1.922 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Udstødning: Scorpion vs Akrapovic Udstødning: Scorpion vs Akrapovic
Jeg kunne godt tænke mig noget mere lyd på blackbirden, men hvad er bedst? Jeg kigger meget på scorpion, da jeg synes den i flame titanum er sej. Men synes også godt om Akrapovic. Nogen siger, at det er Akrapovic, der er bedst.. Så hvad er jeres erfaringer? Jeg vil gerne have lyd, men absolut IKKE skrig og hyl.. Desunden har jeg planer om at indvistere i en power comman, så jeg kan få maks ud af min invistering.. Jeg har bestemt, at jeg vil have udgaven 4:2:2, slip-on.
Håber I kan hjælpe.
Mvh Anders
0 synes godt om
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
På en 100% kurve (dvs op på bænk og fuld gas) vil begge give en forøgelse. Men det DU skal bruge systemmet til er 10%, 20% 30% osv, dvs den kørsel du kører med til daglig! Hvor tit drejer du hånadtaget helt i bund? Så du skal få den indstillet rigtig, så vil du kunne mærke den største forskel, og du vil samtidig få flere HK i toppen
En vej... MR. Dyno! www.dot-e.dk
koster 500 i timen, og kræver en powercommander.
Han hentede 14HK i toppen på min TL´er og op til 20HK i HELE området med gaspjæld åbne fra 5% til 90% (det er det DU mærker når du kører), Den var i forvejen justeret på bænk inden han fik fingre i den. Det fortæller lidt om det!
mar 2004
jun 2004
Følger: 34 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 571
Syntes dog man kan høre forskel på Titanium og carbon potten, hvor jeg personligt syntes den dybeste lyd får man fra carbon versionen!!
Koma
jun 2004
Koma
dec 2003
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 44
Jeg har også hørt det med at Scorpion er billigudgaven af Akrapovic. Det jeg bare tænker er om der virkelig er så meget forskel på de to ud over prisen? Holdbarhed, lyd, finish etc.?
mar 2004
Det han laver som andre ikke laver er netop når du kører med fx 10% gas på håndtag, at du der har det mest optimale motor kan yde, samme gælder når du accelererer med fx 70% på gassen. Og det er j oligepræcis det manbruger mest!
Desværre er han den eneste i DK der skræddersyr et map til motocykler!
Jeg har været ved adskillige mc indstillere. Jeg aldrig set en gøre det så grundigt og med så meget indlevelse i ens cykel! I ved hvor mange felter der er på en powercommander (det er 4 sider med 12x9 felter) ! Han sidder med hvert ENKELT felt og finde den bedste indstilling. Ret imponerende, og det er da altså ikke andre der gør!. Men det kræver også det sidst nye udstyr, dvs ikke bare en bænk der kan måle heste med fuld gas.
De er helt utroligt at se på han computerskærme med de grafer og kuver han indstiller ud fra!
Men jeg er ihvertfald mere end tilfreds! min cykel er som ny!
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
Finishen syntes jeg er ok og man kan vel næsten får 2 skorpioner for det sammen som en Akrapovic
mar 2004
De fleste forhanldere ligger et nulmap ind i, eller også henter de et fra nettet!
Du kan evt læse den artikel fra sidste bike, der står hvorfor det ikke dur! Da han justerede min, kunne jeg se på så meget jeg ville. Jeg kunne høre på motor og se hans grafer ændrer sig drastisk når han fx var ved at justere en enkelt celle ud af de mange mange celler. Fx værdi 5 til værdi 15. STOR forskel på motorgang!
Så tag turen. Du har cyklen til det!
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
(link fjernet)
jun 2004
Koma
mar 2004
De har vel også en bænk med bremse osv?
De fleste er alt for fokuseret på topheste! Dvs når man laver en kurve med 100% gas!
Men med 99% 85% 30% osv er der ikek mange der tænker på! Og det er jo der du brguger cyklen mest!
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Syntes også at kunne huske at i gamle dage stod der Scorpion på potten og så pludselig året efter stod der Akrapovic på identiske potter.........
Men Scorpion er da et engelsk brand.....mens Akrapovic er Slovensk (eller produceres bare der).
Eller har det noget med rettighed til navn eller stavede man det med k altså Skorpion...... eller er der slet ikke noget om snakken?
Akrapovic vinder tit test osv.... samt der navnet står på mange heltenens lydpotter.
Hva der taler imod er at der sq er ved at være en standarpotte der ligeså godt kunne være standard monteret fra fabrikken, allle har dem.
Og hvor gode er det nu lige vi er i den virkelige verden.....kan vi mærke forskel på om ydelsen er 199,2 heste eller 200,7.....
Køb to af hver slags!
Nå men har selv en Scorpionpotte (stål) til TTen.....den er fandme fin kvalitet til prisen (1400 kr) og lyden er sprød... om den giver noget ved jeg ikke.
Who cares :), vælter tit så bedre at købe billigt så man ka få to istedet for en til prisen......
mar 2004
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 432
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
I har ikke kigget ordentlig efter
Og valget Akrapovic var simpelt, for det hed grundlæggeren (og stadig hedder).
Men læs hellere selv hele historien på deres hjemmeside
dec 2003
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 44
Mvh Anders
feb 2005
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 68
Udstødning: Scorpion vs Akrapovic