{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

JoHa
JoHa
Tilmeldt:
4. aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31

ECU+K&N til Ducati S4R med Arrow udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hej MCGalleri

Har brug for rådgivning og delte erfaringer til min nye gamle Monster.

Har for nylig anskaffet mig en fantastisk Ducati Monster S4R, med fuldt Arrow system.

Lyder fantastisk, og i følge Arrow's hjemmeside følger der hverken ECU eller luftfilter med, eller anbefalinger.
- Må dog desværre indrømme at den kører lidt ujævt ved jævn fart, samt prutter en smule under decelleration. Skal nævnes det er en lille smule, jeg er nok bare lidt for sippet - det skal satme køre ordenligt smiley og en prut fra udstødningen forbinder jeg med dårligt blandingsforhold eller på anden måde forkert ventilering af forbrændingen. Er derfor nærmest pinlig nrå jeg kører og den hakker en smule eller prutter lidt...

Mit spørgsmål!:
Har I nogen erfaringer elelr tips?
Vil det hjælpe med et K&N luftfilter fx?
Kan/skal jeg købe en ny ECU? i såfald hvor og hvilken?

Håber I kan hjælpe smiley

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ECU+K&N til Ducati S4R med Arrow udstødning?
  • #1   6. jul 2017 Gør dig selv en tjeneste og meld dig ind i Ducati Klub Danmark og stil dit spørgsmål dér, eller find et dedikeret Ducati Monster forum på nettet (ducati.ms) eller FB. Det er der, den virkelige hjælp er.

    Herinde er der for mange, der bare sidder og gætter og skyder fra højre og venstre uden at kende din DUC i detaljer. Måske du kan være heldig, hvis én af de få Ducatister herinde gider og svare, men de sande eksperter finder du ikke her.


  • #2   6. jul 2017 Der skal bare en Powercommander på den og mappes på hver cylinder.

  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #3   6. jul 2017 Lyder simpelt, men mapping af en cylinder lyder krævende?

    http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_maps_installs_product_buy_options.aspx?mdlyrid=733-411&make=5&model=329&make-n=Ducati&model-n=Monster S4R&year=2007&mk=5&mdl=329&yr=1376

    Ser simpelt ud, man kan bare downloade et map der passer til lige præcis min udstødning... smiley
    men.. desværre kun til S4R 07 og ikke 06


  • #4   6. jul 2017 Hvis du ikke gider at melde dig ind i noget og lave lidt reseach selv, så er "quick fix'et" f.eks. at ringe til Promotor og tale med Brian.

    http://www.promotordanmark.dk/


  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #5   6. jul 2017 promotor ser klart ud til at være et kald værd - også selvom jeg forventer en lidt dyr fornøjelse.

    Må jo erkende jeg havde forventet at man bare kunne købe en ECU og skifte den sammen med et luftfilter... smiley


  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #6   6. jul 2017 Jeg venter på medlemsnummeret hos DKD smiley
    Dvs udover mine utallige google søgninger, så er dette en del af min research smiley


  • #7   6. jul 2017 Hvis du tror at indkøb af en PowerCommander med indkøring på Dynojet er billig, så...

    Og bare køb af en PowerCommander og brug af std. map er ingen garanti for at din situation bliver bedre. Du kan meget vel stå i samme situation som nu.

    Du er nød til at tale med nogen, som kender de forskellige muligheder til netop din Monster, der er til Ducati andre muligheder end PowerCommander.


  • #8   6. jul 2017 Det er sådan set ret simpel, at lave den mapning. Der bør være gasudtag på hver af dine forrør. Så det er bare der man tilslutter gasmålerenen.

    Ducati'er er MEGET kendt for at have, en meget forskellig forbrænding, på hver cylinder. Derfor er det så vigtig med mapning på hver cylinder.


  • #9   6. jul 2017 Jeg har en Ducati Supersport, som jeg har monteret Termignoni race cans og åbent K&N luftfilter, og den medfølgende race ECU var ingen gevinst for mig. Måske i top end, men ikke i mid range, hvor jeg kører.

