1.242 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Juuuhhuuuu. Men også lidt hov? Juuuhhuuuu. Men også lidt hov?

Som overskriften siger : )

Har netop fået en honda cb400 fra 76 ganske gratis på plader osv : )
Den har dog stået et par år delvist i læ, så bremser har sat sig og kæden er færdig.Men der følger en ekstra motor nye kabler og pakningssæt + en masse stumper. 2. Gear er også defekt. Ved ikke hvad.
Men jeg har en velfungerende cb500 motor liggende. Manualen dækker både 400 og 500, så tænkte at den kunne passe i stellet uden de store problemer.

Nogen der har en idee om det kan lade sig gøre????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juuuhhuuuu. Men også lidt hov?
  • #1   20. sep 2014 Mc

profilbillede
  • #2   20. sep 2014 Motor 500ccm

profilbillede
  • #3   20. sep 2014 Hvorfor har du dog fået sådan en fin mc gratis?? smiley

Om 500 motoren passer aner jeg ikke, men hvorfor måler du dog ikke bare efter, hvis du har begge motorer? Især, hvis du har en ekstra 400 motor liggende. Så burde det da være lige til at sammenligne?

Jeg ved jo ikke om du har kørt med 500 motoren, men lidt læsning på internet vil afsløre at 500 four motoren har en rigtig skidt gearkasse. Selv fra fabrikken af var der problemer.

400 motoren derimod er jo en videreudvikling af 350 motoren, som i forvejen var en fantastisk motor smiley Jeg havde beholdt 400 motoren smiley

• #4   20. sep 2014 2 gear er defekt på den der sidder på. Den anden motor er adskilt og umiddelbart i middel stand. Men gearkassen fungere, så planen var egentligt.
    1. I med 500 motoren og så køre til næste sommer.
    2.Renover 400 motoren imens og byt ud igen når det var gjort.
    Har renoveret i 3-4 år på min 750 uden at have kørt en meter i den tid og mangler lidt at kunne starte en mc op og så køre en tur.
    Planen med denne er at laden den stå i den stand den nu har, og så sørge for at den mekanisk virker perfekt. Bremser osv.
    Vil gerne holde den så org som muligt. Også med den "patina" den har nu.

Min cb750 har jeg jo bygget helt om og vil ikke skære/hakke og bore endnu en cb til ukendelighed. : )

• #5   20. sep 2014 Altså hvis 500 motoren virker og den passer i, så er det jo nok den nemmeste løsning. Hvis 500 motoren ikke virker så godt og/eller den ikke passer i uden omfangsrig modificering af motor og/eller stel, så ville jeg nok hellere kigge på at fikse den gearkasse på 400'eren.

Jeg har ikke rodet med den motor, men er det bare et enkelt gear den er galt med og du har en bog, så burde det da bestemt være muligt at tage et par dele fra reserve 400'eren og smide over i den 400 der sidder i nu. Hvis det endda kan lade sig gøre at åbne gearkassen op uden at pille motoren ud, så kan det være den nemmeste løsning.

Og 400'eren skulle desuden være den bedre motor, på trods af at den har lidt færre hk.

Husk at hvis du skifter til 500 motoren, så skal du næsten med sikkerhed også have en 500 udstødning og denne skal tilpasses til stellet, så den kan monteres ordentligt. Der er også lidt arbejde der, men det er selvfølgelig ikke umuligt overhovedet. Tager nok bare et par timer smiley

• #6   20. sep 2014 Blokken skal skilles ad, men det bliver nok ikke så voldsomt økonomisk. Da pakninger osv allerede er med. Jeg ved bare at jeg ikke får det gjort i år eller næste år. Så vil jeg hellerede bruge tid og penge på at få 750'eren færdig.

• #7   20. sep 2014 Ja men spørgsmålet er jo hvad der er mest tidskrævende. At fikse en af 400'erne eller isætte 500'eren smiley

• #8   20. sep 2014 Yep. Og derfor dette indlæg. Håber der måske er nogen der har erfaringer ned det.

• #9   20. sep 2014 Det vil være lettere at fixe 400 motoren end at få 500 motoren til at passe i

• #10   20. sep 2014 Hvis den har stået mere end 3 Måneder så kan du lige så godt smide den u, smiley Kik på alle de svar om når en mc skal sti over om vinteren smiley

Nen bare gå til den, håber der kommer løbende opdateringer samt masser af billeder smiley

• #11   20. sep 2014 Jeg havde kastet lidt kærlighed over den 400 motor, det er uden tvivl den bedste af de to. Fed gave at få smiley

• #12   20. sep 2014 #10 mere end 3 måneder og så er den til at smide ud? Tsk... den skal da være så gennemrustet og iret at den ikke er til at redde uanset hvor mange penge man smider i den - ellers smider man sku ikke en mc ud - og da slet ikke en 400 four! smiley

• #13   20. sep 2014 12# tror det var en referencejoke til alle vinteropbevaringsspørgsmålene ;o)

• #14   20. sep 2014 Rigtig 12# for efter alle de ( kloge ) hoveder så er alt jo i stykker, Dækkene er skæve, affjedringen er nærmest faldet sammen, motoren er ætset væk Pga. syre i olien tanken er rådnet væk Pga kondens Osv ...
    Syntes der er fedt at kaste sig ud i det.

Husk billeder og info undervejs smiley

• #15   20. sep 2014 Hej alle . Takker for jeres indput.

Den ryger lige i kælderen i 1. Omgang. Så koncentrere jeg mig lige om den anden. Mangler lige at skifte knastkæden. Så ryger motoren i stellet og så er den køreklar når elnettet er på plads. Måske jeg så er klar til foråret til at køre. : )

Så skiller jeg lige den anden af og får bremser osv i orden. Så må jeg se hvordan det står til med 2. Gear. Vil som sagt gerne holden den org og det gælder også den rigtige motor. Men vil ikke gøre så meget kosmetisk. Bare holde den som den er.

Kommentér på:
Juuuhhuuuu. Men også lidt hov?

Annonce