5.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

1200cc kit til Evo Sportster. 1200cc kit til Evo Sportster.

Jeg har en 883 Evo Sportster fra 1986 og overvejer et 1200cc kit.

Jeg har haft følehornene lidt ude rundt omkring. Nogle siger det bare er toppen af poppen og andre at man skal holde sig LANGT væk. Så hvad er op og ned?

Jeg får bla. at vide at det aldrig kommer til at køre ordentligt, og at det ikke kan holde.

Jeg har også fået at vide, at jeg skulle overveje et 1000cc kit i stedet. Men kan man få det til en Evo motor? Eller har han troet at jeg har en Ironhead.

Hvor omfattende er det? Er det bare at skifte et cylinderkit, eller er det en mere omfattende operation. Jeg kan ikke lave det selv, men vil hjertens gerne være med på sidelinjen! Så jeg får jo ikke så meget ud af "bare'' at få e værksted til at lave det.

Det blev en lang tekst. Håber det går smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1200cc kit til Evo Sportster.
  • #1   25. sep 2016 Når kittet er skiftet skal den med sikkerhed køres ind og justeres på rullefelt. Hvis den ikke allerede er det, så vil man normalt få mere effekt, men det vigtigste er langt bedre kørbarhed. Altså mere jævn motor gang og effektkurve smiley større volume er ikke alt.. Du kan også skifte knaster, udstødning, portet topstykke, forbedret indsugning (har den karburator kan disse skiftes til større fx). Det en kæmpe jungle at begi sig ud i og det vil sikkert koste mere end du lige havde regnet med smiley

• #2   25. sep 2016 Alt hvad #1 skriver, er stort set vrøvl, der helt klart giver udtryk for at han aldrig i sine 22år smiley har skruet i HD. Der er ikke det store i sådan en opgradering, jeg har godt nok aldrig arbejdet med EVO sportster, men det svarer vel til et bigborekit på en shovel smiley

• #3   25. sep 2016 #2... Nej... Jeg har aldrig skruet i en HD... Jeg gik måske lidt for generelt til værks smiley men det virker ikke som om trådstarter har overvejet ret meget omkring opgradering mht indkøring og evt ekstra udgifter. Men hvis du ved mere må du jo skrive det i stedet for bare at sige det vrøvl det jeg siger smiley

• #4   25. sep 2016 Er helt med på at der er noget der skal justeres ind.

Det er mere om man kan bruge f.eks. samme karburator, topstykke osv. eller det "bare" er et big bore cylinder/stempel kit.

• #5   25. sep 2016 #3 Så når du skriver om noget som at du (som du selv skriver) intet aner noget om, er det så op til mig at fortælle hvordan og hvorledes!! Spændende indstilling, eller noget smiley

• #6   25. sep 2016 Prøv at søge på sreaming eagle, så burde du kunne få lidt ide om det smiley

• #7   25. sep 2016 #5 det jo en forbrændings motor som alle andre motorcykler... Jeg forstår simpelthen ikke hvor du mener jeg tager fejl. Du vil jo ikke påpege det og det synes jeg er underligt smiley det kunne være fedt hvis du gad det.. Så kunne vi måske alle sammen lære noget smiley

• #8   25. sep 2016 Ud fra det du lige beskriver lyder det som om der på en 880ccm motor hentes yderligere næsten 400ccm alene på en diameter forøgelse..??
    smiley
    Det lyder bare vildt overkvardreret..?
    smiley
    Er du sikker på der ikke følger en anden krumtap med Så slaglængden også forøges..?
    smiley

• #9   25. sep 2016 Der er mange der laver en 883 er om til 1200, selv ville jeg ikke gøre det! Og det er der rigtigt mange grunde til, mange flere end jeg vil stå på mål for!! Men dem der vil vide noget om det, kan jo søge oplysninger på (US) Harley Davidson forums smiley

• #10   25. sep 2016 Jeg omformulere lidt, inden der går gøg og gokke i den.

Jeg søger lidt hands-on erfaring, altså nogen som rent faktisk har arbejder med det.

• #11   25. sep 2016 Så vil jeg da lige Gogge videre med den smule Gøg jeg har læst mig til, da jeg tænkte de samme tanker som du gør smiley Der kan være anden udveksling i gearkassen, tændingsanlægget skal måske også ændres, og flere sjove ting! Har ikke selv prøvet, men ville så til hver tid gå efter en "født" 1200, eller være tilfreds med den lille, som så har kostet så meget mindre!!

