Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Power commander
  • #1   25. feb 2016 Hvis du sørger for at købe en med model specifik ledningsnet er den ikke svær at installere. En ledning til stel og resten er "klick and go".

Det svære ligger i at få den kørt ordentlig ind.... Jeg kan anbefale et par stykker herovre i det jyske, men kender ikke rigtig til hvem der kan sit kram derovre på øen.

• #2   25. feb 2016 Mr. Dyno

• #3   25. feb 2016 Testbænken i Næstved har styr på det smiley

• #4   25. feb 2016 Mr. Dyno!

• #5   25. feb 2016 Er Lidt uvidende omkring dette emne men er power commander den eneste løsning?
    Eller er det muligt som på biler at få chippet/omprogrameret cyklens egen styreenhed?
    Har forståeæsen af power commander er hvad boxtuning er for dieselbiler der bare snyder enkelte parametre på ecu'en er det korrekt?

• #6   25. feb 2016 KJ motorcykler, nordre ringvej 33 har også styr på det....

• #7   25. feb 2016 #5 - På visse cykler er det muligt at omprogrammere den originale chip, på samme måde som man gør på mange biler. Det kræver dog noget specielt udstyr, der ikke er så udbredt endnu, samt at dem der leverer det udstyr har "åbnet" den originale boks' data. Grunden til dette er at der er MEGET data man kan rode rundt i i den originale boks.

Fordelen med Power Commanderen er at man kun justerer på mængden af benzin, og på enkelte modeller ændrer lidt i tændingen.

• #8   25. feb 2016 Så en power comander er som en justerbarbox på en dieselbil som snyder railtryks sensoren til at give højre diesel tryk.
    Det i min verden ikke en god løsning men er som sagt ikke inde i MC verdenen og motoropbygningen på MC så meget endnu.

Rart at blive lidt klogere på emnet

• #9   25. feb 2016 Der er da et par stykker der ikke har styr på deres mc viden her, det er de fleste cykler med indsprøjtning der kan køres ind på standart motorstyring, powercommander er den lette løsning men bestemt ikke den bedste... Få den kørt ind det er langt det bedste! Se evt min...

• #10   25. feb 2016 #9 Det er korrekt at man kan justere en smule i den originale boks, men der er dog en del begrænsninger i hvor meget man kan justere (kan ikke lige huske hvor mange % man kan justere ift standard) Men for min cykel er der for eksempel kun 3 felter, man kan justere i, så det må siges at være en rimelig grov opløsning. Så at sige at de fleste kan justeres ind, ved kun at justere i den originale blok er nok en tilsnigelse smiley

Fordelen ved PC er at opløsningen og justeringsgraden er større smiley

• #11   25. feb 2016 Jeg kan justere alt i min gsxr 2011 og det er gældende for 90% af sportscyklerne fra honda Kawa suzuki og Yamaha... Tjek evt woolich racing hjemmeside, henter flere heste ud af min med autotune end en forhandler kan "chippe" min ind til...

• #13   25. feb 2016 #11 Nu er det jo ikek alle der kører nyere sportscykler smiley

kender udemærket det program du henviser til smiley

• #15   25. feb 2016 Amen Troels b, du reddede lige min dag ??du kan faktisk sætte dine omd spalte til venstre til dobbelt så mange hvis ikke flere smiley

• #16   25. feb 2016 Du spurgte om det samme i går... Var du ikke tilfreds med svarene ?? smiley

• #18   25. feb 2016 #14 - Vi prøvede først at justere i den originale, med Youshi box som du henviser til, men den var ikke god nok i oplæsningen til det vi ville. Derfor en PC.

Der er pt ikke nogen der levere basic map, som er nødvendig for at flashe i den originale, til GSX 1400....

Jeg er helt med på hvordan det virker både flash og ekstern fuel adder a'la PC, så lad os bare stoppe den der smiley

• #19   25. feb 2016 www.testbænken.dk

En dygtig/flink/fornuftig mand smiley

• #20   25. feb 2016 Enig med #3 Rolf, Testbænken i Næstved er meget dugtig til sit arbejde, og en fin pris. Jeg fik selv rullet min Blackbird der for nogen år siden. smiley

• #21   25. feb 2016 Min gsr er flashet hos trstbænken smiley køre super og flink mand smiley

• #22   25. feb 2016 #11
    henter flere heste ud af min med autotune end en forhandler kan "chippe" min ind til...
    Jammen tillykke med det, de samme forhandler vil sikker grine deres røv i laser. Når du har en ventil der er brækket, fordi den har midstet hærdet pga forhøje forbrænding temp.

----

Den org ECU på en R6-2005 er godt nok, en af de kompliceret jeg, til dato har haft fat i.
    En typisk ECU har en opløsning på 400-1100 celler pr map og normal en til hver cylinder for hver ting der kan justeres. Altså tænding, Fuel, IAP osv.
    Det har R6'eren så også der er hver map bare på over 2100 celler.
    Det letter ikke ligefrem arbejder, fordi der skal en total overdreven styr. På TPS / RPM, som normal er helt umulige at opnå.
    Den ensente måde det er lykkes for mig, er ved at køre loadcontrollen i closeloop, og TPS kontrol via en servo-motor. Med feedback via OBD til at styre det hele med.
    Det værste er det, er ved at tage længe, tid at montere div Dynolink. End selve indkøringen tager.

