1.922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Udstødning: Scorpion vs Akrapovic Udstødning: Scorpion vs Akrapovic

Jeg kunne godt tænke mig noget mere lyd på blackbirden, men hvad er bedst? Jeg kigger meget på scorpion, da jeg synes den i flame titanum er sej. Men synes også godt om Akrapovic. Nogen siger, at det er Akrapovic, der er bedst.. Så hvad er jeres erfaringer? Jeg vil gerne have lyd, men absolut IKKE skrig og hyl.. Desunden har jeg planer om at indvistere i en power comman, så jeg kan få maks ud af min invistering.. Jeg har bestemt, at jeg vil have udgaven 4:2:2, slip-on.
Håber I kan hjælpe.
Mvh Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning: Scorpion vs Akrapovic
  • #2   23. sep 2005 Det er den efterfølgende justering der afgør hvilket system du får mest ud af.
    På en 100% kurve (dvs op på bænk og fuld gas) vil begge give en forøgelse. Men det DU skal bruge systemmet til er 10%, 20% 30% osv, dvs den kørsel du kører med til daglig! Hvor tit drejer du hånadtaget helt i bund? Så du skal få den indstillet rigtig, så vil du kunne mærke den største forskel, og du vil samtidig få flere HK i toppen

En vej... MR. Dyno! www.dot-e.dk
    koster 500 i timen, og kræver en powercommander.
    Han hentede 14HK i toppen på min TL´er og op til 20HK i HELE området med gaspjæld åbne fra 5% til 90% (det er det DU mærker når du kører), Den var i forvejen justeret på bænk inden han fik fingre i den. Det fortæller lidt om det!

• #3   23. sep 2005 forresten. Læs en artikel om det io sidste bike blad. Det sætter det i perspektiv!!!

• #4   23. sep 2005 I min lille lukkede verden er akapovich det eneste, ved godt der er en masse andre mærker men har altid kørt med aka og har kun været tilfreds.. (o:

Syntes dog man kan høre forskel på Titanium og carbon potten, hvor jeg personligt syntes den dybeste lyd får man fra carbon versionen!!

Koma

• #5   23. sep 2005 Sebastian-- Godt være Mr dyno kan trylle men det er forskelligt fra cykel til cykel hvor mange HK man får ud af det på din 14 HK på toppen og sådan en som min ca 8 HK incl andet filter, hvis man er meget heldig. kommer jo an på hvor optimeret cyklen er fra fabrikken.. Powercommander gør mest sådan at din cykel blir meget mere kørbar, lettere at fange på gassen i kurver osv..

Koma

• #7   23. sep 2005 Jeg kender godt til Dyno, men synes bare der er langt derover.. Havde mere tænke at kører til Rydbjerg mc, for ham har jeg kun hørt godt om, og det er tættere på mig..
    Jeg har også hørt det med at Scorpion er billigudgaven af Akrapovic. Det jeg bare tænker er om der virkelig er så meget forskel på de to ud over prisen? Holdbarhed, lyd, finish etc.?

• #9   23. sep 2005 Maritn ja smiley Min var også indstillet af h til da den kom op til ham! Tit henter han ikek mere end et par HK hvis han da overhobedet henter flere. Men det er jo på 100 throttle kurver!
    Det han laver som andre ikke laver er netop når du kører med fx 10% gas på håndtag, at du der har det mest optimale motor kan yde, samme gælder når du accelererer med fx 70% på gassen. Og det er j oligepræcis det manbruger mest!
    Desværre er han den eneste i DK der skræddersyr et map til motocykler!
    Jeg har været ved adskillige mc indstillere. Jeg aldrig set en gøre det så grundigt og med så meget indlevelse i ens cykel! I ved hvor mange felter der er på en powercommander (det er 4 sider med 12x9 felter) ! Han sidder med hvert ENKELT felt og finde den bedste indstilling. Ret imponerende, og det er da altså ikke andre der gør!. Men det kræver også det sidst nye udstyr, dvs ikke bare en bænk der kan måle heste med fuld gas.
    De er helt utroligt at se på han computerskærme med de grafer og kuver han indstiller ud fra!

