2.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Rullefelt?? Rullefelt??

Har en 636 som skulle have 130 hk. 136 med ram air.
Har lige fået monteret K&N Filter og en powercommander + Laser extreme potte. Fik den
selvfølgelig kørt ind på et felt hvor den blev opgivet til 113Hk.
Så er mit spørgsmål om man kan regne med det, og hvad med ram air på et felt, det kan man vel ikke regne med.

I kan nok høre jeg er lidt skuffet eller ved jeg bare ikke noget om hvor mange hk man mister fra motor til hjul??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rullefelt??
  • #1   15. nov 2006 Som regel er standard opgivelser mål på krumtappen.
    Der går desværre enormt mange Hk tabt gennem transmissionen, eftersom den også kræver kræfter at slæbe rundt. Desværre...

    Men jeg lider ellers af det samme. Har 118Hk på tappen, men kun 101,5 på baghjulet...


  • #2   15. nov 2006 Men siger generelt at man mister ca. 10% effekt fra motor til hjul.
    Trækker man 10% fra dine 130hk er det jo 117hk så den er nok ik meget gal smiley


  • #3   15. nov 2006 Nogenlunde regnestykke:

    Standard, 130 med RAM = ca 123 uden.. og så er der fra knast til asfaldt et tab på ca 15-20 hk

    Så hvis din er opgivet til 113 på hjul uden RAM, så er det da helt ok.


  • #4   15. nov 2006 ikke knast, men krumtap

  • #5   15. nov 2006 Rullefeltet viser hvor mange heste du har på baghjulet og det er jo i virkeligheden det der tæller.

    Dog er alle rullefelter ikke ens, så 2 ens mc'ere målt på forskellige rullefelter, kan ikke helt sammenlignes.

    Som Mathias skriver, så er standard opgivelser typisk på krumtappen og der er ofte 10-12% tab fra krumtap til baghjul

    Som du selv siger, kan du ikke måle ram air effekten på de fleste rullefelter.
    Det ville kræve nogle blæsere der kunne simulere kørsel ved 200-250 km/t, som er der hvor ram air bliver effektivt.


  • #6   15. nov 2006 Det med ram-air kan man godt stikke op et sted hvor solen ikke skinner. Der er flere folk som arbejder med tuning om mc.er der siger at det ikke virker en skid. At det er fabrikerne måde at sælge deres mc,er. B.la. MR. Dyno siger at det ikke er noget man skal regne med.
    Desuden mister man jo mindst 10% fra motor til hjul. Fabrikerne måler jo ikke på baghjulet..... Så kan de jo sige at de har en masse kræfter og dt sælger jo.
    Det er jo også bedre at have en mc som har kræfter som leveres på en god måde og ikke 2-4 hk mere på toppen. Ja det ser godt ud på papiret, men hvis din mc køre bedre til dagligt med en indstilling der giver lidt færre Hk på toppen så er det vel det værd. Eller hva.?


  • #8   15. nov 2006 jeg har samme potte og samme kværn, men ikke k&n og heller ej powercommander. den er blevet målt til 110 på rulle felt.
    så dit passer måske meget godt...


  • #9   15. nov 2006 -> Søren

    Vildt...


  • #10   15. nov 2006 Powercommanderen giver heller ikke mere topeffekt, men bedre register

  • #11   15. nov 2006 Du har et tab på 12,5%. Ikke noget unormalt der.
    Powercomander og KN giver ikke meget på toppen, men dit bund og mellemregister er nok blevet hævet en del, sammen med gasresponsen.
    Så din skuffelse skyldes bare mangel på viden :o)
    Nogle MC'er mister helt op til 20% i transmisionen.

    /
    Jesper


  • #13   15. nov 2006 Fenris: Det du omtaler testede Bike UK. De tog en 04 R6'er, smed indsprøjtning fra en Fazer på den, samt knastaksler med profil fra en FZR600r på den. Så lod de en flok personer teste den på bane sammen med en standard R6'er, og så skulle de sige hvilken var stærkest. Kun 2 valgte den almindelige R6 fordi den leverede lidt mere ved grænsen til rødt felt. Resten valgte den modificeret, som havde færre hk på toppen, men et meget stærkere moment. I mellemaccelerationer var den blevet meget hurtigere.

    /
    Jesper


  • #14   15. nov 2006 Jesper,,

    Ja moment tæller meget mere i dagligdagen og ved lidt sportslig kørsel...

