510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

hvad giver mest? (udstødning) hvad giver mest? (udstødning)

Jeg vil igang med at lave min egen udstødning til min 400cc kawasaki men hvor stort skal mit forrør være 40mm? eller skal det bare være så stort så muligt( som stadig passer i udstødningskanalerne)?

Og hvad gir bedst

at lave en udstødning til hver cylinder.

eller

lave en 2 -1 udstødning?

På forhånd tak Mvh Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad giver mest? (udstødning)
  • #2   6. jul 2005 Kig på det originale forrør.. De oprindelige ingeniører har sandsynligvis lavet et meget fornuftigt system.
    Du vil højest sandsynlig ikke kunne frembringe noget bedre selv. Som Jonas siger find noget litteratur om emnet.
    Diametre, længder hvad man ønsker at opnå osv er en hel videnskab.
    Selvfølgelig kan mc-en (for en tid) køre og især larme med et hjemmegjort vandrørssystem.
    Den bog som Jonas nævner har så vidt jeg husker beskrevet det meste omkring diametre længder osv.
    Mener den er skrevet af John Robinson OBS der er oxo en 2-stroke version som du ikke skal bruge smiley
    Ellers har "The Racing Motorcycle a technical guide for constructors vol II " af John Bradley et par kapitler ca. 50 sider med en slavisk gennemgang af hvordan man laver et udstødningssystem. Godt nok 2-takt men mener at teorien for 4-takt sys også er beskrevet.
    ikke sikker på den kan lånes i DK.
    Men et forsøg værd.
    En tommelfingerregel, hvis du kan bruge det til noget, er at forørsdiameter (inderside) skal være 1.16 x udstøningsventil åben areal.
    Det der sker hvis du overdimensioner dine forrør er at gas hastighederne sænkes hvilket medfører tab af bundtræk og du vinder sikkert ikke noget på toppen alligevel. For små rør er heller ikke sagen.
    Men hatten af for projektet og lad dig ikke skræmme :).

• #3   7. jul 2005 hehe okay jeg har været i praktik hos en klejnsmed og der kan jeg sikkert købe nogle rør og rørbugninger som vil passer perfekt, og måske skulle jeg lige tage og kigge i den bog smiley

Kommentér på:
hvad giver mest? (udstødning)

Annonce