Dysning - nødvendigt ell. spild af kr? Dysning - nødvendigt ell. spild af kr?
Jeg står overfor snart at skulle have en anden udstødning på min cykel. Ville meget gerne have en Giannelli - alternativet er en LeoVince.
Men så kommer spørgsmålet - er det nødvendigt at dysse/justere cyklen, når der kommer ny potte på?? Jeg har kørt helt forskellige svar - lige fra "det er livsnødvendigt for din cykel - ellers risikerer du at ødelægge motoren", til "det er spild af penge - det er kun for at mekanikeren kan tjene flere penge....."
- men hvad skal jeg tro på??
Min mekaniker mener, den skal dysses. Jeg har stor tiltro til ham, og har bestemt ikke nogen grund til andet. Jeg vil derfor få den dysset, med mindre, 9 ud af 10 herinde på forum'et mener, at den ikke skal dysses......
På forhånd tak!
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
dec 2003
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 341
Jeg fik min lydpotte på i søndags og den kørte sådan set fint. Fik den så omdyset igår og der er mærkbar forskel.
Faktisk trak han 6hk mere ud af den ved omdysning.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 96
Hvis den nye potte har et betydeligt størrer flow af luft (hvilket den sikkert har), kommer du nemt til at køre på en for tynd blanding, hvis ikke du dysser den. Hvis blandingen er for tynd, risikerer du at brænde hul i stemplerne med tiden.
Alternativt kan du starte med at sætte den nye potte på, og så køre et stykke tid med den (ikke for længe). Så kan du pille tændrørene ud og se på dem om blandingen er blevet for tynd. Hvis tændrørene er pæne nok, er det ikke nødvendigt at dysse den om. Men så har du sikkert heller ikke fået flere HK.
feb 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
/Søren
feb 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
Hvorfor vil du give cyklen mindre at leve af, hvis den stiger i ydelse og flow ???
Mindre benzin = varm.
Fed blanding = mindre effekt.
Dysning - nødvendigt ell. spild af kr?