    Det er først helt ude i marginalerne at omdrejningerne/hk betyder noget...

    Mvh 140 NM ved ca 8000 omdr.. smiley


  • #15   15. nov 2006 Jeg vil også meget hellere have Nm end Hk..... så slipper man for at skifte gear hele tiden.... Med den kan i "sports - nørder" jo godt lide. smiley
    Med et godt mellemområde er jo også med til at give en hurtig acceleration, så det er jo også værd at få indstillet sin mc ordenligt. Det kommer jo også an på hvilken mc det er der bliver indstillet og hvilken motor type den har. All efter motortype sker der jo forskellige ting. det samme med volume og slaglængde osv.....


  • #16   15. nov 2006 Min cykel er sat til 100 Hp på motoren.

    Den er på rullefelt målt til 85,80 Hp på hjulet.

    Og den har komplet racing udstødning og KN filter..

    Resultatet af turen.
    (link fjernet)


    Turen på rullen.
    (link fjernet)

    ___________
    Jakob


  • #17   15. nov 2006 Det er lige som det skal være! Og du har endda fået målt på en bænk der så lyder til at måle rigtigt. Du kan sagtens finde bænke der vil give dig et bedre resultat! Men det ændrer jo ikke på noget udover det der står på papiret. Tag istedet at finde
    HK opgivelser fra fabrikken idag er noget mere optimistisk en de var for fx 5 år siden.
    Fx ses der ikke en store forskel å ydelse af en gsx750r k1 kontra k5! smiley Ikke udover det der står på papiret

    Søren 4 hk er meget overdrevent for en slidt kæde smiley Det kommer an på rigtig mange ting!

    Fenris.. JA der er en grund til at jeg synes 600ccm-750ccm r4 cykler er pissekedelige at køre på. De skal simpelthen have for mange rpm.
    Kig fx på denne her kurve (der er forresten en zx636 også, det er den grønne linje! Så vidt jeg ved er den standard. Min V2´er (TL´eren) er den blå linje! Den hvide er en SV´er med pipercorss og pc3 + slipons

    http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg

    Det giver sig selv hvad der skal op i mange rpm før der sker noget! smiley

    Som grunregel er antal HK = antal muskler
    Momenter er så størrelsen af musklerne

    Derfor er moment altid sjovere at køre med, da hestekræfterne føles meget voldsomere hvis der er mere moment bag

    Mht ramair, så er de rmeget delte meninger om hvorvidt det har den lovede effekt! Jeg tror ikek selv en dyt på at en cykel skulle kunne få 8hk mere på ramairen som nogle påstår! Det er så få milibar trykkes øges! Og derudover er der rigtig mange andre faktirer der også spiller ind! Den største effekt kontra cykler der ikek ham ramair, er at cykler med ramair får kold luft til motoren. Det gør cykler der trækker luft under tanken ikke. De får lettere opvarmet luft og leve af! ALene det giver et tab


  • #18   15. nov 2006 Lars H. Det er ikke altid sandt smiley

    Det kommer an på hvilken cykel vi taler!
    Men du har fat i noget af det rigtige så vidt jeg ved! Jeg er dog ikek helt inde i filterteknik desværre!, men jeg ved ihvertfald så meget at det du siger ikek er helt sandt :). forskellen kan du læse om her:
    (link fjernet)


  • #19   15. nov 2006 Det med at stadart filtere er bedre et K&N filtre er noget fis...... Jeg har set en lufttest på et K&N og et standart filter og uden filter. Det var et rør et boldt der svævede. Det kunne den kun når det var uden filter eller med K&N.
    Desuden giver de en garanti som er MEGET god. Der gives der ikke på et standat filter. Det siger jo også en del.....Det er sikkert at standart dele til mc,er er meget gode og det er maginaler der er tale om. MEN.... Det er jo det vi går op i ikke.? Og mange bække små osv. smiley Så har du lige pludslelig din store å. (HK & NM)


  • #20   15. nov 2006 Kig på powermeet.dk

    Rekorden for 600cc er 109,9 hk på baghjulet.

    :o)

    1000cc V2 rules !