Henrik O
    Der er ikke rigtig nogen begrænsning i software, det er næsten altid hardware dele på cyklen der sætter begrænsningen.
    Problemet er bare at finde det hele i ECU'en.. Det kan godt tager LANG tid.

profilbillede
  • #23   25. feb 2016 #22 - Hej Henning og tak for sidst.
    Nu er det jo dig selv der har kørt min ind med PC, og da vi gjorde det sidste år, var det ikke muligt at få udstyr til at gå i den originale boks. Ihvertfald ikke på en overkommelig måde smiley

Det virker nu også meget fint med PC smiley

• #24   25. feb 2016 #22
    Nemlig! smiley

• #25   25. feb 2016 Jeg er heller ikke sikker det officiel, er kommer adgang til din boks endnu. Der er en fra en af hacker grupperne jeg med i. Der er ved at have styr på den, men den er ikke særlig besværlig. Der er bare ikke efterspørges nok på den. Og det heller ikke en jeg har brugt tid på.. 2016 BMW'en har mere interesse smiley

• #26   25. feb 2016 Racing4fun.es .
    Elsker folk som dig, du har ikke en dyt anelse om hvem jeg er eller hvad jeg er i stand til du ved intet om min cykel, men alligevel fyrer du sådan en latterlig kommentar af ?? go stil... Kan du have en forsat godt dag fyldt med fordomme!

• #27   25. feb 2016 #25 - Ville også undre mig hvis den var særlig besværlig - Det er jo trods alt en indsprøjtning der er "designet" før 2001 smiley

Man kan da også undre sig over hvem der er så dum, at de gider bruge tid på en snart 10 år gammel tung færge inspireret af en cykel fra 1980'erne smiley :-D smiley Så kan godt forstå det er sjovere at rode med nyere systemer smiley

• #28   25. feb 2016 #26
    Jeg har ingen brug for at vide hvem er, eller hvad du evner.
    Men en ting er 100% sikker, den eneste måde du kan opnå mere effekt på Vs (en forhandler kan "chippe" )
    er ved at udmagere forbrænding = for høj forbrænding temp..

Alle "R" motorer er mini F1 motorer, og de køre så tæt på de fysiske grænser. Af hvad der er fysisk mulige, så der skal ikke mange % forkert før man er på den forkerte siden.

• #29   25. feb 2016 Jeg tro (Uden at have undersøgt det) at den bruger stort set samme setup som Gen1 GSXR1300. Den er sku mere end let

• #30   25. feb 2016 Racing4fun.es ??

• #31   25. feb 2016 #30
    Det er jo ikke ligefrem en hemmelighed hvordan mange rullefelt operatør mapper..
    Lave en måling, udmagre forbrænding, ny måling.. Når så effekten har nået max, så får den lige 5% mere benzin. Bare for at være sikker på ikke brænde noget af.

Man kan så bare vælge at droppe de 5% sikkerhed benzin. Og få de sidste 2 Hp, det der så sker er man får temlig varme ventiler. Det i sig selv er sådan set ingen problem med Titan ventiler.
    Men problemer kommer så, når nogen vælger at bruger noget autotuner lort. Som af gode grunde overfeder i bunden, så kommer problemet.
    For lukker man gassen af med overophedet ventiler og gasser igen med over fedet blanding. Så begynder du at hårdhærdet dine ventiler.. Og de bliver skøre som glas, og brækker.. Så der er nok en grund til de "forhandler kan chippe" mindre effekt end dig. Sikkert fordi de ved hvad de laver.

Rigtig fuelmapning, er fed i toppen og mager i buden. For at opretholde en mere ensardgie forbrænding temp, over alle Rpm / TPS settings.
    Og det kan jeg garantere, dig for det amatør lort, fra woolich ikke formåder at styre det.
    En Lambda sonde montere i udstødningen, har du intet styr på Temp / Tryk (Omkring sonden) = fejl visning. Du kan bare læse manualen til Bosch LSU 4.9 der er fejl visningen ganske godt beskrevet.
    Sonden skal i en extern block, hvor der styr på den slags. Før man kan bruge den til mapning.
    Lambda sonder er beregnet til "Closeloop" ikke "Openloop" som man af gode grunde er tvunget til at bruge med en autotuner.
    Så det du måler med autotuner, kan meget let ligger 5-10% fra virkligheden.

• #32   25. feb 2016 Og igen : Så der er nok en grund til de "forhandler kan chippe" mindre effekt end dig. Sikkert fordi de ved hvad de laver....

Wtf er dit problem?

• #33   26. feb 2016 Hold da op tror jeg skal igang med læserbrillerne de regnfulde sommerdage så jeg kan blive klogere på hvordan. hvem og hvad
    Hvis jeg en dag. Skal havde gjort noget ved cyklen.

Kommentér på:
Power commander

Annonce