{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

TRE mod til TL1000R {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige monteret TRE mod på min tl1000r, som udover et kn luftfilter og carbon potter er ret standard, tuningsmæssigt set.

Jeg havde læst meget på nettet, og det var svært at blive klog på. Nogle sagde, de ingen effekt mærkede, imens andre sagde, at det virkelig ændrede cyklen til det bedre.

Nu har jeg selv prøvet og ville bare dele med jer, at det helt sikkert gør en forskel til det bedre. Det er ikke fordi, jeg vinder noget specielt mærkbart på toppen eller i de høje omdrejninger, men imellem 3000 og 7000 rpm er der altså en markant forskel til det bedre. Den rykker klart bedre nu i det lave omdrejninger. Tomgangen er sænket en lille smule (måske 200-300 rpm). Jeg fandt min på ebay til 50 us dollars, og det kan klart anbefales.

Hvis man har sin cykel indrullet med powercommander, kan det efter sigende give noget bøvl. TRE mod'en skal helst på, INDEN cyklen rulles ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TRE mod til TL1000R
  • #1   23. apr 2014 Hvad med motorgangen? Er den blevet hårdere eller blødere?

  • #2   23. apr 2014 Det kommer an på ens ECU model. Det kan ses på nummeret på ECU´en.
    Fordi det virker på din er det ikke ensbetydende med at det virker på andres smiley
    På R´erne giver det dog en mindre mærkbar effekt på alle ECU´er. Det gør det ikke på S`erne

    Desuden koster moddet cirka 5kr at lave selv.
    Det er en modstand der sidder på gearcensoren således at ECU´en snydes til at tro at den kører i 3. gear hele tiden. vil man ikke klippe i lendningsnettet, så er en lille boks vejen frem.. Så vidt jeg husker 22KOhm

    Overvej at få en powercommander på og få cyklen indkørt ved Mr Dyno med et custom map på hver cyllinder. Så kommer du til at mærke en forskel. Åben i samme omgang din kasse og din moment kurve stiger voldsomt i mellemområdet.. Er der flere penge så nogle større forrør, så kan der trækkes endnu mere ud af cyklen.
    Tjek evt min profil med min S´er. Der er kurver med mere.

    Bedste MOD til en TLR / TLS er klart letvægtsfælge samt en indkørsel!


  • #3   23. apr 2014 Allerbedste mod til en TL1000R er at bytte den til RSV Mille smiley .. og grin bare, men prøv en RSV mille, så er du ikke ikke i tvivl!

  • #4   23. apr 2014 15kr med loddetin

    profilbillede
  • #5   23. apr 2014 Thore:
    Jeg havde en RSV mille amann tunet og sat op med det mest hardcore grej der fandtes til millen dengang...Den ved siden af min ombyggede TLS´er. Jeg solgte millen smiley

    Slettede desværre galleriet af den. smiley

    Så det er vel et spørgsmål om smag og behag smiley Men ingen tvivl om at man køre hurtigere på en Mille. En af grundende til at jeg solgte min, var at man først følte at man kørte mc når den rundede de 160km/t. Så motorvejskørsel var ret kedeligt når farten skulle overholdes. Dertil var der ikke ret meget hooligan over den, da den gjorde alting rigtigt.. Det gør en TLS/TLR ikke. Den er noget mere utæmmet end en MIlle R og bider noget mere fra sig, da den ikke har samme finesse og kvalitet i fx affjedring, motorgang, styre egenskaber og bremser,, Men det er i mine øjne nødvendigvis ikke dårligere..




    profilbillede
  • #6   23. apr 2014 En lille opgradering der ville kunne mærkes på en TLR
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Daaek-og-faaelge/114464-faelge-gsxr1000-k3


  • #7   23. apr 2014 Sebastian.. helt enig, den er forfærdelig under 160.. faktisk skal man (i min højde - 172) helt op ca. 180 førend man sidder godt.. Jeg ville gerne have en igen, men med 5 (fem) klip i kortet så er det no-go pt...

  • #8   24. apr 2014 Sebastian. Du er en dårlig ven. Hvorfor har du aldrig fortalt mig om TRE mod?!? smiley

  • #9   24. apr 2014 Fordi det ikke virker på en rød tls´er smiley

  • #10   24. apr 2014 Motorgangen er meget den samme, måske en anelse mere kornet/hård ,men det kan også være mig, som tager fejl.

    Og mange tak Sebastian. Det ser super spændende ud. Er de fælge anderledes end, der sidder på TLR?


  • #11   24. apr 2014 Millen er super fed, men den er også noget dyrere end en TLR. Kan nu godt lide den "vildskab/råhed, som TLR'en har.

  • #12   24. apr 2014 Den skal også ind tl Mr. Dyno engang henover sommeren. Tænkte bare at bedre bremser måtte have højere prioritet, da den sådan set kører fint (sagt uden kendskab til, hvordan den vil køre, efter Mr. Dyno har pillet ved den).

  • #13   24. apr 2014 Fed S'er i øvrigt. Der må være lagt en del klejner i den. Gav det meget med den der Öhlins bagsvinger?

  • #14   24. apr 2014 Det er lige præcis forkert.. Millerne (i samme årgange) er faktisk som regel noget billigere en TLR'erne - ikke at jeg ved hvorfor, men det er fakta... F.eks. er der pt. udbudt en RSV R (fuld öhlins, brembo og brembo-hjul osv..) fra 2003 til 69.000kr..


  • #15   24. apr 2014 Ja der blev lagt lidt tid i den..

    Affjedringen gav en del ja (både for og bag) og så ellers en modificeret bagsvinger fra en TLR.

    Bedste mod var letvægtsfælgene!
    Det der med hestekræfter er sq ligemeget. Motorgangen er vigtigst..
    MR dyno får den til at blive smidig som ind i H!!! Sørg for at frakoble returluftsystemet fra udstødningen og åben kassen en smule. Så er den kørende med mere power som er gratis eftersom det ikke ændrer noget på justeringen..
    Et map på hver cyllinder er et must!

    De 1000 k3 fælge er lettere end standardfælgene på TLR´eren, så du vil få bedre styrevillighed! Jeg er ret sikker på at de passer lige over, men du må hellere dobbelttjekke


  • #17   24. apr 2014 Nå, det var lige godt satans. Var sikker på, millerne var dyrere.
    Og mange tak Sebastian. Det vil jeg huske at sige til Dyno, når tiden kommer.


Kommentér på:
TRE mod til TL1000R

Annonce