  • #21   15. nov 2006 Eksembel: Det er jo også klart at an føler sig snydt når man taber 10 hk fra sin mc der siger at have 100 hk.... Der har du jo din 10%. 10% af de HK en helt ny super mc har er jo mange HK tabt når det når til baghjulet. Det er derfor at folk der ikke har så vilde mc,er, ikke græder når de får deres mc indstillet. Den mister måske kun 5 HK. Men den har jo heller ikke så mange som en ny R1. Og der er 10% meget.....

  • #22   15. nov 2006 God pointe der Jesper!! smiley

    Men det fortæller faktisk en del!

    Det er ligesom alle de 1000ccm ejere der påstår deres cykel kører over 300km/t!
    eneste 1000ccm maskine der har gjort det er MV agustaen smiley 299 og 302 er den målt til i 2 retninger smiley


  • #23   15. nov 2006 mht moment og heste!
    Tag fx den kurve jeg henvist til før
    http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg

    det giver ligeledes sig selv at motoren med mest moment, dvs den der smider hestene hurtigst. Altså V2´eren. Vil være meget hurtigere ude af sving, oppe i fart m.m. end en cykel med det halve moment med samme hk antal!
    Men man skal jo så lige huske at cyklens konstruktion/vægt med mere også har en del at sige der smiley



  • #24   15. nov 2006 det er jo teoretisk mht ramair. Det er aldrig påvist i praksis!

    Fx mr. dynos bænk. Den skulle kunen give et vindtryk tilsvarende itl over 150km/t!
    Der ses ingen forøgning pga trykket


  • #25   15. nov 2006 Jeg tror personligt at Hyosung er de eneste der er ærlige hvad angår deres ram air system .. det er nemlig kun til pynt !

    Selv om de tests som Kwak henviser til viser at der rent faktisk er en forskel så er der lige så mange test som viser nøjagtigt det modsatte ..


  • #26   15. nov 2006 Puha. Tror det var svar nok.. Tak

  • #27   15. nov 2006 Hehe, der kan nogle gange komme nogle rimlig hæftige indlæg ud af sine spørgsmål smiley
    Men det er da kun sundt nok, hehe. Meget underholdende at læse smiley


  • #28   15. nov 2006 -Kwak-: Bike, Maj 2005 er bladet du skal finde frem.
    Standard 2005 R6 måler flg på:
    151Mph
    1/4 mile: 11,7 @ 124mph
    0-60: 3,66s
    40-80: 9,65s
    40-120: 19,7s
    104Bhp @ 19.900rpm
    43lb.ft @ 12.100rpm

    For deres modificeret R6 er det flg:
    148 mph
    1/4 mile: 11,9s @ 122mph
    0-60: 3,93s
    40-80: 7,05s
    40-120: 14,55s
    100Bhp @ 12.200rpm
    45lb.ft @ 10.100rpm

    Kun på den anden side af 12.2000rpm har standard R6 flere hk... At deres R6 har 4bhp mærker man ikke når den er 2,6s hurtigere i mellemaccelerationen 40-80mph og hele 5,25s hurtigere i 40-120mph...
    De har 20 personer til at teste dem, og kun 2 foretrækker standard R6.

    Der er også en graf i artiklen der viser en 1990 FZR600 har flere hk og meget mere moment under 9000rpm end en 2005 R6...

    /
    Jesper


  • #29   15. nov 2006 -Kwak-: Intet fra mig er tom snak, jeg ved hvad jeg taler om, og falder ikke for langelinie-snak og db-tuning... ;o)

  • #30   15. nov 2006 100-150 km/t er jo heller ikke høj, fart så vidt jeg ved skriver kawa at det giver op til 5-6 HK ved max fart..

    de 5-6 er nok ved tophastighed i modvind på vej ned af en stejl bakke..
    det rigtige tal er nok nærmere 3-4 hk ved normal tophastighed..

    Og der er altså forskel når man løfter hoved over kåben ved 150 til 250.. der er lidt mere tryk på smiley


  • #31   15. nov 2006 Ja alle har jo en mening og hvad man vælger at tro på.
    Og ja. der er andre som også er dygtig til deres arbejde. B.la. mc-forhandleren i Aidt ved Thorsø.
    Og når et rullefelt der skaber samme betingelser som virkeligheden ikke visser noget, så tænker jeg at det bare er et smart slags agument. Jeg har nu bare hørt det fra forskellige mc-mekaniker og tuner.
    Men du vælger bare at tro på ram-air, så vælger jeg at tro noget andet. Sådan er vi jo forskellige. Hvem af os har ret.... Ja. Det bliver vi nok aldrig enig om, og det er sku nok også godt nok, for havd skulle vi så "snakke" om her på motorcykelgalleri. smiley


  • #32   15. nov 2006 Ja, det er ved topfart at de ram hk tal er angivet fra fabrikken. Det står også i salgsbrochuren, men med meget meget småt.

