1.473 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

sv650 med tryk sv650 med tryk

Hej derude har en sv til leg og der har jwg overvejet at sætte en turbo på
Det i sig selv er jo intet problem
Menmenmen hvordan fungere det lige med benzin?
Kan den mappes i den nuværende computer eller kan det gøres med en powercommander
Eller er dwt en helt tredje måde?

Håber der er en der lige har viden tiæ at hjælpe mig
Det er modellen fra 03 og frem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sv650 med tryk
  • Frederik V
    Frederik V Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #1   3. sep 2014 Hvis det er efter en 05, 06 stykker kan den vidst mappes i den originale styring. Prøv at ringe til fv motor og hør... Eller kør derud, kan se du bor i østjylland, så der er jo nok ikke så langt. Kan godt være du skal have nogle større dyser i hvis du virkelig vil have noget tryk på.

• #2   3. sep 2014 hvis jeg var dig ville jeg heller tjekke hvad en sv1000 koster smiley

• #3   3. sep 2014 Synes lige du skal overveje det en ekstra gang først... Jeg var ved at finde ud af det med turbo til min gsxr 600 da jeg har en ekstra motor så tænkte det kunne være sjovt.. men jeg fandt frem til en pris på det der hedder 30 tusind.. så jeg bestemte mig for at før jeg ville rode mig ud i det så ville jeg have en 1000'er først.
    men har du penge nok og det bare er for sjov så gå du bare igang smiley

• #4   3. sep 2014 man kan vist også få et bigbore kit til 1000'eren hvis den bliver for trist, elelr bare spare sammen til den nye superduke

• #5   3. sep 2014 06 sv1000 65 kilo
    så får du da ikke billigere heste.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/159737-suzuki-sv1000s

• #6   3. sep 2014 Hvorfor svare folk ikke på smit spørgsmål?:)
    Jeg ved godt hvad der er vildere og billigere, men det var ikke spørgsmålet.
    Jeg har en aprilia sxv 450 med 74 hk på hjulet har også en r6 til sjov og en bmw med 250 diesel hk og med flere på vej og en lille hjemme bygger speedbåd men en ordentlig v8 motor i:)

Ved godt det er billigere og nemmere at bytte den ud, men så har man jo stadig noger alle andre har:b

• #7   3. sep 2014 Kort sagt vil vide hvad der konkret skal til for at den får bensin nok:)
    Jeg er ikke fornuftig:)
    Er tosset og vil have noget sjovt legetøj:b

• #8   3. sep 2014 Større dyser og så få en powercommander på og få den kørt ind med det så skulle det vel være i vinkel ?

• #9   3. sep 2014 at mappe din styreboks er jo enlig det samme i bund og grund men der er noget med at de ikke kan ændre værdierne så meget som de kan i en powercommander. derfor ville en powercommander nok være en god ide..

• #10   3. sep 2014 uden at have kendskab til sådan en sv. så vil jeg mene at du selv har nævnt de to muligheder der er. at den skal mappes om i orginal boks hvis man kan det, eller en power comander.
    benzin mængden skal jo styres ret præcis for at det spiller, så at begynde at hekse noget sammen selv (f.eks. montere ekstra dyser) uden at det hele bliver styret præcist. synes jeg ville være dumt.
    jeg vil dog tro at du nok skal regne med at du skal have større dyser i (hvis du beholder det originale antal dyser)

eventuelt kan du prøve at høre turbomotor.dk om han har nogen ide'r, den mand er på ingen måde uden evner smiley og at han gør mest i biler har jo ikke så meget at sige da det jo også er 4 takts motore.

Når du nu er igang med at gøre dig overvejelser, skal du nok også lige tænke dit kølesystem igennem. oliemængden og kølervæske mængden (går ud fra at den er vandkølet sådan en sv) er forholdsvis lille og derved hurtigere bliver varm, når der kommer tryk på.
    eventuelt skal du også have sænket kompressionen på motoren, for at undgå at den tændningsbanker, inden der er kommet ret meget tryk på smiley
    mvh

• #11   3. sep 2014 Man kan få noget kølervæske der kan transportere mere varme væk, det giver også flere hk.

• #12   3. sep 2014 Nu kan hverken org ECU eller PC umiddelbart køre med tryk. Men det lette trick er at sætte en exetern MAP sensore på TPS indgangen på PC'en. Det giver en ret brugbart justerings grundlag. Har brugt det på et par cykler, med god effekt.

• #13   4. sep 2014 En 450 med 74 hk på hjulet, er den med turbo?

• #14   5. sep 2014 Ja det er ikke optimalt, men du skal have en pc på. Jeg er selv ved at opbygge en Honda x11 med turbo, den har tidligere kørt med turbo og pc, dog havde de nogle problemer med den og nu bygger jeg den så som det oprindeligt var tænkt med anden motorstyring, ic, og større turbo samt je turbostempler.

Men der er jo nogle ting du skal gøre dig klart, hvad du forventer og hvad det må koste? Du skal også sænke kompression medmindre du vil køre med meget lavt ladetryk! Og umiddelbart vil jeg mene sv650 er en dårlig konstruktion til det. Har kendskab til en canadier der har lavet turbo på en vtr1000...

Kommentér på:
sv650 med tryk

Annonce