• #12   26. sep 2016 Spørg i Harley grupperne på Facebook de kan komme med svar?? Held og lykke med det

• #13   26. sep 2016 Det er stort set plug and play... Jeg gjorde det 100%

#8 jeps det er bare nogle større huller med større propper.. Ingeniørerne i milwaukee gør ikke tingene mere besværlige end højst nødvendige..

• #14   26. sep 2016 Har snakket lidt forskellige inde fra HD grupperne på Facebook og fået lidt råd.

Har en mail korspandenge kørende med ham her http://www.jtmotorsport.dk/

Han skulle eftersigende være skrap smiley

• #16   26. sep 2016 Noget helt andet.

Hvordan er man stiller mht. afgift og 20% reglen?

• #17   26. sep 2016 Det kan ikke ses at der er kommet bigbore kit på. Tror der på langt de fleste sporty 1200cc cyklers reg attest står 883 smiley

• #18   26. sep 2016 Ham Jesper der fra JT Racing laver det ved at bore 883 cylindrene op til 1200. Så nej det vil ikke kunne ses.

...men stadig, må man?

• #19   26. sep 2016 Som udgangspunkt må man jo intet. Jeg er sikker på at din udstødning allerede er grund nok til en synsindkaldelse. Og lur mig om ikke det om et par år er nok til den har skiftet identitet...... ...

Jeg ville ikke bekymre mig om det...

• #20   26. sep 2016 Der er noget jeg ikke helt har fattet, men har heller ikke læst hele tråden...
    Hvorfor skal du have større motor på ? - Er det fordi det lyder "forkert" med en harley under 1000 ccm ?

Kan din motor ikke trække nok ? - Skal den bruges til ræs ? - I så fald kan du jo tune den.

Jeg har osse hørt at 1200 giver problemer. Hvis det er sandt, kan du jo bare smide en 1000 på den. Der burde være energi nok med 1000 ccm.

Jeg forstår ikke endnu, hvorfor en Harley skal bankes så højt op i cubik. Det virker på mig som en konkurrence i at får den største motor, i stedet for at få noget der virker optimalt. - Det er jo ikke bare størrelsen det handler om, men osse om ydelsen stemmer overens.. - Man kan jo geare, drosle og en masse andet, såfremt man vil trække energi ud af sin bike. Selv dækstørrelser har noget at sige.

Kan du forklare mig årsagen til at du vil have mere cubik ?
    Jeg har da selv øget min fra 650 til 750.. Det gav da lidt mere, men det var da min udstødning og min gearing der gav det helt rigtige. Jeg har så meget bundtræk, at det er ekstremt. Det betyder reelt at jeg faktisk godt kunne bruge endnu et gear...

Men please, forklar mig årsagen til at du vil have en så stor motor på. Gør mig vidende smiley

• #21   26. sep 2016 #20

Den letteste og mildeste tuning er jo en forøgelse af ccm. Og på en Sportster hvor 883 og 1200 motorerne en ens, blot med forskellig boring giver det faktisk ikke mening IKKE at øge kubik.

Intet giver NM som ccm. Derfor er moderne v2 motore på de store cruisere idag på små 2000ccm.
    883ccm er en lille v2 i en tung HD MC . Det er meningen den skal trække som et godstog ved 1500rpm

• #22   26. sep 2016 Som sådan mangler jeg ikke kræfter på den. Vide et hurtigt kig på maskinen, kan man også konkludere at det ikke er race og høje hastigheder som er formålet med maskinen.

Meeeeen jeg ville gerne have lidt mere power... Du ved bare for sjov. Og så er "wow-faktoren" også støre med en 1200 smiley i hvert fald i mit hoved.

Og når det nu er så enkel en operation... Så hvorfor ikke?

• #23   26. sep 2016 Fine svar, begge 2.
    Jeg fik lidt viden og bekræftet mine formodninger.
    - Hvis biken er bygget til at kunne æde 1200 cubik, uden at det skaber problemer, er det vel bare med at smide dem på. - Var det min, tror jeg nu at jeg havde taget 1000. - Men det er der nok ikke så meget "WOW" i, med tanke på at andre har 1700 cubik... smiley - Jeg undre mig så ikke om årsagen til hvad de skal bruges til. De skal nemlig slet ikke bruges smiley
    - Jeg nøjes med mine 750. - Min er nok osse en del lettere... Men den rykker det den skal, den følger med, det den skal og den gør det den skal... - Kan nok ikke tag en 1200 i optrækket og hastigheden, men det er nu heller ikke derfor jeg har bygget den som jeg har smiley

• #24   26. sep 2016 Når du bliver deprimeret i byggefasen smiley så hører du bare lidt TNT - Diesel Dahl kan altså noget smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=8i1ABr0X2Wg

