2.424 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
Power commander Power commander
Nogen som der kender et sted hvor det ikke er alt for dyrt at få installeret en power commander til en Yamaha r6 2005?
De skal selvfølgelig også have styr på det og det må meget gerne være på Sjælland ;-).
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Det svære ligger i at få den kørt ordentlig ind.... Jeg kan anbefale et par stykker herovre i det jyske, men kender ikke rigtig til hvem der kan sit kram derovre på øen.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
Eller er det muligt som på biler at få chippet/omprogrameret cyklens egen styreenhed?
Har forståeæsen af power commander er hvad boxtuning er for dieselbiler der bare snyder enkelte parametre på ecu'en er det korrekt?
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 247
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Fordelen med Power Commanderen er at man kun justerer på mængden af benzin, og på enkelte modeller ændrer lidt i tændingen.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
Det i min verden ikke en god løsning men er som sagt ikke inde i MC verdenen og motoropbygningen på MC så meget endnu.
Rart at blive lidt klogere på emnet
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Fordelen ved PC er at opløsningen og justeringsgraden er større
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
kender udemærket det program du henviser til
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Der er pt ikke nogen der levere basic map, som er nødvendig for at flashe i den originale, til GSX 1400....
Jeg er helt med på hvordan det virker både flash og ekstern fuel adder a'la PC, så lad os bare stoppe den der
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
En dygtig/flink/fornuftig mand
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
henter flere heste ud af min med autotune end en forhandler kan "chippe" min ind til...
Jammen tillykke med det, de samme forhandler vil sikker grine deres røv i laser. Når du har en ventil der er brækket, fordi den har midstet hærdet pga forhøje forbrænding temp.
----
Den org ECU på en R6-2005 er godt nok, en af de kompliceret jeg, til dato har haft fat i.
En typisk ECU har en opløsning på 400-1100 celler pr map og normal en til hver cylinder for hver ting der kan justeres. Altså tænding, Fuel, IAP osv.
Det har R6'eren så også der er hver map bare på over 2100 celler.
Det letter ikke ligefrem arbejder, fordi der skal en total overdreven styr. På TPS / RPM, som normal er helt umulige at opnå.
Den ensente måde det er lykkes for mig, er ved at køre loadcontrollen i closeloop, og TPS kontrol via en servo-motor. Med feedback via OBD til at styre det hele med.
Det værste er det, er ved at tage længe, tid at montere div Dynolink. End selve indkøringen tager.
Henrik O
Der er ikke rigtig nogen begrænsning i software, det er næsten altid hardware dele på cyklen der sætter begrænsningen.
Problemet er bare at finde det hele i ECU'en.. Det kan godt tager LANG tid.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Nu er det jo dig selv der har kørt min ind med PC, og da vi gjorde det sidste år, var det ikke muligt at få udstyr til at gå i den originale boks. Ihvertfald ikke på en overkommelig måde
Det virker nu også meget fint med PC
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
Nemlig!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
Elsker folk som dig, du har ikke en dyt anelse om hvem jeg er eller hvad jeg er i stand til du ved intet om min cykel, men alligevel fyrer du sådan en latterlig kommentar af ?? go stil... Kan du have en forsat godt dag fyldt med fordomme!
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Man kan da også undre sig over hvem der er så dum, at de gider bruge tid på en snart 10 år gammel tung færge inspireret af en cykel fra 1980'erne
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg har ingen brug for at vide hvem er, eller hvad du evner.
Men en ting er 100% sikker, den eneste måde du kan opnå mere effekt på Vs (en forhandler kan "chippe" )
er ved at udmagere forbrænding = for høj forbrænding temp..
Alle "R" motorer er mini F1 motorer, og de køre så tæt på de fysiske grænser. Af hvad der er fysisk mulige, så der skal ikke mange % forkert før man er på den forkerte siden.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det er jo ikke ligefrem en hemmelighed hvordan mange rullefelt operatør mapper..
Lave en måling, udmagre forbrænding, ny måling.. Når så effekten har nået max, så får den lige 5% mere benzin. Bare for at være sikker på ikke brænde noget af.
Man kan så bare vælge at droppe de 5% sikkerhed benzin. Og få de sidste 2 Hp, det der så sker er man får temlig varme ventiler. Det i sig selv er sådan set ingen problem med Titan ventiler.
Men problemer kommer så, når nogen vælger at bruger noget autotuner lort. Som af gode grunde overfeder i bunden, så kommer problemet.
For lukker man gassen af med overophedet ventiler og gasser igen med over fedet blanding. Så begynder du at hårdhærdet dine ventiler.. Og de bliver skøre som glas, og brækker.. Så der er nok en grund til de "forhandler kan chippe" mindre effekt end dig. Sikkert fordi de ved hvad de laver.
Rigtig fuelmapning, er fed i toppen og mager i buden. For at opretholde en mere ensardgie forbrænding temp, over alle Rpm / TPS settings.
Og det kan jeg garantere, dig for det amatør lort, fra woolich ikke formåder at styre det.
En Lambda sonde montere i udstødningen, har du intet styr på Temp / Tryk (Omkring sonden) = fejl visning. Du kan bare læse manualen til Bosch LSU 4.9 der er fejl visningen ganske godt beskrevet.
Sonden skal i en extern block, hvor der styr på den slags. Før man kan bruge den til mapning.
Lambda sonder er beregnet til "Closeloop" ikke "Openloop" som man af gode grunde er tvunget til at bruge med en autotuner.
Så det du måler med autotuner, kan meget let ligger 5-10% fra virkligheden.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
Wtf er dit problem?
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
Hvis jeg en dag. Skal havde gjort noget ved cyklen.
Power commander