{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Komplet udstødning og hvad så ? {{forumTopicSubject}}

Hey har lige bestilt komplet udstødning til min mc, og synes det ser ud som om der ikke skulle være hul til lambdasonde.
Kan man montere lambda eliminator uden at gøre mere ud over det? eller skal jeg bore bore hul og få svejst en lille stump på med gevind i til sonden ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komplet udstødning og hvad så ?
  • #1   28. dec 2014 Ja til begge spørgsmål...:-)

    Jeg har en eliminator til mit lambdasonde stik... Det er i bund og grund bare en modstand der gør den ikke lyser... Og så en PC så den køre optimalt...

    Så køre det for dig..:-)


  • #2   28. dec 2014 min plan var ikke at der skulle pc på.
    kan eliminator sidde alene uden pc.
    ligger den ikke et fast signal om fed eller mager blanding ?


  • #3   28. dec 2014 lambdaen gør som regel kun at den regulerer omkring 5% plus minus.
    Det er heller ikke sikkert det er nødvendigt med en pc. I dag kan man også gå ind og ændre i original styringen, sådan at det kommer til at køre rigtig fint.
    Jeg fik det gjort for 10 år siden på min hayabusa, jeg købte med komplet akrapovich udst. tidligere ejer mente den var justeret ind, men den havde lige som om den druknede når man lagde gassen på ved 2500 rpm og også imellem 6-8000... før den så gav et los som en elefant...
    Det fik jeg ordnet med en tekabox de satte på da den var på rullefelt, ialt kostede det 1600 kroner, og den fik 10 hk mere i mellemområde og 6,5 mere på toppen og kom til at gå som en raket.
    Kan godt ske du vil spare det sidste, men det er i bund og grund det der giver den direkte respons der er så fed og have fra gasrullen til baghjulet. Jeg ved fvmotor kan en del, og er specialist på dette felt, så prøv evt. og giv ham et kald.


  • #4   28. dec 2014 Ok, grunden til at jeg gerne vil spare pc er at jeg egentlig synes at den trække rigelig fint til mit behov. Udstødningen skiftes mest fordi den gamle er rusten og grim, og rustfri ser lidt mere race ud smiley
    Der er tale om en Cbr 1000 rr fra 04.
    Har lige skiftet tændrør på den, og de er ikke sorte. Så det er ikke fordi den er ved at drukne i benzin smiley


  • #5   28. dec 2014 nej men omvendt set kan det jo være at dit nye system fordrer et bedre flow, og din motor kommer til at gå lidt mager i nogen områder, det får du så rettet ud, ikke at jeg tror du risikerer og brænde en ventil... Men jeg er sku ret sikker på du ikke vil fortryde at du får den givet en justering. Pc eller ej.

  • #6   28. dec 2014 du kan jo bare få den rullet og se hvad lambdatallene siger smiley Så for du syn for sagen!

  • #7   28. dec 2014 Nu ved du jo ikke hvordan den vil køre, hvis den er justeret korrekt. Jeg er 100% sikker på at du IKKE vil undvære din PC hvis du først har fået den kørt ind med et "fuld system"
    Der er stor forskel på at "trække rigtig fint" Og " trække fuldstændig fantastisk" smiley


  • #8   28. dec 2014 Det er planen den skal rulles, så god ide med AFR måler i røven på den smiley

    Hehe sikkert rigtig, mener bare at den har krafter nok til mit behov.


  • #9   28. dec 2014 Her er en 04 FireBlade jeg kørte ind for lang tid siden...

    Alle gastal kommer fra siden siden 2.
    Target er hvad den gerne skal ende på
    Lambda er hvad der er målt
    Reg% hvad der skal reguleres med i %

    https://www.dropbox.com/s/c88bihxlv76osp3/CBR1000_04.pdf?dl=0

    Der er ikke rigtig nogen der er kommet med noget til org ECU endnu. Så det er enten PC eller Bazzaz.



  • #10   28. dec 2014 Det er ikke kun et spørgsmål om kræfter. Da det er yderst sjældent alm bikere på 1L cykler mærker 5 HK. Men man mærker tydeligt hvordan kræfterne leveres, og hvor lineær effektkurven er, har enorm betydning irl.
    Men det kræver selvfølgelig man har prøvet.. Hånden var jo fin nok indtil man fik prøvet noget fjams ikk smiley :P smiley


  • #12   28. dec 2014 Mit target ændre sig efter Load / Rpm så det er ikke en værdig jeg køre efter. Typisk er det fra ca Lambda 1.00 til 0.82. Men hele setup'et, bliver lavet ud fra. Hvad cykel jeg arbejder med og hvad den skal bruges til.

    Der er en Load / Rpm / Lambda oversig på side 1. Etanol indholder kan også ændres efter behov.

    Men det er helt normal, de overfeder i bunden. når det kommer en, åben udstødning på.


  • #13   28. dec 2014 Racing.
    De målinger du har sendt, er det målt før eller efter den er justeret.
    Sunes jo ikke jeg kan se noget lambda over 1,00 eller over 14,3
    Så den må vel gå fed nok til at den kan holde til at få fuld udstødning og sportsfilter. Eller hvordan ? smiley


  • #14   28. dec 2014 Det er altid "Før" målinger, mit system er så sikker, at jeg aldrig køre kontrol målinger.

  • #15   28. dec 2014 lambda eliminator er lidt forskeldige, men har alle den sammen virkning. De smider et fast signal retur til ECU'en. Så det kan variere lidt hvad lambda, cyklen køre med når den er montere.

    Åben udstødning / filter mm andre flowet meget i motoren. Så man ved aldrig hvad resultatet er, jeg kørt engang 3 TL1000R'erer ind på sammen dag. De tre maps have bare, ikke den mindste lighed.


  • #16   28. dec 2014 Hmm tror jeg må lidt i tænke boks hvad jeg vil smiley

    Eneste jeg ved jeg ikke vil, er at brænde ventiler smiley



Kommentér på:
Komplet udstødning og hvad så ?

Annonce