760 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Rullefelt Rullefelt
Jeg er den glade ejere af en ny sv650s fra 2007.
Har ikke meget forstand på teknik,tun osv.. Men har fået sat en anden potte på min maskine, og har læst rundt omkring, at det nok er en god ide at få den på rullefelt..
Hvad er så alt det der "pipecross, powercommander osv, som man kan få lavet" ?? hvad gør det, og er det lovligt??
Hvis I evt har nogle links til steder som udfører det, og evt priser
Hav en fortsat god aften
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Jeg vil anbefale det, - så du undgår havari senere... pga. den kører for mager blanding og evt. brænder ventiler eller stempler... ja eller smider et plejlstangsleje...
og få evt. et mere åbent luftfilter på inden... så kan du få det optimale ud af din rulning... et mere åbent filter vil give bedre luftflow og bedre økonomi i din kørsel v. pæn kørsel. mht powercommanderen, den vil jeg spare og i stedet bruge pengene på en ordentlig bagdæmper... da jeg selv synes at de sv'ere er lidt bløde i det bagi og bliver ustabile når man kører dem som de har fortjent... (læs hårdt)...
mvh Offslow
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Du skal have en powercommander på den, og så evt et åbent filter.
Der findes maps inde på powercommanders hjemmeside du måske kan bruge. Det bedste er et custom map, men det koster fra 1500-2000kr uden powercommander (en powercommander koster 2200kr).
Så længe det bare er en slipon kan du godt nøjes med at map fra deres side. men optimalt er klart et custom map.
du kan evt kigge ud i min garage, så kan vi montere powercommanderen og smide et map i der passer (hvis vi kan finde et). Bor i Odense
Monterede for 5 uger siden en pc3 på en SV´er med komplet anlæg. Vi brugte et map fra en anden sv´er der var kørt ind med samme setup.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Det tager en 3-10 rulninger og 10 sekunder for hver justering med teka boxen! Kan gøres på under 1 time, da boxen kun justerer i 5 områder (throttle positions 0,10,25,50,75 og 100 mener jeg det er. Og områderne er ikek rpm bestemt!!!!!) Har flere gange haft sådan en box i hånden. Teka boxen kan kun grovjustere mappet, dvs ikke ændre på mapstrukturen, kun på større oråder i mappet, så det er langt fra optimalt! Til en slipon kan det gå, men så hellere en powercommander og et map fra nettet (koster prisen på en powercdommander)
Et custom map koster 500kr i timen hvis man kommer med powercommanderen selv. (og cirka 3500inkl powercommander),. De penge er givet MEGET bedre ud, da hele grundstrukturen i mappet ændres og tilpasses den enkelte cykel og den tolerancer. Bliver lavet med en 100-400km på feltet og en 100+ rulninger på bænken
Personligt ville jeg ikke bruge penge på en teka box justering, da det bare ikke er godt nok
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
På min KTM er den væsentlig bedre, dens cdi virker som en opwercommander, og så er den intelligen, dvs den justerer sig selv ud fra hvad den lærer. Ikke kun ud fra vejrforhold, tryk og temp osv
Det er svært at sige, men find ud af hvordan en Triple kan mappes (dvs hvad der er af muligheder på cdien).
Du kan smide en pc3 på en hente et map til systemmet, men inden du gør det skal du vide hvad map der ligger i cdi´en, da de skal passe sammen.
Rullefelt