{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.029 visninger | Oprettet:

Hjælp til gør det selv tuning {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen,

har lige købt mig en Ducati 600ss, og ville bruge vinteren på at give mere liv til motoren.

mine spørgsmål er

1. kan man smække en motor og gearkasse fra en 750ss 900ss direkte på stellet eller skal der modefiseres på stellet?

2. ved du hvordan man kan få lidt flere heste ved at gøre det selv?

Evt råd og viden skader ikke. så kom endelig med det.

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til gør det selv tuning
  • #1   10. dec 2014 Der mere hjælp og debatter her:
    http://www.ducati.ms/forums/57-supersport/


  • #2   10. dec 2014 Det er en 20 år gammel maskine eller deromkring? Typisk så plejer man at kunne hente en del ved at renovere motoren. Dvs nye lejer, pakninger, stempler, bore op til overstørrelse, renovere topstykke osv. Over 20 år kan en motor sagtens have tabt et sted mellem 0 og 30% heste alt efter hvordan den er blevet behandlet. Hvis den aldrig har været hovedrenoveret, så er det nok vejen at gå til at starte med.

    Derudover så er det vel udstødning, luftfilter og knastakseler du skal leje med. Der er sikkert massere at hente smiley


    Hvis du håber på at der er et tweak som tager 30min og så har du 20 heste mere, så er det desværre utopia medmindre maskinen er droslet smiley


  • #3   10. dec 2014 Ved ikke med motor byt, men der findes sikker et bigbore kit, ellers kan man få portet toppene, fjadspjælds karbonader er også fiskanon. Men intet af det er billigt, ej heller noget der højner gensalgs værdien

  • #4   10. dec 2014 tak for svarene. har kigget lidt rundt på nettet og set at man kan købe en karburator tuningssæt og en bedre udstødning end den fra fabrikken.

    måske skulle jeg starte med det og se hvor meget det giver.

    men er stadig meget interesseret i om der er nogen der ved om man kan smække motor/gearkasse fra en større ss motor. det er helt klart det jeg helst vil hvis det ikke kræver ændriner på stellet .

    smiley


  • #5   10. dec 2014 750 / 900 motore passer over i, det er ganske små ting der skal laves om.

  • #6   10. dec 2014 Racing4fun

    kan du uddybe hvad det er for nogen ting der skal laves om på?

    vil jeg sætte pris på

    tak smiley


  • #7   10. dec 2014 Nogle af modelerne er med kabel, andre er med hydratisk kobling. Tændingsmoduler er de samme, så alt ledningsnet passer sammen. Kan bare ikke huske om kaboratore er de samme. Men er næsten sikker på det er, de skal bare dyser efter hvad motor det er.
    Ducati's store forbillede har altid være LEGO, så alt passer bare på kryds og tværs.


  • #8   10. dec 2014 Enig med Henning (Racing4fun.es).
    Kender til et par 600 med 900 motor, det er meget tæt på Plug & Play (Pray ?)

    Teoretisk burde man også kunne hælde en 1000/1100DS motor i, og hvis man tog "sprøjten" med kunne det blive en temmelig sjov model ud af det smiley


  • #9   10. dec 2014 Det lyder dejligt nemt. nu er opgaven så at finde en 900 motor med gearkasse.. sig endelig til hvis i kender nogen som kender nogen osv smiley




  • #10   10. dec 2014 Eller hvis i kender hjemmesider med motor til salg.

    er lidt ny i faget her.


  • #11   10. dec 2014 Hvis du bare vil have en 900 motor over i - synes jeg det er bedre at sælge cyklen og købe dig en original 900 cykel i stedet for !?
    Komplette 900 motorer hænger ikke på træerne men du kan nok finde en med tolmodighed. Tjek fx ebay engang i mellem. Regn med 5-10.000 alt efter stand og hvor mange dele der mangler på dem.
    - synes bare det er synd at "ødelægge" en orginal 600 model for at lave en cykel du kan købe for 10000 kr ekstra.


  • #13   10. dec 2014 http://www.ducati-kaemna.de/ han er altid klar med et tilbud,bare hold dig fra hans tunende motorer.

    http://www.protwins.co.uk i Gatwick, spørg efter Peter.

    Jeg har måske en til at ligge, tjekker lige op på det.

    De nyere med FI kan MEGET let ombygges til karburator, så motor udvalget er ret stor.
    Den bedste vil være en Monster 900 Ei Dark fra 2000, den har 748SP gearkasse. Den er satmen fin...


  • #14   10. dec 2014 Undskyld, MEN....
    Du har for fa***n da vel ikke købt en forholdvis dyr 600SS for bagefter at bruge flere penge på at lave den om til en bastard med 900 motor, end du kunne have købt en 900SS for?
    Ved godt jeg spørger lidt hårdt, men det er i bedste mening.. Medmindre du har handlet til priser der ligger langt udenfor hvad den normalt står til salg for er der kun udgifter at hente ved at gøre det du tænker på! Udgifter, arbejde, ulovligheder, mulighed for at blive sagsøgt for alt hvad du ejer ved en ulykke da det er en ulovlig ombygning og forsikring derfor ikke nødvendigvis dækker samt risiko for at få din motorcykel "dømt ude" af SKAT da den har mistet sin identitet pga ombygning.

    Jeg er ked af at være røvkedelig, men du har købt en 600SS, kør på den smiley ! Åbent filter og anden potte vil give lidt mere riv, det vil en anden gearing også. Alt andet hører til i afdelingen for tåbeligheder..

    Allan smiley


  • #15   10. dec 2014 LIdt flere tanker til dig: smiley
    - Udstødnings diameter ?
    - Dobbelt skivebremser på 900
    - Koblingshydraulik 900
    - Bagsvingeren og kæde passer hvis heller ikke lige over fra 600 (svagere kontruktion?)
    - Syn og de ekstra heste?

    Ikke for at være sortseer men der er da nogle overvejelser. Ellers forstår jeg godt dine ønsler smiley



  • #16   10. dec 2014 Du kan også geare den, hvis det er enten optræk eller topfart du vil have, så er det bare den ene eller anden vej med tandhjulne.

  • #17   10. dec 2014 Allan forstår godt hvad du mener. men jo fik den lidt billigt. skulle måske bare nøjes med at give den nogen små opgraderinger og så købe noget større senere hen.

    Men det var jo også derfor jeg spurgte så man lige finder ud af hvad det egentlig er ved at rode sig ud i .

    Tak for rådene allesammen. det hjalp meget.

    Esso


  • #18   11. dec 2014 Nyd den som den er Esso.. Med den vej det går herhjemme ser det ud til at du vil stå med en usælgelig motorcykel hvis du laver den om + den ender med at koste det samme som en 900SS (ca 40) hvis du begynder på det..
    Dertil kommer som sagt risikoen for at blive sagsøgt ved uheld, eller at SKAT får øje på hvad du har lavet

    Når alt kommer til alt er den jo egentlig heller ikke langsom, du skal bare vide at køre den rigtigt. Jeg har set sådan et trække fra mange andre cykler inkl min 750'er smiley


  • #19   11. dec 2014 Og en 750er har rykket fra mig på min 900 smiley

  • #20   11. dec 2014 som så tit er det ikke hvad, men hvordan du kører...

  • #21   11. dec 2014 Lyt til Allan R, det er det mest fornuftige ang. større motor smiley

Kommentér på:
Hjælp til gør det selv tuning

Annonce