{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Bænktest SV vs TLS vs TLR :) {{forumTopicSubject}}

Well jeg har lavet en tråd på et amerikansk forum her i forbindelse med min ombygning af TL´eren.
Tænkte jeg lige ville dele med jer også!

http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=66123

I kan læse jer frem, men det er min TL´er der er testet dengang der var standard knaster i. Den sammenlignes med TLR, SV og en anden TLS.
Man kan ligeledes se hvordan kurverne på de forskellige cykler opfører sig i forhold til hinanden. Ret sjovt

Der bliver en af dagene lagt de nye testresultater på med de nye knaster m.m. Det har givet en del mere en det grafen på tråden viser.

Sjovt at se at en SV1000 der er opgivet til 120hk på motor smider så lidt på hjulet! Det fortæller noget om den inflation der er gået i HK opgivelser! smiley
SV´ere smider typisk mellem 102 og 108HK på hjulet afhængig af hvad der er lavet på dem. Dette på en bænk der ikke er optimistisk. Husk på at graferne her er fra samme bænk, derfor kan de netop holdes op imod hinanden. Læg mærke til faldet af ydelsen på SV´eren efter de 6500rpm. Den kan rettes op, men det kræver andre knaster

Enjoy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bænktest SV vs TLS vs TLR :)
  • #1   21. okt 2006 Det er vel meget normalt med et tab på omkring de 10% fra motor til hjul afhængig af hvor god kondition kæde og tandhjul er i........

  • #2   21. okt 2006 Om man har 102 eller 114hk på baghjulet er vel fuldstændigt ligegyldigt. Man må højst køre 130 km/t herhjemme og for det meste er det også uforsvarligt at køre stærkere med den trafik der er.
    Jeg snupper en SV1000 uden kåbe til hver en tid frem for en TL1000(S+R).


  • #3   21. okt 2006 hvad kan man bruge en bænktest til spørger jeg bare

  • #4   21. okt 2006 Villy det man ofte bruger en testbænk til er test smiley

  • #6   21. okt 2006 Ja TL'erne har nu fede motorer, bare ærgeligt de er så grimme smiley

  • #7   21. okt 2006 hk opgivelser opgives i 99% af tilfældende på krumtappen. så som nævnt er 10% tab gennem gearkasse og kæde til baghjulet meget normalt.

  • #8   21. okt 2006 hehe da godt at se en TLR med så få mods smider næsten 125 på hjulet:)

  • #9   22. okt 2006 Sebastian efter jeg har fået min FZ1 har jeg egentlig først fundet ud af hvor svag min Ducati S4 monster Foggy og min Aprillia Tuono var.
    De 2 cylindrede motorer larmer simpelthen mere en de kører. Hvis jeg står og sammenligner kurver ude ved min tuner imellem min og en hvilke som helst 2 cylindrede han har rullet, er det ikke kun i spids effekt men over hele området at den er meget meget stærkere.
    Det kan godt være at man bliver imponeret over det massive træk en 2'er giver, men elasticiteten i hvert gear fra en 4'er gør den klart overlegen.

    Jeg startede med at have 130hp på baghjulet stock og efter FV Motor har optimeret den som det var hans egen, har fået den 150hp på baghulet som Yamaha opgiver den har på koblingen.
    I mellemområdet har den ligeledes fået.
    5000 + 8hp
    6000 + 14hp
    7000 + 21hp
    Osv.
    Alt dette er opnået kun på at forbedre flowet igennem motoren. Med udstødning, åbnet luftfilterkasse, PCIII, ignition, og så en god tuner der ved hvordan de basale grund principper i en forbrændnings motor fungerer.
    Og så er vi jo ikke engang begyndt på andre knaster, portning af topstykket og højere komp. osv. osv.

    Så alt ialt, kræver det meget mere at få den samme effekt forøgelse ud af en 2'er, procent mæssigt.
    Og 4'ern forsætter hvor 2'ern stopper, det ved du.



  • #10   13. nov 2006 Lars D. Det er klart smiley
    Du sammenligner jo med en 06 cykel med mange flere HK end nogen V2´er nogensinde får smiley
    En gsx1000r har akkurat samme kurve som min op til 8000rpm, så forsætter gixxeren bare endnu mere!

    Man skal også huske på vægt, gearing osv også har en del at sige!
    Den her tråd var ment til Suzuki V2 folket og sammenligninger mellem SV/TL. Det er jo stort set samme motor, men alligevel med så forskellig ydelse

    Der er lidt mere læsning her:
    http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?p=863856#post863856


  • #11   13. nov 2006 Og mht rusk smiley
    en korrekt justeret V2´er føles som en R4 smiley
    Du skulle prøve min en dag. Der er mange der har haft en aha oplevelse på den netop hvad det angår.


Kommentér på:
Bænktest SV vs TLS vs TLR :)

Annonce