548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skifte motor på Mito. Skifte motor på Mito.

Hey..

Jeg har et lille sprøgsmål om at skrifte motor, det er kun noget jeg sidder og tænker lidt over, for kunne være meget fedt med en lidt vildere motor.

Jeg har overvejet en RS250 motor, da den lige er noget vildere end std. motor på Mitoen.

Men hvad siger loven om at skifte motor til noget næsten dobbelt så stort?

Og hvis jeg skifter motor har den jo ca. omrking de 60hk sådan en RS250? Så må jeg vel egentlig ikke køre på den når jeg kun har det lille kort?

Eller kan man twiste den og sige at jeg jo stadig har den forsikret som en 125, da stellet siger det jo?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte motor på Mito.
  • #1   7. feb 2007 Det vil ikke være lovligt at smide en RS250 motor i. Tror heller ikke det kan lade sig gøre.
    Har set en mito der havde en 1-cylindret motor fra Canyon 600... Det var en mulighed. Den ahr 34Hk officielt, men kan godt gibe 10hk mere fra sig.
    Ved dog ikke hvor meget arbejde det kræver med sådan en svend.


  • #2   7. feb 2007 det er fuldstændig ligegyldigt hvilken stel motoren sidder på, du må ikke kører med over 34 HK.

    men du kan istedet prøve at sætte din Mito motor på en hayabusa.. det kan du sikkert godt få lov til smiley


  • #3   7. feb 2007 Alt kan vel lade sig gøre? smiley

    Men ja, der er nok meget arbejde med det. Og at det så ikke vil være lovligt gør det jo heller ikke sjovt hvis man bliver stoppet, men de kan jo ikke se det på den?

    Pizzabager, tror ikke engang min Mito motor vil kunne slæbe sådan en færge.


  • #4   7. feb 2007 det render op i minimim 15k inden du er færdig smiley
    Såar pengene til en større mc smiley


  • #5   7. feb 2007 Tjaeeeee, hvis den nye Mito500 bliver en realitet, så bliver den nok så dyr at det bedre kan betale sig at smide en Canyon 500/600 motor i en 125'er... :o)
    Der er lagt op til sjov...


  • #6   7. feb 2007 Har nu lige set en RS250 motor til 3000 komplet på DBA, og kender en smed som sagtens kunne lave lidt.

    Men ja, jeg må hellere spare op til en større motorcykel. smiley


  • #7   7. feb 2007 Yamaha RD 350
    http://www.members.lycos.nl/yagiva/yagiva/

    Men synes du skulle tænke lidt over det, inden du besudler din fine italienske fuldblod med sådan noget japanernoget smiley

    Mvh.
    Martin


  • #8   7. feb 2007 Hvis du vil overholde loven skal du nok bare glemme alt om det.....

    Selv går jeg da og drømmer lidt om at lave en budget...røgracer til gaden.....
    Rgv250, MIto125, RS125 med en RD350/500 RG500 motor eller bare en RD350 med RGV banansvinger og USD.... Men det blir sq nok først i år 2027 når jeg har tid.
    Kan godt lide tanken om en forsikringspræmie under 1000 kr og 70-100 heste....
    Altså lige indtil man blir fanget eller pløjer fru Olsens og hendes barnevogn ned smiley

    Tror bestemt du kan hive en Rs250er i et mitostel, syntes at have set en på nettet.
    Har oxo set en Mito med RD500 motor....

    Men en RD350 motor skulle være næsten plugandplay i en MIto, tror jeg ville gå den vej hvis jeg var dig.
    Men der er nok mere arbejde i det end bare lige...
    RD350eren kan du oxo få alverdens psyko tun til.....men så løber det løbs økonomisk.... mener man ka få langslags kruptapper og overover cc cyl opmod knap 600cc

    Ellers er der jo altid offroad 1-stampervejen.... når man blir træt af 2-taktsrøg......

    Men du skal bøvle og bruge en masse tid.... så det skal kun for at være anderledes......
    Du vil sikkert være bedre tjent med at købe en R1 med det samme...

    Især når man tænker på at resultatet sikkert ikke er langt fra en SZR660 og sårn en ka man sikkert finde for 30tusinde.


  • #9   7. feb 2007 Og 3000 for en motor.....og du skal jo oxo

    Ud og finde 2 udst... dyrt! Og det skal selvfølgelig være J. Lomas, Arrows, Tygas, KIT Suzukis ellign mindst 3000 mere smiley

    En SAPC styrebox den skal self være uden begrænsning 800 kr på ebay...... den første du får er sikkert defekt så det blir 800 kr mere.

    Motoren er nok til salg af en grund? Den skal sikkkert mindst have nye stempelringe....
    Eller i værste fald opbores/ny nikasil og nye stempler, nye udst ventiler osv osv...... 1000000000000 kr.

    Dertil alverdens bøvl m ledningsnet, stel osv osv......

    Men heldigvis kan behøver man jo ikke se fornuften i øjnene..... smiley
    Har selv lige købt en gammel lorte RGV...samme motor som RSeren...


  • #10   7. feb 2007 Tror også bare jeg dropper tanken, kunne bare have været fedt med lidt ekstra krafter for lidt penge. smiley

  • #11   8. feb 2007 rs 250 motoren er dyr og holde kørende hvis den får noget gas siges der ude i krogene.... tror også den er træls og bygge i.. og den er 2 cylindrede, tror jeg heller ikke det er med til at gøre der nemmre....
    men alt kan jo lade sig gøre... det bare hvor meget man gider ligge i det.... jeg havde nok valgt en større mc.. skulle jeg gå i krig med sådan et projekt skulle det være en speciel mc eller en større...


  • #12   11. feb 2007 spar sammen til du bliver 20/21 og får det store kort, og anskaf dig en 916... smiley

Kommentér på:
Skifte motor på Mito.

Annonce