    Om det så virkelig passer at det giver 40hk(overdrivelse fremmer forståelsen :-S) med tryk på kassen... det er jo så lige det.


  • #33   15. nov 2006 Den nemmeste måde og teste det på er da vel bare at tape sit RAM hul til? Eller tager jeg meget fejl der? Så kører man da bare til tyskerland og fyrer den af.


  • #34   15. nov 2006 Når man måler Hk'er på et rullefelt er der mange ting der spiller ind, feks som der bliver skrevet måler de meget forskellige, feks til powermeet bliver de fleste skuffet. kæden betyder meget "også snildt de 4 hk*er" luft i bagdæk er også vigtig "mindre luft giver bedre greb på rullen". og så er det heller ikke ligemeget hvor godt testeren får spændt den fast, og så længe at rullefelten ikke måler NM er det faktisk ikke så interresant "syntes jeg" alt over 100 hk er efter min mening kræfter nok, det sjove starter når Nm går over de 100.. om ram air virker eller ej ??.. det er nok svært at finde udaf, og med hensyn til om en 1000 ccm kan kører over 300 "ægte" ??.. hvis de ikke kan, tager min gps meget fejl da smiley

  • #35   15. nov 2006 Ja mere luft er godt for en motor. Problemet er bare at hvis du får for meget luft ind i en motor uden at forøge din benzin mængde så køre din motor for varm. Og det er skidt. Desuden skal du jo have mere brændstof for at få en forøgelse af HK & NM. Og så er det at EU 3 osv. kommer ind i min point. Alle mc og bil motore køre all for magert fordi de skal stille alle lovens krav.
    Og hvis du øger din benzin mængde, hæver du også din mængde ag co2, støj osv. Ikke godt = ikke godkendt til marked.
    Ens effekt er altid bestem af mængde benzin og luft.... Det ville være MEGET svært at tage højde for de betingelser der er ved meget højt fart, fugtigt vejr,os. Især når der er så vanvitige krav til morderne motorcykler og biler. Det er bla. en af de grunden til jeg ikke tro på det. slet ikke på de tal fabrikerne siger. Måske et mindre tal.... Men ikke de tal de siger.
    Jeg har ikke altid kørt HD. Som så mange andre har jeg kørt på mange forskellige motorcykler og er desuden vil med R1 & R6. Men det er jo V2 der styre. smiley


  • #36   15. nov 2006 Kwak der er flere i DK der har samme bænk. De viser heller ikke udslag når der er fartvind på smiley Har selv aldrig set ramair heste på noget test papir.
    Jeg kan jo ligesom kun udtale mig for de steder jeg selv har været og selv har erfaring med. Og ja der er mange andre der er dygtige i DK. Fx FV motor har et godt ry, Og så er der et par andre som har et godt ry også, nogle af dem har jeg så ikke selv har nogen speciel god erfaring med! Så jeg siger det igen ud fra min egen erfaring. Mr. Dyno kan kun anbefales! Det er jo ikke for sjov at han yder service til de forhandlere der har dynojetbænke i DK. Tud lidt mere hvis du vil! smiley Jeg kan ta´det smiley
    Mht ramair, så kan det ihvertfald siges at de seneste generationer er væsentligt bedre end de første. Fx er ramair indgangen på flere sukki modeller praktisk talt utæt! Dvs fra intakes til luftfilter er der flere steder hvor luften faktsik kan fise ud. Dvs når er skulle komme tryk på vinden, ja så udlignes det ved "lækagerne"!
    Detil er placeringen på armintakes (især på de ældre modeller) ikke særlige praktisk.
    Til gengæld er ramair genialt i den forstand at man minimere støj fra luftfilter og får kold luft til motor! Så det er jo ikke fordi det er tosset på nogen måde. Men 8HK er fandeme meget at hente på en mc! Jeg har 2 mc´er der er voldpeppet i motorer ( den ene endda tunet proff)! Der skal rigitg meget til at lave 8HK på en i forvejen hårdt pumpet motor! Det kan ramair alene ikke gøre!