• #25   26. sep 2016 Jeg er mere nysgerrig på hvordan filan i fænghullet de har fået 1200ccm stemplerne til at veje præcis detsamme som 880ccm stemplerne..? smiley

Samme relativt korte vandring til stempler der er næsten 50% større i diameter..??
    smiley

• #26   27. sep 2016 @Henrik
    50% større diameter ?????? 883 er boret ø3,0"(ø76 mm) 1200 er ø3,49" (ø89 mm)

Og vægten er øget fra 405g til 520g ( standart stempler) på en motor som ikke er korrekt afbalanceret, da man ønsker en vis mængde vibrationer.

på Std 1200 er omdrejningsbegrænseren sat små 1000rpm tidligere end 883 pga dette. irl er det ligegyldigt da man yderst sjældent kører den der op, da trækket er bedre når den får et gear mere lidt lavere smiley

• #27   27. sep 2016 Milling.
    Jesper fra JT kan du roligt ligge din lid til. Han er dygtig. Og meget service minded.
    Min kammerat har fået en kanon cykel ud af det, og har fået udnytte til fulde for spareskillingerne.

• #28   27. sep 2016 Han virker også fin, og har snakket med et par andre som også har været rigtig tilfredse med ham.

Han vil have 12.000kr for at bore den op til 1200, montere nye stempler og efterfølgende køre den ind på rullefelt.

Ved ikke hvad sådan noget koster. Men umiddelbart er det vel meget rimeligt?

• #29   27. sep 2016 Hmmmm ... stempler koster ca 100$ stk....

• #30   27. sep 2016 Ja stempel?
    Men hva så med de timer der ligges i det? Det er ikke bare lige en formiddags ting over en kop kaffe.
    Jeg ved ikke om prisen er billig eller fair eller i den dyre ende. Men hvis Milling syntes at han får noget for sine penge og at han får en cykel der køre for 12.000 kr bedre, tjaaa

• #31   27. sep 2016 Jeg havde købt et bigbore Kit. Monteret det selv. Og derefter brugt de 2000,- det koster at få den kørt ind.
    Samlet udgift 6-7000,- og så havde jeg stadig orig cylindrene liggende ..
    Man kunne også sende cylindrene ud i byen og blive boret.det koster ca 1000/stk

Vil man ikke selv skrue må man betale.

• #32   27. sep 2016 Jeg ville faktisk gerne skrue selv smiley laver stort set alt på mine motorcykler selv... men har aldrig været "så langt inde" i motoren før, så det er lidt uden for min komfortzone om man vil...

• #33   27. sep 2016 Så stor en opperation er det faktisk ikke. køb en værksteds manual og vupti så har du skiftet cylinder smiley

• #34   27. sep 2016 Ja du får det jo til at lyde nemt... Tænker bare den mindste fejl, kan fucke hele maskineriet op.

• #35   27. sep 2016 #26
    Ok dvs 883 kubikkeren er altså i udgangs punktet underkvardreret, en lang slaglængde med små stempler..
    Derfor det kan lade sig gøre "bare lige" smiley som I skriver..

Men som gammel motor mand skurer det alligevel at sætte et 100gram! Tungere stempel i uden at afbalancere den roterende vægt.. smiley

Men - hvis bare Lortet holder og I vil have rystelser..? Jamen så er alle jo glade.. smiley smiley

Enhver sin lyst - nogen går efter moderen.. Andre datteren..
    It's a fair game..! smiley

• #36   27. sep 2016 En HD er altså ret enkel at skrue i, har lavet en del jernsportstere og shovels, men ville sgu nok tænke mere end en gang før jeg havde mod på en japaner! Det er noget helt andet, HD er langt nemmere, mere simpel smiley

• #37   27. sep 2016 #35.... Rystelser! Er du klar over hver meget den ryster allerede nu smiley lidt til eller fra, det kan sku' i mærkes.

• Pedellen
    Pedellen Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7
    #38   28. sep 2016 Sidste vinter fik jeg hjælp af en ven til at opgradere fra 883 til 1200.
    Der kom nye cylinder og stempler på, resten blev genbrugt, fik den rullet bagefter med andre dyser i selvfølgelig.
    Den kører som en drøm nu den gamle dame fra 1990.
    Jeg har ikke ret meget forstand på at skrue, derfor var en ven med ind over, og efter at dømme ud fra ham, så er der ikke mange ben i det.

• #39   28. sep 2016 Det virker rigtig fint . Kærestens 883 fik et 1200 sæt på , mikuni karburator, screaming Eagle luftfilter og udstødning , den følger min op til valget 195 kmt . Så det kan anbefales ????

Kommentér på:
1200cc kit til Evo Sportster.

Annonce