1.296 visninger
|
Oprettet:
KN og jet-kit {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal til at have købt kn-filter samt jet-kit til min gsx'er.
MEN jeg har følgende spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.
Skal jeg vælge et seperat KN filter og sætte på, eller blot erstatte de originale i luftfilterkassen.?
Ligeledes hvilket jet-kit vil passe bedst sammen med kn-filtret.
der findes jo stage 1-2 og 3 dertil., og det forvirrer mig.
Håber der er nogen der kan guide mig til den bedste løsning til min cykel
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 179 Svar: 673
Denne type jetkit er udviklet til motorcykler med standard luftfilter eller K&N luftrfilter og med standard udstødning, eller en god eftermonteret udstødning. Med et stage 1 jetkit er der mulighed for at indstille karbureringen, så den passer til den enkelte motorcykel, og hermed få den optimale køreoplevelse.
Stage 1 jetkit er selvfølgelig udviklet til hver enkelt mc model.
Hvis din motor er trimmet, vil du også kunne anvende denne type jetkit, men med en anden opsætning.
Der kan forventes bedre gasrespons, og et mere jævnt træk, ved montering af et stage 1 kit.
Til de fleste motorcykler er det denne type jetkit som anbefales.
Hvis du gerne vil have mere glæde af din motorcykel, er det her du skal kigge.
Stage:2
Her er tale om jetkit som er lavet til modeller, hvor der med fordel kan laves om på standard luftfilterkassen.
Derfor findes de kun til udvalgte modeller, hvor der er effekt at hente, ved denne ændring.
Det anbefales at montere K&N Filter element, når der laves denne ændring.
Kan anvendes med standard og trimmede motorer og med gode åbne udstødningssystemer.
Stage:3
Stage 3 jetkit giver mulighed for at montere individuelle K&N luftfiltere (clamp-on filtre) på karburatorerne.
Der er modeller som kører meget fint med stage 3 og enkelt-filtre, men generelt anbefaler vi stage 1 eller 2. Specielt ved små motorer kan der blive problemer med trækkraften i de lavere omdrejninger.
Hvis der er monteret større stempler i motoren og luftfilterkassen ikke kan levere luft nok, kan denne løsning være den helt rigtige. Det samme gælder, når der monteres en større type motor i stellet og luftfilterkassen ikke fysisk kan være der.
Du kan finde mere info her: (link fjernet)
Jeg havde stage 2 på min szr og skal helt klart have det på igen...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 90
Men et seperat filter, samt stage 2 til min, vil det være den bedste løsning, tror du.?
apr 2004
jun 2008
Dvs. det jeg hører nu, er et erstatningsfilter i den originale kassen, og et stage 2 kit, så er det fint til min cykel.?
jun 2008
Nu har jeg prøvet at skrive til dot-e.dk og spurgte efter deres mening, så nu venter jeg bare på svar derfra.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 807
Havde nu tænkt mig at smide den originale luftfilter kasse væk og putte clamp on filtre på.. Men lad høre hvad de kloge hovder siger
jun 2008
jun 2008
Han fortæller når man primært kører by-kørsel og landevejs ture i ny og næ, som jeg primært gør, så er det et element og stage 1 kit der skal påmonteres.
stage 2 findes ikke til min model, og stage 3 bliver for trælst at køre med i byen.
Så svaret er at jeg skal have et filter element på, samt jet-kit stage 1.
jun 2008
Hej Christian S.
Du skal vælge et K&N filter element til montering i std luftfilter-boxen. (SU-7592.)
Samt et Dynojet kit stg:1 81-1054.
Disse to ting i kombination, vil give dig bedst træk/kørsel i hele omdrejningsområdet.
Det er sandsynligt du skal udskifte dine strålerør (nåledyser) med nogle nye org. dele når du er igang.
For disse bliver slidte efter ca 20000km. Og de har stor indflydelse på benzinmængden specielt i lave omd.
Tak for din henvendelse.
Venlig hilsen/best regards
Ove (Mr.Dyno) Bang Pedersen
DOT Engineering
www.dot-e.dk
Email: mr.dyno@dot-e.dk
jun 2008
Dog er nåledyserne ikke med deri.
Men dem skal jeg jo også have skiftet, soim det bliver anbefalet.
så det er en pebret omgang at få skiftet de dele...
apr 2004
Jeg gav ca 4000kr for jetkit til min gamle szr (1-cyl) Og det var uden filter....
jun 2008
men nu har jeg så heller ikke fået prisen, hvis nåledyserne også skal skiftes samtidig, det tror jeg næppe de gør til den pris de har givet mig..
apr 2004
jun 2008
Men nu hører jeg efter hvad det kost incl nåledyser, og så må jeg tage den derfra.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 14 MC-er: 2 Svar: 16
1321kr for det hele med fragt osv.
http://www.tts-performance.com
KN og jet-kit