2.017 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Powercommander og rulning Powercommander og rulning
Hej
Jeg vil gerne spørge om noget. Jeg undrer mig over dette. Hvad er det lige præcis en powercommander og rulning gør ved motorcyklen. Giver det flere hestekræfter og giver det højere fart eller gør det at man får en motorcykel der kører mere jævnt og i så fald hvad betyder dette ?
Til info kan jeg nævne at det er en gsxr 750 k7 jeg er lidt ny på området vedr. Powercommander så jeg håber at blive lidt klogere på det
0 synes godt om
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
De manglende 2 hk. kunne man slet ikke mærke, men jeg fik en cykel der fik en dejlig rolig gang. Det var alle pengene værd.
okt 2018
Følger: 13 Følgere: 154 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 89
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
Har du brug for at køre hurtigere end de 260-270 km/t din 750'er kan klare, så skal du købe en 1000'er..:-)
mar 2008
Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 101
En roligere motorgang opnås næsten altid, da de fleste mc'er har en mager blanding i lav/mellemområdet pga emissionskrav.
Min mc fik kun ca. 5 hk/10 nm mere på toppen efter montering af en Power Commander, men 25 % flere hk og nm i lav/mellemområdet. Og det kan mærkes
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Ved at der er flere forhandlere der nu accepterer dem som "originalt" udstyr på mc`en og at garantien derfor ikke bortfalder hvis du få sådan en monteret - Ganske enkelt fordi mc`en bare kører bedre og renere!
Problemet er, at motorcykelfabrikanterne jo ikke bare kan laver mekanik og software som de har lyst til, de skal tage højde for, mest af alt, emissionskrav! Det kan ende med en mc der bestemt ikke render 100% optimalt og oftest ender med at være død i mellemområdet!
Min VN900 skød som en i H`, derudover tøvede den volsomt mellem 3500-4500rpm, Boosterplug`en fjernede ihvertfalde 90% af problemerne - Ikke dårligt for en plug/ n play enhed!
Og ja, jeg var nøjagtigt ligeså skeptisk som alle andre, men det fungerede langt bedre end jeg turde have håbet på!
På min gixxer havde jeg også en overgang et Powercommander som jeg faktisk købte brugt her på MCG! Jeg lavede bare et flat 5% map til den og det fungerede stort set ligeså godt som Boosterplug`en - Fjernede den tøven der var i midterområdet! Skulle du vælge en Powercommander, så LAD VÆRE at vælge de maps der ligger forprogrammeret til hvert enkelt model, de er helt ude i skoven og i visse tilfælde laver de en forøgelse på over 40%, hvilket er helt blæst, ihvertfalde uden at sikre sig at det er nødvendigt og at det ikke skyldes at mekanisk problem!
mar 2008
Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 101
Du har sikkert ret i dine erfaring med Booster Plug på din mc
Jeg har også prøvet en Booster Plug på min mc - også med et godt resultat (jævnere motorgang - især fra tomgang til mellemområdet), men forskellen på Butt Plug'en og kombinationen af et åbent luftfilter/Power Commander er sindsyg stor på min mc. Nu er den en raket med en endnu jævnere motorgang...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Det giver ikke nødvendigvis flere hk, hvis ikke den kombineres med andre performance dele, men kan sagtens være pengene værd alene.
Som andre nævner, giver det ikke nogen mening at montere powercommander uden en indkøring, eller en booster plug for den sags skyld, såkan du lige så godt snyde temperaturføleren med en skydemodstand, til en halvtredser fra radiolageet.
http://www.fvmotor.dk/index.php/features/tutorials
okt 2018
Syntes det ødelægger udsender lidt hvis jeg skal til at skifte udstødning. Så anden udstødning er udelukket medmindre vi snakker om taylormade
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Der er ingen grund til at sætte en powercomander på en gix k7, den kan justeres i orig boksen.
jan 2012
okt 2018
Ja den er fed. Men jeg kan godt leve med at den er tung. Så slemt syntes jeg nu heller ikke det er.
Jeg tager på bare den grimme originale nr. Plade holder af. Det sparer den alligevel noget vægt (ironi)
Ved ikke hvorfor den tidligere ejer ikke har skiftet den. Men jeg har købt den brugt i hel original tilstand
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
Designet er fantastisk... kvaliteten er virkelig elendig... jeg blæste 2 i stykker på min 1000'er må 10.000 km...
jan 2012
okt 2018
Det er hermed noteret
Powercommander og rulning