1200cc kit til Evo Sportster. 1200cc kit til Evo Sportster.
Jeg har en 883 Evo Sportster fra 1986 og overvejer et 1200cc kit.
Jeg har haft følehornene lidt ude rundt omkring. Nogle siger det bare er toppen af poppen og andre at man skal holde sig LANGT væk. Så hvad er op og ned?
Jeg får bla. at vide at det aldrig kommer til at køre ordentligt, og at det ikke kan holde.
Jeg har også fået at vide, at jeg skulle overveje et 1000cc kit i stedet. Men kan man få det til en Evo motor? Eller har han troet at jeg har en Ironhead.
Hvor omfattende er det? Er det bare at skifte et cylinderkit, eller er det en mere omfattende operation. Jeg kan ikke lave det selv, men vil hjertens gerne være med på sidelinjen! Så jeg får jo ikke så meget ud af "bare'' at få e værksted til at lave det.
Det blev en lang tekst. Håber det går
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Det er mere om man kan bruge f.eks. samme karburator, topstykke osv. eller det "bare" er et big bore cylinder/stempel kit.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Det lyder bare vildt overkvardreret..?
Er du sikker på der ikke følger en anden krumtap med Så slaglængden også forøges..?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Jeg søger lidt hands-on erfaring, altså nogen som rent faktisk har arbejder med det.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2015
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 26
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
#8 jeps det er bare nogle større huller med større propper.. Ingeniørerne i milwaukee gør ikke tingene mere besværlige end højst nødvendige..
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Har en mail korspandenge kørende med ham her http://www.jtmotorsport.dk/
Han skulle eftersigende være skrap
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Hvordan er man stiller mht. afgift og 20% reglen?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
...men stadig, må man?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Jeg ville ikke bekymre mig om det...
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
Hvorfor skal du have større motor på ? - Er det fordi det lyder "forkert" med en harley under 1000 ccm ?
Kan din motor ikke trække nok ? - Skal den bruges til ræs ? - I så fald kan du jo tune den.
Jeg har osse hørt at 1200 giver problemer. Hvis det er sandt, kan du jo bare smide en 1000 på den. Der burde være energi nok med 1000 ccm.
Jeg forstår ikke endnu, hvorfor en Harley skal bankes så højt op i cubik. Det virker på mig som en konkurrence i at får den største motor, i stedet for at få noget der virker optimalt. - Det er jo ikke bare størrelsen det handler om, men osse om ydelsen stemmer overens.. - Man kan jo geare, drosle og en masse andet, såfremt man vil trække energi ud af sin bike. Selv dækstørrelser har noget at sige.
Kan du forklare mig årsagen til at du vil have mere cubik ?
Jeg har da selv øget min fra 650 til 750.. Det gav da lidt mere, men det var da min udstødning og min gearing der gav det helt rigtige. Jeg har så meget bundtræk, at det er ekstremt. Det betyder reelt at jeg faktisk godt kunne bruge endnu et gear...
Men please, forklar mig årsagen til at du vil have en så stor motor på. Gør mig vidende
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Den letteste og mildeste tuning er jo en forøgelse af ccm. Og på en Sportster hvor 883 og 1200 motorerne en ens, blot med forskellig boring giver det faktisk ikke mening IKKE at øge kubik.
Intet giver NM som ccm. Derfor er moderne v2 motore på de store cruisere idag på små 2000ccm.
883ccm er en lille v2 i en tung HD MC . Det er meningen den skal trække som et godstog ved 1500rpm
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Meeeeen jeg ville gerne have lidt mere power... Du ved bare for sjov. Og så er "wow-faktoren" også støre med en 1200
Og når det nu er så enkel en operation... Så hvorfor ikke?
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
Jeg fik lidt viden og bekræftet mine formodninger.
- Hvis biken er bygget til at kunne æde 1200 cubik, uden at det skaber problemer, er det vel bare med at smide dem på. - Var det min, tror jeg nu at jeg havde taget 1000. - Men det er der nok ikke så meget "WOW" i, med tanke på at andre har 1700 cubik...
- Jeg nøjes med mine 750. - Min er nok osse en del lettere... Men den rykker det den skal, den følger med, det den skal og den gør det den skal... - Kan nok ikke tag en 1200 i optrækket og hastigheden, men det er nu heller ikke derfor jeg har bygget den som jeg har
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
https://www.youtube.com/watch?v=8i1ABr0X2Wg
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Samme relativt korte vandring til stempler der er næsten 50% større i diameter..??
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
50% større diameter ?????? 883 er boret ø3,0"(ø76 mm) 1200 er ø3,49" (ø89 mm)
Og vægten er øget fra 405g til 520g ( standart stempler) på en motor som ikke er korrekt afbalanceret, da man ønsker en vis mængde vibrationer.
på Std 1200 er omdrejningsbegrænseren sat små 1000rpm tidligere end 883 pga dette. irl er det ligegyldigt da man yderst sjældent kører den der op, da trækket er bedre når den får et gear mere lidt lavere
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Jesper fra JT kan du roligt ligge din lid til. Han er dygtig. Og meget service minded.
Min kammerat har fået en kanon cykel ud af det, og har fået udnytte til fulde for spareskillingerne.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Han vil have 12.000kr for at bore den op til 1200, montere nye stempler og efterfølgende køre den ind på rullefelt.
Ved ikke hvad sådan noget koster. Men umiddelbart er det vel meget rimeligt?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Men hva så med de timer der ligges i det? Det er ikke bare lige en formiddags ting over en kop kaffe.
Jeg ved ikke om prisen er billig eller fair eller i den dyre ende. Men hvis Milling syntes at han får noget for sine penge og at han får en cykel der køre for 12.000 kr bedre, tjaaa
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Samlet udgift 6-7000,- og så havde jeg stadig orig cylindrene liggende ..
Man kunne også sende cylindrene ud i byen og blive boret.det koster ca 1000/stk
Vil man ikke selv skrue må man betale.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Ok dvs 883 kubikkeren er altså i udgangs punktet underkvardreret, en lang slaglængde med små stempler..
Derfor det kan lade sig gøre "bare lige"
Men som gammel motor mand skurer det alligevel at sætte et 100gram! Tungere stempel i uden at afbalancere den roterende vægt..
Men - hvis bare Lortet holder og I vil have rystelser..? Jamen så er alle jo glade..
Enhver sin lyst - nogen går efter moderen.. Andre datteren..
It's a fair game..!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
sep 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7
Der kom nye cylinder og stempler på, resten blev genbrugt, fik den rullet bagefter med andre dyser i selvfølgelig.
Den kører som en drøm nu den gamle dame fra 1990.
Jeg har ikke ret meget forstand på at skrue, derfor var en ven med ind over, og efter at dømme ud fra ham, så er der ikke mange ben i det.
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
1200cc kit til Evo Sportster.