11.271 visninger
|
Oprettet:
125cc Motorcykel skal have flere heste {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg står og skal have en 125 som gerne må have lidt flere heste, den står med 15 heste og så vidt jeg ved så ligger 125cc mc'er med 25-35 heste hvis de ikke er begrænset. altså den skal jo ikke tunes der skal bare låses op for den! så mit spørgsmål til jer er: hvor sidder disse begrænsninger? tak på forhånd
Mvh Simon
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Hvorfor køber du ikke bare en 250 ccm hvis du vil have flere hk ??
Men hvilken MC er det du mener er begrænset ?
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
Ironi kan forekomme..
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
Det virker ellers ikke til at du har særlig godt styr på reglerne... Om du kører på en 2 takt 125cc, med 34 hk, eller en hayabuse med 200. Det er den samme bøde!
Køb du bare den hurtigste knallert du kan finde, så du kan fortælle alle dine venner at den går fra 0-100 på 3 sekunder og kan køre 300 på toppen, for det er tydeligvis det du er interesseret i.
god dag.
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Hans du kan godt lukke låget og smutte herfra hvis du ikke har noget fornuftigt at sige!
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Jeg vil dog sige at det er en umulig opgave hvis man ikke kan finde ud af at læse sig til det selv
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
Hvorfor så ikke bare købe en større cykel nu du er i gang med at bryde loven..
Bare husk færdsels loven kan være dyr at danse med..
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
2T er vejen frem i de små CCM hvis der skal hentes flere HK
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Tommy det er du helt velkommen til at synes, tak for hjælpen...
Paul, jeg har også kigget lidt på noget Honda Nsr og lignende, men jeg synes de lyder hen i vejen at noget knallert. er selv lige kommet af med en derbi senda 50cc
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Det burde sortere de værste scooterfjæs fra.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 242
det er for dyrt og besværligt at tune en 4t 125cc, også er det ikke mindst ulovligt i forhold til A1.
så vil du alligevel være kriminel og bryde loven, hvorfor så ikke bare købe en større MC fra start af. det er dog på ingen måder en opfordring til at bryde loven.
men udover det, så startede de fleste af os herinde på galleriet på væsentligt større motorcykler end 125cc.
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
Ej spøg til side - min personlige mening er at andres holdning til min maskine er fuldstændigt ligegyldig, det er min motorcykel så det er mig der skal være glad for den.
Og jeg synes du skal tænke det samme - lad vær med at købe motorcykel efter hvad andre tænker om dig og hvis dine venner ikke vil kendes ved dig fordi de tror du køre knallert så find nogen andre venner...
At de nye regler er fjollede er vi sikkert mange som er enige med dig i og hvis du vil bryde loven er der ingen her som kan forhindre dig i det (hvor meget vi end synes du burde lade vær). Men at tune en 125cc 4 takt maskine lyder, som mange andre allerede har sagt, ikke som nogen økonomisk attraktiv løsning. Så hvis du absolut ikke vil nøjes med de lovlige 15hk, er det nok bedre at købe en 125cc 2takt eller finde en 250cc 4takt.
I forhold til at køre en 125cc havde jeg en CBF 125 med 11hk i 3 år og der er da ikke nogen tvivl om at det er lidt sjovere at køre på min nuværende CB500 med 57hk (som i nogens øjne er langsom), men jeg havde alligevel mange hyggelige/sjove køreture på den lille maskine! Og så koster det bare latterligt lidt at holde de små 4takt 125'ere kørende (så du kan spare penge op til en større mc når du kommer dertil)...
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Du kan godt hente et par hk med et bigbore kit.
Det behøver ikke koste 5000...
Møgunger med pensionsopsparinger..
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Men hvis han selv kan lave det / er gode venner med en der kan, så kan det måske godt lade sig gøre at få smidt et big bore kit på for under 5000kr.
Men men men, når knægten ikke engang selv kan finde ud af at google sig til de mest basale informationer, tror du virkelig så at han har evnerne til at få bygget / købt et big bore kit, installeret det og få kværnen op og køre stabilt uden at prisen kommer over 5000? Han ved jo ikke engang hvad det er for nogen ting der tales om!
