ECU+K&N til Ducati S4R med Arrow udstødning? {{forumTopicSubject}}
Hej MCGalleri
Har brug for rådgivning og delte erfaringer til min nye gamle Monster.
Har for nylig anskaffet mig en fantastisk Ducati Monster S4R, med fuldt Arrow system.
Lyder fantastisk, og i følge Arrow's hjemmeside følger der hverken ECU eller luftfilter med, eller anbefalinger.
- Må dog desværre indrømme at den kører lidt ujævt ved jævn fart, samt prutter en smule under decelleration. Skal nævnes det er en lille smule, jeg er nok bare lidt for sippet - det skal satme køre ordenligt og en prut fra udstødningen forbinder jeg med dårligt blandingsforhold eller på anden måde forkert ventilering af forbrændingen. Er derfor nærmest pinlig nrå jeg kører og den hakker en smule eller prutter lidt...
Mit spørgsmål!:
Har I nogen erfaringer elelr tips?
Vil det hjælpe med et K&N luftfilter fx?
Kan/skal jeg købe en ny ECU? i såfald hvor og hvilken?
Håber I kan hjælpe
Tak!
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Herinde er der for mange, der bare sidder og gætter og skyder fra højre og venstre uden at kende din DUC i detaljer. Måske du kan være heldig, hvis én af de få Ducatister herinde gider og svare, men de sande eksperter finder du ikke her.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_maps_installs_product_buy_options.aspx?mdlyrid=733-411&make=5&model=329&make-n=Ducati&model-n=Monster S4R&year=2007&mk=5&mdl=329&yr=1376
Ser simpelt ud, man kan bare downloade et map der passer til lige præcis min udstødning...
men.. desværre kun til S4R 07 og ikke 06
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
http://www.promotordanmark.dk/
aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
Må jo erkende jeg havde forventet at man bare kunne købe en ECU og skifte den sammen med et luftfilter...
aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
Dvs udover mine utallige google søgninger, så er dette en del af min research
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Og bare køb af en PowerCommander og brug af std. map er ingen garanti for at din situation bliver bedre. Du kan meget vel stå i samme situation som nu.
Du er nød til at tale med nogen, som kender de forskellige muligheder til netop din Monster, der er til Ducati andre muligheder end PowerCommander.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Ducati'er er MEGET kendt for at have, en meget forskellig forbrænding, på hver cylinder. Derfor er det så vigtig med mapning på hver cylinder.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Der findes nogen, som hedder Rexxer, som udbyder re-maps and std. ECU'en, som mange er meget tilfredse med. Google det evt., der er nogle samarbejdspartnere i DK, som udbyder denne re-map fra Rexxer.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Det kunne egentlig lyde ganske normalt for en DUC især ved lavere rpm. Har du haft DUC før?
Er du sikker på, at det ikke kan være andre ting?
Hvis jeg var dig ville jeg gå ned til den nærmeste Ducati forhandler og få dem til at trille en tur på den og få en kyndig vurdering af, om den kører som den skal eller ikke.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
opløsningen i standart ECU'en er lang mindre end i den nye PC V.
Det Joha beskriver er temlig let at fjerne, jeg har nok mappet, et godt stykke over 300 Ducati'er. Så det er ikke ligefrem, fordi jeg ikke har erfaring på området.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Et std. map fra Rexxer, f.eks. kan findes til en bestemt DUC med forskellige upgrades (udstødning, åben luftfilter osv.) og jeg har læst rigtig mange gode anmeldelser af denne. Men det er og bliver stadig kun et std. map.
Bedste løsning er, som du selv skriver, at få et custom map, bl.a. ifb. med dyno, men så løber det også op.
Men, hvis OP ikke har haft DUC før, så ville jeg først undersøge om den kører som den skal, og så derefter finde ud af, om det er noget andet, der skal laves, eller om han vil optimere med maps, dyno osv.
Måske han har fået std. udstødningen med i handlen og evt. kan prøve den og se om den kører "bedrer" med den.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Men hvis man går ned til en forhandler, som ikke har direkte kendskab til din DUC, for at få den dyno'ed med PC og der i virkeligheden er et andet justerings problem med DUC'en, så har man fat i den forkerte løsning.
Og så hjælper det ikke på problemet, at man kan få sine penge tilbage, andet end at man kan konstatere, at der er noget andet i vejen.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Det var så netop min pointe med mit første indlæg, at søge råd andre steder, hvor folk virkelig ved, hvad de taler om.
aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
Må dog erkende at jeg har arbejdet hos FI motorcykler i et års tid som ducati mekaniker, og havde en 750SS fra 96' før denne. 750SS kørte dog altid ujævnt.. især efter en utrolig sørgelig oplevelse hos MChjørnet i Hillerød...
Det er dog 10 år siden jeg sidst har skildt en ducati ad, og den gang var jeg nok lidt ung og ikke lagde så meget modenhed i at lære..
Jeg tror dog at jeg konkludere, at en tur til Brian hos FI kan betale sig..
Tak for alle jeres professionelle responses, interessant samtale at være fluen på væggen under.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det første jeg gør, er at tilslutte diagnose værktøjet. For at se om der er fejl, og jeg starter IKKE med nogen form for fejlsøningen i indsprøjtningssystemet. Før den står på rullefeltet, hvor jeg har alt det måleudstyr den slags kræver.
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
Men find ud ud først om der ligger fejlkoder i ecu,om motoren går som den skal,om div sliddele skal udskiftes,inden du begynder at mappe.
Og som før skrevet tag fat i nogle folk det kendrr modellen.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Dog ked af at høre, at du har dårlige erfaringer fra FI Motorcykler (Sorø), kender flere der har haft gode erfaringer.
Men sådan er det jo.
aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
Når man nosser i at skille 1 år gammel mc ad til første service og ødelægger både gevind,bøsninger,ridser hvad man har rørt ved,mister specielle skiver og bolte og erstatter dem med almindelige,limer gummibøsningen sammen med FLYDENDE pakning,så kan jeg ikke kalde ham andet end en fucking idiot!
Jeg tør ikke at køre derud igen...
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Hvis du mener, at det er et generelt problem, eller kender andre med samme erfaring, hører jeg det gerne.
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
Jeg kørte til dem(første og eneste gang),da de er mærkeforhandlere og burde have styr på selv det mindste. Indehaveren valgte ikke at svare på mine utallige mails...
Hold Jer fra de amatører...
aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
Men efter ét år ved Brians side, kan jeg 100% stå inde for hans evner, han er uden tvivl danmarks bedste mekaniker - Desværre er det stedet, især Finn, der lægger op til billige "crosser-on-the-go"-løsninger..
Uanset hvad,
min S4R kører upåklageligt ved "sjov" kørsel. Problemet ligger ved a-b kørsel hvor den prutter en smule ved decceleration samt en smule ujævn motorgang ved jævn "lav" fart.
Konklusion,
En erfaren Ducati man får lov at få en tur. - Kan jo være mig der sammenligner med en række-fire..
Tak!
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 136
ECU+K&N til Ducati S4R med Arrow udstødning?