  • #37   15. nov 2006 -Kwak-: Den må stå for egen regning. Har aldrig brugt alderen for mc'en, som en grund til at køre fra andre, men erfaringen og at man har en mc man kan udnytte. Stor forskel.
    Min egen havelåge ved jeg godt ikke kører fra andet end en Nimbus hvor de 2 tændrør er hevet ud, og et tredie er druknet ;o)
    Det er hvad der sidder på MC'en fra styret og op der gør forskellen...

    /
    Jesper


  • #38   15. nov 2006 Og til Søren S.
    Jeg vil give dig ret...... Jeg var også til power meet. Og jeg synes også det er lidt lamt at der ikke er en NM klasse. Det er mere fedt at have Nm end HK. Når du først har et hvis antal HK, så er det mere fedt at have NM. For om du kan køre 280 eller 320 betyder ikke en når du aligevel er helt der oppe.


  • #39   15. nov 2006 Jesper L, mht de data med R6´erne! Det er jo kanone data og tests! Netop fordi det fortæller noget om virkligheden
    Det er også derfor jeg ikke forstår de folk der køber efter hvad der stå på papiret! Netop fordi der er så meget forskel på teori og praksis! Men der er rigitg mange der er for fokuseret på terorien istedet for på hvordan det egentlig virker!

    Det er da også derfor at fx en SV´er kontra en r6, vil være så meget sjovere at køre! netop pga hestekræfterne bliver leveret tidligere og fordi der er moment bag hestekræfterne. Men det er seævfølgelig en smagssag. Men vi kan vel godt blive enige om at det er sjovere at have 50hk ved 5000rpm end ved 9000rpm
    bare en tanketorsk herfra......

    (det her er ej rettet på nogle bestemte personer)




  • #40   15. nov 2006 Og fenris mht eu regler m.m. Jeg har den indstilling, at køber man en ny mc, så betaler man også for et ordentligt custommap! Om så det er ved dyno elelr en anden der kan gøre det er ligemeget!
    Men så er man på den sikre side, og evt efterfølgende modifikationer af en standardcykel er der således også justeret efter! Men ja, der er satans ange krav og det gør sq mange mc´er "kedelige" i forhold til hvis de var justeret efter et ordentlig blandingsforhold smiley
    Der findes tonsvis af restriktioner på nyere mc´er! Af med dem og så et custommap! Det er enste vej frem smiley


  • #41   15. nov 2006 Som Fenris også er inde på så er det ikke kun luften der gør det .. der skal ligesom benzin til før skidtet kører ! :o)

    Når der nu ikke er en tryksensor i filterkassen på en MC (jeg har ihvertfald aldrig set en) så kan motorstyringen ikke tage højde for hvorvidt der er fartvind eller ej. Ergo så kan den ikke pumpe mere benzin ind i motoren, ergo giver det ikke flere hk.

    Det eneste ramair gør er at levere frisk luft som er så koldt som det nu bliver, dvs det er ikke blevet varmet op af motoren. De fleste indsprøjtningsmaskiner har en temperatur føler som motorstyringen bruger til at dosere mængden af benzin. Kold luft indeholder mere ilt pr m3 end varm luft fordi at det fylder mindre. Dette kan godt give ½-1 hk og måske endda mere hvis det er en god dag og luften er specielt frisk... men nok næppe 8 hk, fordi så meget varmer MCen heller ikke i det splitsekund hvor luften passerer køleren og hvad der ellers afgiver varme.

    Dette er min personlige mening og hvad andre mener må de selv om.. har læst flere test af ramair, nogen siger at det gør en forskel andre siger at det intet gør. Jeg har slet ikke ramair på min ged så jeg er faktisk lidt omsonst....


  • #42   15. nov 2006 smiley hehe bare rolig kwak smiley Jeg ved vi alligevell nok er enige i sidste ende smiley Der er skam en grund til at han omtales! Jeg er fx en af dem!
    Jeg har efterhånden bare smidt mange penge, og jeg mener mange penge efter justeringer med powercommander! Netop fordi jeg hele tiden modificerer mine cykler. Jeg bruger kun Ove! Og tro mig, jeg har været vidt omkring efterhånden! Men nok om det