Jeg tvivler på det kan lade sig gøre...men hvis du har en super billig løsning så en person der mangler helt basal viden på MC området kan få smidt big bore kit på sin cykel og få den til at køre stabilt for under 5000kr, så vil jeg da gerne høre
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Er det med alm karburator så skal der vel bare dysses om.
De fleste 16årige med knallerter er lige så håbløse.
Men alligevel formår de at montere bigborekits karburator varioer koblinger
Få det hele til at spille sammen ved at indstille hoveddyse squish variorullee trykfjeder trimfjedre osv
Jeg kan ikke se kompleksiteten i at smide et bigbore kit på sin 125'er
Jo hvis den er pisse dyr og lækker og med alle mulige fine stumper
Men sådan en ybr125.
Det er jo bare en knallert
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Kan se de fleste er med indsprøjtning.
Det er nok ikke helt så lige til som jeg går og forestiller mig
Men verden er fuld af overrasker. Selv om man lige har fået sit livs overraskelse så fortsætter det
Her er lidt flere småoverraskelsef ift emnet
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=6985
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Nu har jeg de sidste 12 år selv gjort en del i tun og trim af div og været ude og have det sjovt på bane til træf og fået testet evnerne i at skrue når scooterne kom på rullefelt .. Langt under 50% af div 16 årige knægte der forstår sig på indstillingen.. Bare de larmer a H til og har et kæmpe skumfilter på så tror de jo selv de render 150+++kmt og har 20-30 HK ..... Når alt kommer til alt så render de knapt 100kmt og har 10-11hk
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Jeg har nok overvurderet evne/krav ratioen.
Og trådstarters ytringer er indrømmet ikke... lovende
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Mine egne svar inklusive.
Tror et gennemsnit vil være at tage for gode varer
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 52
http://www.dba.dk/yamaha-tdr-125-ccm-31-hk/id-1010826818/
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 53
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 71
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 71
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
De render lidt over 100kmt lyden er BRUTAL iforhold til størrelsen også er de ret så underholdende at køre på
De er dog ikk ret store og dur ikke til langkørsel .. Får hurtig ondt i røven nul bagage plads og nul dækning for vinden
Fordelen hvis man bor i lejlighed er at den er sku ikke større eller tungere som den kan hives op af trappen og stå i stuen
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Jeg synes den er lidt som et helårdsæk.
Ikke særligt adræt, ikke særligt praktisk, ikke særligt komfortabel.
Men den er sjov at dreje på, den ser godt ud, og den er ikke så dyr.
http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/gilera-dna-125-ahrensb%C3%B6k/204381801.html?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 22
Jeg har ligeså en Yamaha R125(dejlig cykel givet størrelsen forresten).
Men som det tidligere er nævnt, er straffen for at køre for stor cykel, altså over de 15 heste, den samme, uanset om det er en 125 cc eller 500. Så hvis du absolut vil køre en hurtigere end du må, så køb da hellere end der bare er større.
Hvis du begynder at bore cc'en op osv. bliver cyklen jo heller ikke nem at sælge, desuden hvis og hvis den skal synes, f.eks. ved ejerskifte, skal du jo sørge for at den bliver std. igen.
Jeg er selv træt af ikke at kunne køre mere end sølle 15 hk, men skulle jeg endelig bryde loven, havde jeg heller købt en 2t eller 250 cc ninja. når det er sagt, så husk at tænk på at det kan resultere i at din forsikring ikke vil dække, skulle du køre sammen med f.eks. en cyklist, pludselig kan du så stå med en erstatning der vil følge dig resten af livet.
Skulle du ombestemme dig og holde dig til de 125, kan jeg helt klart anbefale r125, Cbr 125 er også en fin cykel at køre på, men Yamaha'en kører i min optik en smule bedre.
Mvh
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Tager de ham på en 250ccm eller andet der ikke må køres med A1 så falder hammeren
Men fint med de nye regler for MC kort..Bare div aldersgrænser der er helt galt
A1 fra 16år burde det hedde også et max antal HK fra 18 til 20/21 år også fri derefter
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
AM til og med samme aldersgrænse som B/C/D +E
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Så det passer ikke hvad du siger. Det er kun regningen for hans egen MC han kan ende med at stå med selv.
