760 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rullefelt Rullefelt

Jeg er den glade ejere af en ny sv650s fra 2007.
Har ikke meget forstand på teknik,tun osv.. Men har fået sat en anden potte på min maskine, og har læst rundt omkring, at det nok er en god ide at få den på rullefelt..
Hvad er så alt det der "pipecross, powercommander osv, som man kan få lavet" ?? hvad gør det, og er det lovligt??
Hvis I evt har nogle links til steder som udfører det, og evt priser smiley
Hav en fortsat god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rullefelt
  • #1   15. sep 2007 nu er du jo godt nok fra fyn... men hør så lige her... et eksempel på et servicevenligt værksted er rydbergs mc. Har fået justeret min tidligere hayabusa der, de kan gøre det uden du skal have powercommander i... dvs. de kan gå på den originale insprøjtningsbox og justere... det kostede 1700,- og var alle pengene værd.. gav 8-10 hk i mellem området, og 6 hk på toppen og en langt mere kørbar cykel... der kom på gassen som den skulle...
    Jeg vil anbefale det, - så du undgår havari senere... pga. den kører for mager blanding og evt. brænder ventiler eller stempler... ja eller smider et plejlstangsleje...
    og få evt. et mere åbent luftfilter på inden... så kan du få det optimale ud af din rulning... et mere åbent filter vil give bedre luftflow og bedre økonomi i din kørsel v. pæn kørsel. mht powercommanderen, den vil jeg spare og i stedet bruge pengene på en ordentlig bagdæmper... da jeg selv synes at de sv'ere er lidt bløde i det bagi og bliver ustabile når man kører dem som de har fortjent... (læs hårdt)...

mvh Offslow

• #2   16. sep 2007 Er det en 07 model eller en 06 model indregget i 07?

Du skal have en powercommander på den, og så evt et åbent filter.
    Der findes maps inde på powercommanders hjemmeside du måske kan bruge. Det bedste er et custom map, men det koster fra 1500-2000kr uden powercommander (en powercommander koster 2200kr).

Så længe det bare er en slipon kan du godt nøjes med at map fra deres side. men optimalt er klart et custom map.

du kan evt kigge ud i min garage, så kan vi montere powercommanderen og smide et map i der passer (hvis vi kan finde et). Bor i Odense

Monterede for 5 uger siden en pc3 på en SV´er med komplet anlæg. Vi brugte et map fra en anden sv´er der var kørt ind med samme setup.

• #3   16. sep 2007 Offslow. 1700kr for at få justeret i den original tændingsbox er til grin! Penge ud af vinduet!
    Det tager en 3-10 rulninger og 10 sekunder for hver justering med teka boxen! Kan gøres på under 1 time, da boxen kun justerer i 5 områder (throttle positions 0,10,25,50,75 og 100 mener jeg det er. Og områderne er ikek rpm bestemt!!!!!) Har flere gange haft sådan en box i hånden. Teka boxen kan kun grovjustere mappet, dvs ikke ændre på mapstrukturen, kun på større oråder i mappet, så det er langt fra optimalt! Til en slipon kan det gå, men så hellere en powercommander og et map fra nettet (koster prisen på en powercdommander)

Et custom map koster 500kr i timen hvis man kommer med powercommanderen selv. (og cirka 3500inkl powercommander),. De penge er givet MEGET bedre ud, da hele grundstrukturen i mappet ændres og tilpasses den enkelte cykel og den tolerancer. Bliver lavet med en 100-400km på feltet og en 100+ rulninger på bænken

Personligt ville jeg ikke bruge penge på en teka box justering, da det bare ikke er godt nok

• #4   16. sep 2007 Uha uha det lyder indviklet det der Seb.... smiley Nu må jeg lige spørge dig vedr min triple: Den er købt med et komplet Arrows system på og fik at vide, at den havde fået et custom map til dette. Men er nu ret sikker på at det er på den originale computer, da jeg intet har hørt om PowerCom... Så alt det der med Teka box osv er det kun på sådan en SV, eller er det generelt? Syntes egentligt min trækker helt rent op gennem hele området, den skyder ikke uafbrændt benz af når jeg slipper gas, så havde egentligt tænkt at en PowerCom ville være spild af penge, men nu bliver jeg jo i tvivl....??

• #5   16. sep 2007 ved ike med triplen. Men på suzuki er den mlighed for at justere på den originale box ikek ret god. Tekan boxen justerer kun suzukier.

På min KTM er den væsentlig bedre, dens cdi virker som en opwercommander, og så er den intelligen, dvs den justerer sig selv ud fra hvad den lærer. Ikke kun ud fra vejrforhold, tryk og temp osv

Det er svært at sige, men find ud af hvordan en Triple kan mappes (dvs hvad der er af muligheder på cdien).

Du kan smide en pc3 på en hente et map til systemmet, men inden du gør det skal du vide hvad map der ligger i cdi´en, da de skal passe sammen.

Kommentér på:
Rullefelt

Annonce