2.549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Powercommander + KN på min Z750? Powercommander + KN på min Z750?

Hey!

Er der ikke nogen der kan give mig lidt input omkring hvor meget det vil betyde hvis jeg får powercommander + KN luftfilter på min Z750er, der for øvrigt er monteret med det dobbelte oplagte Ixil system (ikke fuldt system)?

Gider ikke bare købe det 'fordi det er sejt og det har alle andre' - kun hvis det virkelig KAN mærkes! Ekstra hk, moment, bedre motorkarakteristik?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Powercommander + KN på min Z750?
  • #1   14. nov 2006 du får nok 5 kan mere og en pænere momentkurve

• #2   14. nov 2006 Cool - tak for svarene, især til dig Matthias... kanon med first hand information, bliver jo nok nødt til at smide lidt penge efter sådan en box så! smiley

• #3   14. nov 2006 Det har pisse meget at sige !!!. Helt rigtigt som mathias skriver. Det føles som en ny cykel, når den er justeret rigtigt !
    Se evt. justerings kurver fra min gamle ZX-6R på (link fjernet) med KN monteret og justering.
    Ang. powercommander, kan man næsten undvære denne. Med de nye justering boxe kan du næsten justere cyklen lige så godt, som med powercommander. Den sidste smule er svær at mærke. Et eksempel er, at min nye GSX-R 750 har 128,6 på dækket uden powercommander, men tilsvarende model med powercommander ligger 126,? Hk. Moment kurven er næsten den sammen. Du spare 2800 kr. og for næsten det samme.

Hvis du er fra det jyske, kan jeg varmt anbefale FVmotor.dk, som modspil til mr. dyno. Han er rigtigt dygtig. (Lever kun af og justere MC'er, prisen er også ok)

www.theducklings.dk

• #4   14. nov 2006 Jeg syntes min mc havde en tendens til at tøve gevaldigt, hvis jeg gav gas kvikt. Den kørte som om den var meget meget mager indstillet. Og det var vel og mærke i standard trim.
    Jeg besluttede mig så for at få sat en PC på, så jeg i hvert fald kunne få niveleret de mærkbare huller ud.
    Og da jeg så fik den på må jeg sige, at jeg blev overrasket. Jeg kørte et stykke tid med standard mappen, men allerede med den kørte den mærkbart bedre.
    Nu tøvede den ikke og føltes ikke som om den var ved at brænde stempler af. Og man kunne tilmed lugte at den fik mere benzin.
    Så jeg vil helt klart anbefale den.
    Men du skal lige være sikker på hva årgang du har, for jeg fik først en til en 04-05 og den passede ikke. Du skal ha den, som bruges til S modellen, hvis du har en 06'er.

- Henrik

• #5   14. nov 2006 læs mere her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=25644

der har været oppe mange gange smiley

I sidste ende er det den der justrer der afgør hvad det giver og hvad du føler på den cykel

• #6   14. nov 2006 Gert, du kan med de nye justering bokse såsom TEKAbox og andre IKKE justere bare i nærheden af hvad en powercommander kan..
    Hvad er det præcis for bokse du taler om?

mht powercommaderen og hvad den gør er der mere læsning her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=13860

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=11932

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=12745

der er også teorietisk info på www.dot-e.dk

• #7   15. nov 2006 Det var en TEKA, som min nye GSX-R er justeret med. Det er ikke helt det samme, men almindelig dødelige tror jeg ikke mærker den vilde forskel, hvis den er justeret til almindelig gade kørsel. (med eller uden power commander)

• #8   18. nov 2006 Gert, Jo, der er tydelig forskel. Jeg har prøvet begge på flere mc´er smiley Men alle i 1000ccm klassen.

Især smidigheden og gasresponsen er ikke til at tage felj af. Omvendt kommer det selvfølgelig også an på hvor tæt på standard ens maskine er. JO tættere på standard jo mindre mærkes forskellen Men jeg bruger pc3 usb og custom maps. Det er klart det bedste, men koster og derefter

Kommentér på:
Powercommander + KN på min Z750?

Annonce