{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

Regler om motorskift mht syn? {{forumTopicSubject}}

Hej derude, er der nogen der ved hvordan reglerne er med motorskift til syn?
har nemlig set der er en der har en Lifan 250ccm, med en 440ccm Kawa motor på, og har overvejet sådan et projekt selv, men ville lige høre om i ved hvordan reglerne er med det?
Mvh Dan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om motorskift mht syn?
  • #3   18. sep 2013 Som sagt , den er værdiløs....

  • #4   18. sep 2013 Køb du dig hellere en 440ccm Kawa !

  • #5   18. sep 2013 Den bliver aldrig lovlig, har skrevet på annoncen tidligere at en tuning på 300% ikke er tilladt og aldrig bliver det.
    Du får en Lifan til en Kawasakipris - køb hellere den ægte vare


  • #6   18. sep 2013 okay tak for alle svarene, kan se der flere der ved hvad det er for en, hvordan med den anden ombygning? altså det på stellet osv, hvordan er det med loven?

  • #8   18. sep 2013 okay.. tak..

  • #9   18. sep 2013 Folk har enormt travlt med andre.. Fred være med det, for alle er jo så hellige..

    Ja, det er min Lifan.

    Når det så er sagt, så ligner kawa motoren en Lifan rimelig meget. Så har man ikke de største mc kendskabet, så kan man ikke se forskellen, når man ser cyklen.. Nej, det er selvfølgelig ikke lovligt, men det er 80% af alle custombyggede chippene heller ikke. Og her snakker jeg de seriøst ombyggede.


  • #10   18. sep 2013 Stop nu Bdog.

    Man kan se på 8 km afstand at den Lifan er blevet værksteds kneppet, næste gang den ser en synsmand, er formodentlig sidste gang den køre med sin egen plade i røven.

    Ingen tvivl om den har været hulens sjov at bygge, men den er værdiløs for alle andre.

    Mvh Brian


  • #12   18. sep 2013 Fed bygning der er lavet. Jeg har dog et problem med de mange ekstra kræfter til et under dimensioneret stel og bremser. Går det ikke kørslen lidt farlig?

  • #13   18. sep 2013 Fornærmet? Jeg siger bare tingene som det er.
    Folk har yderst travlt, med hva man må og ikke må, også i folks annoncer..

    Nu er stellet forstærket, i forhold til motoren og denne cykel bremser bedre end min gs500e, så den er skam fuldt forsvarlig at køre på, i forhold til stel og bremser.


  • #14   18. sep 2013 Så blev stivstel og sikkerhed pludselig det samme........tjoooo hmmmmmm njooo

  • #15   18. sep 2013 Det var så dine ord, ikke mine.

    Har intet sted sat de to ord i samme sætning.


  • #16   18. sep 2013 Citat.:

    så den er skam fuldt forsvarlig at køre på, i forhold til stel og bremser.


  • #17   18. sep 2013 Så hvis man tager en bid af en sætning og læser den, så er resten ligegyldigt?

    Har stadig ikke brugt stivstellet og sikkerhed i samme sætning.

    stellet er FORSTÆRKET, bliver der skrevet. Har intet at gøre med, at den er stivstellet.


  • #19   18. sep 2013 Igen, så lægger jeg ikke skjul på hvorvidt den er lovlig eller ej. Er man i tvivl om det, burde man slet ikke eje en mc.

    Mit indlæg om bremser har intet at gøre med lovlighed at gøre, men en respons på en anden brugers bekymring. (Ja, der er rent faktisk andre brugere end dig, der skriver i dette indlæg)


    Har sagt hvad jeg har at sige omkring emnet, så ingen grund til at spilde mere tid på det. Ha' jer en god aften smiley


  • #20   18. sep 2013 Hvem snakker om sætning ?? Du skriver den er fuld forsvarlig, at fjerne affjedring kan aldrig betegnes som forsvarligt, og udgør en vis sikkerheds risiko. Hvis du mod forventning ikke er enig, så er jeg frisk på et vædemål og så lader vi nogle sagkyndige afgøre om fjedre og støddæmpere kun er beregnet til fører komfort....

  • #21   18. sep 2013 Ps. Kunne den ikke synes, ville jeg næppe tilbyde den nysynet:-)



  • #23   18. sep 2013 Er jeg den eneste der bliver urolig over alle de mcer BDog . har solgt,
    var de også synet ved den meget flinke syns mand.
    og vil de kunne tåle et nærmer eftersyn. er der måske nogen af dem der står til en efter regning pga. ombygning.

    og hvordan er reglerne lige ved svejsning i stel ????

    ja jeg ved ikke . men undres bare smiley


  • #25   18. sep 2013 Fed tråd. Efter 8 indlæg til trådstarter, slutter det her. Derefter 15 indlæg hvor en anden skal trynes fordi han har lavet noget ikke alle andre kan finde ud af. Intet i trådstarters indlæg har gået direkte på bdog's cykel men de samme personer som optræder i ret mange indlæg hvor de har travlt med at fordømme hvad andre bygger, optræder også her. Er der nogen som har oplevet de har rost en cykel som er bygget om på den ene eller anden måde ? Det må være trist altid have den holdning til noget som ikke er standard.
    Ps jeg synes heller ikke det er en helt forsvarlig ombygning, men fed ser den ud smiley


  • #27   18. sep 2013 fri mig vel
    Per A
    jeg kan putte en hvilken som helst motor i et stel. ja selv i et MZ stel, og måske kan jeg også finde en synsmand der vil godkende det.

    men det gør det jo ikke lovligt.
    og når ombygningen. kommer til et eller andet punkt er det jo en ny cykel.
    så derfor en ny afgift ikke.

    jeg skriver intet om hvor fedt projektet ser ud, jeg er bare bekymret for efterfølgerne for køber

    der er før folk der er blevet overrasket over hvor store priserne er på de forskellige ombygninger når overvågningssamfundet virkeligt tager fat


  • #28   19. sep 2013 Ib: Undskyld hvis jeg trådte dig over tæerne. Det var bestemt ikke min mening, ligesom det ikke tilkommer mig at prøve at omvende dem der bygger om eller dem som ikke tør.
    Jacob: jeg kan godt se trådstarter spørger om en ombygning, men synes bare det hurtigt giver indtryk af en fælles hetz mod en anden end trådstarter.
    Jeg har selv tidligere spurgt i en tråd om nogen erfaringer med at lægge større motor i en cykel som min. Straks skulle jeg belæres om dette og hint og de kunne findes i tusindvis. Da jeg bad om man ville forholde sig til det jeg spurgte om, tog det rigtigt fart med alt andet. Der var et ud af mere end tyve svar som gik på det jeg spurgte om. Og jeg kan ihvertfald genkende en i denne tråd som næsten altid opfører sig sådan. God aften til jer alle


Kommentér på:
Regler om motorskift mht syn?

Annonce