    Der findes nogen, som hedder Rexxer, som udbyder re-maps and std. ECU'en, som mange er meget tilfredse med. Google det evt., der er nogle samarbejdspartnere i DK, som udbyder denne re-map fra Rexxer.


  • #10   6. jul 2017 Du skriver, at du lige har fået din Monster, og at Arrows systemet sad på, og at du syntes at den går lidt ujævnt og prutter ved deacceleration.

    Det kunne egentlig lyde ganske normalt for en DUC især ved lavere rpm. Har du haft DUC før?

    Er du sikker på, at det ikke kan være andre ting?

    Hvis jeg var dig ville jeg gå ned til den nærmeste Ducati forhandler og få dem til at trille en tur på den og få en kyndig vurdering af, om den kører som den skal eller ikke.


  • #11   6. jul 2017 Salkin, du tror så en remapning, er bedre end en standart map fra nettet ?
    opløsningen i standart ECU'en er lang mindre end i den nye PC V.

    Det Joha beskriver er temlig let at fjerne, jeg har nok mappet, et godt stykke over 300 Ducati'er. Så det er ikke ligefrem, fordi jeg ikke har erfaring på området.


  • #12   6. jul 2017 Standard map fra nettet kan aldrig blive helt optimalt, det kommer jo også an på hvor meget arbejde en producent af et map har lagt i det.

    Et std. map fra Rexxer, f.eks. kan findes til en bestemt DUC med forskellige upgrades (udstødning, åben luftfilter osv.) og jeg har læst rigtig mange gode anmeldelser af denne. Men det er og bliver stadig kun et std. map.

    Bedste løsning er, som du selv skriver, at få et custom map, bl.a. ifb. med dyno, men så løber det også op.

    Men, hvis OP ikke har haft DUC før, så ville jeg først undersøge om den kører som den skal, og så derefter finde ud af, om det er noget andet, der skal laves, eller om han vil optimere med maps, dyno osv.

    Måske han har fået std. udstødningen med i handlen og evt. kan prøve den og se om den kører "bedrer" med den.


  • #13   6. jul 2017 Du finder ALDRIG to motore der går ens, så jeg forbeholder mig rettet. Til at tvivle på alle løsninger der ikke er custommade.

  • #14   6. jul 2017 Ja, helt enig, men hvis han lige har fået den, ingen kendskab har til DUC, og direkte kaster sig ud i PC og maps, for at løse en ujævn motorgang, så ville lige først forsikre mig at den er OK, og kører som den skal, før han begynder at smide penge efter PC, maps osv.

  • #15   6. jul 2017 Da jeg bode i Danmark, gav jeg altid den garanti. Hvis kunden ikke kunne mærke en positive effekt af en PC / Custom maps. Så var det gratis, jeg har fået mine penge HVER gang.. smiley

  • #16   6. jul 2017 Det er super service.

    Men hvis man går ned til en forhandler, som ikke har direkte kendskab til din DUC, for at få den dyno'ed med PC og der i virkeligheden er et andet justerings problem med DUC'en, så har man fat i den forkerte løsning.

    Og så hjælper det ikke på problemet, at man kan få sine penge tilbage, andet end at man kan konstatere, at der er noget andet i vejen.


  • #17   6. jul 2017 Ducati'er er virklig ikke et problem, hele problemet ligger i mapning på hver cylinder.



  • #18   6. jul 2017 Så uden selv at have set og hørt OP's DUC, så diagnosticerer du her over nettet, at der intet er i vejen med den og det bare er at komme i gang med PC og dyno.....

    Det var så netop min pointe med mit første indlæg, at søge råd andre steder, hvor folk virkelig ved, hvad de taler om.


