{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning
  • #2   13. jul 2017 "Tune" en MC ? Det er ikke rigtig noget man gør, så vidt jeg ved. Alt afhængig af MC model og størrelse er der nogle tiltag man kan gøre, som optimerer ydelsen.

  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   13. jul 2017 Ved du hvor men kan få gjodt det henne ? smiley

  • #4   13. jul 2017 Som 18 årig må du max køre 125 cm med 15 hk. Hvis du vil bryde loven (hvilket jeg såmænd godt kan forstå) så gør det dog ordenligt, køb en større MC smiley

  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   13. jul 2017 Har detsvære lige købt en

  • #6   13. jul 2017 https://www.fvmotor.dk

    Finn er skide dygtig og ved 110% hvad han laver!


  • #7   13. jul 2017 Nu er der jo ikke bare en knap under sædet man kan dreje for at få flere heste. Typisk kan det slet ikke betale sig økonomisk at gå i gang, da det som udgangspunkt kræver større ombygning af motor, indsprøjtning osv. En motorcykel kan ikke tunes så nemt som en scooter, da den normalt er bygget til at have de heste den har og ikke er droslet som de fleste scootere/knallerter.

    Hvad er det for en cykel du gerne vil "tune"?


  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   13. jul 2017 Det er en ktm duke 125 rc 2015

  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   13. jul 2017 Okay søger mest NM

  • #13   13. jul 2017 En anden gearing er vel billigste løsning, men hvor meget det går ud over toppen på sådan en, tja smiley

  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   13. jul 2017 Okay tak smiley

  • #16   13. jul 2017 #15 big bore kit så er vi jo over de 125ccm og ulovligt

  • #18   13. jul 2017 Ikke med ændring af gearing som jeg foreslog!

  • #19   13. jul 2017 En duke 125 kan ikke slæbe en større gearing.
    125 og 200 har samme blok. Opgrader og få 10hk


  • Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #20   14. jul 2017 Det var sgu ikke meget at det big bore gir, optimering af 125 kittet alene kunne let smide mere end de 2 hk mere, da det i forvejen er et meget sløvt 125cc.

    Så min tanke er at de har givet det extra cc, til noget moment, og så lavet det godt droslet, så den lille KTM kan holde til det, Lige som visse scooter/Knallert kit, Da den nok ikke ville kunne klare et tunet 170cc.

    Med 170cc kittet kan du nok roligt geare din cykel en del op, og derved køre i lavere rpm med en del højere fart.

    mvh


  • #21   14. jul 2017 Efter min mening kan det ikke betale sig at bruge penge på den slags.Kør på den som den er,,og brug pengene på en større mc når du kommer dertil.

  • #22   18. jul 2017 du kan få et 160cc big bore cylinder kit til din mc, og så med ny cdi, justering af gassen og luftindtaget. nok en åben udstødning. og så kan du muligvis komme op omkring 20hk. hvis du laver det selv koster det nok mellem 5000-10000kr på et værksted vil det nok være omkring 15000-20000kr da motorbloken nok skal fræses lidt større og det koster vidst dyrt... så det billigere at køre en større motorcykel end du må det koster kun 7000 kr hver gang de fanger dig smiley
    og du vil få samme bøde hvis ikke højere ved at blive taget på en tunet a1


  • #23   18. jul 2017 Lev med det du har, for kommer du ud for en ulykke så vil forsikringen ikke være meget værd hvis de opdager du har kørt uden for kategori, lidt ligesom at køre lastbil på personvognskørekort, det må man heller ikke.

  • #24   18. jul 2017 Hvorfor bringer du det på banen IGEN Allan ?
    Det er den mest diskuterede ammestuehistorie i mcg's levetid.....


  • #25   18. jul 2017 Du mener ikke der forekommer regres i det tilfælde Brian?

  • #26   18. jul 2017 NEJ det gør det ikke....
    Ansvarsforsikring dækker medmindre der køres GROFT uforsvarligt. Ikke at have kørekort betegnes ikke som groft... Det har mange advokater og betjente desværre måttet sande når de blev presset op i en krog..


  • #27   18. jul 2017 Hvornår er det så groft uforsvarligt, hvis en på 16 kører galt med et lastvognstog, men ellers har kørt pænt? Jeg synes det er groft uforsvarligt!

    Men forsikringen betaler altså UANSET om man har kort til kategorien, og det ikke skønnes uforsvarligt?


  • #28   18. jul 2017 Du kan godt selv vurderer hvornår kørsel opfattes som groft uforsvarligt..... smiley


  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #29   18. jul 2017 100 % det eneste der mangler er bare at jeg gener vil lidt hurtigere op i fart.

  • Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #30   18. jul 2017 Ellers kan du spare mange penge, ved at bytte med min Skipper scooter, så når du meget hurtigere 100kmt + smiley

    mvh


  • #31   20. jul 2017 Jeg kan godt forstå at man gerne vil have flere HK ud af en 125'er, for den er så underbemandet, at den faktisk er farlig at køre på udenfor byerne. Pudsigt nok må Alexander gere tage bilkørekort og sætte sig ind i en 300 HK Bimmer eller lignende dagen efter. Han må endda gerne gøre det som 17-årige hvis hans mor er med, men hun kan jo også sagtens nå både speeder, bremse og rat fra passagersædet. FDM (Foreningen med Dumme Meninger) synes det er OK.
    Jeg ville ikke tilråde at kaste sig ud i større projekter, for det er ikke pengene værd, for det er jo ikke som i gamle dage hvor lidt intelligent filearbejde, eller en anden knast og topstykke var det der skulle til. Lev med den så længe det varer, og brug i stedet for pengene på en rigtig motorcykel når den tid kommer.
    Jeg ved det ikke, for det har aldrig været aktuelt, men i Tyskland er det muligt at leje motorcykler. Må Alexander leje en større MC der, og køre på ferie (også i Danmark) med sit danske kørekort til 125cc?
    Der findes ingen erstatning for kubik.


  • #32   20. jul 2017 Ved ikke hvad en Duke 125 køre på toppen men er man villig til at miste topfart er gearing altid en løsning. Jeg gear min maskine om så den er hurtigere i acceleration men det koster lidt på toppen. Modsat så det for mig ligemeget om den gå 210 eller 190km/t da fartgrænsen er 130km/t på strækninger jeg aldrig rigtig køre.

  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #33   4. aug 2017 # 2
    Foshøj du har lige givet den perfekte danske definition af det engelske substaniv "tuning". Du har dog udelukket brug af optimerede komponenter, hvilket der ikke er belæg for.


Kommentér på:
Tuning

Annonce