1.242 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Juuuhhuuuu. Men også lidt hov? Juuuhhuuuu. Men også lidt hov?
Som overskriften siger : )
Har netop fået en honda cb400 fra 76 ganske gratis på plader osv : )
Den har dog stået et par år delvist i læ, så bremser har sat sig og kæden er færdig.Men der følger en ekstra motor nye kabler og pakningssæt + en masse stumper. 2. Gear er også defekt. Ved ikke hvad.
Men jeg har en velfungerende cb500 motor liggende. Manualen dækker både 400 og 500, så tænkte at den kunne passe i stellet uden de store problemer.
Nogen der har en idee om det kan lade sig gøre????
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Om 500 motoren passer aner jeg ikke, men hvorfor måler du dog ikke bare efter, hvis du har begge motorer? Især, hvis du har en ekstra 400 motor liggende. Så burde det da være lige til at sammenligne?
Jeg ved jo ikke om du har kørt med 500 motoren, men lidt læsning på internet vil afsløre at 500 four motoren har en rigtig skidt gearkasse. Selv fra fabrikken af var der problemer.
400 motoren derimod er jo en videreudvikling af 350 motoren, som i forvejen var en fantastisk motor
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
1. I med 500 motoren og så køre til næste sommer.
2.Renover 400 motoren imens og byt ud igen når det var gjort.
Har renoveret i 3-4 år på min 750 uden at have kørt en meter i den tid og mangler lidt at kunne starte en mc op og så køre en tur.
Planen med denne er at laden den stå i den stand den nu har, og så sørge for at den mekanisk virker perfekt. Bremser osv.
Vil gerne holde den så org som muligt. Også med den "patina" den har nu.
Min cb750 har jeg jo bygget helt om og vil ikke skære/hakke og bore endnu en cb til ukendelighed. : )
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Jeg har ikke rodet med den motor, men er det bare et enkelt gear den er galt med og du har en bog, så burde det da bestemt være muligt at tage et par dele fra reserve 400'eren og smide over i den 400 der sidder i nu. Hvis det endda kan lade sig gøre at åbne gearkassen op uden at pille motoren ud, så kan det være den nemmeste løsning.
Og 400'eren skulle desuden være den bedre motor, på trods af at den har lidt færre hk.
Husk at hvis du skifter til 500 motoren, så skal du næsten med sikkerhed også have en 500 udstødning og denne skal tilpasses til stellet, så den kan monteres ordentligt. Der er også lidt arbejde der, men det er selvfølgelig ikke umuligt overhovedet. Tager nok bare et par timer
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Nen bare gå til den, håber der kommer løbende opdateringer samt masser af billeder
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Syntes der er fedt at kaste sig ud i det.
Husk billeder og info undervejs
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Den ryger lige i kælderen i 1. Omgang. Så koncentrere jeg mig lige om den anden. Mangler lige at skifte knastkæden. Så ryger motoren i stellet og så er den køreklar når elnettet er på plads. Måske jeg så er klar til foråret til at køre. : )
Så skiller jeg lige den anden af og får bremser osv i orden. Så må jeg se hvordan det står til med 2. Gear. Vil som sagt gerne holden den org og det gælder også den rigtige motor. Men vil ikke gøre så meget kosmetisk. Bare holde den som den er.
Juuuhhuuuu. Men også lidt hov?