{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Lidt mere Power Commander historie {{forumTopicSubject}}

Som min profil viser, så ejer jeg en 05 R6'er. Denne har været standard, rent motormæssigt indtil videre, med undtagelse af en Termignoni slip-on. Planen i vinterhalvåret har så været at få smidt en PC3-USB på og et forhandler-anbefalet K&N luftfilter.

Jeg havde mine tvivler til filteret, da jeg havde læst spalte op og ned omkring ydelsen af dette. Dette blev hurtigt en realitet da jeg så var på rullefelt i weekenden.

Vi startede med at rulle svinet helt standard og selvfølgelig efter den havde stået og blevet rigtig lun i motoren. Der blev kørt 4 runs og det bedste run gav 107,5hk på hjulet. Kurven viste også et rimelig flat område mellem 8.000 og 8.500. Det sidste vidste jeg godt, da jeg tidligere på året havde brugt en masse tid på at se andre rullefelts resultater fra lign. mc.

Vi gik så i gang med at udskifte filteret, hvilket ikke er helt let, da diverse o-rings skal fjernes og selve luftfilterkassen lige skal "ridses" op, hvor o-ringen har siddet, så der er plads til K&N filteret. Da vi var færdige, var det så tid til at varme cyklen (ja, der gik lidt tid :)) op igen, så vi lige kunne se forskellen. Den lavede så 95hk på hjulet, bedst ud af 4 runs. Hmmmm...tænkte vi, det var godt nok mærkeligt.

Vi besluttede så at montere PC3'en, da den jo helt sikkert kunne finde de manglende HK og ydermere gøre effektkurven lidt mere behagelig.

Vi startede med at føde PC3'en med et 0-map (dvs. at den ikke laver ændringer på ECU-data). Det gav så endnu et drop på 2hk, så nu var det samlede tab altså næsten 15hk.

Vi hentede så de maps som PowerCommander.com selv anbefaler at man starter med. Det hjalp meget lidt, da det kun blev til at par hk (altså det tab som PC3'en i 0-map mode selv tabte). Vi prøvede med adskillige custom maps, hvilket heller ikke var nogen større succes.

Til sidst endte det med (efter 5 timer og over 30 runs) at vi flåede K&N filteret ud og satte det originale på igen. Så kørte vi lige 2 hurtige runs og effekten var igen oppe på en 102>104hk på hjulet. Det var ikke muligt, på nogen som helst måde at få de 107,5hk tilbage, med mindre vi hev stikkene ud på PC3'en og satte de originale sammen igen.

Min situation er nu at jeg skal hente cyklen på lørdag hos forhandleren (Køge MC-Center). Her bliver jeg sikkert præsenteret for en regning på både PC3'en og luftfilteret. Lige pt har jeg ikke noget problem i at skulle betale for PC3'en, da jeg er sikker på at den som det mindste skulle kunne genskabe de "manglende" hk og samtidigt kunne udligne kurven noget bedre. Luftfilteret er en anden snak. Jeg har ikke på noget tidspunkt tænkt mig at betale for det og jeg håber at de vil tage det tilbage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt mere Power Commander historie
  • #1   6. mar 2007 Vild historie.

    Gu' ska du da ej købe det KN filter...du fik ikke varen leveret som = mere power....

    Ikke engang PC3'eren ville jeg tage med...du står jo bedre i en situation hvor du går andetsteds og med tuning-opgaven "medkøber" en PC3...det motiverer jo leverandøren en del mere....just my two-cents.


  • #2   6. mar 2007 Man har kun 14 dages retur ret ved fjernsalg, dvs postordre nethandel og lign. og kun når varen er ubrugt, med mindre andet er angivet i handelsbetingelserne...

    Ved alm. detail salg har man ingen returret, med mindre det er aftalt på forhånd.(skriftligt)


  • #3   6. mar 2007 Morten: Aner ikke om der er oxygen sensor på cyklen. Hvis der var, så var det jo en opgave som Køge MC-Center skulle kunne klare, da jeg ikke på tidspunkt selv bragte hverken PC3'en eller K&N filteret på bagen. Det var dem selv der anbefalede det til mig, da det var en "let tuning" som jeg ville blive glad for.

    Til alt frygt for dem, åbenbart, var jeg selv tilstede da den blev "tunet" og kunne se resultatet. Så jeg føler mig sgu lidt snydt og det hele minder om bondefangeri. Dem som forsøgte sig med tuningen følte jeg var meget kompetente og de prøvede virkelig ALT for at få det her til at spille. Men cyklen er åbenbart for ny og måske var der lidt manglende kompetance som så resulterede i at oplevelsen var en skuffelse.


  • #4   6. mar 2007 Jeg ønsker ikke at sætte "rulleren" i dårligt lys, da jeg virkelig fik super fin behandling. Der var heller ikke skyggen af dårlige søforklaringer hos dem, de var mindst lige så overrasket som mig. Men efter 7 timer løb vi simpelthen tør for idéer, så det blev ikke så meget anderledes med effekten, end da vi startede, faktisk lidt dårligere. Så jeg har ikke tænkt mig at afsløre hvor det blev gjort, af samme årsag.