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
http://www.visordown.com/reviews/motorcycles/learner-legal-125s/hyosung-gt125r-2006---present/3864.html
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
mar 2013
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 37
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 94
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 18
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 41
Jeg er bange for, at vi gamle her på forummet kommer til at fremstå som forstokkede, konservative, fordomsfulde (noget vi ofte klynker over at andre er overfor mc kulturen) og ikke særlig inkluderende.
Jeg tror mange af os har bakset med samme overvejelser, større mc eller tuning. Det var bare 100 år siden, og der var aldermen ikke et issue.
Simon. Som tidligere nævnt, må du gøre op med dig selv om du vil køre lovligt, eller tage risikoen.for straf. Hvis du vælger ikke at køre lovligt, kan det aldrig svare sig at kaste penge efter en lille billig maskine, køb en større og se dig over skulderen.
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men tør ikke udtrykke det her af frygt for represalier.
God vind.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 41
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Når du har læst dette kan du kalde mig hvad som helst jeg er desværre bedøvende
Men det er netop på grund af at der er alt for mange store drenge som dig at reglerne for at i kun må køre små maskiner er lavet jeg har set adskillige der har indløst det forjættede pap og tror at nu er de frie fugle de kan bare men nej de har nul og nix erfaring og den smule de evt ville ha fra da de kørte knallert har de glemt hurtigere en deres nye mc kan køre hold dig nu til reglerne og få dig lidt erfaring det vil du få så meget mere glæde af sener
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 254
De er fantastisk sjove, kvikke og adrætte.
Jeg beholder ihvertfald min når jeg opgradere til noget nyt.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
Hvis du har kørt cross i "mange år" !!!!!!! ved du jo alt, hvad der er værd at vide om dit spørgsmål.
Det er utrolig flot, at så mange har gjort sig seriøse anstrengelser for at hjælpe dig!!!!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 17
Imod, hvad andre siger, så findes der 125cc'ere der er begrænset. Min Kymco K-pipe 125 med 8 hk er af en eller anden grund designet med nogle begrænsende elementer.
Første begrænsende element er at karburator og studs er 17.5mm i diameter, hvilket giver en lufthastighed der er begrænsende fra 6.500 omdrejninger på trods af at topfarten på 90 km/t ligger ved 10.000 omdrejninger. Beregningen er dog idealiseret idet der er antaget at motoren kan suge sin egen volumen fuldstændig og da der er set bort fra at luften "binder" til væggene i indsugningen.
Den næste begrænsning i mit tilfælde er knastakslen, hvor udstødningsventilen åbner meget længe før nederste dødpunkt og indsugningsventilen ikke er åben i hele indsugningstakten men kun 161 grader. Derudover er der intet ventiloverlap.
Som en mulig tredje begrænsende element har udstødningen en meget lille diameter, men jeg har hverken målt specielt meget eller lavet nogen beregninger for at undersøge om man kan kalde den for en begrænsning og om det i så fald ville hjælpe med nyt forrør, lyddæmper eller udskiftning af begge. Jeg har dog set en dynometermåling, hvor en absorbanslyddæmper på det originale forrør gav 5% forøgelse af kræfter.
Så der er tilfælde, hvor 125cc maskiner er designet til at have færre kræfter end deres motor oprindeligt er tiltænkt, men om din er en af dem er ikke til at sige. Umiddelbart lyder det ikke suspekt at en moderne 125cc'er har mellem 12 og 15 hestekræfter.
Uden helt at vide, hvad ingeniørerne har tænkt da de har designet disse motorer, så kan vi i hurtigt se at de har et krav om mindst at kunne overholde Euronorm 3 i forhold til emission. Da det er billigere at have en katalysator til at fjerne kulmonoxid end en der skal fjerne NOx'ere kan man derfor tro at de for at holde prisen nede har sørget for en lavere fyldning af cylindren, så udstødningsgasserne indeholder færre NOx'ere.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 45
En tunet 125 med flere hk, eller bare en lidt større maskine koster vel det samme , hvis politiet stopper dig, så nøjes med en lidt bedre maskine, som du også kan bruge senere uden at skulle bruge tid på at sælge den" gamle"
A2 kortet gælder vel til max 48hk, så finder du en maskine dertil , så er du godt kørende i nogle år endnu
Køber du sådan en lille lortemaskine , kan den være svær at komme af med..