    Jjeg er altså ikke på ramairvognen smiley Jeg har samme indstilling som Jesper S! Min TL´er han endda ramair. 1. generation smiley Men holde rmig til den kolde luft teori smiley
    På de nyere cykler vil jeg dog godt gå med til et par hk på ramairen ved topfart, netop pga systemet er forbedret med tæthed og placering af intakes. Men aldrig noget i nærheden af 6-10HK som nogle cykler er opgivet med smiley


  • #43   15. nov 2006 Jeg har tit tænkt på det. Til Skagen træf var der også et rullefelt med svenske foæk der stod for det. Der var der en Hd V-rod der gav et sv1000 pryl. Især i Nm. Da jeg så henvente mig og ville høre Nm, kigge de på mig på en måde der vidste at det ikke var et normalt spørgsmål.
    Hvorfor ikke. ? Det er da meget relevandt. Vi skulle måske skrive til dem der står for power-meet og siger at de må se at få fingeren ud og laven en NM klasse på samme måde som Hk klassen.
    Hvad siger i andre. ?


  • #44   15. nov 2006 ATT Fenris

    Grunden til at de ikke registrerer Nm til powermeet er at det kræver at man kan aflæse rpm mens man tester.

    Det kræver montering af en pickup som kan måle tændingsimpulser og det er ofte ret svært på en kåbecykel.


  • #45   15. nov 2006 jaha! Hvorfor mon der er nogle der vælger V2 smiley
    600ccm med samme HK antal er sq for kedelige! Man kan nemlig ikke (som du siger) holde dem hvor de laver sjove HK, da man så konstant skal ligge og køre i 1. gear
    Denne kurve viser det hele smiley :)
    (link fjernet)
    smiley :) smiley



  • #46   15. nov 2006 der prøver lige igen :):
    http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg



  • #47   16. nov 2006 moment vs hk... evt. til dig sebastian smiley
    I snart en del test af 1000ccm'er er der flere test-kørere der til slut favoriserer en anden mc end den med den stærkeste motor og mest moment ( ofte ref. gsxr1000). Fordi at det er sværere at komme hurtigt ud af svingende på en mere moment-stærk mc, end på en med tilsvarende hk men lavere moment. da den moment stærkeste mc hurtigere skrider ud med baghjulet. så med mindre man er i top 2 i motogp... så vil en 600ccm være langt hurtigere igennem svinget for de fleste, ref. udgangshastigheden.

    jeg har tidligere eget en sportsmc med ca. 130nm på hjulet ved 7000 omdr. og 190hk. ved 10.000 omdr. men dem der har prøvet den vil fortælle at problemet, der gjorde den svær at køre var ikke topeffekten... men momentet, der simpelthen trak for voldsomt under 200km/t.

    Men klart det er sjovt at have massere af moment, men uden hk bliver det kedelig imo. ellers ville vi jo alle køre HD og diesel biler smiley


  • #48   16. nov 2006 Bo B:
    Ja alle ville gøre disel eller HD. Hvis de havde pengende. smiley Især dem der har set lyset. ;-D


  • #49   16. nov 2006 Tjaa ......
    Fabrikkernes opgivelse af effekt, vægt osv har altid været løgn og latin......

    Der var noget med at da ramair kom fik en model (tror det var cbr600) xantal flere heste....
    Det skrev man så vidt og bredt om at det var pga Ramair...
    Det man reelt havde gjort var at anvende en anden type motorlejer der ikke ydede så stor modstand...
    Ramairen havde "måske" givet en mikromal effekt øgelse men reelt var det pga. andre lejer i motoren. Det stod der sq ikke noget om i reklamerne.

    Det som de fleste af os søger ved motoroptimering er tal vi kan blære os med på pubben.....

    Det vi kunne have gavn af er brugbar effekt....
    Det kommer nok oxo snart...
    Tror variabel antal ventiler, knastprofil, tændingmapper, karburering affjedrings opsætning osv... der kan ændres ved tryk på knapper under kørsel ikke er alt for langt ude i fremtiden


  • #50   16. nov 2006 Jep Bo. Det kan også blkiver for meget smiley
    Nu nehivste jeg til min TL´er smiley
    Den ahr jo absolut ikke mange topheste smiley Så jeg har heldigvis ikek det problem du beskriver smiley
    Tror sådan som min motor er sat op nu, ja så bliver det ikek ret meget mere optimalt til min kørestil smiley



  • #52   17. nov 2006 jep moment er sjovt, ingen tvivl om det - i love it


Kommentér på:
Rullefelt??

Annonce