  • #5   6. mar 2007 Det er ikke altid at man kan få sådan en KN fætter til at spille.
    Jeg skiftede selv tilbage til std. på min gamle Suzuki og min bror prøvede med en på sin GSXR1000. Men blev også nød til at skifte til standard, da han tabte mere ved KN'en. Og det var også med PC3, som slet ikke kunne vinde det tabte igen. De røg begge i skraldespanden.
    Så jeg tror bare generelt at sportsmaskiner er mere eller mindre optimeret fra fabrikken og med mindre man porter, hæver kompression og leger med knaster etc, så lad det ligge.


  • #7   6. mar 2007 Ved du Rudi om de havde prøvet at trimme een i din årgang før?...eller var det en firsttimer for dem?...svært at forestille sig de ikke har haft sådan en model på bænken før til trim.

  • #8   6. mar 2007 Henrik: tror du har 100% ret. Bare ærgeligt at forhandlerne ikke er ærlige nok til at fortælle dette, men bare tænker i kr og øre.

    Moolex: Enig i at hvert enkelt map skal laves fra bunden. Men når et anbefalet map fra producenten giver mindre end hvad ECU'en selv kan give, så har jeg sgu tabt lidt overfor en evt. produktkvalitet. Det samme gælder 0-mappet som burde give samme resultat som hvis PC3'en ikke var der, Det var jo heller ikke tilfældet.

    Mikkel: Ja, der er sgu nok ikke meget at hente, før man begynder at fræse og bore, hvilket jeg ikke har tænkt mig at gøre. Så hellere købe en vildere cykel smiley


  • #9   6. mar 2007 Lars: Jeg fik kigget lidt, da jeg blev oprettet i dyno programmet og det så ud til at de havde lavet en del R6'ere før. Men om min 05'er var den første aner jeg faktisk ikke. Efterfølgende har jeg fundet ud af de også har haft rullet min vens 06'er. Dog med positivt resultat.

  • #10   6. mar 2007 Hej
    Jeg har faktisk hørt det før, at nogle nyere maskiner ikke tager "Mappen" eller ændre den "tilbage"efter en kørsel.
    Da jeg havde min VTR SP1, hentede jeg et map på PC´s hjemmeside der lå den til mine udstødninger, men jeg havde læst på en amerikansk hjemmeside ( www.rc-51.org)at kn filter overhovedet ikke havde nogen effekt på Sp1'ren.
    ved ikke om din opsætning er der men det kunne jo prøves (link fjernet)
    for hvis det har ligeså stor effekt på din r-6 som det havde på Hondaen så må du glæde dig og have held og lykke!


  • #11   6. mar 2007 Min kammerats R6èr fra 05 Hentede 10 HK med Luftfilter og powercmdr. Uden noget pis...
    Det var hos Midtfyns MC.... Karsten kunne sagtens finde ud af det...


  • #12   6. mar 2007 7 timer i bænk til 450+ moms stykket.... Der må vi håbe at værkstedet kan se noget rimeligt i at de selv "æder" noget af regningen...

  • #13   6. mar 2007 Der burde være lambdasonde på din r6 og den skal altså sfmonteres. Ellers kører den efter lambda... Måske det er det der er galt

  • #14   6. mar 2007 Der er helt sikekrt noget restriktion eller lignende der skal lukkes for inden man kan justere den ind. Fx lambda sonden! Jeg har oplevet samme et par gange med min TL´er hvor "rulleren" ikke forstod hvad der var galt. Jeg fik Dyno til at lave den, der var ikke skyggen af nogle problemer, da han har ekpertisen og erfaringen til at rulel mc´er.

    Skriv evt en mail til ham med det du skriver i første tråd!


  • #15   6. mar 2007 her er en af de mange 05´ere han har lavet. Det er ydelsen ved 20% spjældåbning efter han har justeret den. Der ilgger desværre ikke for en 100% spjældåbning

    (link fjernet)



  • #16   6. mar 2007 Skriv til Mr. dyno og få en tid smiley Han koster cirka samme som Køge! Det kan ikke svare sig andet smiley

  • #17   7. mar 2007 Rudi. Vil lige komplimentere dit fine og endda afdæmpede indlæg. Jeg ville nok selv have problemer med at skjule min skuffelse.
    Mit bud må også være at motorstyringen over-ruler.
    Du må finde en anden ruller.


  • #18   7. mar 2007 Eftersom flere af jer har pointeret Oxygen Sensor / Lambda sensor som en mulig årsag til problemet, tjekkede jeg min værkstedshåndbog, som jeg netop har modtaget. Godt nok er cyklen udstyret med en katalysator, men jf. denne manual er der IKKE nogen sensor af typen Oxygen el. Lambda, så det er i hvert fald ikke der problemet ligger. Kat'en er også af type open loop, hvis det siger jer noget.

  • #19   23. mar 2007 Mr. dyno hvem er det ???????????



    http://www.fvmotor.dk/ han kan det vi jyder kan li`
    er billig og kan sit kram = hente hk


  • #20   22. apr 2007 Hvad er en pc3???

Kommentér på:
Lidt mere Power Commander historie

Annonce