  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #19   6. jul 2017 Puha ham OP lyder som en DUC-noob....! smiley smiley

    Må dog erkende at jeg har arbejdet hos FI motorcykler i et års tid som ducati mekaniker, og havde en 750SS fra 96' før denne. 750SS kørte dog altid ujævnt.. især efter en utrolig sørgelig oplevelse hos MChjørnet i Hillerød...
    Det er dog 10 år siden jeg sidst har skildt en ducati ad, og den gang var jeg nok lidt ung og ikke lagde så meget modenhed i at lære..

    Jeg tror dog at jeg konkludere, at en tur til Brian hos FI kan betale sig..

    Tak for alle jeres professionelle responses, interessant samtale at være fluen på væggen under.


  • #20   6. jul 2017 Det lyder som et fornuftigt første step smiley

  • #21   6. jul 2017 Næææææ det gør jeg ikke, men det nu engang fremgangsmåden, på 99% af alle de cykler jeg får ind.
    Det første jeg gør, er at tilslutte diagnose værktøjet. For at se om der er fejl, og jeg starter IKKE med nogen form for fejlsøningen i indsprøjtningssystemet. Før den står på rullefeltet, hvor jeg har alt det måleudstyr den slags kræver.


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #22   6. jul 2017 Brian hos fi er en rigtig klamphugger,og inderhaveren er en ligeglad fjols,de ødelægger mere end de laver ved service,dem holder jeg mig fra...

    Men find ud ud først om der ligger fejlkoder i ecu,om motoren går som den skal,om div sliddele skal udskiftes,inden du begynder at mappe.
    Og som før skrevet tag fat i nogle folk det kendrr modellen.


  • #23   6. jul 2017 Jeg mente Brian fra Promotor.....

    Dog ked af at høre, at du har dårlige erfaringer fra FI Motorcykler (Sorø), kender flere der har haft gode erfaringer.

    Men sådan er det jo.


  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #24   6. jul 2017 Mester mekaniker hos FI hedder også Brian smiley

  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #25   6. jul 2017 Så ville jeg anbefale "flere" at gennemgår de ting som "mestermekanikeren" har skruet på!
    Når man nosser i at skille 1 år gammel mc ad til første service og ødelægger både gevind,bøsninger,ridser hvad man har rørt ved,mister specielle skiver og bolte og erstatter dem med almindelige,limer gummibøsningen sammen med FLYDENDE pakning,så kan jeg ikke kalde ham andet end en fucking idiot!
    Jeg tør ikke at køre derud igen...


  • #26   6. jul 2017 Det lyder ikke som "premium" sevice. Men mon ikke man kan finde utilfredse kunder (også selvom det er berettiget) hos alle forhandlere?

    Hvis du mener, at det er et generelt problem, eller kender andre med samme erfaring, hører jeg det gerne.


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #27   6. jul 2017 Det er min eneste dårlige erfaring igennem 14 år.
    Jeg kørte til dem(første og eneste gang),da de er mærkeforhandlere og burde have styr på selv det mindste. Indehaveren valgte ikke at svare på mine utallige mails...
    Hold Jer fra de amatører...


  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #28   7. jul 2017 Vi er enige om ejeren, husets personlighed og kunde fokus er direkte elendig..

    Men efter ét år ved Brians side, kan jeg 100% stå inde for hans evner, han er uden tvivl danmarks bedste mekaniker - Desværre er det stedet, især Finn, der lægger op til billige "crosser-on-the-go"-løsninger..

    Uanset hvad,
    min S4R kører upåklageligt ved "sjov" kørsel. Problemet ligger ved a-b kørsel hvor den prutter en smule ved decceleration samt en smule ujævn motorgang ved jævn "lav" fart.

    Konklusion,
    En erfaren Ducati man får lov at få en tur. - Kan jo være mig der sammenligner med en række-fire..

    Tak!


  • #29   8. jul 2017 troede at en duc bare kører sådan... Men hvad ved jeg - ikke en fis...

Kommentér på:
ECU+K&N til Ducati S4R med Arrow udstødning?

Annonce