2.555 visninger
|
Oprettet:
Thomas (Hovedgård) L
Online Tilmeldt:
18. jan 2005 Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Online Tilmeldt:
18. jan 2005 Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Indkøring af Powercommander...erfaring {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med motortuning hos http://www.midtfyns-mc.dk/ ???
Har en kammi der er ved at bestille tid til indkøring af hans powercommander, og så er det det jo lige om der er nogen der kender lidt til ham. Der må jo være andre end Mr. Dyno der dur......så kunne vi jyder og jer fra fyns land jo spare en del i bro afgift, ha ha.
Vi skulle jo gerne have det meste og bedste ud af vores tid og penge, he he.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
DOT Engineering aps
Niels Buggesvej 3
DK-6990 Ulfborg
Denmark
tel. +45 97492100 fax. +45 97491315
email: sales@dot-e.dk
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 108
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 108
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
Jeg synes faktisk det er lidt af en bedrift at få en Honda til at smide over 100hk på lakridsen.....
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Tak skal I have.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
De fleste r4 cykler med fx aftermarket systemer har powercommander selv lavet maps til. Så medmindre den er portet eller der er lavet andre voldsomme motorspecifikationer, så smid et map i fra powercommander selv.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
De har testet masser af samme maskiner med samme setup og så lavet et map der passer bedst. Mappet er afstemt så det virker bedst i praksis men også så det giver den flotteste kurve. Så jeg ville helt klart finde et map på powercommanders hjemmeside, hvis ellers setuppet på hans cykel er til at finde derinde. Jeg ved godt at hver enkelt cykel ikke er 100% ens, men selve karakteristikken på blandingsforhold er altså, så det er i småtings afdelingen vi taler når det er en standard cykel med noget aftermarket udstyr og så et custom map eller et indkørt map med en standard cykel med fuld sytem eller slipon af et kendt mærke. Netop det kendte mærke er vigtigt, da powercommander kun indkører efter de kendte mærker.
Jeg ville klart spare pengene og hente et map. Forskellen på et map og en indkørsel i sådan et tilfælde vil ikke kunne mærkes på cyklen eller ses på kurven. Det vil være meget lidt forskel.
Mht at få din TL´er kørt ind. Det gør du først når den er åbnet i luftfilter kassen osv. Du skal have et map til hver enkelt cyllinder! Vær opmærksom på at det kræver en opgradering af pc3´ren. Den kan Mr. Dyno lave, da det kræver ny software i powercommanden (opdateret software)
Jeg ville ikke gå på kompromis med TL´ eren Har haft min til justering en del steder efterhånden. Den eneste der har brugt 7 timer og over 500 rulninger, samt 350km kørsel på bænk er Mr. Dyno. Han er også den eneste der har justeret den så jeg var tilfreds. Men der er også lavet lidt ved den efterhånden.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 113
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 224
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 224
men setup
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 14
Indkøring af Powercommander...erfaring