2.017 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Powercommander og rulning Powercommander og rulning

Hej

Jeg vil gerne spørge om noget. Jeg undrer mig over dette. Hvad er det lige præcis en powercommander og rulning gør ved motorcyklen. Giver det flere hestekræfter og giver det højere fart eller gør det at man får en motorcykel der kører mere jævnt og i så fald hvad betyder dette ?

Til info kan jeg nævne at det er en gsxr 750 k7 jeg er lidt ny på området vedr. Powercommander så jeg håber at blive lidt klogere på det


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Powercommander og rulning
  • #1   8. apr 2019 Min tidligere Honda VFR 800 fik hos Mr. Dyno monteret en Power Commander fordi den gik ret urolig. Bagefter havde den mistet ca. 2 hk., men den spandt som en mis.
    De manglende 2 hk. kunne man slet ikke mærke, men jeg fik en cykel der fik en dejlig rolig gang. Det var alle pengene værd.


  • #2   8. apr 2019 Nå. Jeg troede ellers det gav flere heste ??

  • #3   8. apr 2019 Det gir nødvendigvis ikke flere HK, men det gir en mere smidig og velkørende cykel.. og en langt bedre gasrespons i mellem området...

    Har du brug for at køre hurtigere end de 260-270 km/t din 750'er kan klare, så skal du købe en 1000'er..:-)


  • #4   8. apr 2019 En Power Commander giver den størst effektstigning hvis der monteres et luftfilter med større gennemstrømning og en potte med mindre modstand - dette kan dog variere en del fra model til model.
    En roligere motorgang opnås næsten altid, da de fleste mc'er har en mager blanding i lav/mellemområdet pga emissionskrav.
    Min mc fik kun ca. 5 hk/10 nm mere på toppen efter montering af en Power Commander, men 25 % flere hk og nm i lav/mellemområdet. Og det kan mærkes smiley . Tillige er den nu blevet langt mere kørebar, da gassen tidligere var rimelig on/off. Alt i alt er forskellen som dag og nat - Helt klart de bedste penge der er brugt på den!


  • #5   8. apr 2019 Spar pengene og køb en boosterplug istedet! Det virker bare! Dansk udviklet af en af de største eksperter vi har herhjemme på området, Jens Lyck! Har haft den sidden på såvel min VN900 samt nøjagtigt samme maskine som du har k7 750 Gixxer! Den giver præcis det den skal og ikke mere!

    Ved at der er flere forhandlere der nu accepterer dem som "originalt" udstyr på mc`en og at garantien derfor ikke bortfalder hvis du få sådan en monteret - Ganske enkelt fordi mc`en bare kører bedre og renere!

    Problemet er, at motorcykelfabrikanterne jo ikke bare kan laver mekanik og software som de har lyst til, de skal tage højde for, mest af alt, emissionskrav! Det kan ende med en mc der bestemt ikke render 100% optimalt og oftest ender med at være død i mellemområdet!

    Min VN900 skød som en i H`, derudover tøvede den volsomt mellem 3500-4500rpm, Boosterplug`en fjernede ihvertfalde 90% af problemerne - Ikke dårligt for en plug/ n play enhed!

    Og ja, jeg var nøjagtigt ligeså skeptisk som alle andre, men det fungerede langt bedre end jeg turde have håbet på!

    På min gixxer havde jeg også en overgang et Powercommander som jeg faktisk købte brugt her på MCG! Jeg lavede bare et flat 5% map til den og det fungerede stort set ligeså godt som Boosterplug`en - Fjernede den tøven der var i midterområdet! Skulle du vælge en Powercommander, så LAD VÆRE at vælge de maps der ligger forprogrammeret til hvert enkelt model, de er helt ude i skoven og i visse tilfælde laver de en forøgelse på over 40%, hvilket er helt blæst, ihvertfalde uden at sikre sig at det er nødvendigt og at det ikke skyldes at mekanisk problem!


  • #6   8. apr 2019 #5:
    Du har sikkert ret i dine erfaring med Booster Plug på din mc smiley .
    Jeg har også prøvet en Booster Plug på min mc - også med et godt resultat (jævnere motorgang - især fra tomgang til mellemområdet), men forskellen på Butt Plug'en og kombinationen af et åbent luftfilter/Power Commander er sindsyg stor på min mc. Nu er den en raket med en endnu jævnere motorgang...


  • #7   8. apr 2019 En powercommander monteres mellem motorstyring og indsprøjtningsdyser, den kan ændre den mængde benzin dyserne giver afhængig af omdrejninger og gasspjældsåbning. Oftes mangler motoren benzin for at lave en effektiv forbrænding, det bruger man powercommanderen til at kompensere med. På et rullefelt måles forbrændingen ved 5-10-15-20 osv graders åbning over hele omdrejningsregisteret, i det map der lægges ind i powercommanderen, justeres benzinmængden til den rette ved alle forhold, det resulterer i en bedre kørende mc.
    Det giver ikke nødvendigvis flere hk, hvis ikke den kombineres med andre performance dele, men kan sagtens være pengene værd alene.
    Som andre nævner, giver det ikke nogen mening at montere powercommander uden en indkøring, eller en booster plug for den sags skyld, såkan du lige så godt snyde temperaturføleren med en skydemodstand, til en halvtredser fra radiolageet.
    http://www.fvmotor.dk/index.php/features/tutorials


  • #8   8. apr 2019 Hmmm det lyder meget teknisk. Jeg skal helt klart have powercommander på et eller andet tidspunkt og samtidig have den rulllet eller indkøring. Men mit næste spg er så at jeg er jo ret vild med den originale udstødning. Behøves man at skifte udstødning når man har fået den rullet og sat powercommander på ?

    Syntes det ødelægger udsender lidt hvis jeg skal til at skifte udstødning. Så anden udstødning er udelukket medmindre vi snakker om taylormade


  • #9   8. apr 2019 Boosterplug er noget fornæret amatør pis !! smiley

    Der er ingen grund til at sætte en powercomander på en gix k7, den kan justeres i orig boksen.


  • #10   8. apr 2019 Orig udstødningen er ikke grim..... Men FUCK den er tung.....

  • #11   8. apr 2019 Brian s

    Ja den er fed. Men jeg kan godt leve med at den er tung. Så slemt syntes jeg nu heller ikke det er.

    Jeg tager på bare den grimme originale nr. Plade holder af. Det sparer den alligevel noget vægt (ironi)

    Ved ikke hvorfor den tidligere ejer ikke har skiftet den. Men jeg har købt den brugt i hel original tilstand smiley


  • #12   8. apr 2019 Du må endelig ikke købe en Taylormade...

    Designet er fantastisk... kvaliteten er virkelig elendig... jeg blæste 2 i stykker på min 1000'er må 10.000 km...


  • #13   8. apr 2019 Synes Toce laver nogle temmelig frække løsninger.

    profilbillede
  • #14   9. apr 2019 Ok tak nicky

    Det er hermed noteret smiley


Kommentér på:
Powercommander og rulning

Annonce