet"

keep biking

• #8   30. okt 2008 Det må være der hvor michael busa har været
    og det gav bedre benzin økonomi og mere bund træk på hans færge.
    så det er bare at komme afsted.

• #10   30. okt 2008 Det er jo heller ikk så meget de der 192hk; men hvis den bare får 1 hk mere hele vejen op og evt. mere punch i bunden er det jo allerede 60 Euro værd... så længe den ikke går ringere bagefter er det jo faktisk fair nok smiley

• #11   30. okt 2008 du kunne jo evt først høre ham om hvad han havde tænkt sig at gøre. og så vende tilbage og spørge om nogen kender til den proces han havde tænkt sig. om ikke andet er der garanteret en masse som gerne vil prøve det på deres egen mc...

• #12   30. okt 2008 hvis det er så simpelt havde flere gjort det, en motor er trods alt ikke raketvidenskab

smiley

• #13   30. okt 2008 Fandt lige denne her, kunne jo spørge manden om det er sådan en han havde tænkt sig at bruge, en teka box... http://www.factorypro.com/TEKA_SFI_1/TEKA_SFI_suzuki%20fi,%20fuel%20injection,ECU.html

• #14   30. okt 2008 ... og lige en mere... the Teka is the ONLY tool that can make adjustments in real time While your bike is on the Dyno. It is a Suzuki tool and the dealer should be able to hook it up for you no problem.
    Local shop here boasts a 5-10 hp advantage with the Teka over a PCII with dyno slips to prove it.
    only thing sucks about it is that you don't get to keep it, but why would you need it since they just set your bike up to perform at it's optimum performance level.
    So I'd say since it's pricey, do all your engine / exhaust performance mods and then get it Teka tuned so you don't have to go back and get it retuned when you change something else a month down the road

• #15   30. okt 2008 Og så en sidste (indtil næste), jeg er skam egentlig ligeglad med tophastighed, har ikk kørt mere end 260 alligevel, så om den nu på papiret render 295 eller 300 er jo et fedt; men hvis man med billige, hurtige midler kan hente noget bundtræk ud ville det jo være dejligt smiley

• #16   30. okt 2008 Hehe ja, man spørger her; men egentlig vil man jo prøve det uanset hvad, og herregud med 60 Euro kan det jo ikke gå HELT galt; men jeg vil nu lige høre ham ad, hvordan han vil hente mere ud af cyklen, synes det der teka box lyder spændende... og hvis han smadrer lortet er der vel stadig fabriksgaranti på smiley

• #18   31. okt 2008 at en teka boks er den eneste der kan mappe i den org. ecu i realtime er en sandhed med modifikationer.
    Hos min mekaniker brugte han en yoshimura boks til at justere min gamle suzuki. Den bruger de stadig til grovjustering, så det er i hvert fald 2 bokse der kan justere mens skidtet kører smiley
    Anyway... 192hk på motor burde han nu nok kunne hive ud, men på baghjul... Så skal der voldtunes i motoren, hehe.

• #19   31. okt 2008 hans M
    Er du indianer?! Ellers må du sku ikk udføre regndans på min maskine... evt. sol- og medvinddans smiley

• #20   31. okt 2008 jeg kan kun sige, de kan det pis, og jeg gav kun 50€ , vil dog sige han snakker Hk på koblingen, men 5-10 stk på hjulet hev han da ud af min + noget mere moment, og den er målt andre steder smiley

• poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 40
    #21   31. okt 2008 hold da op en gang kolort man kan ikke engang få bappet gren til den pris!

• #22   31. okt 2008 vil heller ikke påstå at at jeg kan mærke om den har 185 eller 195 hk, det rykker voldsomt lige meget hvad, men målbart er det , og ja. 350 kr tjaaaa

• #23   31. okt 2008 poul B
    Du siger noget... også DET kan man få i Flensborg for 60 Euro, så o alt er bare lidt billigere her nede ... og ja det vil jeg da overveje, det var også en mulighed at investere pengene i smiley

• #24   31. okt 2008 hehe, nu lever jeg jo til dagligt i Padborg, så 10 km 60€ og der er bappet gren eller justeret ECU alt efter hvad man trænger mest til *G*

• #25   31. okt 2008 Hans, tågehornet er dig, jeg havde målinger mv, med ´i Vojens, og havde fortalt dig om min troldmand i Tyskland inden, min trækker sgu da ikke sa mange Nm mere end din uden grund, du ville ikke lytte

• #26   31. okt 2008 det Xxx lavede af justeringerne var rent gætværk og ikke 5 kr værd, mener også jeg gjore det klart .....

• #27   31. okt 2008 ja en tekabox justering har jeg ihvertfald haft gode erfaringer med i sammenligning dog på en gamlmel færge... den smed så kun 6,5 hk mere på hjulet på toppen, men tilgengæld en forøgelse på 8-10 hk i mellemområdet... og blev meget friskere på gassen... det var bare super...

men ja man skal høre meget før ørene falder af....
    Min 1000'er er godt nok en gammel MILF... men den laver i omegnen af 200 med 0.5 i tryk... og de er der så tilgengæld også...

beklager jeg ikke ved helt hvad i snakker om... men ja der findes mange troldmænd der burde høre dem selv på bånd.... haha

bare mine sidste 25 øre... her en fredag aften.

mvh Offslow

• #28   31. okt 2008 må vi ikke høre hvad busa kongen har fået lavet ved sin? (michael busa grenå)....

min er bare lavkomprimeret, så et plenumkammer lidt rørføring og en mølle.... og lidt køl på til den komprimerede luft... og lidt ekstra benz.... så kører det... nå ja forstærket kobling.... resultat 202 hk på rullen med 0.5 i ladetryk (laver så 0.75 på landevejen)...i følge teorien bør den så smide omkring 240 hk...

mvh Offslow

• #29   17. nov 2008 Henning E. Køb noget med den effekt du mener DU kan bruge og har brug for. Men ja du får vel ikke noget meget bedre til pengene du har?

Iøvrigt hvorfor kaste flere penge efter cykler til gaden? - i må alligevel ikke køre så stærkt. Men ja færre gearskift er behageligt... jeg ved det...

Må jeg anbefale kørekursus... i stedet for alt det tuning... det vil langt de fleste have mere glæde af...end at kunne stå i baren og sige efter en halv kasse øl at den har 192 plus det løse smiley

- det kan man jo sige alligevel om de er der eller ej og det koster i værste blot at de andre mener man er en idiot...
    og mon der er nogen der tager det så højtideligt i en sidevind?

godnat folkens...

Synes det er utroligt så effekt forhippede folk er... det er momentet man har brug for... det er det der gør livet lidt sjovere... men ja mer vil have mere... det er en sygdom...

mvh Offslow

Kommentér på:
192hk = 60 Euro?!!

Annonce