Kør ordentlig og hils på andre mcére er god stil.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 45
så A1 kørekortet gælder jo ikke til nogen af hans ønsker, så man kan vel lige så godt tage springet til næste klasse, og så er der kun 2 år og en prøve , så køre han lovligt igen.
Det bedste ville være at være lovlydig, men det er der ikke mange som ville på de små lortemaskiner, 2 taktere sætter sig i stemplet og 4 taktere mister pusten op ad bakke og på lige vej
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 72
Det er ikke kun de 16-22 årige der har det problem, det er noget der forfølger en del mennesker hele livet her i dk ,og de fleste af dem ender som politikere og gennemfører alt andet en gennemtænkte regler for alle os andre i forsøget på at opnå status som ultimativ pestilens for mennesker.
Feks de nye kørekorts regler.
Mht at tune en 125 firtakter dont køb lidt flere ccm hvis du vil have lidt mere lyd og fart,evt rod lidt i hvilke støre motorer der vil passe i en 125er stel så du får en sniger og så gem original motoren til syn.du nævnte selv du havde kørt derbi senda den kan jeg da huske at kawasaki kx 80er crosser motor passede i stellet og var billigere og hurtigere en de fleste tun kits til den,google den model 125 du kan lide designet af og så se hvad der dukker op af resultater for der er helt sikkert andre en dig der har haft samme ide.
Held og lykke med projektet og hvis du opretter den herinde med opgraderet motor så lad være med at skrive det for der er helt sikkert en flok gamle grumpy (mænd) som får ondt i røven over det,du ved det der jantelovs halløjsa om du ikke må køre hurtigere en deres dt175er
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 207
Hvis du vil have et eksempel kører jeg 510cc med A1 kørekort. Havde ikke lyst til at vente 4-6 år, så jeg købte min ultimative drømme MC og kørte på den, på dagen hvor jeg blev 18 (efter bestået køreprøve selvfølgelig).
Kør pænt og lad være med at lave dumme ting på offentlige veje. Så er chancen for at blive stoppet minimal.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Henning N nej selvfølgelig har jeg ikke det, jeg har ikke vidst før for nogle dage siden der også var motorcykelgalleri. forstår ikke hvorfor du skal brokke dig sådan?
Tak baddi, har også set de 125cc kymco mc'er, lyder godt det du har fået lavet. men det er næsten samme begrænsninger som på nogle knallerter. har tænkt lidt på at skifte tandhjul.
Lyder godt malte V, det kunne også overvejes men af hvad jeg hører så bliver mc'er stoppet meget oftere idag som for nogle år siden. ret mig hvis jeg er forkert på den. det kunne også godt overvejes at købe noget større.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tag dig ikke af de folk som ikke har andet at lave end at kritisere dit ønske om at få lidt mere ud af sådan en lille MC, også selv om det ikke kan betale sig. De har sikkert glemt alt om at de brugte alle deres surt opsparede flaskedrengspenge på at få en gammel overskruet Yamaha 4-gears til at løbe 80 da de var 16. Hvis de samme latterlige MC-regler glædte da jeg to kort (for små 12 år siden), så havde jeg virkelig også prøvet at være lidt kreativ. Og, ja, hammeren falder hvis man bliver snuppet, men hvor meget 'MC-følelse' er der lige ved at futte rundt med 15hk. Gør det du vil hvis du er parat til at betale hvad det koster på begge fronter.
Og igen, dit indlæg er helt fint at poste herinde, det er kun dem med alt for små sko som føler sig trådt på.
Go' vind
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Men køb en 125 cc 4t eller 2t svingged og lær at køre sving, evt en Sachs Mad Ass eller lign den har har så meget personlighed at den ikke kun ligner en alm motorcykel der er blevet kogevasket
Og hvis du vil køre stærkt så køb en banecykel og kør svingkursus eller dragrace.
Der er mange herinde der kan hjælpe dig igang med det.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
men som sagt så kræver det du har kørt pænt.
jeg havde helt sikkert ikke overholdt den 15hk regel, jeg havde nok købt en 125 2T og så kørt den udroslet med de ca. 30 hk. for bliver du stoppet kan betjenten ikke umiddelbart se om den er droslet eller ej.
men kør pænt altid
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
125cc Motorcykel skal have flere heste