{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Erfaring med Mikuni Dual throttle cable? {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at ombygge min Yamaha TT600E fra de originale tvangs/vacuum Teikei Y26PV-2M/4GV00 carbs til et sæt Mikuni BSR32/33 fra en Yamaha Raptor.

Selve påbygning burde ikke være noget større problem, en del andre har allerede gjort det tidligere. Til gengæld ville jeg gerne bibeholde returtrækket fra gasrullen, men disse mikunier er kun født med enkelt træk og så selvfølgelig returfjeder.

Jeg har erfaret at Suzuki GZ250 anvender en enkelt BSR32SS der netop har returtræk, men i modsat side og umiddelbart er det ikke til at bygge om da de to karburatorer trods næsten ens navne er noget forskellige :-S

I min jagt er jeg stødt på et dual to single throttle cable:
http://www.ebay.co.uk/itm/Parts-922-Universal-Throttle-Cable-Mikuni-Dual-Cable-VM28-VM34-Carbs-see-Fit-/331297629492?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d22e0a534

Jeg kan blot ikke helt gennemskue hvordan det virker?

Derfor søger jeg nogle der eventuelt har nogle erfaringer med kabler af denne type, jeg ved de bliver eftermonteret på nogle Harley modeller specielt i udlandet, da de også er født uden returtræk. Der skulle også være nogle der anvender det inden for motocross og anden motorsport, men har ikke kunnet finde en eneste review / erfaringsopsamling i alle de fora jeg har søgt i.

Sidder der der en fjeder mekaniske i kabler der skubber wiren tilbage i karburatoren, eller trækker den blot retur på gasrullen?

Hvis der er nogle der kender til et ombygningskit til en Mikuni BSR32 (styrende) / BSR33 (slave), så den bliver med returtræk hører jeg også gerne om det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Mikuni Dual throttle cable?
  • #1   31. jan 2015 Den der trækker lige meget i hver kabel på Y-et.. den er til brug med enkelttræk gasrulle til dobbelte "slide" karburatorer smiley

• #2   31. jan 2015 Det giver også mere mening.... Jeg synes bare at have læst mig til at nogle monterer et kabel lignende dette, så der går to til rullen og et til karbonaden. Måske som en ekstra hjælp til retur fjederen på spjældakselen?

I første omgang bliver det nok monteret med et enkelt kabel, så må jeg bare være hurtig på dødemandsknappen hvis fjederen en dag svigter!

Har lige monteret mit koso lambda instrument, så jeg kan se hvordan blandingen ca er inden den skal på felt til endelig dom smiley

• #3   1. feb 2015 Jeg køre med enkelttræk på min RGV 250.. Det gjorde jeg også i knallerttiden.. Ingen problem. tror først man bygger returtræk på når gasspjældet er et butterflyspjæld fremfor et glidespjæld smiley
    Det er jo af gode grunde ikke muligt på sidstnævnte..

• #4   1. feb 2015 BSR32/33 er netop med butterfly = i teorien kan de sætte sig....

Kommentér på:
Erfaring med Mikuni Dual throttle cable?

Annonce