Jetkit/omdysning? Skal/skal ikke, og evt. hvor? Jetkit/omdysning? Skal/skal ikke, og evt. hvor?
Hejsa. Er nu nået så langt med ombygningen af min '78 XS1100 at jeg kan begynde at køre på den igen Dermed ikke sagt at planerne ikke rækker længere end til hvor jeg er nu, men tror at det fra nu af bliver et "rullende" projekt det meste af tiden.
Af ændringer indtil videre kan bl.a. nævnes åbne luftfiltre og afmontering af lydpotte (fri udblæsning), og derfor tænker jeg at den gamle ged nok ville have godt af en karburator justering og evt. omdysning. Den kører og trækker egentlig fint nok med kun små tegn på forkert blanding (sporadisk backfire ved decceleration).
Mit spørgsmål er:
Er en simpel synkronisering evt. suppleret med større dyser tilstrækkeligt, eller vil den store tur på rullefelt med diverse målinger og tests være bedre givet ud? Det skal lige siges at jeg ikke primært er ude efter flere heste, men udelukkende en optimering af motorgangen, så jeg får mest ud af min gamle ged, samt sørge for den har det godt på sine gamle dage.
Derfor; helst ingen lang diskussion om hvor mange heste man kan hente ved det, det er ganske uinteressant i denne sammenhæng, men gerne gode råd og erfaringer med lignende projekter og meget gerne henvisninger til kompetente værksteder.
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/24281-yamaha_xs1100_78____ornlig_syg_gaderaeser
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
luft/brændstof forhold, er stort set ubruglig. Du kan let have et høj HC tal, uden du kan se det på fuel mix... 4Gas måling er vejen frem af.
synkronisering, ja ja det er jo fint at lave. Men det påvirker ikke en fuldgas måling. Udskift af dyser... Du har jo ingen ide om hvad der skal have, så lidt spild af tid. Med mindre der slet ikke kan trække..
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 114
Hvad er det helt præcist?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 114
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 114
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 114
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Nu er problemet så bare 99%, her inde. Aner INGEN om hvad de laver, når det kommer til forbrænding af benzin.
Men som jeg har sagt, mange gang før. Bare troen er stær nok, så kan alt lade sig gøre. Problemet er så jeg, ikke tror på noget. Så jeg forholder mig, bare til det der er målbar
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/26157-nyt_rullefelt_mc2i
Bliver vi enig om KBH løsningen, så kommer der også gasmåler og loadcontrol på.
På en rigtig justeret motor, har du det hele... På racermotorne ligger jeg bare kølezoner ind i fuelmappen for at køle ventilerne.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det kan jeg så sige dig det ikke er.... Har haft et Jansberg skild af, men selve designet er der jo ikke, meget der kan laves om på.. Der skal jo en hjulholder og en rulle.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det var en skade, DanskFragtmænd lavede og jeg skulle genopbygge det. Så derfor kan jeg sige med 100% sikkerhed. Mit IKKE er en kopi.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jetkit/omdysning? Skal/skal ikke, og evt. hvor?