skuffende hk forøgelse skuffende hk forøgelse
har købt mig en R1 fra 07 og fik den målt til 157 hk på hjulet helt standart til et åben hus, vilket er meget godt for en standart cykel, nå men har jo i handlen købt complet akrapovic evo, powerkomander og K&N filter, fik den kørt op til ks motor i vejle hvor den er købt og rullet før de monterede det og efter det var monteret og hvad skal man sige 160 hk siger deres standart og nu 163 hk altsor 3 hk, det er bar ikke godt nok så, tror jeg vil have den til et værksted som mchospitalet eller midtfyns mc og få dem til at køre den poverkomander ind istedet for 3 hk, kan ikke passe,
se min profil, de sidste billeder er målingerne og skriv gerne en komentar
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13631&ipc=53238
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Yamaha er jo ikke en eller anden lille snot fabrik fra landet, der ikke akn finde ud af at hive heste ud af deres motore. Så får at du virkelig får noget ekstra ud af den, skal der mere seriøs tuning i brug. Meeen så ryger brugbarheden til landevejskørsel.
Du kan evt køre den på det samme rullefelt som målte den til 157hk og se hvad det giver.
Meeee du har jo fået 8-9 ekstra heste ved 6500 rpm, det kan du mærke i din dagligdag. Om du fik 10 heste mere på toppen ville du ikke kunne mærke forskel.
/
Jesper
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
tag et smut til FV motor eller Mr Dyno hvis det skal være ordentligt!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
R1 motoren er en af de mest optimerede som markedet overhovedet kan byde på, så man skal da være mere end almindeligt optimistisk for at tro man kan klare opgaven bedre end Yamaha. Husk lige på de har et miljøkrav at leve op til, som du temmelig sikkert ser stort på...
Jeg har ikke hørt om nogle andre som kunne få et positivt resultat ud af udstødning + powercommander på en R1'er - så 3 hk er slet ikke tosset....
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
(link fjernet)
Mvh.
Ronni G.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
ser fin nok ud ifl denne her
scroll ned ti kurven, det er vist en af de sidste sider
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Hvad lavede de ved KS? Et map fra nettet?
Det kan helt sikkert også bruge hvis du finder et der matcher dit setup og et fra europa
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Hvis ikke jeg tager fejl, er det bedste vel at få den rullet før og efter trimning på samme felt?
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Men ja rulning på samme felt før og efter siger jeg også.
Og Lennart: Ja en vil altid ha mere ha ha ha Min egen var desværre ikke klar, nok også godt det samme. for med de cykler folk de er ved at ha, så skal man sku da ha både det ene og det andet på for at være med. Det er sku nogle giftige cykler de ny/nyere 1000 ccm. Og så med den vægt de har. Så kan min med rette bilve kaldt en færge...:-)
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Det er gazz Gitte du kan tage det... Av min skulder når vi ses.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Men folk har det godt nok med at fokusere på deres tal ALT for meget i stedet for at bruge tid på kørbarhed og harmonisk motorgang. Jeg kender sq ik nogen der kan udnytte 163 eller 160hk på hjulet ude på vejene - og hvis de findes, var det nok en bedre ide at køre banerace.... For offentlighedens sikkerhed...
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
du solgte engang nogle andre greb til en R1er er det noget du skaffer hjem eller var det bare noget du havde liggende
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 7 Emner: 91 Svar: 1.894
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Ikke selve resultatet
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Så tror ikke du skal regne med meget mere. Måske 1/&½ eller 1 hk mere ved et custom map
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
sebastian du skriver jo også gladligt at din fik 2 hk mere hele vejen op og giver det to hk mere bliver man jo også glad vis man ved at det er det man kan hente, de 3 hk kostede jo 20000 så med den helt rette indstilling får jeg moske 1 til to hk mere men det er jo også 33 til 100 procent mere end den fik for de 20 kilo
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Powercommanderen giver bare bedre blandingsforhold og mere smidigmotor. På de fleste cykler henter en powercommander ikke flere hk
Tag til FV motor, hans bænk måler noget højere end Mr. dynos selvom det er samme bænk
Så selv samme bænke er er forskel på. Det kan være en temeperatur censor i rummet der er placeret et sted hvor der måske er lidt varmere. Således bænken korregerer! Eller andet måleudstyr. Der skal ikke meget til
jun 2005
Følger: 113 Følgere: 112 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 936
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
du henter ikke 19hk p åen zx10´er! Det kræver som udgangspunkt andre toppe, knaster osv.
Derudover kan du ikke smamenligne resultatet fra 2 bænke.
Jeg har målinger liggende på min TL´er der siger 115 og 125. Det er med samme setup
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Han sgade at mange racer ikke får ret meget mere end 2-3 HK mere på toppen og det er dyre købte HK. Men det er jo i bund og mellemområde der kan hentes noget.
Når fabrikken dyster om top HK er det jo klart at de sørger for at de går "godt" på toppen for ellers henter de jo ikke de tal de gerne vil.
Så slækker man lidt på de andre områder.
3 HK på toppen er da ganske fint. Men jeg vil tro at de mc ser en del bedre ud på dens bund og mellem tal.
Men vil du have det spiller max..... Så er det Mr.Dyno.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Desuden ser mit kurve ond ud. Skal lige siges at de nye kruver ikke er lagt ind endnu - men de er endnu bedre. Og de gamle var ellers gode nok...:O)
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Den tommelfinger regel er nok mere for en yamaha jog (eller hvorn det staves)
Jeg kan til nød forstå din skuffelse over ikke at have mere end 3 hk heste ekstra til den pris. MEN ikke når jeg ser din kurve... Det er fandme en dejlig forbedring..
/Jesper
skuffende hk forøgelse