Men jeg er ihvertfald mere end tilfreds! min cykel er som ny! smiley

• #10   23. sep 2005 Jeg har en Scorpion Carbon Oval Bolt On monteret - det er lidt svært selv at høre hvor meget lyd der er i den. Men iflg. en kollega har den en dyb rumlen ved lave omdr og bliver næsten tavs ved de helt høje - overhalede ham med 230 km/t på autobanen.

Finishen syntes jeg er ok og man kan vel næsten får 2 skorpioner for det sammen som en Akrapovic smiley

• #11   23. sep 2005 Anders.. Med det han laver er der ikke for langt. Du får ikke noget der bare kommer tæt på andetsteds!
    De fleste forhanldere ligger et nulmap ind i, eller også henter de et fra nettet!
    Du kan evt læse den artikel fra sidste bike, der står hvorfor det ikke dur! Da han justerede min, kunne jeg se på så meget jeg ville. Jeg kunne høre på motor og se hans grafer ændrer sig drastisk når han fx var ved at justere en enkelt celle ud af de mange mange celler. Fx værdi 5 til værdi 15. STOR forskel på motorgang!
    Så tag turen. Du har cyklen til det!

• #12   23. sep 2005 Lidt lyd

(link fjernet)

• #13   23. sep 2005 Skal lige siges at drengene hos Vordingborg Mc os kan det der med fuelmapping, mindst ligeså godt som Mr. Dyno og de har os mange års erfaring med bane racere og opsætning af MC. Det koster men det virker!!

Koma

• #14   23. sep 2005 Det er rart at vide der er flere der kan finde ud af det.
    De har vel også en bænk med bremse osv?

De fleste er alt for fokuseret på topheste! Dvs når man laver en kurve med 100% gas!
    Men med 99% 85% 30% osv er der ikek mange der tænker på! Og det er jo der du brguger cyklen mest!

• #15   23. sep 2005 Bandit og andre? Det der med at Scorpion er en billig udgave af Akrapovic er det noget i ved?
    Syntes også at kunne huske at i gamle dage stod der Scorpion på potten og så pludselig året efter stod der Akrapovic på identiske potter.........
    Men Scorpion er da et engelsk brand.....mens Akrapovic er Slovensk (eller produceres bare der).
    Eller har det noget med rettighed til navn eller stavede man det med k altså Skorpion...... eller er der slet ikke noget om snakken?
    Akrapovic vinder tit test osv.... samt der navnet står på mange heltenens lydpotter.
    Hva der taler imod er at der sq er ved at være en standarpotte der ligeså godt kunne være standard monteret fra fabrikken, allle har dem.
    Og hvor gode er det nu lige vi er i den virkelige verden.....kan vi mærke forskel på om ydelsen er 199,2 heste eller 200,7.....
    Køb to af hver slags!

Nå men har selv en Scorpionpotte (stål) til TTen.....den er fandme fin kvalitet til prisen (1400 kr) og lyden er sprød... om den giver noget ved jeg ikke.
    Who cares :), vælter tit så bedre at købe billigt så man ka få to istedet for en til prisen......

• #16   23. sep 2005 det er stadigvæk den efterfølgende justering der er afgørende smiley

• #18   24. sep 2005 Er der nongen af jer der ved hvem der sælger scorpion potter herovre i det mørke vestjylland.

• #20   24. sep 2005 Det med Scorpion og Akra...

I har ikke kigget ordentlig efter smiley Akrapovic hed før Skorpion og ikke Scorpion. De to mærker har intet med hinanden at gøre. Akrapovic valgte navneskiftet pga. bla. Scorpion. Det er jo ikke fed at bestille en Skorpion og derefter få en Scorpion. smiley

Og valget Akrapovic var simpelt, for det hed grundlæggeren (og stadig hedder).
    Men læs hellere selv hele historien på deres hjemmeside smiley

• #21   28. sep 2005 Tak for hjælpen alle sammen! Jeg har nu valgt og har købt Akrapovic i titanium, det er den jeg synes er pænnest. Så nu har jeg lige det som vinterprojekt. Jeg regner med at finde en måde at få biken i en bil og så tage turen over til Mr. Dyno i løbet af vinteren, så den er klar til det gode vejr kommer igen.
    Mvh Anders

• #22   29. okt 2005 Scorpion og Akrapovic kommer fra samme fabrik..

Kommentér på:
Udstødning: Scorpion vs Akrapovic

Annonce