TRE mod til TL1000R {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige monteret TRE mod på min tl1000r, som udover et kn luftfilter og carbon potter er ret standard, tuningsmæssigt set.
Jeg havde læst meget på nettet, og det var svært at blive klog på. Nogle sagde, de ingen effekt mærkede, imens andre sagde, at det virkelig ændrede cyklen til det bedre.
Nu har jeg selv prøvet og ville bare dele med jer, at det helt sikkert gør en forskel til det bedre. Det er ikke fordi, jeg vinder noget specielt mærkbart på toppen eller i de høje omdrejninger, men imellem 3000 og 7000 rpm er der altså en markant forskel til det bedre. Den rykker klart bedre nu i det lave omdrejninger. Tomgangen er sænket en lille smule (måske 200-300 rpm). Jeg fandt min på ebay til 50 us dollars, og det kan klart anbefales.
Hvis man har sin cykel indrullet med powercommander, kan det efter sigende give noget bøvl. TRE mod'en skal helst på, INDEN cyklen rulles ind.
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Fordi det virker på din er det ikke ensbetydende med at det virker på andres
På R´erne giver det dog en mindre mærkbar effekt på alle ECU´er. Det gør det ikke på S`erne
Desuden koster moddet cirka 5kr at lave selv.
Det er en modstand der sidder på gearcensoren således at ECU´en snydes til at tro at den kører i 3. gear hele tiden. vil man ikke klippe i lendningsnettet, så er en lille boks vejen frem.. Så vidt jeg husker 22KOhm
Overvej at få en powercommander på og få cyklen indkørt ved Mr Dyno med et custom map på hver cyllinder. Så kommer du til at mærke en forskel. Åben i samme omgang din kasse og din moment kurve stiger voldsomt i mellemområdet.. Er der flere penge så nogle større forrør, så kan der trækkes endnu mere ud af cyklen.
Tjek evt min profil med min S´er. Der er kurver med mere.
Bedste MOD til en TLR / TLS er klart letvægtsfælge samt en indkørsel!
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Jeg havde en RSV mille amann tunet og sat op med det mest hardcore grej der fandtes til millen dengang...Den ved siden af min ombyggede TLS´er. Jeg solgte millen
Slettede desværre galleriet af den.
Så det er vel et spørgsmål om smag og behag Men ingen tvivl om at man køre hurtigere på en Mille. En af grundende til at jeg solgte min, var at man først følte at man kørte mc når den rundede de 160km/t. Så motorvejskørsel var ret kedeligt når farten skulle overholdes. Dertil var der ikke ret meget hooligan over den, da den gjorde alting rigtigt.. Det gør en TLS/TLR ikke. Den er noget mere utæmmet end en MIlle R og bider noget mere fra sig, da den ikke har samme finesse og kvalitet i fx affjedring, motorgang, styre egenskaber og bremser,, Men det er i mine øjne nødvendigvis ikke dårligere..
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Daaek-og-faaelge/114464-faelge-gsxr1000-k3
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
Og mange tak Sebastian. Det ser super spændende ud. Er de fælge anderledes end, der sidder på TLR?
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Affjedringen gav en del ja (både for og bag) og så ellers en modificeret bagsvinger fra en TLR.
Bedste mod var letvægtsfælgene!
Det der med hestekræfter er sq ligemeget. Motorgangen er vigtigst..
MR dyno får den til at blive smidig som ind i H!!! Sørg for at frakoble returluftsystemet fra udstødningen og åben kassen en smule. Så er den kørende med mere power som er gratis eftersom det ikke ændrer noget på justeringen..
Et map på hver cyllinder er et must!
De 1000 k3 fælge er lettere end standardfælgene på TLR´eren, så du vil få bedre styrevillighed! Jeg er ret sikker på at de passer lige over, men du må hellere dobbelttjekke
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
Og mange tak Sebastian. Det vil jeg huske at sige til Dyno, når tiden kommer.
TRE mod til TL1000R